استفاده مشترک از این لوازم ممنوع!
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:54 | بازدید : 124 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اغلب لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی هستند و نباید مشترک استفاده شوند. بسیاری از بیماری ها می توانند با استفاده وسایل دیگران، به بدن شما منتقل شوند.

لوازم آرایشی بهداشتی که نباید مشترکا استفاده کنید

بسیاری از آیتم های شخصی و لوازم های آرایشی و بهداشتی هستند که حتما فقط باید خودتان از آن ها استفاده کنید. لوازم آرایش یکی از همین موارد بسیار مهم است. البته بعضی از لوازم های آرایشی را می توانید با یکدیگر به اشتراک بگذارید اما اشتراک گذاری بعضی از آن ها کاملاً ممنوع است که در این قسمت از دنیای مد نمناک به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

لوازم آرایشی مشترک

ناخن گیر

از آن جایی که ناخن با آلودگی های زیادی مواجه است، به همین دلیل باید مراقب باشید که ناخن گیرها را با یکدیگر به اشتراک نگذارید زیرا باکتری را به ناخن های فرد دیگر انتقال می دهد. اگر هم مجبور به قرض گرفتن ناخن گیر شدید، بهتر است که آن ها را ضد عفونی کنید و بعد استفاده کنید و بعد از این که خودتان هم استفاده کردید، دوباره آن را ضدعفونی کنید.

ناخن گیر

موچین

موچین می تواند عامل انتقال دهنده باکتری و جرم زیر پوست و دیگر ابزارآلات باشد. همچنین می تواند زخم ها را به دیگر افراد انتقال دهد بنابراین هرگز نباید آن را با کسی به اشتراک بگذارید.

تیغ

به اشتراک گذاشتن تیغ ها یک کار ممنوعه است. تیغ موهای روی صورت شما را می زداید و سلول های پوستی را دچار مشکل می کند. سطح باکتری و آلودگی را نیز بالا می برد بنابراین هرگز نباید تیغ مخصوص اصلاح صورت را با هیچ کس، حتی اعضای خانواده ی خود به اشتراک بگذارید.

حوله

هرگز نباید حوله خود را با کسی به اشتراک بگذارید. اگر نیاز به قرض گرفتن حوله دارید، حتماً آن را داخل آب ضد عفونی کننده بیاندازید اما تا زمانی که مجبور نشده اید، این کار را انجام ندهید.

حوله

لیف

شاید لیفت جزء لوازم آرایشی نباشد اما جزء مهم ترین لوازم بهداشتی محسوب می شود که هرگز مجاز نیستید آن را با کسی استفاده کنید. لیف به طور کامل روی بدن شما کشیده می شود، سلول های مرده پوست را با خودش بر می دارد بنابراین اشتراک گذاری آن با فرد دیگر به پوست شما و طرف مقابل آسیب وارد خواهد کرد.

ریمل و دیگر لوازم مربوط به آرایش چشم

قرض گرفتن ریمل از فرد دیگر، عاملی برای مشکلات بینایی است و شما را مستعد عفونت های باکتریایی پوست می کند. پس نباید از ریمل دیگران، خط چشم و سایه استفاده کنید.

براش های آرایشی

براش های آرایشی هستند که هرگز نباید آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید زیرا خطر انتقال آلودگی و جرم باکتری را بالا می برند و پوست شما را مستعد عفونت می کنند. پس هرگز این ریسک را نکنید.

براش های آرایشی

محصولات داخل قوطی

کرم چشم، کانسیلر و رژگونه که داخل قوطی هستند، نباید با شخص دیگری به اشتراک گذاشته شوند زیرا شما با انگشت خود آن ها را لمس می کنید در نتیجه آلودگی های روی پوست شما به دیگری منتقل می شود.

بالم لب و رژ لب

محصولات آرایشی که با دهان برخورد می کنند، عامل انتقال باکتری، قارچ و ویروس هستند. پس هرگز بالم لب و رژ لب را با کسی به اشتراک نگذارید زیرا آلودگی های داخل بزاق را به فرد دیگر منتقل می کند.

رژ لب

مسواک و خمیر دندان

مسواک و خمیر دندان هرگز نباید با کسی به اشتراک گذاشته شوند. شاید از قبل هم در مورد مسواک شنیده بوده باشید اما خمیر دندان هم بسیار مهم است زیرا زمانی که همه خمیر دندان را به مسواک می زنید، ممکن است دهانه آن به مسواک شما برخورد کند. در نتیجه جرم های دهان را به فرد دیگری انتقال می دهد.

دئودورانت های رولی

دئودورانت ها می توانند باکتری های موجود در عرق را به فرد دیگر منتقل کنند و در نتیجه هرگز نباید آن را با کسی به اشتراک بگذارید زیرا مستقیماً به پوست شما برخورد می کند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ماسک اسکرابی که روی لب معجزه می کند
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:52 | بازدید : 151 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ماسک لب یا همان اسکراب لب به شما کمک می کند که نرمی صافی و همچنین سلامت لباهای خود را حفظ کنید. آب رسان های خانگی لب به شما در این صوص بسیار کمک می کند.

18 دستورالعمل خانگی برای تهیه ی بهترین ماسک اسکراب لب

اگر تا به حال درباره ماسکی برای لب ها نشنیده اید ، شما تنها نیستید چرا که اغلب ما به آبرسانی لب ها بیشتر اهمیت می دهیم اما مسئله اصلی اینجاست که برای حفظ نرمی و صافی لب ها باید مرتباً آنها را ماسکی کنیم چرا که ماسک لب کمک می کند تا پوست های مرده و چاک های عمیقی که به مرور زمان بر روی لب ایجاد شده اند از بین بروند و در نتیجه لب هایی نرم تر و سالم تر خواهید داشت.

ماسک لب

حتما نباید که پول زیادی برای اسکراب های لب پرداخت کنید بلکه به آسانی می توانید با چند ماده که در اکثر خانه ها در دسترس هستند، خودتان بهترین آن ها را تهیه کنید که هیچ گونه ماده شیمیایی در آن ها به کار نرفته است و برای سلامتی هم مفید می باشد .

در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چندین دستورالعمل خانگی را برای تهیه اسکراب و ماسک لب طبیعی به شما آموزش خواهیم داد. 

اسکراب های لب از چه چیزهایی تشکیل شده اند ؟

ماسک اسکراب لب از دو جزء تشکیل شده است . یکی ماسک، یکی ماده تقویت کننده.

امولینت یا ماده تقویتی باعث می شود که پایه پوست مرطوب شود تا ماسکی کنید که ماسکی لب رو نرم تر می کند .در کل این دو جزء در کنار هم باعث رطوبت دهی و نرم کنندگی پوست خواهند شد .

 

دستورالعمل های تهیه اسکراب و ماسک لب خانگی 

1. ماسک لب نارگیل و عسل

مواد لازم :

  •  یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  •  یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  •  دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  •  یک دوم قاشق غذاخوری آب ولرم

طرز تهیه :

ابتدا روغن نارگیل و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد شکر قهوه ای و آب ولرم را به این مخلوط بیفزایید و در نهایت ماسک به دست آمده را بر روی لب های خود به صورت دورانی و به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این اسکراب و ماسک لب جواب می دهد :

روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که باعث تغذیه پوست می شود ، در حالی که شکر قهوه ای به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و سم زدای قوی عمل می کند و به از بین بردن پوست های مرده و خشک کمک می کند و عسل نیز سرشار از خواص درمانی می باشد . 

2.ماسک اسکراب لب نعناع

مواد لازم :

  •  دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل
  •   2 قاشق غذا خوری شکر
  •   8 تا 10 قطره روغن نعناع
  •  یک دوم قاشق چای خوری روغن دانه انگور 

طرز تهیه :

شکر و روغن نارگیل یا زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس روغن نعنا را به آن بیفزایید و در نهایت روغن دانه انگور را اضافه کنید و ماده بدست آمده را روی لب هایتان به صورت دورانی و به مدت چند دقیقه بمالید و بعد با آب ولرم شستشو دهید . 

چرا این ماسک جواب می دهد :

شکر به عنوان یک ماسک طبیعی عمل می کند ، در حالی که روغن نعنا به تحلیل گردش خون در زیر لب ها کمک زیادی می کند و باعث می شود که لب پرتر نشان دهد و روغن انگور نیز پر از آنتی اکسیدان است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و قوی عمل می کند . 

3. ماسک و اسکراب ماسک شکر قهوه ای و عسل :

مواد لازم:

  •   یک قاشق غذاخوری عسل یک
  •  قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  •   5 تا 6 قطره روغن اسطوخودوس 

طرز تهیه:

عسل و شکر قهوه ای را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد روغن را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید و سپس ماسک به دست آمده را بر روی لب های خود به صورت دورانی و به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید . 

چرا این اسکراب جواب می دهد :

شکر یکی از بهترین اسکراب های خانگی است و عسل باعث نرمی لب ها می شود و به روشن شدن آن کمک می کند . روغن اسطوخودوس نیز لب ها را تغذیه می کند و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. 

4. ماسک اسکراب لب شکلات :

مواد لازم:

  •   یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  •   2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  •   1 قاشق چای خوری عصاره وانیل
  •  یک چهارم قاشق چای خوری عسل
  •   2 قاشق چای خوری روغن زیتون 

طرز تهیه:

تمام مواد را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و سپس روی لب خود اسکراب کنید و با حرکات دایره ای ملایم مالش دهید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی لب هایتان بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک لب

چرا این اسکراب جواب می دهد:

این اسکراب نه تنها هوس شکلات شما را برآورده می کند بلکه لب ها را عمیقا مرطوب می کند و عصاره وانیل نیز دارای خواص ضد پیری و آنتی اکسیدان است که آسیب پوستی ناشی از رادیکال های آزاد را از بین میبرد . 

5.ماسکاسکراب لب دارچین :

مواد لازم :

  •  یک دوم قاشق چای خوری پودر دارچین
  •   یک دوم قاشق غذاخوری عسل
  •  یک دوم قاشق غذاخوری روغن زیتون 

طرز تهیه :

ابتدا تمام مواد را درون یک کاسه ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید و سپس با انگشتانتان به آرامی روی لب ها و سلول های مرده پوستتان بمالید و بعد با آب ولرم شستشو دهید و از نرم کننده مورد علاقه خود استفاده کنید .

 چرا این اسکراب جواب می دهد :

در بخش های قبلی و در مطالب دنیای مد نمناک با محوریت روش های برجسته کردن لبها با مواد طبیعی دارچین را به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کردیم و میدانید که دارچین یک حجم دهنده طبیعی است که می تواند بدون تزریق، لب های شما را برجسته و پر کند و همچنین به عنوان یک ماسک هم عمل می کند و می توانید لب هایی صاف و نرم داشته باشید . 

6. ماسک لب پوست پرتقال :

مواد لازم :

  •  دو قاشق غذاخوری پودر پوست خشک شده پرتقال
  •  2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  •   10 تا 12 قطره روغن بادام 

طرز تهیه :

پوست خشک شده پرتقال را آسیاب کنید و سپس شکر قهوه ای و روغن بادام را به پودرتان بیفزایید و این مخلوط را به مدت 30 ثانیه به آرامی روی لب هایتان ماساژ دهید و بعد با آب گرم شستشو دهید . این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید. 

چرا این اسکراب جواب می دهد :

پوست پرتقال لب های تیره و رنگ گرفته را به مرور درمان می کند. روغن بادام برای تغذیه و مرطوب کردن لب های خشک و چاک خورده عالی است . شکر هم یک نرم کننده بی نظیر و قوی محسوب می شود. 

7. ماسک اسکراب لب آدامس بادکنکی :

مواد لازم :

  •  یک قاشق غذاخوری شکر
  •   یک دوم قاشق چای خوری روغن زیتون
  •   یک تا دو قطره عصاره توت فرنگی
  •  رنگ صورتی گل رز 

طرز تهیه :

شکر و روغن زیتون را درون یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید و سپس عصاره توت فرنگی را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید و در نهایت روغن و رنگ را اضافه کنید و این اسکراب را با انگشتان تمیز روی لب های خود اعمال کنید . 

چرا این اسکراب جواب می دهد:

شکر سلول های مرده را از بین می برد و روغن زیتون لب را هیدراته می کند و به آن طراوت و زیبایی می بخشد و رنگی که به کار برده می شود هم می تواند زیبایی و جذابیت این محصول را بیشتر کند و فقط فراموش نکنید که پس از شستن این نوع اسکراب حتما از نرم کننده استفاده کنید . 

8. ماسک اسکراب لب توت فرنگی و کیوی :

مواد لازم :

  •  یک عدد توت فرنگی له شده
  •  یک دوم کیوی
  •   6 قاشق غذاخوری شکر
  •   دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  •   2 قطره ویتامین E 

طرز تهیه :

توت فرنگی و کیوی را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس شکر و روغن زیتون را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید و در نهایت ویتامین E را به آن اضافه کنید و به مدت 30 تا 40 ثانیه به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که شکر پوست های خشک را ماسکی کند و بعد با آب گرم شستشو دهید .

چرا این اسکراب جواب می دهد :

این ماسک می تواند لب های زخمی و خشک را درمان و آن را نرم تر کند .

توت فرنگی همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین های ضروری است که به درمان تیرگی لب ها کمک می کند.

 اسکراب توت فرنگی

9. ماسک قهوه و عسل :

مواد لازم :

  •  یک قاشق غذاخوری قهوه
  •  یک قاشق غذاخوری عسل 

طرز تهیه:

قهوه و عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و سپس اسکراب به دست آمده را روی لب های تان اعمال کنید و حدود یک دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید و در نهایت با آب گرم شست و شو دهید و بلافاصله شاهد آب رسانی این ماسک باشید .

 چرا این ماسک جواب می دهد :

قهوه علاوه بر اینکه می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند و شما را بیدار نگهدارد، باعث سالم نگه داشتن لب ها نیز می شود و ترکیب قهوه و عسل هم راهی عالی برای تمیز کردن و مرطوب نگهداشتن لب می باشد . 

10. ماسک اسکراب لب بادام:

مواد لازم:

  •  دو قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
  •  یک قاشق غذا خوری عسل
  •  یک قاشق غذا خوری روغن بادام

طرز تهیه:

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و مقدار کمی از آن را روی لب هایتان مالش دهید، سپس شکر را بشویید اما کمی از آثار روغن بادام را برای آب رسانی از بین نبرید.

چرا این ماسک جواب می دهد؟

روغن بادام سلول های مرده پوست را از بین میبرد و از ترک خوردن لب ها پیشگیری می کند . 

11. ماسک گلبرگ های گل رز و شیر:

مواد لازم:

  •  گلبرگ های رز
  •  شیر 

طرز تهیه:

گلبرگ های یک گل را له کنید و به خوبی با شیر مخلوط کنید تا یک ماسک بدست آورید و سپس مانند یک اسکراب معمولی روی لب مالش دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد؟

گلبرگ رز به طور طبیعی باعث روشن شدن لب ها می شود و خواص ضد باکتری آن هم از آسیب به لب ها جلوگیری می کند و شیر هم باعث طراوت لب ها خواهد شد . 

12. ماسک اسکراب لب لیمو:

مواد لازم :

  •  یک قاشق غذا خوری آبلیمو
  •  دو قاشق غذا خوری شکر
  •  یک قاشق چای خوری وازلین 

طرز تهیه:

ابتدا شکر و وازلین را درون یک کاسه با یکدیگر ترکیب کنید و بعد آبلیمو را به آن بیافزایید و سپس اسکراب بدست آمده را به آرامی و به مدت یک دقیقه روی لب ها ماساژ دهید، با یک دستمال مرطوب پاک کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد ؟

آب لیمو سفید کننده عالی است و پوست های مرده لب را از بین می برد . 

13. ماسک اسکراب لب وانیل و نارگیل:

مواد لازم:

  •  یک قاشق چای خوری روغن نارگیل فراوری نشده
  •  دو قاشق چای خوری شکر
  •  یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل 

طرز تهیه:

همه مواد را در یک کاسه ترکیب کنید و سپس مقدار کمی از آن را به مدت یک دقیقه روی لب هایتان ماساژ دهید و بعد با آب گرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد؟

روغن نارگیل عمیقا لب ها را رطوبت رسانی می کند و عصاره وانیل هم آفتاب سوختگی لب را بهبود می بخشد . 

14. ماسک اسکراب لب ویتامین E :

مواد لازم:

  •  یک قاشق غذا خوری عسل
  •  یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل
  •  یک قاشق چای خوری ویتامین E
  •  یک قاشق غذا خوری شکر قهوه ای 

طرز تهیه:

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط خوب بدست آورید سپس با انگشت تمیز این اسکراب را روی لب هایتان اعمال کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد ؟

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی و نرم کنندگی است و می تواند فورا لب های خشک را درمان و آبرسانی کند.

اسکراب لب  

15. ماسک لب نعنا و کاکائو و قهوه :

مواد لازم:

  •  دو قاشق غذا¬خوری شکر
  •  یک دوم قاشق چای¬خوری پودر کاکائو
  •  یک دوم قاشق چای¬خوری قهوه
  •  یک قاشق غذا¬خوری روغن دانه انگور یا روغن آووکادو
  •  سه قطره اسانس یا روغن نعنا 

طرز تهیه:

شکر، کاکائو و قهوه را با هم درون یک کاسه ترکیب کنید،سپس روغن نعناع و هسته انگور را به آن بیافزایید و بعد ماسک بدست آمده را به مدت یک دقیقه روی لب هایتان ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد؟

این مواد سلول های مرده پوست را از بین می برند و روغن دانه انگور هم باعث هیدراته کردن و مرطوب شدن لب ها خواهد شد . 

16. ماسک اسکراب لب آسپرین :

مواد لازم:

  •  چهار عدد قرص آسپرین بدون کدئین
  •  دو قاشق چای خوری شکر قهوه ای
  •  دو قاشق چای خوری عسل
  •  یک قاشق چای خوری روغن زیتون
  •  یک عدد کپسول ویتامین E 

طرز تهیه :

درون یک کاسه تمیز قرص های آسپرین را با چند قطره آب حل کنید سپس باقی مواد را اضافه کنید، به خوبی هم بزنید و اگر هنوز خشک بود مقداری روغن بیافزایید و بعد با استفاده از انگشت خود یا مسواک روی لب هایتان اسکراب کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد؟

ترکیب آسپیرین و شکر با هم، قابلیت ماسکی را شدت می بخشد. عسل و روغن زیتون هم که به نرمی لب و رفع خشکی آن کمک می کنند. 

17. ماسک اسکراب لب نمک دریا و شکر:

مواد لازم:

  •  یک قاشق چای خوری نمک دریایی
  •  دو قاشق چای خوری روغن نارگیل
  •  یک تا دو قطره روغن اسطوخودوس
  •  یک قاشق غذا خوری شکر 

طرز تهیه :

همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و بعد با حرکات دایره ای بر روی لب هایتان به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. 

چرا این ماسک جواب می دهد؟

نمک دریایی یک ماسک عالی است و روغن نارگیل هم یک مرطوب کننده بی نظیر است که ترکیب این دو با یکدیگر یکی از بهترین اسکراب ها خواهد بود. 

18. ماسک شی باتر و شکر

مواد لازم :

  •  یک قاشق غذاخوی شکر
  •  یک قاشق غذاخوری شی باتر

 طرز تهیه:

شی باتر و شکر را با یکدیگر ترکیبد کنید تا زمانی که یک ترکیب یک دست بدست بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه آن را روی تمام قسمت لب های خود اسکراب کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

 شی باتر 

چرا این ماسک جواب می دهد ؟

شی باتر دارای ویتامین A و E است و باعث مرطوب ماندن لب ها خواهد شد و خاصیت هیدراتاسیون هم دارد . 

چگونگی نگهداری از ماسک و اسکراب های نام برده شده

آن ها را در ظرف های کوچک نگهدارید تا همیشه تازه بمانند و فقط فراموش نکنید که فقط حدود یک هفته می توانید این مواد را نگهداری کنید .

از ظروف استریل استفاده کنید.

اسکراب هایتان را در یخچال نگهداری کنید.

زیبایی لبخند فقط در دندان های سفید و مرواریدی نیست بلکه زیبایی لب هم نقشی بسیار موثر خواهد داشت ، پس حتما این ماسک ها را تهیه و استفاده کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نر و ماده بودن فلفل دلمه ای حقیقت دارد؟
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:51 | بازدید : 119 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 چند وقتی است که در صفحات مجازی بحث های متعددی از نر و ماده بودن فلفل دلمه وجود دارد که کمی شوکه کننده است. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

یکبار و برای همیشه، فلفل دلمه ها جنسیت ندارند!

تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که در آنها ادعا می شود فلفل دلمه ای ها جنسیت دارند. مطابق توضیحات این تصاویر فلفل دلمه ای هایی که چهار برآمدگی دارند ماده هستند و فلفل دلمه ای هایی که سه برآمدگی دارند، نرهستند! در این تصاویر توضیح داده شده است که فلفل های ماده پر از دانه هستند و مناسب خام خوردن اما فلفل های نر را می توان در غذا های پختنی استفاده کرد. با این حال چنانچه در ادامه ی این بخش از نمناک میخوانید، این مطلب در همه جا تکذیب شده است و بهتر است که دست از انتشار آن بردارید.

نر و ماده بودن فلفل دلمه

برجستگی های انتهای فلفل دلمه ای نر و ماده

تعداد لوب ها ( برجستگی ها ) در انتهای فلفل دلمه ای نشان دهنده جنسیت آن نیست. فلفل دلمه ای جنسیت ندارد بلکه آن ها از گل هایی با قسمت های باروری نر و ماده به وجود می آیند و این گل ها در صورت نیاز گل افشانی هم می کنند. 

فلفل دلمه

فلفلی که دانه های بیشتری داشته باشد، اندازه بزرگتری نیز خواهد داشت؛ دانه های فلفل به غشاء داخلی آن متصل شده اند و هیچ تاثیری بر روی طعم فلفل و مناسب پخت و پز بودن یا نبودن آن ندارد. 

واضح است که برخی از افراد، به دلیل تاثیری که این شایعات بر آن ها گذاشته، اصرار دارند که حتی اگر فلفل ها جنسیت نداشته باشند، باز هم طعم یک فلفل سه لبه با چهار لبه فرق دارد و در آشپزی کاربرد های متفاوتی دارند. 

در واقع فلفل دلمه ای مراحل رشد متفاوتی دارد، در ابتدا سبز رنگ سپس رو به زرد و نارنجی می رود و در مرحله نهایی قرمز رنگ خواهد شد. فلفل قرمز رنگ شیرین ترین مزه را دارد اما به نظر نمی آید که کسی آنقدر حس چشایی قوی داشته باشد که تفاوت شیرینی بین فلفل سبز و قرمز رنگ را متوجه شود. و بسیاری از آشپز ها نیز به این موارد اهمیتی نمی دهند. 

باور کردن این مسئله که تعداد برآمدگی های فلفل دلمه نشان دهنده جنسیت آن است، ضرری را متوجه شما نخواهد کرد اما بهتر است که گوش های خودتان را به شنیدن این شایعات عادت ندهید!

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین آرایش و رنگ مو برای پوست روشن
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:50 | بازدید : 135 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بهترین آرایش برای پوست روشن و بهترین رنگ مو برای پوست های روشن تناژی متفاوت با آنچه که شاید بسیاری از پیشنهاد و یا انتخاب می کنند دارد.

بهترین آرایش برای پوست روشن و مناسب ترین رنگ مو برای زیبایی هر چه تمام تر خانم هایی با پوست روشن و بلوند بایست جوری انتخاب شود که سفید بودن پوست انها را به تعادل برساند چرا که گاهی اوقات اشتباهات کوچک آرایشی به جای زیباتر شدن منجر به زشت شدن می شود.

بهترین آرایش برای پوست روشن

بهترین رنگ مو برای پوست های روشن

 مناسب ترین رنگ موها برای این افراد رنگ های روشن می باشد زیرا رنگ های تیره چهره ی آن ها را جدی و تندخو نشان می دهد.

 

بهترین آرایش برای پوست روشن

رنگ کرم پودر :کرم هایی با رنگ های بژ یا زرد روشن مناسب ترین رنگ ها می باشند.

 رنگ ریمل و مداد ابرو :بهتر است از رنگ قهوه ای برای آرایش چشم و ابروی خود استفاده کنید زیرا رنگ مشکی چهره ی شما را خشن خواهد کرد.

 آرایش پوست های روشن

رنگ رژ گونه :رژ گونه های صورتی ، هلویی و مرجانی مناسب ترین رنگ های رژ گونه می باشند.

 رنگ رژ لب :رژ لب صورتی و هلویی مناسب ترین رنگ رژ لب می باشد البته قرمز نیز مناسب است ولی بهتر رژ قرمز را برای مراسم های خاص نگه دارید.

دقت کنید که  پوست های روشن بهتر است از آرایش های سنگین اجتناب کنند زیرا یک نگاه خسته کننده را به دنبال خواهد داشت.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قبل رنگ، موهامو بشورم یا نه؟
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:49 | بازدید : 125 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خانم هایی که قصد رنگ کردن موهایشان را دارند باید نکاتی را برای قبل و بعد رنگ بدانند. یکی از این نکات در مورد شستن موها قبل و بعد رنگ کردن مو می باشد.

صحیح و یا غلط بودن شستن مو ها قبل از رنگ کردن

اگر تا به حال موهای خود را رنگ کرده اید به خوبی می دانید که چه اقداماتی برای حفظ نرمی و شادابی موهای شما انجام می شود. به گفته بسیاری از خانم ها تقریبا هر دو ماه یکبار موهایشان را رنگ می کنند و قبل از رفتن به آرایشگاه سعی می کنند از دو روز قبل موهای شان را نشویند زیرا فکر می کنند برای تثبیت رنگ مو بهتر است. اما آیا واقعا قبل از رنگ نباید مو ها را شست؟

شستن مو قبل از رنگ

اگر نمی دانید مو ها قبل از رنگ کردن باید شسته شوند یا خیر، این قسمت از دنیای مد نمناک را تا انتها دنبال کنید. ما در اینجا با یک متخصص صحبت کردیم تا یک بار برای همیشه به این بحث پایان دهیم.

آیا موها را قبل از رنگ کردن بشوییم؟

پاسخ صریحی برای این سوال وجود ندارد. این مساله به نوع رنگ و وضعیت موی شما بستگی دارد. دو روز بعد از حمام، پوست سر شما چرب می شود و این چربی می تواند از پوست سر در برابر تحریکات و صدمات رنگ مو محافظت کند.

چربی طبیعی پوست سر به محافظت در برابر مواد شیمیایی کمک می کند. این چربی به عنوان یک پوشش اضافی عمل می کند و زمانی که رنگ کوتیکول مو را می شکند، این چربی باعث جلوگیری از آسیب مو و تحریک پوست خواهد شد.

موی تازه شسته شده، کار را برای آرایشگر سخت می کند. در هنگام بالیاژ کردن مو، اگر مو تازه شسته شده باشد وز می شود و رنگ کردن آن سخت می شود بنابراین گاهی آرایشگر مجبور می شود با یک اسپری، موها را کثیف کند تا بتواند سریع ترو راحت تر کار کند.

شستن موها

آیا نوع رنگ مو مهم است؟

بله. اگر نمی دانید مو های خود را باید قبل از رنگ کردن بشویید یا خیر، ابتدا نوع رنگ خود را در نظر بگیرید. اگر می خواهید فقط ریشه های موی خود را رنگ کنید، می توانید موهای تان را نشویید.

استفاده از برخی شامپوها قبل از رنگ می تواند بر نتیجه دلخواه شما تاثیر منفی بگذارد، استفاده از شامپو های تیونینگ برای رفع سفیدی مو و یا شامپو هایی که از رنگ مو محافظت می کنند، هرگز نباید قبل از رنگ کردن مو استفاده شوند.

رنگ مو روی مو های چرب چند درجه تیره تر نشان داده می شود ؛ مخصوصا اگر مو های شما هایلایت باشد. اگرچه ممکن است آرایشگر برای محافظت از موهای تان پیشنهاد کند که چند روز آن ها را نشویید، اما شما باید ازقبل مو های شسته و تمیز خود را نشان آرایشگر بدهید تا بتواند رنگ و بافت مو های شما را بررسی کند که دقیقا این قضیه برای مو های تیره نیز صدق می کند.

اگر که می خواهید مو های خود را تیره تر و یا لولایت کنید، با موهای شسته به آرایشگاه بروید زیرا رنگ تیره روی مو های تمیز بیشترین تطابق را با رنگ انتخابی شما خواهد داشت.

شستشوی مو قبل رنگ مو

آیا قبل از دکلره نباید موهای خود را بشوییم؟

بله. شما قبل از هر چیزی باید خود را برای رنگ موی روشن آماده کنید. دو روز قبل از این که بخواهید مو های خود را دکلره کنید آن ها را نشویید. بر اساس توصیه متخصص رنگ مو، اگر مقداری چربی روی پوست سر شما باشد احتمال آسیب دکلره به پوست کمتر می شود زیرا یک لایه محافظت کننده بین پوست سر و ماده دکلره ایجاد می شود. هر چه مو چرب تر باشد، آسیب مواد دکلره به پوست و مو کم تر است.

اگر دکلره توسط یک آرایشگر ماهر با اقدامات پیشگیرانه انجام شود، احتمال آسیب به پوست سرخیلی کم است اما توصیه می شود، به مدت 2 روز سر شسته نشود تا پوست با روغن طبیعی خود چرب شود.

به خاطر داشته باشید، نتیجه رنگ مو باید در موهای تمیز و کثیف یکسان باشد و آرایشگر باید بداند که موی چرب، رنگ را تیره تر نشان می دهد بنابر این بعد از دکلره، مو شسته می شود و سپس رنگ گذاشته می شود تا چربی تاثیری بر نتیجه رنگ نگذارد.

شستن مو قبل از دکلره

آیا بهتر است قبل از رنگ کردن، مو ها خیس باشند؟

خیر. بیشتر رنگ ها باید روی موی خشک استفاده شوند و خشک کردن مو قبل از رنگ کردن باعث اتلاف وقت و صرف هزینه اضافی می شود. اگر قبل از رفتن به آرایشگاه موهای خود را شسته اید، حتما آن ها را خشک کنید.

موها بعد از رنگ کردن نباید شسته شوند؟

بله. چه موهای خود را تیره تر کرده باشید و چه روشن تر، باید چند روز به موهای خود استراحت دهید تا زمان بیشتری برای جذب رنگ و اکسید شدن داشته باشند. چربی روی سر به ماندگاری بیشتر رنگ کمک می کند. بعد از چند روز موهای خود را با شامپوی تثبیت کننده رنگ و نرم کننده بشویید. این کار باعث تثبیت و براق شدن رنگ مو خواهد شد.

برای موهای هایلایت، حتما روزانه از شامپو تیونینگ و نرم کننده استفاده کنید که این کار باعث نرمی و براقیت بیشتر موهای تان می شود.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بالیاژ مو روشی که مشکل پسندها انتخاب می کنند
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:47 | بازدید : 130 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بالیاژ مو یکی از جدیدترین و بهترین تکنیک های رنگ مو در جهان است که باید قبل و بعد از انجام آن به نکاتی توجه کنید تا رنگ مویی شیک و جذاب داشته باشید.

با روش بالیاژ مو بیشتر آشنا شوید

آیا به دنبال یک تغییر در رنگ مو برای فصل جدید هستید؟ بالیاژ می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد که حتما این رنگ مو را در بین سلبریتی ها زیاد دیده اید و در واقع این رنگ هم اکنون به ملکه رنگ ها معروف است، امروز در دنیای مد نمناک برای یادگیری این تکنیک با ما همراه باشید.

بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ فقط یک رنگ نیست، بلکه تکنیکی است که برای هایلایت کردن استفاده می شود و اصلا این رنگ مو از فرانسه گرفته شده است و اولین بار در دهه نود دیده شد و بالیاژ در فرانسه به معنای از این به آن سو حرکت کردن است و همانطور که رنگ ها روی موها در بالیاژ حرکت می کنند که استایلیست ها برای این تکنیک از براش های بسیار ظریف استفاده می کنند و بالیاژ نیز به شما اجازه می دهد که بدون هیچ فویل و سپری کردن زمان اضافه یک هایلایت زیبا را داشته باشید .

بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست و چگونه انجام میشود؟

چگونه می توان بالیاژ مو را با هایلایت های قدیمی با استفاده از فویل استفاده کرد؟

بالیاژ در واقع یک روبانی از هایلات است که روی قسمت بالای موها می نشیند و ظاهر آن را نسبتا مات می کند اما هایلایتی که در آن از فویل استفاده می شود، رنگ عمیق تری به مو می دهد و گرما نیز در آن دخیل است.

این روش اجازه می دهد که رنگ های شیمیایی بتوانند به داخل مو نفوذ کنند و به جای این که موهای خود را با فویل بپوشانید، می توانید از نوارهای نخی استفاده کنید تا رنگ های شما جدا و تفکیک شده باشند و بتوانید تکنیک بالیاژ را روی آن ها پیاده کنید.

برای بالیاژ زمان کمتری را در سالن سپری خواهید کرد و می توانید این کار را نیز در منزل به راحتی انجام دهید و از آنجایی که مواد شیمیایی با گرما و موادی مثل فویل، سریع تر اثر می گذارند، شاید ظاهر هایلایت همراه با فویل را بیشتر بپسندید. بالیاژ در واقع یک مایع خالص است که باعث می شود مو به طور یکدست رشد کند.

بهترین بالیاژ مو

آموزش نحوه انجام بالیاژ مو

تفاوت بین تکنیک بالیاژ و آمبره چیست؟

استایلیست در تکنیک بالیاژ از رنگ استفاده می کند و بعضی از قسمت ها را روشن تر می کند که ظاهر مو یکپارچه می شود اما در آمبره از دو رنگ موی متفاوت استفاده می شود و بالیاژ تکنیکی برای هایلایت است اما آمبره رنگ های تیره را به روشن تبدیل می کند.

آمبره مخصوصا در قسمت بالا تیره تر هستند و در قسمت پایین به مرور روشن تر می شوند که باعث می شود ظاهری دراماتیک پیدا کنند.

مدل آمبر و بالیاژ

فرق آمبر و بالیاژ مو را بدانید

چه کسی می تواند بالیاژ کند؟

بالیاژ بلوند را می توان یکی از محبوب ترین استایل رنگ مو دانست و هرکس که به دنبال یک رنگ موی جتد بعدی است، می تواند از آن استفاده کند.بالیاژ را می توان روی تمام انواع مو انجام داد اما این تکنیک راحت ترین و بهترین روش نیست.

بالیاژ اغلب روی موهای صاف بیشتر دیده می شود. گاهی اوقات خانم هایی که موهای فر دارند؟ اول اقدام به صاف کردن موها می کنند و بالیاژ را به کار می برند. بهتر است که با یک مشاور رنگ مو صحبت کنید و ببینید که چه تکنیک بالیاژی می تواند برای موهای شما مناسب تر از بقیه باشد.

تکنیک بالیاژ مو

بالیاژ مو شیک و جذاب

قبل و بعد از بالیاژ مو چه کار کنیم؟

به توصیه ی دنیای مد نمناک بهتر است که قبل از هر نوع رنگ مویی، نوک موها را کوتاه کنید. من همیشه کوتاهی مو را قبل از بالیاژ پیشنهاد می کنم. مثلا می توانید حدود یک تا سه سانت دم موها را کوتاه کنید و خرابی های مو را از بین ببرید؛ تا لایه های رنگی جدید را روی موهای سالم تجربه کنید زمانی که از مدل جدید و کوتاهی آن راضی بودید، می توانید اقدام به بالیاژ کنید. بهتر است که برای انگیزه بیشتر و انتخاب بهتر، از عکس های سلبریتی هایی استفاده کنید که بالیاژ کرده اند.

یک راهنمایی: قبل از شروع کار ارایشگر به او بگویید که فرق موی شما به کدام قسمت است.

بالیاژ مو زیبا و جذاب

نکات قبل و بعد از بالیاژ مو

شاید از تعداد دفعات مراجعه به استایلیست برای تمدید بالیاژ متعجب شوید و این قضیه تنها به موی شما و ویژگی های منحصر بفرد آنها وابسته است و عوامل دیگری نیز در این امر موثرند:

مثلا این که چند بار در هفته موها را می شویید، از چه شامپو و نرم کننده ای استفاده می کنید، چند بار در ماه از ابزار حالت دهنده مو استفاده می کنید، چه ابزارهایی استفاده می کنید و ... . بعضی از مشتری ها باید هر 8 هفته مراجعه کنند، در حالی که بعضی دیگر می توانند تا 6 یا 9 ماه نیازی به این کار نداشته باشند.

اگر قصد استفاده از تکنیک بالیاژ را دارید، بهتر است که از مکمل های طبیعی مو مثل نوترافول استفاده کنید که ساقه مو را سالم نگه می دارد و از آسیب به آن هنگام رنگ پیشگیری می کند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اونهایی که لاغرن اما شکم دارن ...
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:46 | بازدید : 114 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ممکن است که شما لاغر اندام باشید اما در عین شکمتان چربی زیادی داشته باشد، اگر برای کاهش چربی شکم اقدام نکنید این موضوع خطراتی را به همراه خواهد داشت!

نکات مهم برای افرادی که چاق نیستند اما شکم دارند

گاهی اوقات رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن یا لاغر بودن ذاتی، به این معنا نیست که شما دیگر نباید نگران چربی شکم تان باشید. حتماً افراد لاغری را دور و بر خود دیده اید که با وجود اینکه چربی اضافه در قسمت های دیگر بدن خود ندارند اما ناحیه شکم آن ها چاق و چربی دار است. به نظر شما چرا این اتفاق می افتد و باید در چنین شرایطی چه اقداماتی انجام داد؟ دقایقی با ما در بخش تناسب اندام نمناک همراه شوید تا دلیل این وضعیت و راه حل آن را بدانید.

شکم داشتن افراد لاغر

دلایل ایجاد چربی شکم در افراد لاغر

دلایلی وجود دارد که بعضی از افراد لاغر هستند اما در شکمشان چربی و چاقی دیده می شود. علل آن شامل موارد زیر است:

مصرف الکل و دخانیات

مصرف الکل عامل ایجاد چربی در شکم است. حتی اگر لاغر باشید، باز هم الکل باعث می شود در ناحیه کمر و شکم چربی اضافه داشته باشید که قطعاً ظاهر خوبی را ایجاد نمی کند.

دخانیات

ژنتیک

چربی شکم همیشه به سبک زندگی مربوط نیست. مطالعات نشان می دهد که بعضی از افراد به صورت ژنتیکی، حتی با وجود لاغری باز هم شکم دارند که حتما باید ورزش را جدی بگیرند تا بتوانند به ژنتیک خود غلبه کنند.

پوزیشن بدن

قطعاً شما باید یاد بگیرید که چگونه پوزیشن بدن خود را اصلاح کنید، کمر خود را صاف نگه دارید، شانه هایتان را کمی به عقب دهید، سینه خود را فراخ و باز نگه دارید تا بتوانید پوزیشن مناسبی را در خودتان ایجاد کنید. در غیر این صورت پوزیشن های غلط مثل قوز کردن و یا دمر خوابیدن، باعث بیرون زدن شکم می شود.

پوزیشن بدن  

زایمان و بارداری

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود افراد لاغر باشند اما شکم داشته باشند، بارداری و زایمان است که عمدتا اثرش را روی شکم خواهد گذاشت. معمولاً ورزش می تواند در چنین حالتی کمک کننده باشد که البته باید مدت زمان مورد نیاز از زایمان تا گذشته باشد و پزشک به شما این اجازه را بدهد.

استرس

استرس تأثیرات منفی روی بدن و سلامت افراد دارد و یکی از بدترین تاثیرات آن این است که به دلیل ترشح هورمون کورتیزول، می تواند عاملی برای ایجاد چربی در شکم باشد و سوخت و ساز شما را کاهش دهد و شما لاغر باشید اما چربی در شکمتان ببینید.

استرس داشتن

نفخ

نفخ معمولاً یک اتفاق کوتاه مدت است اما می تواند باعث مقاومت در برابر لاکتوز باشد، کم آبی بدن را زیاد کند و باعث شود که شما در مصرف رژیم غذایی خود دچار مشکل شوید و همین عاملی برای افزایش چربی در شکم خواهد بود.

یائسگی

هنگامی که خانم ها یائسه می شوند، بدن شان تغییرات زیادی پیدا می کند که یکی از آن ها کاهش استروژن است. کاهش استروژن می تواند عاملی برای افزایش چربی شکم باشد.

یائسگی

راه حل ؛ چگونه چربی شکم را کاهش دهیم؟

قطعاً راهکارهایی هست که بتوانید با آن ها چربی شکم را از بین ببرید. فقط باید اصولش را یاد بگیرید که شامل موارد زیر است:

اصلاح تغذیه

رژیم غذایی متعادل راه حل کلیدی برای سالم نگه داشتن بدن است. می توانید از رژیم های غذایی مختلف استفاده کنید که در آن ها تمام مواد غذایی به شکل متعادل به کار رفته اند.

نکات اصلاح رژیم غذایی

  • مصرف چربی های سالم مانند چربی های تک رشته و چند رشته ای غیر اشباع می تواند گزینه ای مناسب برای کاهش چربی شکم باشند.
  • از مصرف غذا های فرآوری شده دست بکشید و بیشتر به مصرف میوه و سبزیجات و روغن های طبیعی مثل روغن زیتون بپردازید.
  • به جای نوشیدنی های شکردار از قهوه استفاده کنید.
  • مراقب کالری های مصرفی خود باشید.
  • پروتئین را در رژیم غذایی خود جای دهید که می تواند یک عامل موثر برای تناسب اندام، کاهش چربی شکم باشد. پروتئین هایی مثل پنیر، گوشت قرمز و لبنیات گزینه مناسبی هستند.

برای کاهش چربی

راهکارهای ورزشی

ورزش دومین جنبه سبک زندگی سالم و آب کردن چربی های شکم است. ورزش های هوازی می تواند علاوه بر افزایش جریان خون در بدن، سلامت قلبی-عروقی شما را تضمین کند و باعث از بین رفتن چربی اضافه در شکم شود.

با مراجعه به این دو مطلب میتوانید بطور کامل با ورزش های آب کننده چربی شکم آشنا شوید و یک برنامه ورزشی فوق العاده داشته باشید.

 " برنامه 4 هفته ای مت رابرتس برای کوچک کردن شکم "

هیچ چیز مثل این ورزش باعث لاغری شکم نمیشود "

علاوه بر این بخاطر داشته باشید که :

ورزش های اینتروال با شدت بالا هم راهکاری عالی برای چربی سوزی در ناحیه شکم هستند و می توانید آنها را به صورت ترکیبی انجام دهید.

اما به طور کلی اگر در طول روز فعال باشید و تنبل نبوده و از جسم خود کار بکشید، می توانید انتظار آب شدن چربی شکم را داشته باشید.

لاغر کردن شکم

آبرسانی به بدن

آبرسانی یکی از راه های سبک زندگی سالم، بهبود پوست و مو از بین بردن چربی شکم است. در طول روز به اندازه کافی به بدن خود آب برسانید.

ترک سیگار

سیگار به سلامت شما آسیب وارد می کند و باعث ایجاد چربی شکم می شود و در نتیجه ترک سیگار می تواند عاملی برای از بین بردن چربی شکم باشد.

خواب کافی

شاید برایتان عجیب باشد اما کم خوابی می تواند عاملی برای بد هیکلی باشد . سعی کنید خواب کافی داشته باشید و حتما شب ها 7 الی 9 ساعت خواب مفید داشته باشید و در طول روز عملکرد بهتر و کاهش چربی شکم را تجربه کنید.

خواب کافی

خطر چاقی شکم؛ چرا آب کردن چربی شکم اهمیت دارد؟

همه ما به دنبال زیبایی هستیم و تناسب اندام می خواهیم. قطعاً بدن لاغر با شکم بزرگ هیچ تناسبی ندارد اما در کنار زیبایی باید به سلامت هم توجه کنیم اما وجود چربی در شکم ممکن است به سلامت ما آسیب وارد می کند اما به نظر شما چه خطراتی دارد؟

افزایش خطر مرگ

مطالعات نشان می دهد افرادی که وزن نرمال و طبیعی دارند اما چربی شکمشان زیاد است، معمولا نرخ مرگ و میر در آن ها بیشتر بوده زیرا شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از حد نرمال است.

بیماری قلبی و عروقی

تحقیقات نشان می دهد افرادی که از بیماری قلبی عروقی رنج می برند، معمولاً چربی شکم در آن ها بیشتر از قسمت های دیگر است.

بیماری قلبی

انواع سرطان

افزایش چربی در قسمت شکم عاملی برای ابتلا به سرطان است که به دلیل تولید بعضی از پروتئین های خاص اتفاق می افتد که در وهله اول سرطانی نیستند اما تبدیل به سلول های سرطانی می شوند و تومورها را شکل می دهند.

دیابت نوع دو

مطالعه ای در کره نشان می دهد که چربی موجود در شکم خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد و خطرناک تر از انواع دیگر چاقی ها است.

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ کردن مو و ابرو با قهوه در خانه + آموزش
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:45 | بازدید : 188 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 رنگ کردن مو و ابرو با قهوه یکی از بهترین روش هایی است که میتوان جایگزین رنگ های شیمیایی کرد، قهوه باعث تقویت موها و ابروها نیز میشود.

چگونه با قهوه مو و ابروهایمان را در خانه رنگ کنیم؟

رنگ کردن ابرو یک روش راحت برای تغییر و زیباتر شدن چهره است که به جای استفاده از رنگ های شیمیایی میتوانید با استفاده از قهوه ابرو و موهایتان را رنگ کنید، رنگ کردن ابرو با قهوه باعث تقویت ابروها نیز میشود. قهوه رنگ زیبایی به ابروهایتان میبخشد که اگر دوست داشته باشید میتوانید رنگ مو و ابروهایتان را با هم ست کنید یعنی هم موها و هم ابروها را با قهوه رنگ کنید.

رنگ ابرو با قهوه

رنگ ابرو با قهوه

روش رنگ کردن ابرو با قهوه

1-در سینک ظرفشویی یک کاسه بزرگ قرار دهید.

2-هنگامی که قهوه خنک شد آن را داخل کاسه بریزید.

3-پس از شانه کردن مو و ابرویتان سرتان را داخل کاسه کنید و قهوه را به تمامی قسمت های موهایتان بمالید .

4-هنگامی که قهوه را به موهایتان آغشته کردید برای جذب بیشتر قهوه موهایتان را از ریشه تا نوک شانه بزنید.

قهوه برای ابرو

نحوه رنگ کردن مو با قهوه

5-به وسیله یک فنجان، 15 بار قهوه را از کاسه بیرون آورید و بر روی موهایتان بریزید.

6-سپس در سینک آب اضافی موهایتان را بگیرید و آن ها را به بالا جمع کنید تا قهوه نچکد . برای جلوگیری از رنگ گرفتن حوله یا روسری موهایتان را در آن نپیچید.

7- 15 دقیقه صبر کنید تا موها و ابروهایتان رنگ بگیرد و سپس آن ها را آبکشی کنید.

8- پس از آبکشی ، موهایتان را خشک کنید و حالت دهید.

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه
یک شنبه 24 مرداد 1400 ساعت 12:44 | بازدید : 160 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر می خواهید بدون آسیب زدن به مو و ابرویتان آن ها را به رنگ روشن در آورید می توانید برای این کار از مواد طبیعی مانند نسکافه استفاده کنید .

اصول رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

برای رنگ کردن ابروها و موها بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنیم . از مواد طبیعی که می توان برای رنگ نمودن مو و ابرو از آن استفاده کرد قهوه یا نسکافه هستند . برای رنگ کردن با این مواد روش هایی وجود دارد که در این بخش از دنیای مد نمناک به شما معرفی می کنیم.

رنگ كردن مو با نسکافه

چگونه با نسکافه مو وابروی خود را رنگ کنیم

رنگ کردن ابرو با قهوه

رنگ کردن ابرو با قهوه و نسکافه 

  • نسکافه یا قهوه را بعد از درست کردن بگذارید کمی سرد شود و سپس به ابروهایتان بمالید.
  • بعد از گذاشتن قهوه یا نسکافه بر روی ابرو ها 15 دقیقه صبرکنید و دوباره ابروهایتان را مالش دهید و ده دقیقه بعد بشویید
  • نقص این روش این است که رنگ ابروی شما شاید به رنگ دلخواهتان نزدیک نشود.

روش دیگری که ابروهای شما را روشن و زیبا میکند:

نسکافه برای رنگ ابرو

چگونه ابروهایمان را با نسکافه رنگ کنیم

  • در این روش نسکافه و قهوه و اکسیدان ترکیب کنید و به مدت 10 دقیقه روی آن بگذارید.
  • ابروهایتان را چک کنید که زیاد روشن نشود.
  • این روش رنگ ابروی شما را زیبا و شیک می کند.

تغییر رنگ مو با نسکافه

بسیاری از خانم ها همیشه به دنبال تغییر رنگ موهایشان بدون آسیب زدن به آن ها هستند و برای این کار از مواد طبیعی مانند نسکافه استفاده می کنند .نسکافه یکی از مواد طبیعی برای تغییر رنگ مو است .

رنگ موی طبیعی با نسکافه و عسل :

آموزش رنگ کردن مو با نسکافه

آموزش رنگ کردن مو با نسکافه و عسل 

مواد لازم:

روشن کردن مو با نسکافه

روشن کردن مو با نسکافه و عسل 

طرز تهیه و استفاده:

3 قاشق غذا خوری نسکافه و نصف فنجان روغن زیتون را در ظرف پلاستیکی می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. دریک ظرف دیگر دو قاشق غذا خوری زردچوبه را با 3 قاشق غذاخوری عسل و یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب کنید و به ظرف اول اضافه نمایید .این مخلوط را به مدت 5 ساعت روی موهای خود قرار دهید و سپس موهای خود را آبکشی کنید . خواهید شد رنگ موهای شمارنگ قهوه ای بلوطی روشن می شود.

رنگ موی طبیعی با نسکافه و زردچوبه :

رنگ کردن مو با مواد طبیعی

رنگ کردن مو با مواد طبیعی 

مواد لازم:

  • 6 قاشق غذا خوری زردچوبه
  • 4 قاشق غذا خوری نسکافه
  • 2 سفیده تخم مرغ
  • یک بسته اکسیدان

طرز تهیه و استفاده:

 روش طبیعی برای رنگ مو

استفاده از نسکافه و زردچوبه روشی طبیعی برای رنگ مو 

همه این مواد را در ظرف پلاستیکی می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم و سپس نصف فنجان روغن زیتون را اضافه و هم می زنیم تا یک خمیر سفت به دست بیاید.پنج ساعت خمیر حاصل را روی موهای خود بگذارید و پنج ساعت صبر کنید تا موهایتان رنگ بگیرد و سپس موهای خود را آبکشی کنید. خواهید دید موهایتان قهوه ای جذاب خواهد شد.

رنگ موی طبیعی با نسکافه و کاکائو :

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذا خوری نسکافه
  • 2 قاشق غذا خوری کاکائو
  • 1 قاشق چای خوری آب لیمو
  • نصف قاشق غذاخوری روغن کنجد
  • 2 عدد اکسیدان

موهای زیبا با نسکافه

موهای زیبا و جذاب با نسکافه 

طرز تهیه و استفاده:

همه این مواد را در ظرف پلاستیکی می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم و سپس خمیر درست شده را روی موهایتان بگذارید و یک ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را آبکشی کنید. خواهید دید موهایتان قهوه ای خواهد شد.

رنگ موی طبیعی با نسکافه و روغن زیتون :

رنگ کردن مو با نسکافه

بهترین روش های رنگ کردن مو با نسکافه 

  • دو عدد تخم مرغ
  • دو قاشق غذاخوری نسکافه
  • یک لیوان روغن زیتون
  • دو عدد اکسیدان

طرز تهیه و استفاده:

رنگ موی شیک با نسکافه

رنگ موی شیک و زیبا با نسکافه و روغن زیتون

همه این مواد را با هم مخلوط کنید و روی موهایتان بگذارید تا رنگ بگیرد . این خمیر باید یک ساعت روی مویتان بماند و سپس موهای خود را با آب بشویید. خواهید دید موهایتان رنگ قهوه ای روشن می شود . پس از دو هفته این کار را تکرار کنید تا موهایتان خوشرنگ تر شود.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

 


موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربردهای جالب شامپو بچه که خیلی ها نمیدانند
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:27 | بازدید : 97 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اغلب افراد از شامپو بچه تنها برای شست و شوی سر کودک استفاده می کنند، در حالی که استفاده از شامپو بچه کاربردهای فراوان دیگری هم برای نظافت و ... به همراه دارد.

کاربردهای جالب شامپو بچه برای نظافت و حتی درمان

همانطور که می دانید شامپو بچه برای شست و شوی سر کودک، عالی و ملایم است اما شاید از کاربردهای دیگر آن اطلاعاتی نداشته باشید. به همین دلیل در این بخش از سبک زندگی نمناک به معرفی کاربردهای دیگر شامپو بچه می پردازیم.

کاربرد شامپو بچه

شست و شوی صورت:

شامپوی بچه برای پوست سر کودک ملایم است، به همین دلیل به نظر می رسد برای پوست و شست و شوی روزانه مناسب باشد. متخصصان پوست معمولاً به افراد مبتلا به اگزما (درماتیت سبورئیک) توصیه می کنند هر روز از شامپوی بچه برای شستن صورت استفاده کنند.

از بین بردن چسبندگی چسب:

اگر جدا کردن چسب از روی پوست برایتان دردناک است می توانید چند قطره شامپو روی چسب بریزید تا به راحتی چسب از پوست جدا شود. شامپو بچه همچنین باقی مانده کرم یا پماد را از روی پوست پاک می کند. 

مزایای شامپو بچه

پاکسازی سینوس ها:

نتی پات(وسیله ای برای رفع مشکلات سینوسی) می تواند سینوس ها را پاکسازی کند و خروپف را کاهش دهد اما اگر یک قطره شامپو بچه را البته بعد مشورت با پزشک و اجازه ی او در مقداری محلول آب نمک بریزید، می تواند به شما در رفع عفونت سینوس کمک کند.

درمان التهابات جزئی چشم :

قرمزی و خارش پلک دارید؟ ممکن است بلفاریت داشته باشید که یکی از اختلال شایع چشم است و اغلب توسط باکتری ایجاد می شود. از علائم آن می توان به خارش، قرمزی، سوزش، پارگی و پوسته پوسته شده پلک ها هنگام بیدار شدن از خواب اشاره کرد. با استفاده از کمپرس آب گرم و شست وشو چشم با شامپوی بچه می توانید التهاب را بهبود بخشید.

تمیز کردن جواهرت :

جواهرات را می توان با جوشاندن در مخلوطی از شامپوی بچه و آب تمیز کرد. به راحتی یک قطره از شامپو بچه را با مقداری آب مخلوط کرده و با مسواک نرم جواهرات را تمیز کنید، سپس با آب خنک بشویید و کاملا خشک کنید.

کاربرد شامپو بچه

استفاده به عنوان کف ریش :

اگر در سفر کف ریشتان را فراموش کرده اید همراه خود ببرید، شامپو بچه بهترین جایگزین است و نیازی به استفاده از صابون نیست.

پاک کردن کف:

اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی قوی در تمیز کردن منزل ندارید به جای آن از شامپو بچه استفاده کنید. بسیاری از افراد شامپو بچه را به عنوان گزینه ای مناسب برای تمیز کردن کف های لمینت پیشنهاد می کنند. مخلوطی از 1 تا 2 قاشق غذاخوری شامپو بچه را با مقداری آب ترکیب کنید و برای از بین بردن چربی و آلودگی ها از آن استفاده کنید.

تمیز کردن و حفظ مبلمان و وسایل چرم :

پاک کننده های چرم زیادی برای مبلمان، کفش ها و کیف های دستی موجود است. اما در بسیاری از موارد ممکن است به راه حل خاصی احتیاج نباشد. یک قطره از شامپو بچه را در آب گرم مخلوط کرده و توسط یک پارچه آغشته به محلول، وسایل مورد نظر را تمیز کنید.

کاربرد شامپو بچه

تمیز کردن ژاکت و کلاه چرمی :

اگر نمی خواهید برای تمیز کردن کت چرمی از تمیز کننده های قوی استفاده کنید همانند مبلمان چرم، کمی شامپو بچه را در آب حل کنید، دستمال را آغشته به محلول کرده و کت را با آن تمیز کنید سپس کت را با دستمال خشک کنید. برای تمیز کردن کلاه چرمی می توانید پارچه ی نمداری را با یکی دو قطره شامپو بچه روی کلاه چرمی تان بکشید و با پارچه ی نمدار تمیز دیگری هر چیزی را که باقیمانده پاک کنید.

شست و شوی لباس های ظریف با دست :

برای شست و شوی لباس های ظریف با دست حتما به یک ماده شوینده ملایم مانند شامپو بچه نیاز دارید که علاوه بر پاک کردن لباس به دست آسیب نمی زند.

شست و شوی لباس های پشمی و کشی :

برای شست و شوی لباس های پشمی می توانید از شامپوی بچه که به اندازه کافی ملایم است، استفاده کنید و لباس ها را داخل سبد قرار دهید تا خشک شود.

شست و شوی لباس

باز کردن زیپ :

در مطالب قبلی بخش رازهای خانه داری در نمناک گفتیم که اگر زیپ لباستان گیر دارد یک قطره از شامپو بچه را روی یک پنبه بریزید، سپس آن را روی زیپ بزنید. تا زمانی که زیپ قابل استفاده است، شامپو به روان کارکردن زیپ کمک می کند و در حین آبکشی شسته می شود.

رفع خشکی پاها:

برای نرم شدن پوست پاها و رفع خشکی پاها قبل از خواب کمی شامپو روی پاهایتان بمالید و یک جفت جوراب نخی سبک بپوشید. صبح پاهایتان نرم و لطیف می شود.

شستن رنگ اضافی از مو ها:

برای شستن رنگ اضافی موها کمی جوش شیرین به شامپو بچه اضافه کنید و با آن، رنگ موی اضافی را بشویید. استفاده از این شیوه و شستن موها دو تا سه بار با شامپو بچه مفیدتر از استفاده از روشن کننده ی رنگ مو است.

کاربردهای شامپو بچه

نجات پلیورهای آب رفته:

اگر بعد از شست وشو، پلیورتان آب رفته است و نمی توانید دیگر از آن استفاده کنید، نگران نباشید با کمی شامپو بچه و آب گرم می توانید آن را به حالت روز اولش برگردانید. برای این کار در یک تشت آب گرم کمی شامپو بچه بریزید و هم بزنید تا کف کند. سپس پلیور را روی آب قرار داده و اجازه دهید خودش داخل آب فر برود و 15 دقیقه خیس بخورد.

بعد از گذشت این مدت پلیور را درآورید و آهسته بچلانید و سپس داخل ظرف دیگری که با آب پر شده بیاندازید، دوباره اجازه دهید پلیور خودش داخل آب فر برود. سپس آن را از آب بیرون بیاورید و روی یک حوله خشک پهن کنید تا آب اضافی آن جذب حوله شود. پس از خشک شدن خواهید دید پلیور به اندازه اولش برگشته است.

شست و شو برس های آرایشی :

برس های آرایشی کثیف می توانند محل تولید باکتری ها باشند و با ایجاد جوش صورت به زیبایی چهره آسیب برساند. برس های کثیف همچنین می توانند عفونت جدی ناشی از اشریشیا کُلی یا استاف یا عفونت قارچی را گسترش دهند.

برای تمیز نگه داشتن پوست، توصیه می شود هر هفت تا 10 روز برس را در مخلوطی از آب و شامپوی ملایم بشویید و رطوبت اضافی آن را بگیرید، سپس آنها را صاف بگذارید تا خشک شوند.

شست و شوی ماشین :

برای تمیز کردن و برق انداختن ماشین، شامپو بچه را با جوش شیرین مخلوط کرده و ماشین را بشوئید. یا اینکه یک چهارم فنجان شامپو را در یک سطل آب بریزید و با یک اسفنج بدنه اتومبیل را تمیز کنید. برای پاک کردن لکه های سیاه مستقیما یک قطره شامپو را روی اسفنج بریزید و عملیات پاکسازی را انجام دهید.

 شستن ماشین

تمیز کردن دیوارها :

شامپو بچه را در یک سطل با آب گرم رقیق کنید و از آن برای تمیز کردن دیوارهای کثیف استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های باقیمانده اسپری حشره کش روی دیوارکه برای از بین بردن حشرات استفاده نموده اید، کمی شامپو روی اسفنج بریزید و دیوار را با آن تمیز کنید. سپس روی دیوار یک پارچه نمدار بکشید تا کف ها از بین بروند.

تمیز کردن فرش ها:

لازم نیست از شوینده های قوی برای تمیز کردن فرش های تان استفاده کنید بلکه می توانید برای تمیز کردن فرش ها از شامپو بچه استفاده کنید.

تمیزکردن برگ گیاهان :

گیاهان باید تنفس کنند پس برگ گیاهان خانگی باید همیشه تمیز باشد. برای تمیز کردن برگ گیاهان در یک ظرف آب چند قطره شامپو بریزید، پارچه ای را با آن خیس کنید، آن را بچلانید و سپس با این پارچه غبار برگ ها را از بین ببرید.

 تمیز کردن برگ

تمیز کردن اجاق گاز:

فرمولاسیون شامپو بچه طوری تنظیم شده است که حتی می تواند چربی های اجاق گازتان را هم تمیز کند. برای زدوندن چربی های اجاق گازتان کمی جوش شیرین را با شامپو بچه ترکیب کنید و با آن گاز را تمیز کنید.

پاک کردن آرایش :

با استفاده از شامپو بچه حتی می توانید آرایش صورت(ریمل ،کانسیلر ،..) را بطور کامل پاک کنید.

تمیز کردن شیرآلات:

برای تمیز و درخشان شدن شیرآلات وقتی زمان کافی ندارید از شامپو بچه کمک بگیرید و با کمی شامپو شیرآلات خود را برق بیاندازید.

پاک کردن پنجره ها :

یک قاشق غذاخوری شامپو بچه را با کمی آب در یک کاسه ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. از تاثیر این ترکیب برای پاک کردن پنجره ها شگفت زده خواهید شد.

 

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چاپ پوستر 3 بعدی ارسال به سراسر کشور.
پنج شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 12:27 | بازدید : 472 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گرسنه نیستم ولی چرا همش دلم میخواد چیزی بخورم ؟
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:25 | بازدید : 121 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 حتما برای شما هم پیش آمده است که در عین سیری دوست دارید چیزی بخورید و این ولع خوردن در شما فروکش نمیکند، چنین وضعیتی دلیلی دارد که باید بدانید.

چه اتفاقی میافته که زمانیکه گرسنه نیستیم باز دلمون میخواد یه چیزی بخوریم 

خوردن غذا به ما حس خوب می دهد و ما می توانیم از خوردن بعضی از وعده ها مخصوصاً هنگام گرسنگی لذت ببریم اما گاهی اوقات گرسنه نیستیم اما باز هم تمایل به خوردن غذا داریم. به نظر شما چه اتفاقی می افتد و چرا زمانی که گرسنه نیستیم، با خوردن چیزی حس خوب پیدا می کنیم؟ در این قسمت از نمناک با ما همراه باشید تا علل این موضوع را به شما بیان کنیم.

میل به خوردن

کلافگی

معمولاً گاهی اوقات ما به دلیل کلافگی و بی حوصلگی و اینکه نمی دانیم چه کاری انجام دهیم، مدام سر یخچال می رویم تا یک چیزی پیدا کنیم و بخوریم و سر خودمان را گرم کنیم یا با درست کردن یک میان وعده سعی می کنیم از انجام کار های دیگر سر باز بزنیم. 

راه حل موجود برای این مسئله این است کاری را پیدا کنید که به غیر از درست کردن غذا باشد. به عنوان مثال با دوستان تان چت کنید، یک تمرین ورزشی کوچک انجام دهید و خودتان را برای چند دقیقه به چالش بکشید.

 کلافگی و خوردن

جستجوی یک طعم 

تمایل به خوردن غذا راهی برای دوری از کلافگی است. گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی احساس می کنید نیاز به چشیدن طعم های مختلف دارید و این با گرسنگی متفاوت است. 

در چنین حالتی می توانید طعم های مختلف را احساس کنید؛ بدون این که به کالری روزانه شما اضافه شود. به عنوان مثال می توانید آدامس بدون قند بجوید یا دندان های خود را با خمیر دندانی مسواک بزنید که طعم نعناع دارد. با انجام این کار فضای داخل دهان شما خوش طعم و مطبوع می شود.

استرس

ما در محافل اجتماعی راحت ترین کاری که پیدا می کنیم، خوردن است. علت آن هم این است که استرس داریم و در نتیجه سعی می کنیم سر خودمان را با خوردن گرم کنیم. خوردن از روی استرس می تواند در موقعیت های اجتماعی مختلف اتفاق بیفتد.

راه حل موجود این است که اگر در یک محفل اجتماعی هستید که در آن احساس راحتی ندارید، به خودتان آگاهی داشته باشید و دور از خوراکی ها بایستید. به دنبال کاری بگردید که می تواند سر شما را گرم کند. به عنوان مثال می توانید به مهمان های دیگر نوشیدنی تعارف کنید یا با کسی هم صحبت شوید.

 استرس داشتن

نیاز به راحتی از لحاظ احساسی 

بسیاری از افراد با غذا خوردن از لحاظ احساسی و عاطفی خودشان را تامین می کنند. یعنی بعد از غذا خوردن احساس راحتی، گرما و رضایت می کنند و همین به آن ها حس لذت و آرامش می دهد. 

پس اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای پاسخ به نیاز های عاطفی غذا می خورید، باید سعی کنید یک راه حل دیگر پیدا کرده و حواس خود را از غذاخوردن پرت کنید. به عنوان مثال انجام فعالیت فیزیکی مانند پیاده روی یا انجام یوگا می تواند به شدت عاملی برای جلوگیری از پرخوری در چنین اوقاتی باشد. 

غذا خوردن از روی عادت

خوردن بدون فکر در بسیاری از افراد وجود دارد و معمولاً بعد از این که بی حوصله می شوند، این کار را انجام می دهند. آن ها هر روز از سر عادت سر یخچال می روند و شروع به غذا خوردن می کنند یا هنگام تماشای تلویزیون، مدام چیزی می خورند؛ بدون اینکه بخواهند در موردش فکر کنند. 

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و از روی عادت شروع به غذا خوردن می کنید، بهتر است که آگاهانه غذا بخورید و فقط هر زمان که گرسنه شدید به سراغ غذا رفته و این عادت را در خودتان ترک کنید. 

خوردن بدون فکر

محدود کردن وعده های غذایی

بعضی از افراد زمانی که واقعاً گرسنه نیستند غذا می خورند زیرا فقط می خواهند انواع خاصی از غذاها را استفاده کنند. در نتیجه در زمان هایی که لازم نیست غذا می خورند تا در اوقات گرسنگی به دنبال یک سری از غذاهای خاص نروند و در نتیجه هیچ رضایتی در نوع غذا خوردن آن ها وجود ندارد. 

در چنین حالتی باید به دنبال یک تعادل در وعده های غذایی خود بگردید و سعی کنید از همه چیز هایی که دوست دارید، به مقدار کم در رژیم غذایی خود جای دهید. 

غذا خوردن در بعضی از مکان های خاص

بعضی از محیط ها هستند که تمایل شما را به غذا خوردن زیاد می کنند؛ حتی زمانی که گرسنه نباشید. رستوران مشخصاً اولین جایی است که شما در آن تمایل به خوردن غذا پیدا می کنید؛ حتی اگر گرسنه تان نباشد. معمولا افراد در سفر بیشتر احساس گرسنگی می کنند. پس بهتر است که بدانید دقیقا چه جاهایی چنین اتفاقی می افتد و مراقب خودتان باشید. 

محل غذا خوردن را برای خودتان تعریف کنید و برای غذا خوردن در طول سفر ساعت و زمان بندی داشته باشید. می توانید غذا های خود را در منزل آماده کنید تا در حین سفر مجبور نباشید به رستوران های بین راهی مراجعه کنید و میل به غذا خوردن در شما فوران نکند.

گرسنه نبودن و خوردن

غذا خوردن در بعضی از شرایط خاص

در چنین حالتی شما غذا خوردن خود را با رفتارهایی که دارید تغییر می دهید. البته انجام این کار ناخودآگاه است. خوشبختانه می توانید تمرین کنید و ببینید که در چه اوقاتی بیشتر غذا می خورید و خودتان را بیشتر کنترل کنید. 

اگر بتوانید غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید و دقیقاً حساب و کتاب رفتار خود را داشته باشید، در نتیجه می توانید پرخوری خود را هم کنترل کنید و کاهش وزن را نیز تجربه کنید.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برطرف کردن بداخلاقی عادت ماهیانه
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:11 | بازدید : 132 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خیلی از خانم ها با نشانگان قبل از قاعدگی آشنا هستند و این دوران برایشان همانند کابوسی است اما چگونه می شود از بداخلاقی های قبل از عادت ماهیانه جلوگیری کرد؟ با رعایت نکاتی به راحتی می توانید این بداخلاقی ها را برطرف کنید.

عادت ماهیانه و بداخلاقی های پیش از آن

زنان دچار «اختلال بدخلقی پیش از قاعدگی» (PMDD) می شوند که شکل شدید و گاه ناتوان کننده نشانگان پیش از قاعدگی (PMS) است...
اختلال بدخلقی پیش از قاعدگی با شدت علایم نشانگان پیش از قاعدگی و تاثیر آن بر روابط و فعالیت های روزانه فرد مشخص می شود. علایم اختلال بدخلقی پیش قاعدگی که در هفته آخر چرخه ماهانه زنان رخ می دهد و معمولا چند روز پس از شروع قاعدگی بهبود می یابد

عادت ماهیانه

بسیاری از خانم ها با نشانگان پیش از قاعدگی آشنا هستند. برای برخی، روزهای قبل از قاعدگی شبیه کابوس است و حدود یک سوم از خانم ها هم معتقدند این نشانگان زندگیشان را تحت تاثیر قرار می دهد.

نشانگان پیش از قاعدگی در 5 تا 10 درصد از افراد به صورت جدی وجود دارد. این نوسانات خلقی پیش از قاعدگی معمولا در پس زمینه ای از خلق و خوی کلی مانند افسردگی و اضطراب اتفاق می افتد.

 

عادت ماهیانه‬&lrm

بداخلاقی های پیش از قاعدگی

 

اما راه هایی برای کاهش علائم این نشانگان وجود دارد که با هم برخی از آن ها را مرور می کنیم.

حمام آب گرم بگیرید
برخی از علائمی که زنان دچار نشانگان پیش از قاعدگی از آن رنج می برند شامل استرس، تحریک پذیری، اضطراب، نوسانات خلقی، از دست دادن اعتماد به نفس و گریه بی دلیل است. از پزشک درباره درمان های رفتار شناختی سوال کنید.
یک درمانگر می تواند به شما کمک کند روش های جدیدی برای مدیریت نشانه ها یاد بگیرید. ورزش را در برنامه تان قرار دهید و سعی کنید رژیم غذایی روزانه تان سالم باشد. این موضوع باعث آزاد شدن اندورفین می شود که در بهبود خلق و خو موثر است.
حمام آب گرم بگیرید و روی لیفتان دو قطره گل یاس و روغن بابونه بچکانید و روی پوستتان بکشید. این کار مانند نوعی ماساژ است که به آرامش شما کمک خواهد کرد.

قندتان را تنظیم کنید
می دانید نوسانات قند خون می تواند در خلق و خوی شما موثر باشد. به هر حال نوسانات هورمونی به طور طبیعی در تمام زنان قبل از قاعدگی اتفاق می افتد اما در خانم هایی که نشانگان پیش از قاعدگی دارند، نوسانات قند خون می تواند تشدید شود. توصیه می شود برای داشتن خلق و خوی آرام و با ثبات، تعادل قند خون را در تمام طول ماه نگه دارید و آن را محدود به روزهای منتهی به قاعدگی نکنید.

به امگا3 توجه کنید
امگا 3 نقشی مهم در پایداری خلق وخو دارد. حتما می دانید که ماهی منبع غنی این ماده است و مصرف آن می تواند موثر باشد. اگر گیاهخوار هستید، می توانید به جای ماهی از بذر کتان استفاده کنید که آن هم منبع امگا3 است.

کافئین را کنار بگذارید
بدون شک کافئین به شما انرژی می دهد اما از سوی دیگر خلق و خوی شما را به هم می ریزد. نوشیدنی های کافئین دار به دلیل کافئین و شکری که دارند، می توانند نوسانات هورمونی و متعاقب آن نوسانان خلقی ایجاد کنند.
خانم های مبتلا به نشانگان پیش از قاعدگی به میزان کم کافئین هم حساس هستند و علائم شدیدی نشان می دهند. بهتر است میزان مصرف این نوشیدنی را کم کنید و آن را با چای سبز که آنتی اکسیدان دارد، جایگزین کنید تا ببینید چه تغییری در خلق و خوی شما اتفاق می افتد.

آرامش را تمرین کنید
بهتر است تمرین های آرام بخش انجام دهید. به جای هر واکنشی بهتر است ابتدا نفس عمیقی بکشید. اگر چه آسان نیست اما بهتر است امتحان کنید. تا 10 بشمارید و خودتان را در یک موقعیت آرامش بخش تصور کنید. این تکنیک ها بدون شک همیشه شما را خونسرد و متعادل نگه نمی دارد اما با تمرین بیشتر، تعداد دفعاتی که آرام برخورد می کنید، بیشتر خواهد شد.

ورزش کنید
اینکه در حال حاضر افسرده هستید، یا علائم نشانگان پیش از قاعدگی دارید، دلیل نمی شود ورزش را کنار بگذارید. اتفاقا در این حالت ورزش و فعالیت بدنی می تواند استرس را از شما دور کند و باعث شود در واکنش به محرک ها آرام تر برخورد کنید.
سعی کنید حداقل 30 دقیقه پیاده روی تند، دوچرخه سواری، شنا یا سایر ورزش های هوازی را در برنامه روزانه خود یا حداقل بیشتر روزهای هفته بگنجانید. ورزش منظم برای بهبود سلامت عمومی شما و کاهش شدت بعضی از علائم نشانگان پیش از قاعدگی همچون خستگی و افسردگی مفید است. 

غذاهای غنی از آهن بخورید
بسیاری از زنان ممکن است در دوران قاعدگی احساس کمبود انرژی و خستگی کنند. این حالت معمولا به دلیل خونی که در این مدت از بدن خارج می شود، بروز می کند. بهترین کار این است که مقدار زیادی غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، تخم مرغ، لوبیا، آجیل و غلات سبوس دار به رژیمتان اضافه کنید.
در بسیاری از زنان مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم مانند شیر و ماست نیز می تواند به کاهش احساس خستگی کمک کند. میان وعده های کم و با شاخص قند خون پایین مانند کیک های ساخته شده از آرد جو هم می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند. از مصرف تنقلات شیرین خودداری کنید. (زندگی مثبت)

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غمگین ها ، همه این شکلی اند!
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:9 | بازدید : 140 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برخی از افراد هستند که به طور ناخودآگاهی غمگین تر از انسان های دیگر هستند، این افراد همچنین دارای ویژگی و مشخصات رفتاری خاصی می باشند.

ویژگی ها و مشخصات رفتاری افراد غمگین

در بعضی از افراد به صورت کاملا ناخودآگاه شادی بیشتری وجود دارد اما بعضی از افراد هم هستند که به طور ناخودآگاه غمگین تر از دیگران می باشند. آن ها معمولاً بیشتر تحت تاثیر اتفاقات منفی قرار می گیرند و ویژگی های خاصی دارند. در این قسمت از نمناک قصد داریم بعضی از عادات افراد غمگین را به شما معرفی کنیم.

انسان های غمگین

تمرکز آن ها همیشه روی چیز های منفی است

همه ما تجربه چیزهای خوب و بد را در زندگی داریم و بسته به تمایلی که درونمان وجود دارد، به چیزهای خوب یا بد واکنش نشان می دهیم و عکس العمل های متفاوتی خواهیم داشت. افراد غمگین اغلب تمرکز خود را به شرایط بد اختصاص می دهند. در مقایسه چیزهای خوبی که برایشان اتفاق می افتد، گذرا محسوب می شود و به سرعت آن را فراموش می کنند.

افکار منفی

تمایل به کنترل مداوم زندگی دارند

افراد غمگین معمولاً از ناامنی رنج می برند و تمایل دارند که هر چیز کوچکی را کنترل کنند. آن ها احساس می کنند که اگر کنترل را از دست بدهند، زندگی شان از دست می رود و از اتفاقات غیرقابل پیش بینی به شدت می ترسند. کنترل بیش از حد روی وقایع باعث می شود تا از بعضی از کارهای شان پشیمان شوند.

آن ها باور دارند که زندگی سخت است

زندگی برای این افراد یک جنگ مداوم به نظر می رسد که هر روز و هر سال باید در آن بجنگند. آن ها معمولا تحت تاثیر واقعیت های خشن و خطرناک قرار می گیرند و احساس می کنند که در طول زندگی باید آنقدر بجنگند تا بمیرند. افراد غمگین هیچ گاه زیبایی های زندگی را نمی بینند و از پستی بلندی زندگی لذت نمی برند. آن ها فقط به فکر اتفاقات وحشتناک هستند.

صحبت آن ها فقط غیبت و شکایت است

مکالمه افراد غمگین فقط در مورد غیبت کردن و شکایت از دیگران می باشد. تمرکز آن ها روی چیزهای غلط است. معمولاً از بحث هایی که در آن ها تفکرات عمیق تری وجود دارد، دوری می کنند.

مکالمه افراد غمگین

مدام خودشان را با دیگران مقایسه می کنند

همه ما منحصر به فرد هستیم و نمی توانیم شبیه دیگران باشیم، یعنی نگاه مان نسبت به مسائل متفاوت است اما افراد غمگین نمی توانند این قضیه را بپذیرند. مدام خودشان را با افراد بهتر مقایسه می کنند و غصه می خورند و همین باعث می شود که همیشه احساس نا رضایتی و کمبود داشته باشند.

به دنبال چیز های پوچ می روند

همانطور که گفتیم، افراد غمگین مدام خودشان را با دیگران مقایسه می کنند. به جای این که جای خالی بعضی از چیزها را در زندگی پر کنند، به سمت پول خرج کردن برای اجسام جدید و خیلی شیک و با کلاس هستند و سعی می کنند که ظاهر خود را حفظ کنند و خودشان را خوشبخت نشان دهند.

هیچ وقت به افراد ناشناس اعتماد نمی کنند

همه افراد ناشناس غیر قابل اعتماد نیستند. افراد معمولی سعی می کنند تا دیگران را بهتر بشناسند اما افراد غمگین به گونه ای متفاوت به افراد ناشناس واکنش نشان می دهند. معمولا سعی می کنند به آنها هشدار دهند، از آن ها فاصله بگیرند و پاسخ شان را سربالا بدهند و آن ها را یک نشانه خطر و تهدید بدانند.

اعتماد نکردن

خیلی زود تسلیم می شوند

برای اینکه به چیزهای مختلف در زندگی دست پیدا کنیم، فرقی ندارد که آن چیز کوچک یا بزرگ باشد، در هر صورت باید خود را با آن ها درگیر نماییم؛ اما چنانچه در این بخش از نمناک هم اشاره کرده ایم متاسفانه افراد غمگین خیلی سریع تسلیم می شوند و شکست را می پذیرند و دیگر انرژی برای انجام کار باقی نمی گذارند، زیرا اصلا تحمل سختی و شکست دوباره را ندارند.

چیز ها و افراد دیگر را سرزنش می کنند

هنگامی که شرایط وفق مراد نباشند، دو انتخاب وجود دارد:این که ایستادگی کنیم و سعی کنیم شرایط را تغییر دهیم یا اینکه دیگران را سرزنش کرده و از موقعیت فرار کنیم. افراد غمگین مورد دوم را انجام می دهند، مسئولیت اشتباهات را نمی پذیرند، ترجیح می دهند بهانه جویی کنند و اشتباهات را گردن دیگران بیاندازند.

مدام غر می زنند

افراد غمگین نه تنها دیگران را سرزنش می کنند، بلکه مدام سر آن ها غر می زنند و تقصیرات خود را گردن شان می اندازند و به دنبال بخشیدن نیستند. کینه را از دل خود پاک نمی کنند و همیشه از دیگران ایراد می گیرند.

انسان های غمگین

در مورد آینده بدبین هستند

آینده برای افراد غمگین پر از چیز های ناشناخته، افراد، دوستان و دشمنان است. آن ها فرصت زندگی را غنیمت نمی شمارند و نسبت به آینده تصورات بد و غلطی دارند و کاملا ناامید هستند.

نگران نظر دیگران در مورد خودشان می باشند

ما هیچ کنترلی روی تفکر دیگران و گفته هایشان در مورد خودمان نداریم اما خودمان انتخاب می کنیم که چه پاسخی به آن ها بدهیم. افراد غمگین به شدت به نظر دیگران اهمیت می دهند و سعی می کنند خودشان را برای بهتر کردن نظر دیگران، تغییر داده یا از انتقادهای افراد دیگر به شدت آسیب می بینند.

معمولا خودخواه هستند

فرد غمگین نمی خواهد که غمگین باشد اما رفتارش او را غمگین می کند. او نگاه مثبتی نسبت به مسائل ندارد و بیش از حد قصد دارد تا از خودش محافظت و مراقبت کند. همین منجر به خود خواهی می شود اما از حد خودش فراتر می رود و دیگر نیازها و خواسته های دیگران را فراموش کرده و مهربانی را کنار می گذارد، زیرا می ترسند به خودشان آسیب وارد شود.

ویژگی افراد غمگین

قدردانی نمی کنند

افراد غمگین معمولاً قدردانی و سپاسگزاری ندارند. در زندگی همیشه ناراضی هستند زیرا جنبه های منفی را دیده و خودشان را با افراد سطح بالا مقایسه می کنند. کمبود سپاسگزاری در آن ها باعث می شود تا احساس غمگینی شان افزایش پیدا کند.

موضوعات جدی را پنهان نگه می دارند

این افراد تمایل دارند مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند و موضوعات جدی و اساسی را از دیگران پنهان کنند و از این بابت که دیگران متوجه مشکلاتشان شوند، به شدت واهمه دارند. آن ها تمایل دارند تا از مشکلات خود فرار کنند و سختی های خود را با هیچکس به اشتراک نگذارند.

حرف مشخص شده ندارند

نگاه مثبت به زندگی نیازمند یک هدف یا رویای مشخص است. این افراد از کمبود هدف و یک مسیر مشخص در زندگی رنج می برند، آن ها برنامه ریزی درستی ندارند و نمی توانند به خواسته هایشان دست پیدا کنند.

نداشتن حرف مشخص

یاد گرفتن چیزهای جدید را رها می کنند

کمبود هدف در زندگی برای افراد غمگین باعث می شود تا چیزهای جدید را رها کنند. آن ها تمایلی به یاد گرفتن مهارت های جدید و به چالش کشیدن خودشان ندارند و تمرکز خود را برای چیزهایی اختصاص می دهند که از قبل بلد بودند و نمی خواهند هیچ روش جدیدی را ابداع کنند.

بیشتر از سلامتی، نگران پول هستند

درست است که پول می تواند برای ما رفاه و تا حدی آرامش ایجاد کند، اما سلامتی مهمترین خواسته هر فردی در زندگی است. افراد غمگین به مسائل مالی بیشتر از سلامتی اهمیت می دهند و ترس از بی پولی دارند و همین نگرانی به سلامت آنها آسیب وارد می کند.

مدام به دنبال نتیجه گیری های سریع هستند

افراد غمگین از هر کاری نتیجه ای می خواهند و همیشه نتیجه های منفی را پیش بینی می کنند، زیرا خودشان و دیگران را باور ندارند و معمولاً تفکر دیگران را حدس می زنند و از این بابت احساس رنج زیادی به آن ها منتقل خواهد شد.

پیش بینی منفی

رژیم غذایی مناسبی ندارند

رژیم غذایی موضوعی بسیار مهم برای سلامت ذهن و جسم است اما افراد غمگین معمولاً انتخاب خوبی در مورد غذایی مصرفی ندارند. همین باعث می شود تا سطح اندورفین آنها کاهش پیدا کند و هورمون هایشان به هم بریزد و منجر به بیماری؛ افزایش غمگینی و اضطراب شود.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راه حل نوجوان که دست روی والدین بلند می کند!
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:8 | بازدید : 132 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زندگی با نوجوان بداخلاق که هنگام عصبانیت به راحتی چیزی را به سمت شما پرتاب می کند غیر قابل تحمل است. اما با برخورد صحیح می توانید این مشکل را برطرف کنید.

ریشه یابی خشونت فرزند و راهی برای والدین نوجوان بداخلاق

بسیاری از کودکان به دلیل نوع تربیتی که داشتند یا بسیاری از مشکلات دیگر، دست روی والدین بلند می کنند و رفتاری در شان و شخصیت والدین خود ندارند.

نوجوان بداخلاق

اگر شما هم جزء این دسته از والدین هستید، احتمالاً به دلیل تربیت غلط خود ناامید شده اید و به دنبال راهکار می باشید. در این قسمت از خانواده پلاس نمناک به شما یاد می دهیم که چگونه با چنین فرزندانی برخورد کنید.

نوجوان بداخلاق

دلیل و علت پرخاشگری در نوجوانان چیست؟

برخی از عواملی که سبب پرخاشگری در نوجوانان می شوند، عبارتند از:

  • محدودیت های رفتاری کم
  • مصرف مواد
  • مهارت های سازگاری ضعیف
  • شرایط روانی مثل اختلال تمرکز، بیش فعالی، افسردگی، اختلال دوقطبی
  • اختلال ارتباط و مهارت های رفتاری
  • ترس از آینده
  • دغدغه های هویت یابی
  • مقایسه با همسالان و درک تفاوت های اقتصادی و اجتماعی
  • ارتباط ضعیف با والدین و برخورد نامناسب با آن ها و امر و نهی زیاد در امور
  • تحت فشار قرار گرفتن نوجوانان و مجبور بودن به انجام کاری که دوست ندارند
  • دوران بلوغ و نارضایتی از تغییرات بدنی و چهره و ظاهر خود
  • آزار جسمی و تنبیه بدنی توسط والدین
  • مشاهده ی خشونت در خانه یا در رسانه ها و تقلید آن
  • آسیب دیدگی شدید مغز به واسطه ی ضربه یا عوامل عصبی دیگر
  • داشتن هوش کم تر از متوسط و ناتوانی های یادگیری بلندمدت
  • ویژگی های جسمانی مانند بروز صفات ثانویه و اولیه جنسی، سن ناشی گری، ناهماهنگی در حرکات، تغییرات هورمونی، احساس خستگی و درد عضلانی
  • ویژگی های عاطفی مانند بی ثباتی در هیجانات، ناشی گری در ابراز احساسات و عواطف، ترس، کمرویی، خجالتی بودن، تخیل و رویا پردازی و...
  • فاکتورهای ژنتیکی
  • قربانی آزار جنسی یا فیزیکی بودن
  • تجاوز به حق و حقوق نوجوانان یا چشم پوشی از مالکیت او
  • آزارهای کلامی و توهین به شخصیت نوجوان
  • بی توجهی به علایق نوجوان

افسردگی

علائم؛ نوجوان پرخاشگر چه ویژگی هایی دارد؟

  • نوجوان پرخاشگر کلام آزار دهنده دارد و والدین را تحقیر می کند و از فحاشی و توهین ابایی ندارد و برایش اهمیتی ندارد که شما والد او هستید، بی حرمتی، استفاده از الفاظ رکیک و توهین و تحقیر برای او بسیار عادی است.
  • نوجوان پرخاشگر به کتک و انواع آزارهای جسمی دیگر والدین می پردازد.
  • نوجوان پرخاشگر برای رسیدن به خواسته اش والدین را تهدید می کند و والدش را نگران می کند که اگر تسلیم نشود اوضاع بهم می ریزد.
  • نوجوان پرخاشگر به اشیای خانه آسیب وارد می کند.
  • نوجوان پرخاشگر به راحتی مرزهای خانواده را رد می کند و نگران عواقب آن نیست و در برابر اعتراض دیگران جنگ و دعوا به راه می اندازد.
  • نوجوان پرخاشگر برای رسیدن به خواسته اش و نشان دادن خشم درونی اش هر رفتار خشنی را نمایش می دهد مثلا از کتک زدن ابایی ندارد، هر چیز گرانبهایی را می شکند، از چاقو برای تهدید استفاده می کند، اشیا را به سمت دیگران نشانه می گیرد، در را می شکند، دیوار را خراب می کند و ...

باید بدانید هر دو جنس دختر و پسر ممکن است پرخاشگر شوند اما معمولا پسران بیشتر دچار خشم می شوند و رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز می دهند. خشونت طلبی و آزارگری بخشی از روند رشد در کودکی و نوجوانی نیستند، به همین دلیل بسیار مهم است که شما به چنین رفتارهایی واکنش نشان بدهید و با نوجوان خود درست رفتار کنید.

علائم پرخاشگری در نوجوانان

رفتار مناسب با نوجوان پرخاشگر و عصبی

پدر و مادر عزیزترین افراد زندگی هر شخصی هستند اما اگر فرزند بخواهد با آن ها بدرفتاری کند و حتی روی آن ها دست بلند کند، یعنی قسمتی از مغز او که لوب پیشین می باشد و مربوط به مدیریت احساسات، تصمیم گیری، استدلال و کنترل خشم و عصبانیت است، در دوران نوجوانی به خوبی تنظیم نشده و باعث چنین رفتار های عجیب و غریبی می شود.

این نوجوانان احساسات و رفتار ها را به گونه های مختلفی تجزیه تحلیل می کنند و ممکن است نتوانند به اندازه ما از بعضی از مسائل آگاه باشند و شاید دچار سوء تفاهم شده و همین آن ها را عصبانی کند اما زمانی که این اتفاق می افتد، باید چه اقدامی انجام داد؟ بهترین راه حل مواردی است که در این بخش از نمناک خواهید خواند.

ارتباط بگیرید

شاید باورش برایتان سخت باشد اما مغز یک نوجوان با شما متفاوت است و آن ها مشتاق عشق، تایید و پذیرش از سمت والدین هستند. تعامل و ارتباط مثبت و چهره به چهره سریع ترین و تاثیرگذارترین راه کاهش استرس می باشد، سیستم عصبی آن ها را آرام می کند و باعث متمرکز شدن آن ها می شود و در نتیجه تاثیرگذاری شما روی آن ها افزایش پیدا می کند. پس سعی کنید سطح استرس او را بشناسید و اگر او ناراحت یا نگران است، یک رابطه پر از آرامش و انرژی برقرار کنید.

رفتار با نوجوان بداخلاق

بدون قضاوت کردن یا پیشنهاد دادن به حرف های او گوش دهید

به دنبال نصیحت کردن نباشید، فقط نشان دهید که او را درک می کنید و کاملاً به حرف هایش گوش می دهید. همین کار شما نشان می دهد که به او ارزش می دهید و او کم تر در برابر شما حالت تدافعی می گیرد.

در چنین حالتی باید انتظار رد شدن و نادیده گرفتن توسط نوجوان را داشته باشید

این یک عکس العمل کاملاً طبیعی است. پس بهتر است که کنترل فردی خودتان را در دست بگیرید، ریلکس باشید و کمی صبر کنید تا دوباره آرام شوید.

حواستان به داروهایش باشد

باید او را تحت نظر قرار دهید و ببینید که آیا از مواد مخربی مثل الکل یا دیگر مواد مورد استفاده می کند و آیا چنین داروهایی باعث ایجاد این مشکل شده است یا خیر. به عنوان مثال اگر نوجوان شما از دارو هایی مثل داروهای ضد افسردگی استفاده می کند، حتماً باید مراقب دوز دارو ها باشید.

داروهای نوجوان

برخورد مناسب با نوجوانی که دست روی والدینش بلند میکند

اگر نوجوان پسر شما به عصبانیت، خشم و خشونت دچار شده، پس احتمالاً شما با یک ترس مداوم زندگی می کنید. هر تماسی و هر صدایی شما را می ترساند اما بهتر است خودتان را کنترل کنید.

عصبانیت دختر های نوجوان به اندازه عصبانیت پسرها ترسناک نیست و آن ها بیشتر از طریق کلام و گفتار این عصبانیت را ابراز می کنند اما پسران در چنین حالتی تمایل به پرت کردن اجسام، ضربه زدن به در، کوبیدن روی دیوار و کار های بسیار غلط را دارند و می خواهند به سمت شما حمله ور شوند و همین شما را آشفته و نگران می کند.

از خود محافظت کنید

اگر از سمت فرزند نوجوان خود احساس تهدید شدن دارید، حق دارید که از لحاظ جسمی از خودتان مراقبت کنید. اگر او به سمت شما با خشم وارد شد، سریعا کمک بگیرید. با دوستان یا اعضای خانواده یا در صورت نیاز با پلیس تماس بگیرید.

انجام این کار به معنای این نیست که فرزندتان را دوست ندارید، بلکه نشان دهنده این است که می خواهید از امنیت جانی خود بیشتر محافظت کنید. در چنین حالتی عصبانیت یک احساس چالش برانگیز برای بسیاری از نوجوانان می باشد که به دلیل وجود حس های منفی مثل ناامیدی، خجالت، ناراحتی آسیب و ترس افزایش پیدا کرده است.

درمان نوجوان پرخاشگر

برای نوجوان خود محدودیت ها و قوانینی را در نظر بگیرید

البته این کار را زمانی انجام دهید که در آرامش کامل به سر می برید. به او بگویید که عصبانی شدن هیچ اشکالی ندارد اما قرار نیست که هنگام عصبانیت با هر روشی آن را تخلیه کند.

سعی کنید بفهمید علت عصبانیت او چیست و سعی در برطرف کردن آن داشته باشید. اگر احساس می کند که وجودش کافی نیست یا اگر اعتماد به نفس پایینی دارد، سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید تا عصبانیت او نیز خود به خود بهبود پیدا کند.

عصبانیت و خشم خودتان را هم کنترل کنید

شاید شما نتوانید در کنترل عصبانیت به نوجوان خود کمک کنید اما قطعاً روی خودتان تسلط و کنترل خواهید داشت. پس سعی کنید قبل از هر چیزی، رفتار متعادلی را در خودتان به وجود بیاورید و از راه های مناسب عصبانیت تان را کنترل کنید.

علائم افسردگی حاد را بررسی کنید

بسیاری از این رفتار های مخرب در نوجوانان نشان دهنده افسردگی است. معمولاً چنین افرادی در مدرسه مشکل دارند و با کمبود انرژی و کمبود تمرکز مواجه هستند. بسیاری از آن ها از صحبت کردن در جمع دوری می کنند و مدام به دنبال تنهایی هستند.

حتی ممکن است به مصرف الکل یا داروهای روانگردان نیز اعتیاد پیدا کنند. معمولا آن ها عزت تنفس پایینی دارند و از بیان احساسات شان خجالت می کشند. اگر متوجه شدید که ریشه رفتار غلط نوجوان شما در افسردگی است، به او کمک کنید تا بتواند این رفتار مخرب را کنار بگذارد و با کمک یک مشاور حرفه ای از ریشه، افسردگی اش را درمان کنید.

علائم افسردگی حاد

به زندگی او تعادل بدهید

فرقی ندارد که دلیل اصلی مشکل نوجوان چیست. شما می توانید تعادل واقعی را به زندگی او برگردانید و این کار را از طریق تغییراتی در یک سبک زندگی سالم به وجود بیاورید.

برای زندگی ساختار و قانون مشخص کنید

شاید نوجوان شما به دلیل قوانین جدید فریاد بکشد یا با شما بحث کند و مدام غر بزند اما شما سر حرف تان بایستید. به عنوان مثال سر یک ساعت منظم غذا بخورید و بخوابید. در کنارش به او احساس امنیت نیز بدهید.

هنگام صبحانه و شام او را همراهی کنید و سعی کنید روابط صمیمانه تری را به وجود بیاورید. زمان استفاده از لوازم الکتریکی مثل تلویزیون را کاهش دهید و سعی کنید با او رابطه بهتری، جدا از اینترنت و بازی های ویدیویی داشته باشید زیرا بسیاری از این بازی ها و لوازم الکتریکی، باعث ایجاد خشونت در نوجوان می شود.

او را تشویق به ورزش های مختلف کنید. کافی است که ورزش مورد علاقه او را شناسایی کنید و او را به سمت این ورزش ببرید تا با افزایش انرژی، بهبود روحیه، کاهش استرس و الگوی منظم خواب بتواند خودش را بهتر کنترل کند.

رژیم غذایی سالم برای او در نظر بگیرید

مصرف مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی در عملکرد ذهنی و روحی دارند. پس برای آن ها بیشتر از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید و از مصرف غذا های مضر مثل فست فود و نوشابه پرهیز کنید.

رژیم غذایی سالم نوجوان

خواب فرزندتان را تنظیم کنید

کودک و نوجوان شما باید به اندازه کافی بخوابد تا استرس از او دور شود و بتواند به مشکلات عدم تمرکز و تصمیم گیری غلبه کند و سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد. یک نوجوان در شبانه روز به 8 الی 10 ساعت خواب نیاز دارد تا از لحاظ احساسی و ذهنی وضعیت بهتری داشته باشد.

از خودتان مراقبت کنید

استرس مواجه شدن با یک نوجوان خشن، مخصوصا نوجوانی که به شما حمله فیزیکی کرده، بسیار بالا خواهد بود بنابراین بسیار مهم است که از سلامت روان و جسم خود مراقبت کنید و نیاز های خود را برطرف کنید. حتماً در طول روز برای خودتان زمان بگذارید و ریلکس کنید.

یاد بگیرید که چگونه استرس خود را کنترل کنید، یاد بگیرید که چگونه با تکنیک های ریلکسیشن خودتان را آرام کنید. با یک مشاور صحبت کنید و نگرانی های خود را ابراز کنید و خودتان را تخلیه کنید. اجازه ندهید که این وضعیت به تنهایی سپری شود. از اعضای خانواده، افراد مذهبی، مربی ورزشی و مشاور مدرسه کمک بگیرید و از آن ها راهکار بخواهید.

فرزند دیگرتان را از یاد نبرید

قطعاً همه فرزندان شما بد و عصبی نیستند. پس می توانید زمان بیشتری را در کنار فرزندان دیگرتان سپری کنید که باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در شما می شوند.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تغییرات هورمونی با رفتار و ظاهر نوجوانان چه می کند؟
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:7 | بازدید : 213 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 هورمون نوجوانان در سنین بلوغ دچار تغییراتی می شود که هم در ظاهر و هم در رفتار آن ها ظاهر می شود اما کنار آمدن با این نوجوانان کمی دشوار است.

تغییرات هورمونی با رفتار و ظاهر نوجوانان چه می کند؟ 

هورمون های نوجوانی، مواد شیمیایی هستند که باعث رشد فیزیکی و رشد جنسی می شوند که شما را به سنین نوجوانی و بزرگسالی می رساند. با گرفتن این مواد، شما متوجه خواهید شد که احساسات، حالات و احساسات جنسی تان بسیار قوی تر می شوند. بزرگسالی می تواند زمان خطرناکی باشد با اینکه همه تغییراتی که در بلوغ تجربه می کنید طبیعی و سالم هستند، اما نوجوانان همیشه نسبت به این تغییرات به روشی ایمن یا سالم واکنش نشان نمی دهند. هورمون نوجوانی نه تنها بر بدن و ذهن آن ها تاثیر می گذارد، بلکه بر رفتار آن ها نیز تاثیرگذار است. 

هورمون نوجوانان

فشار همسالان، عزت نفس پایین، و نوسان هورمونی می تواند نوجوانان را به احتمال زیاد به رفتارهای خطرناک هدایت کند که می تواند تاثیری منفی بر آینده آن ها داشته باشد.زمانی که کودکان به سنین نوجوانی خود وارد می شوند، برای آن ها مهم است که یک سیستم حمایتی داشته باشند که بتوانند به آن تکیه کنند.

والدین، خواهر و برادر، مشاوران، معلمان و دوستان خوب می توانند برای هدایت این زمان مهیج و هیجان انگیز در زندگی، قدرت و توصیه هایی را فراهم کنند.

هورمون نوجوانان

تاثیرات فیزیکی هورمون های نوجوانی:

بدون هورمون های نوجوانی، رشد فیزیکی و جنسی عادی ممکن نیست. چنانچه در این بخش از نمناک می خوانید در آغاز بلوغ، مغز شما هورمونی بنام گنادوتروپین - هورمون آزاد کننده (GnRH) را آزاد می کند. GnRH غده هیپوفیز را تحریک می کند - یک غده کوچک، اما قابل توجه که تولید هورمون های مختلف را کنترل می کند - هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) و هورمون لوستینیزه کننده (LH) را به جریان خون منتقل می کند.

 این هورمون نوجوانی اثرات متفاوتی را بر روی مردان و زنان دارد. در دختران، FSH و LH به تخمدان ها را آموزش می دهند تا استروژن را که یکی از هورمون های جنسی ماده اولیه و هورمون های تخمک است را شروع کند.

 در پسران، همان هورمون ها از اندام های جنسی برای شروع تولید تستوسترون، هورمون مردانه مرد و اسپرم استفاده می کنند.

رفتار نوجوانان

نوجوانان دچار چه تغییرات هورمونی می شوند؟

در عین حال، متوجه تغییرات قابل توجه دیگری خواهید شد: 

  • هم پسران و هم دختران بلندتر خواهند شد و وزن بدنی و وزن ماهیچه شان بیشتر خواهد شد.
  • دخترها شروع به داشتن دوره های قاعدگی خواهند کرد و سینه های بزرگ تر و لگن بزرگتری را در طی هورمون رشد خواهند داشت.
  • اندام های جنسی پسران بزرگ تر می شود و قادر به نغوظ می شوند (آزاد کردن اسپرم).
  • هم پسران و هم دختران موهای بدن را روی پاها و زیر بغل و اندام های جنسیشان می بینند.
  • هم پسران و هم دختران بوهای بدن قوی تری تولید خواهند کرد و ممکن است آکنه و مشکلات پوستی دیگری هم بگیرند.

احساسات نوجوانی

تاثیر هورمون های نوجوانی بر خلق و خو:

هورمون های نوجوانی؛ خلق و خو، احساسات و انگیزه ها و بدن آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. خلق و خوی نوجوانان ناشی از نوسانات استروژن، پروژسترون و تستوسترون (هورمون های جنسی) است.

این هورمون های نوجوانی به طرز فکر آن ها در رابطه با رابطه جنسی و غیره نیز تاثیر خواهد گذاشت. نوجوانان خیلی بیشتر به رابطه جنسی علاقه دارند. 

بسیاری از نوجوانان احساس می کنند که تغییراتی که به خاطر هورمون های نوجوانی است عجیب، غریب و غیر طبیعی هستند در حقیقت، همه اینها بخش طبیعی رشد هستند.

خلق و خوی نوجوانان

هویت، خلق و خو و احساسات:

کشف اینکه شما چه کسی هستید، یکی از بزرگ ترین چالش ها در دوران بلوغ است. در سالهای نوجوانی، هویت نوجوانی ممکن است از ماهی تا ماه بعد تغییر کند. آن ها این فرصت را دارند که ارزش های شخصی، سبک، اعتقادات و تمایلات جنسی خود را تجربه کنند. 

اگر آن ها عزت نفس و سیستم حمایتی قوی داشته باشند، می توانند هویت جدید خود را با اطمینان ایجاد کنند. نوجوانانی که از عزت نفس پایین رنج می برند، نسبت به اثرات منفی فشار همسالان و احتمال سو استفاده از مواد مخدر و الکل آسیب پذیرتر هستند. 

علاوه بر این, آن ها بیشتر افسرده می شوند. والدین و مربیان می توانند با پرورش عزت نفس و تایید اعتماد به نفس آنها، در نوجوانان حس قوی ایجاد کنند. 

بزرگسالان باید از نشانه های عزت نفس پایین در نوجوانان آگاه باشند, مانند این موارد:

  • کناره گیری از دوستان و فعالیت های اجتماعی
  • بهداشت ضعیف یا عدم توجه به ظاهر
  • ترک دوستان خوب به نفع جمعیت اجتماعی جدید
  • زیاد خوابیدن
  • تغییر در وزن یا عادات غذایی
  • نوسانات خلق و خوی غیرعادی
  • احساس ناامیدی و گریه کردن
  • بیان افکار خودکشی 

این برای نوجوانان غیر عادی نیست که طی این دوره ها غمگین, تنها و یا عصبانی شوند اما اگر این احساسات بیش از یک یا دو هفته ادامه داشته باشند, نوجوان شما ممکن است افسرده باشد.

نوجوان غیرعادی

چگونه به نوجوان در حال رشد خود کمک کنید:

همانطور که نوجوان شما بالغ می شود و تاثیرات هورمون های نوجوانانی به ایجاد تغییر ادامه می دهند, برای شما مهم است که در زندگی کودک خود درگیر و حاضر باشید. در این بخش از نمناک چند راه برای انجام وجود دارد.

نوجوانان خود را به امتحان کردن چیزهای جدید تشویق کنید و با چالش های جدیدی روبرویشان کنید. 

خطوط ارتباطی با آنها را نگه دارید و در زمان هایی طبیعی این کار را انجام دهید, مانند سواری در ماشین و یا صرف غذا. 

با نوجوان خود درباره اهمیت صادق ماندن با هم و باورهای آن ها حتی در مواجهه با فشار همسالانشان صحبت کنید. 

بگذارید نوجوانان بدانند که اگر با شما در مورد مسایل جنسی یا مسایل دیگر راحت نیستند, می توانند با یک بزرگ سال قابل اعتماد مثل مشاور مدرسه یا یک خویشاوند صحبت کنند. 

با اینکه نوجوانتان به طور فزاینده ای مستقل می شوند, به فراهم کردن نظم و مرزهای مناسب ادامه دهید. 

راه هایی برای گذراندن وقت با هم پیدا کنید, حتی اگر نوجوان شما در ابتدا مقاومت کند، هم ارزشش را دارد!

احساسات در نوجوانان

چگونه به کنترل خلقی نوجوان خود کمک کنید:

نوجوانان در معرض موج احساساتی هستند که با تغییر هورمون ها در دوران بلوغ بوجود می آیند.

برخورد با نوسانات خلقی می تواند طاقت فرسا باشد و برخی نوجوانان آن را بهتر از دیگران تحمل کنند.

 به عنوان یک والد, چالش این است که بدانید چطور می توانید به نوجوانان خود کمک کنید،تا احساسات خود را کنترل کرده و به آن ها آموزش دهید که از درون سالم کار کنند.

 خوشبختانه, بزرگسالان می توانند با این فراز و نشیب مرتبط باشند. ما این مراحل را طی کردیم و کاملا آشنا هستیم.

حتی بزرگسالان نیز می توانند گام هایی را برای پیش گیری از بروز نوسانات احساسی بوجود آورند. به همین دلیل داروهایی برای pms وجود دارد.

کمک به نوجوانان

زنان با نوسانات روحی در سراسر زندگی خود مواجه هستند و دختران نوجوان تازه آن را شروع می کنند. 

پسرها هم مصون نیستند.

هم چنین بدن آن ها در حال تغییر است و هورمون ها هم بر حالت آن ها تاثیر خواهند گذاشت.

حتی هورمونی وجود دارد که بزرگسالان را آرام می کند, اما باعث می شود که نوجوانان دچار استرس شوند. 

نوسانات خلقی بخشی طبیعی از رشد است و در اینجا چند نکته برای کمک به نوجوان شما وجود دارد.

هورمون های نوجوانی

تشخیص اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است:

آنقدر شلوغ نباشید که به وضعیت صحیح نگاه نکنید و به جای آن مستقیماً سر نظم و انضباط بروید. 

بدانید که این تنها پسر یا دختر شما نیست. این برای نوجوانان طبیعی است. وقتی شما می توانید بفهمید که چه چیزی اشتباه است, مقابله با احساسات بد یا ناراحت کننده آسان نیست.

این، برای آن ها تازگی دارد و یاد نگرفته اند چگونه با این احساسات مقابله کنند. 

درباره آنچه که اتفاق می افتد صحبت کنید:

نوجوان خود را به شناسایی این احساسات جدید تشویق کنید. به نوجوان خود کمک کنید نشانه های حالات بد خود را تشخیص دهند, پس می فهمد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 اشاره کنید که اگر او نمی داند چرا غمگین یا عصبانی است,مشکلی نیست و این احساس می گذرد. بگذارید او بداند که تنها نیست, این برای بیشتر مردم اتفاق می افتد.

عکس بلوغ

مهارت های مقابله با نوجوانان خود را آموزش دهید:

همه باید یاد بگیرند چطور با احساساتشان کنار بیایند. در طول سال ها، ما یاد می گیریم که چه چیزی خشم یا ناراحتی مان را تحریک می کند و راه هایی برای کنترل این مساله را پیدا می کنیم تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

نوجوانان معمولاً نمی دانند چطور این کار را انجام دهند، این چیزی است که باید یاد بگیرند. زمانی که وضعیت آرام است، نقشی را از طریق چند سناریو بازی کنید.

نشان دهید که چگونه با شمارش تا 10 می توانند آرام شوند و یا تاثیرات مثبت پیاده روی یا گوش دادن به موسیقی را به آنها آموزش دهید. 

زمانی که در حالت بدی هستید، این رفتارهای سالم را مدل کنید. این نه تنها برای سلامتی خودتان خوب است، بلکه برای نوجوان شما نیز مفید است.

زندگی سالم

پشتیبانی از سبک زندگی سالم در خانه:

اساسی ترین عناصر یک زندگی سالم می تواند کارهای زیادی را برای بهبود حالت روانی انجام دهند. شما می توانید با حمایت از عادات سالم در خانه تان، یک خانواده شاد ایجاد کنید.

  • مطمئن شوید که همه به اندازه کافی استراحت می کنند.
  • عادات غذایی سالم را بیشتر کنید.
  • یک الگوی خوب باشید و رفتار مناسب را انتخاب کنید.
  • غذای سالم بخورید.
  • نوجوان خود را تشویق کنید تا از طریق خلاقیت یا فعالیتی که به آن ها علاقمند است، گام هایی بردارد.
  • سرگرمی یک روش عالی برای حفظ حالت روحی شما است.
  • به او مهارت های مقابله بیشتر و انعطاف پذیری و تبدیل انرژی منفی به چیزی مثبت را آموزش می دهد.
  • هر چیزی می تواند به یک سرگرمی تبدیل شود و ممکن است چیزی باشد که برای یک عمر از آن لذت می برند.

خانواده خوب

به نوجوان تان اجازه دهید، تنها بمانند:

  • همه ما وقت هایی هست ک به فضای کمی نیاز داریم و برای نوسانات روحیمان عالی است.
  • اگر او به فریاد زدن نیاز دارد و یا باید در اطراف اتاق قدم بزند، به آن ها حریم خصوصی بدهید تا این کار را انجام دهند.
  • به نوجوان خود آرامش دهید.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه چیز از هورمون “پرولاکتین” و نتیجه آزمایش آن
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:5 | بازدید : 106 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 پرولاکتین هورمونی است که توسط غده ی هیپوفیزپیشین ترشح می شود و علت تجویز آزمایش پرولاکتین برای مردان و زنان متفاوت می باشد.

آزمایش هورمون پرولاکتین و هر آنچه زنان و مردان باید در مورد این آزمایش بدانند

  • هورمون پرولاکتین چیست ؟
  • سطح نرمال آن در زنان و مردان چند است؟
  • چه زمانی آزمایش هورمون پرولاکتین ضروری است؟
  • علائم پایین و بالا بودن این هورمون چیست؟
  • نتیجه آزمایش هورمون پرولاکتین بالا باشد نگران کننده است یا پایین؟
  • علل غیرطبیعی بودن نتیجه آزمایش هورمون پرولاکتین چه می تواند باشد؟
پرولاکتین

پاسخ این سوالات را در ادامه این بخش از نمناک خواهید خواند.

پرولاکتین هورمونی است که توسط غده ی هیپوفیزپیشین (آدنوهیپوفیز) ترشح می گردد. سطح این هورمون در بسیاری از مردان و زنانی که باردار یا شیرده نیستند، مقدار معینی می باشد. این هورمون در بارداری و شیردهی افزایش می یابد. افزایش و کاهش این هورمون در خون سبب بروز علائمی در زنان و مردان می شود . در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک خواهیم گفت پزشک چه زمانی آزمایش هورمون پرولاکتین را تجویز می کند و درمان افزایش و کاهش این هورمون چیست. اگر می خواهید درباره آزمایش هورمون پرولاکتین ، بهترین زمان آزمایش هورمون پرولاکتین و تفسیر نتیجه آن بیشتر بدانید، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

پرولاکتین

هورمون پرولاکتین چیست؟

پرولاکتین هورمونی است که از غده هیپوفیز در مغز ترشح می شود که وظیفه آن تولید شیر مادر پس از زایمان، افزایش تولید ایمونوگلوبین ها و تسهیل در بلوغ T-cell از طریق بیان گیرنده IL-2 است. ترکیبی در مغز به نام دوپامین سبب کنترل ترشح پرولاکتین می شود. مقادیر پرولاکتین در طی حاملگی و بارداری افزایش می یابد. پزشکان سطح هورمون را در نانوگرم به ازای هر میلی لیتر اندازه گیری می کنند ( نانوگرم / میلی لیتر ).

سطح عادی هورمون پرولاکتین عبارتند از

بانوانی که باردار نیستند: کمتر از 25 ng/mL

بانوانی که باردار هستند:بین 34 تا 386 ng/mL

مردان: کمتر از 17 ng/mL

ng/mL = نانوگرم بر میلی لیتر

هورمون پرولاکتین

آزمایش هورمون پرولاکتین چیست؟

آزمایش هورمون پرولاکتین یکی از مهمترین آزمایشاتی است که می تواند حقایق زیادی را از فیزیولوژی بدن خانم ها و آقایان آشکار کند. آزمایش سطح پرولاکتین ساده است و مقدار هورمون در خون را اندازه گیری می کند و می تواند بررسی کند که آیا سطوح خیلی پایین یا خیلی بالا هستند یا خیر.

آزمایش پرولاکتین برای بررسی میزان پاسخ گویی بدن نسبت به درمان تومور انجام می شود. علاوه بر این، آزمایش پرولاکتین درصورت وجود مشکلات باروری و قاعدگی نامنظم نیز باید انجام بشود. امکان تشخیص سایر مشکلات غده ی هیپوفیز و هیپوتالاموس در آزمایش هورمون پرولاکتین وجود دارد.

علل تجویز آزمایش هورمون پرولاکتین توسط پزشک

ممکن است پزشک شما در هنگام گزارش علائم زیر، یک آزمایش پرولاکتین را تجویز کند:

برای زنان

  • دوره های پریود نامنظم بودن یا نبودنش
  • ناباروری
  • شیر داشتن بدون بارداری یا بچه داشتن
  • حساسیت به سینه
  • عوارض یائسگی مانند گر گرفتگی های داغ کردن و خشکی واژینال

ناباروری

برای مردان

برای هر دو

  • سردردهای غیرقابل توضیح
  • مشکلات بینایی

مشکلات بینایی

سوالات رایج آزمایش پرولاکتین

چه نوع نمونه ای برای آزمایش پرولاکتین درخواست می شود؟

نمونه خون

بهترین زمان آزمایش پرولاکتین

میزان طبیعی پرولاکتین در بدن در طول روز تغییر می کند. سطوح پرولاکتین به تدریج در طول شب افزایش پیدا می کنند و در بالاترین حد خود در صبح قرار می گیرند.پزشکان معمولا ً از یک فرد 3-4 ساعت پس از بیدار شدن خون می گیرند.

آزمایش پرولاکتین چگونه انجام می شود؟

این آزمایش توسط سرنگ از خون شما نمونه برداری می شود. برای این آزمایش، خونگیری از ورید بازویی انجام می شود. قبل از نمونه گیری، فرد مراجعه کننده باید داروهایی که مصرف می کند به همراه آخرین زمان مصرف دارو را به اطلاع پرسنل نمونه گیر در آزمایشگاه برساند. سپس آن نمونه را مورد آزمایش قرار می دهند.برای ایجاد نشدن کبودی در دست فرد پس از خون گیری، باید مدت زمان اندکی دست خود را روی آن فشار بدهد. فرد دچار اختلالات خون ریزی ممکن است بعد از آزمایش دچار خون ریزی ممتد بشود.

آزمایش پرولاکتین

شرایط انجام آزمایش پرولاکتین

  • 12 ساعت قبل از آزمایش مولتی ویتامین ها و مکمل های غذایی حاوی ویتامین B7 مصرف نکنید.
  • شب قبل از آزمایش حتما به میزان کافی بخوابید و 3 ساعت قبل از نمونه¬گیری از خواب بیدار شوید.
  • شب قبل از آزمایش تحریک پستان انجام نشود.
  • شب قبل از انجام آزمایش لباس زیر تنگ نپوشید.
  • شب قبل از آزمایش از نزدیکی و رابطه جنسی خودداری کنید.
  • شب قبل از آزمایش ورزش شدید انجام ندهید.
  • استرس بالا بر نتیجه آزمایش تاثیرگذار است پس استرس نداشته باشید.

چه عواملی باعث تداخل و ایجاد نتایج کاذب در انجام تست می شود؟

  • مصرف استروژن ها، متیل دوپا، فنوتیازین ها، داروهای ضد بارداری خوراکی
  • بارداری
  • آنتی بادی های هتروفیل
  • برخی داروها که می توانند میزان پرولاکتین را افزایش دهند.
  • داروهایی مانند داروهای ضد تشنج، بروموکریپتین، کلسی تونین، کاربامازپن و …که می توانند میزان پرولاکتین را کاهش دهند.
  • قبل از انجام آزمایش در مورد تمامی داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اختلالات خواب، استرس بالا و انجام ورزش های پرفشار نیز بر نتایج آزمایش تاثیرگذاراست.

استرس بالا

تفسیر آزمایش هورمونی زنان پرولاکتین

سطح طبیعی هورمون پرولاکتین در خون بانوان کمتر از 25 ng/ml و در آقایان کمتر از 17 ng/ml است. اگر سطح پرولاکتین از 200 تا 300 ng/ml بالاتر رود، غیر طبیعی محسوب می شود. اگر پزشک به وجود تومور در غده ی هیپوفیز مشکوک باشد، درخواست سی تی اسکن یا ام آر آی می دهد.

سطح بالا در نتیجه آزمایش هورمون پرولاکتین به چه معناست؟

اگر میزان هورمون پرولاکتین در خون فرد بیشتر از حد طبیعی باشد، به این وضعیت، هایپرپرولاکتینمی گفته می شود. بالا بودن این هورمون در دوران بارداری موضوعی کاملا طبیعی است.

 نتیجه آزمایش هورمون پرولاکتین

دلیل بالا بودن سطح پرولاکتین در خون شامل موارد زیر است:

وجود یک تومور یا توده ی اضافی در غده ی هیپوفیز به نام پرولاکتینوما 

دلیل اصلی بالا بودن سطح پرولاکتین در خون، وجود یک تومور یا توده ی اضافی در غده ی هیپوفیز به نام پرولاکتینوما است. وجود تومور سبب بیش از حد تولید شدن پرولاکتین می شود. تومورهای غده ی هیپوفیز معمولا خوش خیم هستند و سرطانی نیستند. اگر این تومورها بسیار بزرگ باشند می توانند موجب بروز علائم دیگری مانند سردرد، اختلالات بینایی و یا هر دوی آن ها شوند. اگر سطح شما بسیار بالا است - حداکثر تا 1000 تا بیش از حد بالای آنچه که طبیعی در نظر گرفته می شود - می تواند نشانه این باشد که شما پرولاکتینوما دارید ، این تومور سرطانی نیست و می تواند با دارو درمان شود.

دیگر دلایل بالا بودن پرولاکتین

  • اختلالات هیپوفیز
  • کم کاری تیروئید (غده تیروییدی که هورمون ها را اندازه تولید نمی کند)
  • بیماری های موثر بر هیپوتالاموس (بخشی از مغز که غده هیپوفیز را کنترل می کند)
  • انورکسیا (اختلال تغذیه)
  • آسیب قفسه سینه و یا سوزش (برای مثال زخم، زونا، یا حتی یک سوتین خیلی محکم)
  • نارسایی کبد
  • سندرم پلی کیستیک تخمدانی (عدم تعادل هورمونی که تخمدان را تحت تاثیر قرار می دهد)
  • بیماری کلیه

بیماری کلیه

مصرف برخی داروها مانند 

  1. داروهای فشار خون بالا (مانند مسدودکننده های کانال کلسیم و متیلدوپا)
  2. دروهای ضد افسردگی (داروهای تریسایکل و SSR)
  3. داروهای بهبود زخم (آنتگونیست های H2)
  4. داروهای درمان سوزش سر دل و بیماری رفلاکس معده (متوکلوپیرامید)
  5. داروهای کاهش درد (داروهای مشتق شده از اوپیوم)
  6. داروهای درمان کننده مشکلات روانی بسیار جدی (داروهای ضد روانپریشی مانند هالوپیدرول)
  7. داروهای کاهش دهنده علائم یائسگی (استروژن)

اقدامات پزشکی برای پرولاکتین بالا 

پزشک معمولا آزمایشات بیشتری را تجویز می کند تا میزان هورمون تیروئید نیز در خون شخص تعیین شود. اگر میزان هورمون تیروئید در خون پایین باشد، کم کاری تیروئید به عنوان علت افزایش پرولاکتین شناخته می شود. پزشک شما همچنین در مورد سایر بیماری ها و مشکلاتی که دارید و داروهایی که مصرف می کنید و احتمال باردار بودن شما سوالاتی می پرسد. اگر پزشک مظنون به وجود یک تومور در غده ی هیپوفیز باشد، ممکن است سی تی اسکن یا MRI را تجویز کند.اسکن غده هیپوفیز نشان می دهد که غده تان چقدر بزرگ شده است و سپس پزشکان می توانند تصمیم بگیرند که چه نوع اقدام و درمانی صورت گیرد.

سی تی اسکن

سطح پایین در نتیجه آزمایش هورمون پرولاکتین به چه معناست؟

اگر میزان پرولاکتین شما از محدوده نرمال پایین تر باشد، می تواند به این معنی باشد که غده هیپوفیز خوب کار نمی کند و مغز در بخار است.سطوح پایین تر پرولاکتین معمولا به درمان پزشکی نیازی ندارند و زیاد جای نگرانی نیست.دلیل رایج برای پایین بودن پرولاکتین دارو است.برخی از نمونه ها شامل دوپامین و لوودوپا هستند. کاهش پرولاکتین در موارد زیر مشاهده می شود:

  • آسیب عصبی هیپوفیز (سندرم شیهان)
  • هایپوگنادیسم ایدیوپاتیک

پایین بودن هورمون پرولاکتین

علائم و نشانه های پرولاکتین بالا 

علائم پرولاکتین بالا در مردان

مردانی که پرولاکتین بالا دارند، دارای نشانه ها و علائم زیر می باشند:

علائم پرولاکتین بالا در زنان

زنانی که پرولاکتین بالا دارند و مبتلا به پرولاکتینوما )توموری غیرسرطانی در غده ی هیپوفیز ( هستند ، علائم زیر را دارند:

  • سردردهای بی علت
  • مشکل در بینایی
  • شیرریزش در زمان غیر از شیردهی یا زایمان
  • درد و ناراحتی در طول برقراری رابطه ی جنسی
  • رشد غیرعادی موهای بدن و صورت
  • آکنه غیرعادی

سردرد

درمان افزایش پرولاکتین

پزشک بر اساس علت بالا بودن پرولاکتین خون درمان هایی را برای بیمار تجویز می کند. برخی روش های درمان پرولاکتین بالا عبارتند از:

تجویز دارو

  • اگر فرد مبتلا به پرولاکتینوما باشد، پزشک برای او داروهای بروموکریپتین و کابرگولین که موجب کاهش تولید پرولاکتین می شوند، را تجویز می کند. بیشترافراد مبتلا به پرولاکتینوما به خوبی به دارو درمانی پاسخ می دهند.
  • اگر علت بالا بودن پرولاکتین کم کاری تیروئید باشد، پزشک داروهای درمان کم کاری تیروئید را تجویز می کند زیرا با درمان مشکل کم کاری تیروئید، میزان پرولاکتیم خون نیز به صورت طبیعی خواهد شد.
  • اگر بالا بودن پرولاکتین بر اثر مصرف برخی داروها باشد، پزشک شما سعی می کند داروی شما را عوض کند.
  • اگر علت بالا بودن پرولاکتین نامعلوم باشد، پزشک داروهای بروموکریپتین و کابرگولین را تجویز می کند.

جراحی برای برداشتن تومور های غده هیپوفیز

گاهی داروها برای کاهش تولید پرولاکتین موثر نیست، در این مورد و موردی که تومور غده هیپوفیز باعث بروز اختلالات بینایی شده باشد، انجام جراحی لازم می باشد.

جراحی غده هیپوفیز

پرتودرمانی

اگر دارو درمانی و جراحی موثر نباشند، پزشک پرتو درمانی را برای کوچک کردن تومور های غده هیپوفیز تجویز می کند.

عوارض سطوح بالای هورمون پرولاکتین

میزان بالای پرولاکتین در دوران بارداری و شیردهی طبیعی است. برخی مشکلات پزشکی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • سرطان ریه
  • استرس ناشی از بیماری
  • آسیب و تروما به دیواره سینه
  • تشنج

تشنج

آیا بالا بودن پرولاکتین سبب ناباروری می شود؟

در برخی موارد، سطح بالای پرولاکتین باعث ناباروری می شود زیرا تومورهای پرولاکتینوما سبب کم کاری غده هیپوفیز شده و مانع تولید هورمون ها میشود.

برای زنان، میزان بالای پرولاکتین در خون می تواند باعث جلوگیری از تولید استروژن شود.سطح پایین استروژن باعث دوره های نامنظم پریودی می شود و یا دوره ها را به طور کامل متوقف می کند، محرک تعاملات جنسی را کاهش می دهد و باعث خشکی واژینال می شود. هایپرپرولاکتینوما، با وقفه در تولید طبیعی هورمون های استروژن و پروژسترون و متوقف نمودن تخمک گذاری بارداری را برای زنان سخت می سازد. درمان های پرولاکتینوما و سایر داروها به باروری بیشتر زنان کمک می کند.

برای مردان، میزان بالای پرولاکتین منجر به اختلال عملکرد نادرست و ناتوانی جنسی می شود.این اثر در مردان به این دلیل است که پرولاکتین می تواند از تولید هورمون تستوسترون در مغز جلوگیری کند.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دوپامین چیست که کمبودش بلا سرتان می آورد؟
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 12:4 | بازدید : 173 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کمبود دوپامین در بدن یا مغز عوارضی مانند افسردگی دارد. فردی که دچار این مشکل می شود می تواند با مصرف مواد غذایی مناسب، میزان دوپامین بدن خود را افزایش دهد.

دوپامین چیست و عوارض کمبودش چقدر جدی است؟

دوپامین یک هورمون انتقال دهنده عصبی می باشد که سیگنال های عصبی را در طول سیناپس ها انتقال می دهد و همچنین مانند سایر هورمون ها به انتقال پیام در کل بدن کمک می کند. یعنی اینکه نقش کلیدی را در توانایی مغز ایفا می کند و سیگنال های عصبی خاصی را انتقال خواهد داد.

عوارض کمبود دوپامین

دوپامین عملکردهای مختلفی دارد که شامل انگیزه دادن، پاداش دهی، یادگیری، حرکت، افزایش حافظه و غیره است. کمبود دوپامین می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی مثل پارکینسون، اسکیزوفرنی و اعتیاد شود. اگرچه کمبود دوپامین به خودی خود تشخیص پزشکی ندارد.

علاوه بر آن هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کمبود دوپامین می تواند از طریق مکمل ها دو برابر شود. دوپامین در نواحی از مغز ساخته می شود که در دو قسمت جداگانه قرار می گیرند.

آسیب رسیدن به این نواحی از مغز روی تولید دوپامین تاثیر گذار است. ممکن است که فرد نشانه های کمبود دوپامین را مشاهده کند. داروهایی هستند که به مغز اجازه می دهند تا دسترسی بهتری به دوپامین داشته باشند که معمولاً تاثیر عکس می گذارند.

بوپروپیون نیز یک جلوگیری کننده از دوپامین است که سطح دوپامین را در مغز افزایش می دهد که معمولا پزشکان آن را برای جلوگیری از افسردگی و یا درمان آن و همچنین اختلالات فصلی تجویز می کنند.

دوپامین در سازمان جهانی سلامت جزء داروهای ضروری محسوب می شود زیرا می تواند وضعیت های مختلفی را مثل فشار خون پایین و گرفتگی رگ ها مخصوصاً در نوزادان تازه متولد شده را درمان کند.

دوپامین در مغز

علائم کمبود دوپامین در بدن

علائم کمبود دوپامین روی عملکرد مغز و نشانه های جسمی تاثیر گذار است و بنابراین علائم کمبود آن در افراد مختلف متفاوت می باشد که بعضی از این عوامل شامل موارد زیر می باشند:

  • افسردگی
  • مشکلات مربوط به انگیزه و تمرکز
  • مشکلات مربوط به حافظه مثل سخت به یاد آوردن جملاتی که افراد به تازگی بیان کردند.
  • سندروم پای بیقرار
  • لرزش دست ها و دیگر قسمت های بدن
  • تغییرات در هماهنگی بدن
  • کاهش میل جنسی
  • احساس رضایت نداشتن و لذت نبردن از فعالیت ها
  • ایجاد علائم مربوط به بیش فعالی
  • ایجاد علائم مربوط به اسکیزوفرنی
  • اختلال در شنیدن صدا ها
  • شنیدن صداهای غیر واقعی باور کردن چیزهایی که وجود ندارند.
  • ایجاد علائم جنون مثل مشکلاتی در عملکرد اجرایی
  • مشکلات حافظه کوتاه مدت
  • ناتوانی در مدیریت وظایف روزانه یا حل مشکلات ساده ذهنی
  • درد عضلانی
  • اسپاسم
  • درد در نقاط مختلف بدن
  • سفتی عضلات
  • از دست دادن تعادل
  • یبوست
  • سختی در غذا خوردن
  • کاهش یا افزایش وزن
  • رفلاکس معده
  • مشکلات خوابیدن یا خواب آشفته
  • کمبود انرژی
  • ناتوانی در تمرکز بیش از حد هنگام صحبت کردن یا حرکت کردن
  • احساس خستگی
  • احساس بی انگیزگی
  • احساس ناراحتی و ترس زیاد
  • عدم تعادل روحی
  • احساس ناامیدی
  • اعتماد به نفس پایین
  • احساس گناه
  • احساس اضطراب و افکار مربوط به خود کشی
  • آسیب زدن به خود
  • توهم
  • کاهش بینایی و خودآگاهی

افسردگی

سبک زندگی، ژنتیک و دیگر عوامل وابسته به علائم مغزی فرد متفاوت است و می تواند در افراد مختلف نشانه های متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال اعتیاد، افسردگی و جنون همگی انواعی از کمبود دوپامین هستند. سن و وضعیت سلامتی، آسیب دیدگی های ذهنی و وضعیت های مختلف پزشکی و مزمن سطح دوپامین را تغییر می دهد.

کمبود دوپامین تشخیص پزشکی ندارد و در موارد نادری پزشکان سطح دوپامین را بررسی می کنند. برای درمان دوپامین، اول از همه باید علائم را بررسی کرد و سپس یک تشخیص صحیح را اعمال کرد. درمان نیز بر اساس وضعیت فعلی فرد تجویز می گردد.

اگر فردی به کمبود دوپامین دچار باشد، همیشه افزایش سطح دوپامین، درمان صحیح نخواهد بود. افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند، نوعی از کمبود دوپامین را در خود نشان می دهند که باعث اختلالات حرکتی در آن ها و یا افسردگی می شود که گاهی اوقات داروهای ضد افسردگی برای آن ها تجویز می گردد.

دوپامین و افسردگی

دوپامین و مشکلات سلامت ذهنی

وضعیت های سلامت عصبی و ذهنی مختلفی در افراد وجود دارد که مربوط به دوپامین می شود. داروها و الکل به صورت کوتاه مدت می توانند دوپامین موجود در مغز را تحت تاثیر قرار دهند.

احساس رضایت نیز از این داروها عاملی است که فرد را بیشتر دچار مشکل می کند. اگر از استفاده از این داروها دست بکشید، مغز در کوتاه مدت دوپامین کم تری تولید می کند و خطر بازگشت مشکل، کاهش پیدا می کند.

سایر وضعیت های مربوط به سلامت عصبی و ذهنی که معمولا در افراد با کمبود ویتامین دوپامین ایجاد می شود، شامل موارد زیر می باشد:

  • افسردگی
  • اختلال عملکردی مثل بیش فعالی
  • جنون
  • بیماری پارکینسون

دوپامین بسیار بالا نیز به مغز آسیب می رساند. محققان مربوط به سلامت ذهن، تئوری های مختلفی در این زمینه دارند. بعضی از آن ها به این نتیجه رسیدند که دوپامین بیش از حد بالا باعث اسکیزوفرنی می گردد.

پس به این نتیجه می رسیم که دوپامین کم و دوپامین زیاد هردو آسیب زننده هستند. البته باید مراقب باشید که در این شرایط برای خودتان دارو تجویز نکنید و حتماً برای تشخیص درمان به پزشک مراجعه کنید.

سلامت ذهن

چگونه میزان دوپامین را افزایش دهیم؟

تشخیص کمبود دوپامین سخت است. آزمایش خون در این شرایط می تواند سطح دوپامین را مشخص کند و فرقی ندارد که مغز شما چگونه به دوپامین پاسخ می دهد. بعضی از بیماری ها عاملی برای این هستند که بدن فرد نتواند دوپامین را بسازد و یا آن را انتقال دهد و بنابراین پزشکان سطح دوپامین را تست نمی کنند و به جای آن به علایم اکتفا می کنند.

اگر فکر می کنید که با کمبود دوپامین مواجه هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا کمبود آن قابل درمان می باشد. اگر بیماری خاصی در شما تشخیص داده نشود، احتمالاً باید دوپامین را از راه طبیعی افزایش دهید.

مکمل غذایی برای درمان خانگی وجود ندارد که قطعا افزایش دوپامین را در بدن تضمین کند. البته بعضی از مطالعات نشان می دهد که بین ویتامین دی مکمل های امگا 3 و منیزیم با دوپامین ارتباطی وجود دارد که هنوز اثبات آن قطعی نشده است.

استراتژی های افزایش دهنده دوپامین

استراتژی هایی در سبک زندگی هستند که می توانند دوپامین را افزایش دهند که شامل موارد زیر می باشند:

  • ورزش
  • ماساژ
  • مدیتیشن

فعالیت هایی که فرد از آن لذت ببرد، مثل باغبانی، کتاب خواندن یا بازی کردن به درمان افرادی که از عدم کمبود دوپامین رنج می برند، کمک می کند و همچنین می تواند به خوبی مشکلات دیگری مثل بیماری پارکینسون را درمان کند و چالش هایی مثل کمبود انگیزه و افسردگی را بهبود ببخشد. البته در این پروسه حتما باید زیر نظر پزشک عمل کنید.

ورزش کردن

عوارض کمبود دوپامین

عوارض کمبود دوپامین به طور کلی 5 مورد اصلی را شامل می شود:

اسکیزوفرنی

پیچیدگی مغز در مورد اسکیزوفرنی بسیار زیاد است و نمی توان به راحتی ارتباط آن را با کمبود دوپامین مشخص کرد. وضعیت های دیگر عصبی نیز وجود دارند که نشان دهنده به هم خوردن تعادل در بدن می باشند که بیش از همه به اسکیزوفرنی اشاره شده است.

دیابت نوع دو

بعضی از گزارشات حاکی از آن است که چربی بالای بدن و یا اضافه وزن می تواند با کمبود دوپامین مرتبط باشد و در نتیجه اختلالات متابولیسمی در فرد به وجود می آید که این اختلالات می تواند عاملی برای ابتلا به دیابت نوع 2 باشد.

دیابت نوع دو

بیماری پارکینسون

این وضعیت در گروهی از افراد مورد آزمایش قرار داده شده و متاسفانه نتایج نشان می دهد که افراد مبتلا به کمبود دوپامین بیش از بقیه با اختلال عملکرد مغزی مثل پارکینسون مواجه خواهند شد.

میل به استفاده از داروهای روانگردان

زمانی که دوپامین مغز کاهش پیدا می کند، احساس رضایت در او کاسته می شود و در نتیجه به دنبال تجربه رضایت از طرق مختلف می باشد که یکی از آن ها استفاده از الکل ها و داروهاست که در نهایت ممکن است به اعتیاد منجر شود.

اختلالات مربوط به افسردگی

بسیاری از پزشکان باور دارند که احساس افسردگی به دلیل کمبود دوپامین می باشد. در حالی که بعضی از آن ها کاملاً برعکس این نظر را دارند. این انتقال دهنده های عصبی در مغز کم یافت می شوند و در نتیجه فرد را به مشکلات روانی دچار می کند و احساس رضایت از زندگی را در آن ها کاهش خواهد داد.

افسردگی و دوپامین

مقایسه دوپامین و سروتونین

دوپامین و سروتونین هر دو به طور طبیعی مواد شیمیایی در بدن هستند که نقش زیادی را در سلامت ذهنی و جسمی فرد ایفا می کنند. سروتونین روی روحیه و احساسات فرد، الگوهای خواب، اشتها، دمای بدن و فعالیت های هورمونی مثل چرخه قاعدگی تاثیر گذار هستند.

بسیاری از متخصصان و محققان باور دارند که کمبود سروتونین عاملی برای افسردگی است. ارتباط بین افسردگی و اختلالات مربوط به روحیه با دوپامین پیچیده است. علاوه بر آن دوپامین روی چگونگی حرکت بدنی فرد تاثیر می گذارد اما هنوز ارتباط شفاف آن با سروتونین مشخص نشده است.

فواید دوپامین

  • کمک به کاهش وزن
  • مقابله با افسردگی
  • احساس سرزندگی و شادابی
  • کمک به مقاومت در برابر رفتارهای مخرب
  • کمک به ترک اعتیاد
  • بهبود حافظه
  • بهبود بیماری هایی مثل پارکینسون

احساس شادابی

مواد غذایی مناسب و موثر برای افزایش سطح دوپامین

مواد غذایی حاوی چربی های سالم

مواد غذایی مثل تون ماهی تازه، روغن زیتون و گردو می توانند عاملی برای افزایش سطح دوپامین باشند و پروتئین ها را افزایش می دهند. پروتئین های موجود در مرغ، ماهی، گوشت گاو از این دسته می باشند.

غذاهای حاوی امگا 3

امگا 3 خوشمزه به رژیم غذایی خود مثل ماهی، آجیل و دانه های روغن های گیاهی را اضافه کنید.

شکلات و کاکائوی خام

شکلات خام یک میان وعده مناسب برای افزایش سطح دوپامین می باشد. مخصوصا اگر در آن کاکائو خام به کار رفته باشد. این ماده علاوه بر دوپامین، سروتونین را نیز بالا می برد.

شکلات خام

بلوبری و توت فرنگی

توت فرنگی می تواند انگیزه شما را کاملا تغییر دهد. این میوه های خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان می باشند که بخش هایی از مغز را که مخصوص کنترل دوپامین و تولید آن هستند، سالم نگه می دارند.

مصرف مواد غذایی حاوی ترکیبات سولفور

غذاهای حاوی سولفور می توانند سطح دوپامین را افزایش دهند که برای سلامت ذهن ضروری هستند. همچنین دوپامین بیشتری را آزاد خواهند کرد.

دانه ها و آجیل های سالم

حتماً بایستی از تنقلات موجود در آجیل لیست تهیه کنید و روزانه آنها را مصرف نمایید. مثلاً بادام خام، تخمه کدو، گردو، دانه چیا در افزایش دوپامین موثر می باشد.

مصرف آجیل

مصرف غذاهای حاوی فولات

برای جذب فولات می توانید از سبزیجات برگ دار مثل بروکلی ، گل کلم، لوبیا سیاه و پاپایا استفاده کنید.

کاهش مصرف قهوه

بسیاری از افراد عادت دارند که روزانه کافئین یا همان قهوه مصرف کنند تا انرژی خود را افزایش دهند. در حالی که کافئین موجود در قهوه شباهت زیادی به اثر قند برای دوپامین دارد و انرژی بخشی آن تنها در مدت کوتاهی است و بیش از خاصیت برای بدن شما ضرر دارد که یکی از آن ها کاهش شدید سطح دوپامین می باشد.

کاهش مصرف قند

قند بالا در بدن مشکلات زیادی از جمله کاهش دوپامین را ایجاد می کند. در واقع قند مانند الکل و داروهای روانگردان برای کاهش دوپامین عمل می کند . پس بهترین کار این است که مصرف آن را در طول روز کاهش دهید.

مصرف سیب

سیب نیز باعث سلامت بدن شما می شود. این میوه نسبتا آبدار مانند آنتی اکسیدان است که تولید دوپامین را نیز تحریک می کند.

مصرف سیب

کاهش مصرف چربی های اشباع شده

مطالعات نشان می دهد که چربی های اشباع شده در تولید دوپامین اختلال ایجاد می کنند و سیگنال ها را به مغز نمی رسانند. چربی های اشباع شامل چربی های حیوانی و محصولات لبنی، روغن پالم، کره یا روغن نارگیل می باشند.

مصرف موز و آلو

بعضی از مواد غذایی هستند که سطح دوپامین را بالا می برند، مثلا موز و آلو.

شروع به مصرف پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها در سلامت مغز و بدن بسیار موثر هستند و باکتری های مفید را در بدن تولید می کنند. مصرف آن ها سلول های عصبی و انتقال پیام توسط آن ها را قدرت می بخشد و در نتیجه از کاهش دوپامین جلوگیری خواهد کرد.

درمان کمبود منیزیم

کمبود منیزیم یکی از عوامل مهم در کاهش سطح دوپامین می باشد. تقریباً نصف افرادی که با کاهش دوپامین روبه رو هستند، کمبود منیزیم را تجربه می کنند. پس هر چه زودتر باید این مشکلات را شناسایی کنید و اقدام به برطرف کردن آن ها کنید.

کمبود منیزیم در بدن نشانه هایی از جمله یبوست، فشار خون بالا، ضربان بالای قلب، اسپاسم عضله، درد در نقاط مختلف بدن، خستگی، افسردگی، اضطراب، سردرد و کلافگی را دارد.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با داروی محبوب اما خطرناک سوماتروپین آشنا شوید
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 11:57 | بازدید : 146 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سوماتروپین نوعی هورمون رشد در انسان است و برای کسانی که نارسایی رشد دارند تجویز می شود اما عوارض جانبی زیادی دارد که باید قبل از مصرف آن حتما بدانید.

اطلاعات مفید و مهم در مورد داروی سوماتروپین

نام عمومی:سوماتروپین

سوماتروپین

نام های تجاری: ژنوتروپین، هوماتروپ، نوردیتروپین فلکس پروپن و. . .

سوماتروپین

سوماتروپین چیست؟

سوماتروپین شکلی از هورمون رشد انسانی است که برای رشد استخوان ها و عضلات بسیار اهمیت دارد. از هورمون سوماتروپین برای درمان نارسایی رشد در کودکان و بزرگسالانی که دچار کمبود هورمون رشد طبیعی هستند، استفاده می شود.

کاربردهای دیگر این هورمون برای افرادی است که دارای نارسایی مزمن کلیه، سندرم نونان، سندرم ترنر، سندرم پرادر- ویلی، کوتاهی قد درهنگام تولد و عدم رشد قد و . . . هستند.

هم چنین از هورمون سوماتروپین در بزرگسالان برای درمان سندرم روده کوتاه و یا برای جلوگیری از کاهش شدید وزن که از بیماری ایدز ناشی می شود، استفاده می شود.

سوماتروپین کاربرد های فراوان دیگری نیز دارد و ممکن است برای اهدافی که در این مطلب ذکر نشده است نیز استفاده شود.

داروی هورمون رشد

موارد منع مصرف سوماتروپین:

در صورت داشتن بیماری هایی از قبیل سرطان، رتینوپاتی دیابتی، اضافه وزن و مشکلات تنفسی شدید توصیه می شود که از هورمون سوماتروپین استفاده نشود، همچنین در صورت داشتن سایر بیماری های جدی که از نارسایی ریه و یا عوارضی که از جراحی، آسیب و یا هر نوع ضربه ی جسمی ناشی شود توصیه می شود که از مصرف این دارو خودداری کنید.

پیش از مصرف سوماتروپین:

در صورت حساسیت به سوماتروپین یا الکل بنزیل، یا در صورت وجود شرایط ذکرشده ذیل از سوماتروپین استفاده نکنید:

  • بیماری های جدی که از نارسایی ریه و یا عوارضی که از جراحی، آسیب، و یا هر نوع جراحت دیگر نشات گرفته باشند.
  • سرطان فعال
  • مشکلات چشمی ناشی از دیابت ( رتینوپاتی دیابتی )
  • درصورت اقدام به درمان سندرم پرادرویلی و داشتن اضافه وزن یا مشکلات تنفسی مانند آپنه خواب.

مشکلات تنفسی

درصورت وجود مشکلات زیر لازم است پزشک را مطلع سازید:

  • سرطان ( خصوصاً در دوران کودکی )
  • دیابت
  • مشکلات تنفسی، آپنه خواب
  • اختلال غده هیپوفیز
  • انحنای غیر طبیعی ستون فقرات ( اسکولیوز )
  • کم کاری تیروئید
  • ضربه مغزی یا تومور مغزی
  • سابقه سرطان مغز و پرتو درمانی در کودکی

در بعضی موارد، سوماتروپین برای کودکان توصیه نمی شود زیرا برخی از نام های سوماتروپین حاوی ماده ای هستند که می توانند عوارض جانبی جدی و مرگباری در نوزادان بسیار جوان یا نوزادان نارس ایجاد کنند بنابراین بخش بهداشت و سلامت نمناک توصیه می کند هرگز این دارو را بدون توصیه پزشک به کودک ندهید.

در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک اطلاع دهید.

نکات مصرف سوماتروپین

نحوه مصرف سوماتروپین:

  • مقدار مصرف دارو، نام تجاری و نحوه استفاده از این هورمون تا حد زیادی به نوع بیماری ای که دارید بستگی دارد. توصیه می شود بر اساس نسخه پزشک از این هورمون استفاده شود و از مصرف بیش از مقدار و مدت زمان توصیه شده توسط پزشک خودداری کنید.
  • سوماتروپین به شکل تزریق عضلانی یا زیر پوستی نیز انجام می شود. در صورتی که از نحوه تزریق سوماتروپین آگاهی ندارید از مصرف آن در منزل خودداری کنید بدین منظور می توانید از یک ارائه دهنده ی مراقبت های پزشکی کمک بخواهید.
  • هنگام استفاده از هورمون بطری آن را تکان ندهید زیرا ممکن است دارو خاصیت خود را از دست دهد و فقط در صورت تمایل به تزریق دارو مقدار مصرفی آن را اماده کنید.
  • در صورت مشاهده تغییر رنگ دارو و یا مشاهده ذراتی در آن، از دارو استفاده نکنید.
  • اگر دارو دارای سرنگ، کارتریج یا قلم تزریقی است، فقط از آن وسیله برای تزریق استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از هورمون سوماتروپین، ممکن است نیاز به آزمایش های مکرر خون، بررسی روند رشد و وضعیت پوستی و چشمی داشته باشید.
  • نحوه نگهداری این دارو بستگی به نام سوماتروپین و رقیق کننده مورد استفاده دارد. در صورت داشتن هرگونه سؤال درباره نگهداری مناسب دارو، با یک داروساز مشورت کنید.
  • پس از گذشت تاریخ انقضای دارو، باقی مانده را دور بریزید.
  • از سوزن و سرنگ دارو فقط یکبار استفاده کنید.

روش تزریق سوماتروپین

در صورت فراموشی یک وعده دوز مصرفی چه باید کرد؟

به محض متوجه شدن داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو زمان اندکی مانده است از مصرف داروی فراموش شده پرهیز کنید و از مصرف داروی اضافی جهت جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

اگر بصورت مکرر بیش از سه نوبت مصرفی دارو را فراموش کردید برای چگونگی ادامه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

آمپول سوماتروپین

در صورت مصرف بیش از حد دارو چه باید کرد؟

در صورت مصرف بیش از حد دارو به اورژانس مراجعه کنید. مصرف دوز اضافی باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد که عبارتند از:

سرگیجه و ضعف

هنگام استفاده از سوماتروپین از چه مواردی باید دوری کرد؟

اگر از زوربتیو برای درمان سندرم روده کوتاه استفاده می کنید از نوشیدن آبمیوه و نوشابه گازدار اجتناب کنید.

در صورتی که از سندرم روده کوتاه رنج می برید از نوشیدن الکل اجتناب کنید زیرا الکل می تواند سبب تحریک معده و وخامت بیماری شود.

عوارض جانبی سوماتروپین:

در پاسخ به سوالات برخی از شما کاربران از بخش سلامت نمناک در این مورد باید بگوییم در صورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، دهان، لب ها و گلو به اورژانس مراجعه نمایید.

مشکلات شدید تنفسی ممکن است در بیمارانی که مبتلا به سندرم پرادرویلی هستند و از هورمون سوماتروپین استفاده می کنند رخ دهند، بنابراین بلافاصله بعد از احساس مشکلات ریه یا مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه و خر و پف به پزشکتان اطلاع دهید.

مشکلات شدید تنفسی

در صورتی که شاهد هر یک از عوارض جانبی زیر بودید به پزشک اطلاع دهید:

  • درد در ناحیه ی زانوها یا باسن، لنگان لنگان راه رفتن
  • گوش درد، تورم، گرما
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن مچ دست، دست یا انگشتان
  • تورم شدید دست ها و پاها
  • درد یا تورم در مفصل ها
  • پانکراتیت ( درد شدید در بالای معده و قسمت پشت بدن) تهوع و استفراغ، ضربان قلب سریع
  • قند خون بالا:افزایش تشنگی، افزایش ادرار، خشکی دهان
  • سر درد و اختلال در بینایی
  • افزایش فشار داخل جمجمه:سر درد شدید، گوش درد، سرگیجه، حالت تهوع، مشکلات بینایی، درد در پشت چشم ها
  • نشانه های مشکل غده فوق کلیوی:ضعف شدید، سرگیجه شدید، کاهش وزن، تغییر رنگ پوست، احساس خستگی یا ضعف
  • تغییرات رفتاری
  • تغییر در شکل یا اندازه یک خال

بی حسی مچ دست

عوارض جانبی معمول و رایج مصرف سوماتروپین:

  • درد، خارش، خونریزی، تاول، سوزش، سردی، کهیر، عفونت، التهاب، بی حسی، جوش، زخم یا دیگر تغییرات پوستی در جایی که دارو تزریق شده است
  • تورم، افزایش وزن سریع
  • درد ماهیچه یا مفاصل
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن
  • درد یا گاز معده
  • سر درد، کمر درد
  • علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا:بینی کیپ، عطسه، گلو درد، گوش درد.
  • کاهش یافتن غیرطبیعی احساس لمس
  • خونریزی بعد از دفع
  • خون در ادرار
  • دست و پاهای سرد
  • گیجی
  • یبوست
  • سرفه یا خس خس کردن
  • ادرار تیره
  • کاهش ادرار
  • اسهال
  • دفع ادرار دشوار
  • سرگیجه
  • خشکی دهان
  • غش کردن یا از دست دادن هوشیاری
  • ضربان قلب سریع
  • تنفس سریع یا نامنظم
  • تب یا لرز
  • احساس ناراحتی یا بیماری
  • خارش یا بثورات پوستی
  • درد مفاصل
  • مدفوع به رنگ روشن
  • حواس پرتی
  • از دست دادن اشتها
  • گرفتگی یا درد عضلانی
  • حالت تهوع
  • ابریزش بینی
  • خونریزی رکتال
  • تورم چشمان و پلک ها
  • بوی نامطبوع دهان
  • خستگی یا ضعف غیرعادی
  • استفراغ خونین
  • پوست چروکیده
  • چشم و پوستی زرد
  • لکه های سفید در دهان، زبان و گلو

خارش و کهیر

علائمی که کم تر شایع هستند:

  • درد اسکلتی و استخوانی
  • سوزش، بی حسی و درد در تمام انگشتان به جز انگشت کوچک
  • درد قفسه سینه
  • حالت افسردگی
  • پوست و موی خشک
  • ریزش مو
  • گرفتگی صدا
  • ضربان قلب آهسته
  • تورم مچ پا

ریزش مو

عوارض جانبی که نیازی به مراقبت فوری پزشکی ندارند:

برخی از عوارض جانبی سوماتروپین معمولاً نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. با سازگاری بدن به دارو، این عوارض جانبی در طول درمان از بین خواهند رفت.

اگر هر یک از عوارض جانبی زیر ادامه داشته یا سبب ناراحتی شده است به پزشک مراجعه کنید:

  • درد بدن
  • درد پستان
  • تغییر در رنگ، میزان و بوی ترشحات واژن
  • تغییر رنگ ناخن های دست یا ناخن های پا
  • خشکی یا درد گلو
  • وجود هوا یا گاز اضافی در معده یا روده
  • تلاش مکرر برای دفع مدفوع
  • افزایش تعریق
  • گاز معده
  • عطسه
  • خون ریزی هنگام دفع مدفوع
  • گرفتگی بینی
  • وجود غده های متورم در گردن
  • مشکل در بلع
  • تغییر صدا

عطسه و گرفتگی بینی

سوماتروپین با چه داروهای دیگری تداخل دارد؟

در مورد تمام دارو های مصرفی، به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر با پزشک مشورت کنید.

سایر داروها که شامل داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی می شوند نیز ممکن است با سوماتروپین تداخل ایجاد کنند.

نکته

  • به یاد داشته باشید این دارو و سایر داروهای دیگر را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • هرگز دارو های خود را با دیگران به اشتراک نگذارید و از این دارو فقط برای بیماری تجویز شده استفاده نمایید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هورمون رشد خوبه یا بد؟
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 11:56 | بازدید : 105 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 هورمون رشد یکی از هورمون هایی است که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که اگر تصمیم به تزریق آن دارید باید نکات متعددی را رعایت کنید.

همه چیز درباره هورمون رشد

هورمون رشد یک هورمون پپتیدی است که رشد، نمو و احیا را تحریک می کند. این هورمون پپتیدی از 191 آمینو اسید تشکیل شده اند که یک پلی پپتید تک رشته ای را تشکیل می دهند. هورمون رشد در سلول های استوماتوتروپیک سنتز شده و در غده هیپوفیز قدامی یافت می شود و این سلول ها مسئول ذخیره و آزاد کردن این هورمون هستند.

هورمون رشد

انواع هورمون رشد

استوماتوتروپین نام دیگر هورمون رشد است، که به طور طبیعی در حیوانات تولید می شود. این شاخه ترکیبی از هورمون های رشد است که با استفاده از تکنولوژی های DNA نوترکیب سنتز می شود.

انواع هورمون رشد

کاربردهای هورمون رشد

هورمون رشد به طور گسترده ای در پزشکی استفاده می شود تا به درمان اختلالات رشد کودکان و کمبود هورمون رشد در بزرگسالان کمک کند.

هورمون رشد, رشد کودکان و نوجوانان را تقویت می کند. هم چنین در تنظیم مایعات بدن, متابولیسم قند و چربی و شاید حتی کارکرد قلب نیز دخیل است.

 بسیاری از وظایف هورمون رشد انسان هنوز ناشناخته است با این حال چنانچه در بخش سلامت نمناک خواهیم گفت مطالعات نشان داده اند که این هورمون می تواند چربی بدن را کاهش و جرم عضله و تراکم استخوان را افزایش دهد.

در نتیجه سطوح انرژی افزایش یافته و تن و بافت پوست بهبود می یابد.

با توجه به این ویژگی ها, این هورمون از دهه 1970 توسط رقبای ورزشی مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر توسط کمیته بین المللی المپیک ممنوع شده است.

کاربرد هورمون رشد

مقرراتی برای آزاد سازی و ترشح هورمون رشد

آزاد سازی هورمون رشد توسط هورمون آزاد کننده (سوماتوکرینین) و هورمون مهار کننده (سوماتوستاتین) کنترل می شود که هر دو این هورمون ها توسط هسته مرکزی هیپوتالاموس ترشح می شوند. 

آزادی هورمون رشد در هیپوفیز تحت تاثیر این دو هورمون است که توسط بسیاری از عوامل تحریک کننده و مهار کننده خارجی تحت تاثیر قرار می گیرد. عوامل متعددی می توانند رهاسازی هورمون رشد را تحریک یا مهار کنند. 

برخی نمونه های محرک های رشد عبارت اند از:

هورمون آزاد کننده هورمون رشد ( GHRH) که با اتصال به گیرنده هورمون رشد (GHRHR) فعالیت می کند. گرلین با اتصال به گیرنده های هورمونی هورمون رشد فعالیت می کند (GHSR). 

هورمون های جنسی مانند آندروژن و استروژن ترشح هورمون رشد را در دوران بلوغ تحریک می کنند. 

روزه داری, قند خون پایین و ورزش سنگین نیز می تواند موجب آزاد شدن هورمون رشد شود.

محرک هورمون رشد

برخی از بازدارنده های ترشح هورمون رشد، عبارتند از

سموتوستاتین هایی از هسته مرکزی هیپوتالاموس ترشح می شوند. بازخورد منفی بر هیپوفیز و هیپوتالاموس، که توسط سطوح خونی هورمون رشد و انسولین مانند فاکتور رشد تعیین می شود.

دی هیدروتستوسترون

سنتز و آزاد سازی هورمون رشد در طول روز به صورت پالسی رخ می دهد.

ترشح، هر سه تا پنج ساعت انجام می شود.

بیش ترین میزان آن در حدود یک ساعت پس از شروع خواب رخ می دهد.

هورمون رشد خواب

اثرات هورمون رشد

هورمون رشد یک هورمون حیاتی است که از حدود 190 آمینو اسید تشکیل شده است، که چندین فرآیند مهم فیزیولوژیکی مانند رشد و متابولیسم را تنظیم می کند. 

توسط سلول های یافت شده در هیپوفیز قدامی, ترشح می شود. هورمون رشد هم به طور مستقیم و هم غیرمستقیم اثرات خود را اعمال می کند. 

اثرات مستقیم زمانی روی می دهد که هورمون بر روی گیرنده های اختصاصی موجود در سلول ها عمل کند. 

برای مثال, سلول های چربی که به آدیپوسیت ها اشاره دارند, دارای گیرنده هایی هستند که توسط هورمون رشد تحریک می شوند، تا تری گلیسرید را کاهش دهند.

این هورمون همچنین از بالا رفتن چربی های گردش خون جلوگیری می کند.

اثرگذاری هورمون رشد

اثرات غیر مستقیم اثر هورمون رشد در هورمون دیگری که توسط کبد بنام فاکتور رشد انسولین - 1 (IGF - 1) ترشح می شود، میانجی گری می شود. 

ترشح IGF - 1، هنگامی که بر روی اهداف سلولی اعمال می شود، گستره ای از اثرات ترقی را دارد. IGF - 1 رشد بافت های مختلف را تحریک می کند و همچنین استئوبلاست و کندروسیت را تحریک می کند تا رشد استخوان را افزایش دهد. IGF - 1 نیز نقش عمده ای در رشد ماهیچه ایفا می کند و تمایز و تکثیر یک نوع سلول والد به نام میوبلاست را ترویج می کند، که باعث افزایش سلول های ماهیچه ای می شود.

 وقتی میوبلاست به هم متصل می شوند، آن ها فیبرهای عضلانی اسکلتی را تشکیل می دهند که در آن هسته های چندگانه می توانند به دلیل هر هسته که از یک میوبلاست مجزا تشکیل شده است، مشاهده شوند.

اثرات متابولیکی هورمون رشد

هورمون رشد نقش مهمی در متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربو هیدرات ها ایفا می کند. در برخی موارد، این اثرات هورمون رشد مستقیم هستند، در حالی که در بعضی دیگر IGF - 1 یک کلید واسطه است.

در موارد دیگر، اثرات هورمون رشد هم مستقیم و هم غیرمستقیم است.

متابولیسم لیپید

هورمون رشد، استفاده از لیپیدها را با ترویج تجزیه تری گلیسیرید و اکسیداسیون در سلول ها افزایش می دهد.

متابولیسم پروتیین

در بافت های مختلف، هورمون رشد، جذب اسیدهای آمینه و سنتز پروتیین و نیز کاهش اکسیداسیون پروتیین را افزایش می دهد.

متابولیسم کربوهیدرات

هورمون رشد در تنظیم گلوکز خون دخیل است. فعالیت ضد انسولین را با سرکوب توان انسولین برای ترویج جذب گلوکز در بافت های محیطی اعمال می کند. همچنین گلوکونوژنز در کبد را افزایش می دهد.

تنظیم گلوکز

هورمون رشد و بیماری

هم کمبود و هم زیادی مقدار هورمون رشد باعث حالات مختلفی از بیماری می شود. این اختلالات ممکن است ناشی از ناهنجاری هایی در غده هیپوفیز، هیپوتالاموس یا سلول های هدف هورمون باشد.

 هورمون رشد ممکن است در نتیجه کمبود این هورمون و یا ناشی از پاسخ گیرنده معیوب به هورمون رخ دهد. این امر می تواند منجر به به تعویق افتادن رشد و یا عدم موفقیت شود، اگر چه این به سنی بستگی دارد که در آن کمبود آغاز شده است. 

تاثیر هورمون رشد بیش از حد به سن رشد آن بستگی دارد. دو شرط اصلی مرتبط با افزایش تولید هورمون رشد، گیگانتیسم و اکرومگالی هستند.

گیگانتیسم و اکرومگالی

همان طور که هورمون رشد، رشد استخوان ها، ماهیچه ها و اندام های دیگر را افزایش می دهد، زیادی بودنش باعث رشد غیرطبیعی همه این بافت ها می شود.

تقریباً تمام موارد توسط یک تومور خوش خیم در غده هیپوفیز، به عنوان آدنوم وجود دارد، اگر چه برخی از تومورهای نادر که در ریه و یا پانکراس ایجاد می شود، ممکن است باعث ترشح هورمون غده هیپوفیز برای تولید هورمون رشد بسیار زیاد شود.

تاثیرش روی کودکان باعث افزایش قد می شود، در حالی که بزرگسالان دچار تغییر شکل استخوانی می شوند.

افزایش قد کودک

دیگر مشکلات رایج، عبارتند از؛

اختلالات بینایی، ضعف و نارسایی قلبی

این شرایط براساس اشعه ایکس و تست های خونی تشخیص داده می شود، در حالی که پرتونگاری محاسبه شده و تصویربرداری تشدید مغناطیسی برای آزمایش و ایجاد علت مورد استفاده قرار می گیرند.

درمان، شامل ترکیبی از رادیوتراپی، جراحی و دارو برای کاهش تولید هورمون رشد می باشد. 

تاثیرات تقویت عملکرد هورمون رشد

هورمون رشد انسان مصنوعی (HGH) توسط FDA در سال 1985 به عنوان درمانی برای رشد کوتاه و رشد ضعیف به خاطر شرایطی مثل سندرم ترنر، سندرم پرادر- ویلی و کمبود هورمون رشد تایید شد.

اما این دارو اغلب به دلایلی مورد استفاده قرار می گیرد که توسط FDA تایید نشده است. مردم اغلب به طور گسترده به همراه دیگر داروها برای ساخت ماهیچه و افزایش عملکرد ورزشی خود از آن استفاده می کنند.

برخی محققان معتقدند که HGH می تواند زوال بدن را معکوس کند، که با افزایش سن افراد رخ می دهد، اگرچه این اثر نیز ثابت نشده است. 

عوارض جانبی احتمالی مرتبط با استفاده از HGH عبارتند از سندرم تونل کارپال، درد مفاصل، درد عصبی، افزایش سطح کلسترول، تجمع مایع (تورم) و بی حسی و یا خارش در پوست.

خارش و بی حسی

عوارض جانبی هورمون رشد

هورمون رشد می تواند اثرات متعددی بر روی بدن داشته باشد، زمانی که در مقادیر اضافی و یا کم وجود داشته باشد. 

هورمون رشد زیادی

یکی از شایع ترین علل زیادی بودن هورمون رشد ، یک توموری است که از سلول های سوماتروف در هیپوفیز قدامی تشکیل شده است.اینها آدنوم خوش خیمی هستند که به تدریج، میزان هورمون رشد را افزایش می دهند.

 هورمون رشد اضافی باعث ایجاد اثرات جانبی نظیر این موارد می شود:

  • ضخیم شدن استخوان های فک و انگشتان.
  • فک سنگین و انگشتان بزرگ به عنوان اکرومگالی منسوب هستند.
  • عرق کردن
  • فشار بر روی اعصاب (به عنوان مثال سندرم تونل کاپرال)
  • افزایش هورمون جنسی افزایش یافته (SHBG)
  • مقاومت انسولین
  • کاهش عملکرد جنسی 

اگر یک تومور هیپوفیز در حال رشد باشد، ممکن است باعث علائمی نظیر بینایی تار، سردرد، فشار در عصب بینایی و کمبود دیگر هورمون های هیپوفیز شود.

هورمون رشد زیاد

کمبود هورمون رشد

اثرات کمبود هورمون رشد با توجه به سن فرد آسیب دیده متفاوت است.برای مثال، اگر کمبود در دوران کودکی رخ دهد، می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • شکست در رشد
  • قد کوتاه
  • تاخیر در بلوغ جنسی 

اگر کمبود هورمون رشد در بزرگسالان رخ دهد، می تواند منجر به افزایش جرم چربی و کاهش تود عضلانی و کاهش سطح انرژی و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی شود. 

در بزرگسالان, کمبود هورمون رشد انسانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله:

  • اضطراب و افسردگی
  • افزایش چربی در دور کمر
  • افزایش خطر بیماری های قلبی و سکته
  • قلب ضعیف
  • عضلات و استخوان ها ضعیف
  • خستگی
  • کاهش توانایی تفکر

افسردگی و اضطراب

عوارض هورمون رشد مصنوعی

شرایط دیگر:

برخی از عوارض جانبی هورمون رشد انسان مصنوعی که برای درمان کمبود هورمون رشد و قد کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد، شامل موارد زیر است:

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت
  • تورم مفاصل
  • سندرم تونل کارپال
  • درد مفاصل
  • واکنش ایمنی بدن به هورمون رشد

درد مفصل

11 روش برای افزایش هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی

در ادامه این بخش از سلامت نمناک لیستی آورده ایم و خواهیم گفت که رژیم غذایی و سبک زندگی شما می تواند اثر زیادی در سطوح HGH داشته باشد. 

1. کاهش چربی بدن

از دست چربی های اضافی - به خصوص در اطراف شکم تان - برای بهینه سازی سطح HGH و بهبود سلامت تان استفاده کنید. 

2. روزه متناوب

روزه گرفتن می تواند به طور قابل توجهی سطوح HGH را افزایش دهد، هر چند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. 

3. مکمل آرژنین

دوزهای بالایی از آرژنین می تواند تولید هورمون رشد را بهبود بخشند، اما نه وقتی که با ورزش منطبق می شوند. 

4. کاهش مصرف شکر

افزایش انسولین ممکن است تولید HGH را کاهش دهد. در نتیجه، میزان مصرف زیاد قند و کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید.

کاهش قند

5. قبل از خواب غذای فراوان بخورید

تحقیقات بیشتری در مورد اثرات خوردن شبانه روی HGH مورد نیاز است. با این حال، بهتر است 2 تا 3 ساعت قبل از خوابیدن از غذا خوردن اجتناب کنید. 

6. مکمل GABA

مکمل GABA ممکن است به افزایش تولید HGH کمک کند، اگرچه این افزایش به نظر می رسد که عمر کوتاهی داشته باشد. 

7. تمرین با شدت بالا

ورزش یک رشد زیادی را در HGH ایجاد می کند. ورزش با شدت بالا بهترین نوع ورزش برای افزایش سطح هورمون رشد است. 

8. نوشیدنی بتا- آلنین و یا یک نوشیدنی ورزشی در کار خود مصرف کنید

بتا - آلنین، کربوهیدرات و پروتیین ها ممکن است افزایش کوتاه مدتی را در میزان هورمون رشد را در طول یا بعد از ورزش ایجاد می کند. 

9. منظم کردن خواب

بر روی بهینه سازی کیفیت خوابتان کار کنید و 7 تا 10 ساعت خواب با کیفیت در هر شب داشته باشید.

خواب کافی

10. مکمل ملاتونین

مکمل های ملاتونین می تواند باعث افزایش خواب و افزایش HGH طبیعی شما شود. 

11. این مکمل های طبیعی را امتحان کنید

چندین مکمل دیگر می توانند تولید هورمون رشد انسانی را افزایش دهند، از جمله:

  • گلوتامین:یک دز 2 گرمی ممکن است سطحش را برای کوتاه مدت تا 78 % افزایش دهد.
  • کریتین:یک دز 20 گرمی از کریتین به طور قابل توجهی سطح HGH را برای 2 تا 6 ساعت افزایش می دهد.
  • اورنیتین:یک مطالعه شرکت کنندگان را 30 دقیقه بعد از مصرف اورنیتین بررسی کرد و نشان داده شد که سطوح HGH بیش ترین میزان را دارد.
  • ال-دوپا:در بیماران مبتلا به بیماری پارکیسون، 500 میلی گرم ال-دوپا سطوح HGH را تا دو ساعت افزایش می دهد.
  • گلیسین:مطالعات نشان داده اند که گلیسین عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و باعث افزایش کوتاه مدت در HGH می شود. 

درحالیکه تمام این مکمل ها ممکن است سطوح HGH شما را افزایش دهند، اما مطالعات نشان می دهند که آن ها در کوتاه مدت تنها موثر هستند. 

داشتن سطوح بهینه HGH مهم است. همانند دیگر هورمون های کلیدی - مانند تستوسترون و استروژن - داشتن سطوح سالم هورمون رشد نیز مهم است.

مکمل رشد

درمان کمبود هورمون رشد

پزشکان درمان های کمبود هورمون رشد را بر روی عوامل خاصی مانند موارد زیر باز می کنند:

  • سن
  • سلامت کلی و سابقه پزشکی
  • میزان مشکلات
  • تحمل درمان های خاص
  • انتظارات درمان
  • انتخاب بیمار 

کودکان می توانند در طول 3 سال اول درمان 4 سانت رشد کنند. 3 اینچ دیگر یا بیشتر می تواند در طول 2 سال بعد از آن رشد کند. 

بسیاری از بزرگسالان باید درمان HGH را برای بقیه عمر انجام دهند. هر کسی که شرکت کند، تحت نظارت منظم قرار خواهد گرفت تا ایمنی و اثربخشی هورمون را ارزیابی کند. 

هدف از دریافت هورمون رشد در بزرگسالان و کودکان، احیای انرژی، متابولیسم و افزایش رشد و یا شکل بدن است. آن می تواند به کاهش کل چربی بدن، به ویژه در اطراف شکم کمک کند. 

تزریق HGH نیز می تواند به بهبود قدرت و تحمل ورزش و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که هورمون رشد را ندارند، کمک کند. بسیاری از مردم بهبودی را در کیفیت کلی زندگی شان تجربه می کنند.

تزریق برای رشد

خطرات و عوارض جانبی هورمون رشد

اکثر مردم درمان تزریق HGH را به خوبی با چند مشکل تحمل می کنند. 

تزریق HGH برای این افراد توصیه نمی شود:

  • داشتن تومور
  • سرطان
  • بیماری جدی
  • مشکلات تنفسی شدید
  • چندین جراحت
  • جراحی های پیچیده قلب باز یا جراحی شکم 

اHGH می توانند بر مصرف انسولین در بدن تاثیر بگذارند، بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید سطح قند خون خود را به دقت کنترل کنند.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خانم هایی که دوست ندارن پیر شن کلیک کنن
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 11:53 | بازدید : 142 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بسیاری از خانم ها همیشه به دنبال راه هایی برای جوان ماندن و جلوگیری از پیری زودرس هستند. با رعایت این نکات می توانید زیبا و جوان بمانید.

لیست هورمون های اصلی و موثر در پیری زنان

دانشمندان معتقدند که بدن زنان حدود 100 هورمون تولید می کند که 6 مورد از آن ها در زیبایی نقش دارند. این هورمون ها به کشش پوست کمک می کنند، ما را جوان نگه می دارند و حتی به روحیه خوب ما نیز کمک می کنند.

هورمون های زنان

با این حال به دلایل نامعلوم، گاهی سیستم بدن دچار اختلال می شود، سطح هورمون ها کاهش مییابد و فرد شروع به پیر شدن زودرس می کند. خبر خوب این است که روش های موثری برای بازگرداندن تعادل هورمون ها وجود دارد.

در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است را ارائه کرده ایم. اطلاعات موجود در آن ها کمک می کند که پوستی درخشان داشته باشید و ناخن ها و موهای شما بسیار زیبا شوند.

پوست خوب و درخشان

1- استروژن

استروژن باعث می شود که سلول های فیبروبلاست، کلاژن و الاستین تولید کنند. هنگامی که سطح این هورمون کاهش می یابد، چین و چروک ها ظاهر می شوند، فرم صورت ناهموار می شود و سینه ها شل خواهند شد. با این حال فقط پوست نیست که تحت تاثیر قرار می گیرد؛ هر چه سطح استروژن کم تر باشد، بدن سریع تر پیر می شود.

چطور سطح استروژن را افزایش بدهیم؟

غذا: توفو بر پایه سویا، شیر سویا، برنج قهوه ای، بذر کتان، سبزیجات تازه و میوه ها. دانشمندان معتقدند که محصولات گوشتی مانع تولید استروژن می شوند. به همین دلیل بهتر است مصرف پروتئین حیوانی را کاهش دهید.

لوازم آرایشی:به خصوص کرم هایی که حاوی فیتواستروژن هستند. به عنوان مثال، سرم ها و کرم های دارای ریشه شیرین بیان با پیری مبارزه می کنند زیرا حاوی لیکوریتیژنین هستند. یک آنتی اکسیدان که تولید کلاژن را تحریک می کند.

افزودنی های مواد غذایی:فیتواستروژن ها به عنوان مکمل های غذایی به شکل شبدر قرمز، پونه کوهی یا سمیسیفوگا فروخته می شوند. اگرچه آن ها دارو های هورمونی نیستند اما قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنید.

سبزیجات و میوه های تازه

2- هورمون رشد (سوماتوتروپین)

افراد با افزایش سن دچار کاهش هورمون رشد می شوند. زمانی که میزان این هورمون کاهش می یابد، ماهیچه ها نیز تحلیل می روند و این در حالی است که چربی ها و چین و چروک ها به مرور ظاهر می شوند.

همچنین روحیه وضعیت بدی پیدا می کند و استقامت کاهش می یابد. افراد مشهور هالیوودی تحت چنین شرایطی اغلب شروع به تزریق هورمون های رشد می کنند اما این روش عوارض جانبی ناخوشایندی مانند تورم، سر درد و حتی رشد کنترل نشده استخوان ها و اندام های داخلی را در پی دارد.

چگونه سطح هورمون های رشد را به طور طبیعی افزایش دهیم؟
  • فعالیت بدنی: پیاده روی با سرعت 5/2 تا 3/5 مایل در ساعت، تمرینات بدنی با وزنه (هر کدام 10-15بار تکرار). بهتر است تمرینات قدرتی قبل از تمرینات هوازی باشد - ابتدا با دمبل کار کنید، سپس راه بروید. البته پیاده روی بیرون بهترین گزینه است.
  • تغییرات دما: رفتن به سونا یا دوش گرفتن با کنتراست، تولید هورمون های رشد را تحریک می کند.
  • مکمل های ورزشی:گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) باعث بهبود خواب و افزایش سطح سوماتوتروپین می شود.

پیاده روی

3- دهیدروآپی اندروسترون)DHEA

(DHEA) هورمونی است که دارای اثرات تسکین دهنده و ضد پیری است اما مسئله این است که بدن ما فقط تا سن 30 سالگی آن را تولید می کند. پس از آن ماهیچه ها تحلیل می روند، عروق شکننده تر می شوند و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

چگونه سطح آن را به طور طبیعی بالا ببریم؟

  • چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بدن ما DHEA را از آن ها تولید می کند. آجیل، دانه ها، ماهی های چرب و آووکادو حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع ضروری هستند.
  • برای صبحانه محصولات پروتئینی بخورید. این محصولات به مبارزه با نوسانات خلقی و تثبیت سیستم عصبی از همان ابتدای روز کمک می کنند.

صبحانه پروتئینی

4- ملاتونین

ملاتونین ریتم روزانه زندگی ما را تنظیم می کند. مثلا، بدن را مطلع می کند که زمان استراحت است. تمام فرآیند های تجدید سلولی در طول خواب اتفاق می افتد و اگر اختلالی ایجاد شود، افراد به طور زودرس شروع به پیر شدن می کنند. کمبود ملاتونین منجر به ایجاد چین و چروک، ریزش مو و تشکیل لکه های پوستی می شود.

چگونه سطح ملاتونین را افزایش دهیم؟

  • غذا: ملاتونین در موز، گوجه فرنگی، برنج و ذرت وجود دارد.
  • موارد منع مصرف:مشروبات الکلی، سیگار و کافئین نباید مصرف شوند. هنگام مصرف آن ها، تولید این هورمون متوقف می شود. برخی از دارو ها مانند مسدود کننده های بتا، داروهای خواب آور و ضد التهاب نیز همین تأثیر را دارند.
  • افزودنی های مواد غذایی: ملاتونین را می توان به شکل قرص مصرف کرد و به طور آزاد در داروخانه ها فروخته می شود. برخی از متخصصان معتقدند که ما باید با مصرف مکمل ها کمبود ملاتونین را پس از 35 سالگی جبران کنیم. در هر صورت، همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

مکمل ملاتونین

5- کورتیزول

سطح بالای هورمون استرس ( کورتیزول ) منجر به پیری زودرس می شود. بسته به نوع پوست، اثرات منفی کورتیزول به طرق مختلف ظاهر می شود؛ از رنگ تیره صورت گرفته تا پوست خشک و لایه لایه، چین و چروک های عمیق و جوش و آکنه. این هورمون فیبرهای کلاژن را تجزیه کرده و پوست را شل می کند.

چگونه سطح کورتیزول و استرس را کاهش می دهید؟

  • آب کافی بنوشید: کم آبی بدن سطح این هورمون را افزایش می دهد. و یک چیز کوچک، مانند یک لیوان آب، به آرامش شما کمک می کند.
  • مکمل های غذایی:مکمل های بر پایه ریشه گل رز سطح اضطراب و کورتیزول را کاهش می دهند.
  • به موسیقی خوب گوش دهید: دانشمندان می گویند موسیقی درمانی سطح استرس را کاهش می دهد.
  • مدیتیشن: مدیتیشن به معنای واقعی کلمه باعث می شود تا بدن ما بدون دارو سطح کورتیزول خود را کاهش دهد.

مدیتیشن

6- انسولین

انسولین سطح گلوکز را در خون افزایش می دهد و هر زمان که میزان آن بیش از حد شود، علائم اولیه پیری روی پوست ظاهر می شود. سطح بالای قند منجر به ایجاد چین و چروک و همچنین افتادگی پوست می شود.

به دلیل افزایش گلوکز، فرآیند موسوم به گلیکاسیون ( پیوند مولکول ها و پروتئین های قند ) سریعتر از آنچه که باید صورت میگیرد و منجر به تخریب کلاژن و الاستین می شود. سپس پوست حالتالاستیک خود را از دست میدهد و شکننده و کم آب می شود.

چگونه از پوست در برابر افزایش قند خون محافظت کنیم؟

  • مشورت با پزشک: برای تعیین سطح قند خون خود با پزشک مشورت کنید . پس از مشورت با یک متخصص، می توانید درمان این مشکل را شروع کنید.
  • لوازم آرایشی: کرم ها و سرم های حاوی رتینوئید (ویتامین A و مشتقات آن) تولید کلاژن را تحریک می کنند. این محصولات آرایشی باید حاوی ویتامین C و E و عصاره چای سبز باشند زیرا همه این موارد آنتی اکسیدان هستند.
  • استفاده از ضد آفتاب: حتی در زمستان روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه خورشید بافت الاستین را از بین می برد و منجر به پیری زودرس می شود.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ضرر جدی چای کهنه دم برای معده
پنج شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 11:51 | بازدید : 263 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

چای از نوشیدنی های پرطرفدار بین ایرانیان است و از نظر پژوهش گران مصرف آن دارای اصولی خاصی است و چای کهنه دم برای دستگاه گوارش مضر است.

عوارض جدی خوردن چای کهنه دم

آیا تا به حال شده که از صبح چای دم کرده باشید و تا شب ، همان را مصرف کنید ؟ احتمالا گاهی کار به روز بعد هم کشیده است. قطعا این اتفاق به دلیل تنبلی ، خستگی و هزاران دلیل دیگر برای ما افتاده است اما نکته اینجاست که آیا این کار ما باعث آسیب رساندن به بدن می شود ؟ اگر چای کهنه دم ضرر دارد ، عوارض آن چیست ؟
عوارض چای کهنه
آیا چای کهنه دم بد و مضر است؟
بله . اگر این چای را درون یک محفظه بسته نگه ندارید و یا آن را در محل خنک نگذارید یا بیش از 48 ساعت آن را نگه دارید یا به آن اسانس اضافه کنید ، در واقع آن را با ضرر همراه کرده اید . قانونی در این مورد وجود دارد که می گوید نباید بیش از 8 ساعت چای دم کرده را نگه داشت یعنی شما بعد از دم کشیدن چای که باید به مدت 10 دقیقه باشد میتوانید چای را در محیطی خنک نگه داشته و سپس گرم کنید اما بعد از گذشت این زمان دیگر نمیتوان مجدد از چای استفاده کرد . فراموش نکنید این زمان 8 ساعت فقط برای چایی است که مواد افزودنی بیش از اندازه نداشته و یک چای کاملا ارگانیک است و هر نوع چایی را نمی توان این مدت نگهداری کرد .
حقایقی مهم در مورد چای کهنه دم و عوارض آن
طبق نتایج مطالعات و نظرات متخصصان طب سنتی چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک کرده و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده نقش دارد .
و اما از مضرات چای کیسه ای کهنه دم ریفلاکس معده و مشکلات گوارشی مهم ترین آنهاست .
عوارض گوارشی چای کهنه دم در مورد دمنوش های گیاهی آماده نیز وجود دارد برای همین توصیه می شود دمنوش با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود .
چای کهنه دم
 
 

اما چای کهنه دم دقیقا به چه معناست ؟

آیا چای کهنه دم فقط طعم خود را از دست می دهد یا اتفاقات دیگری هم در آن می افتد ؟ چای ها " البته چای ارگانیک " در شرایط زیر کهنه دم محسوب می شوند :
- بیش از 8 ساعت در قوری بودن ، در دمای اتاق ، بدون پوشش :حال بسته به نوع چای ، مزه آن در این مدت زمان از بین می رود .
گاهی اوقات بعضی از چای ها هستند که می توانند تا 72 ساعت بعد از دم کشیدن دوام بیاورند و امن باشند، به شرط اینکه داخل فریزر نگهداری شوند.
 
پس بهترین راه برای نگهداری از چای دم شده برای مدت طولانی :
  •  تهیه یک شیشه با در بسته محکم و بدون منفذ ، بدون هیچ اسانس و یا شکر اضافه شده به آن.
  •  اگر هر گونه ماده اضافه مثل شکر را به چای اضافه کردید ، حتی درون فریزر هم نباید بیش از 24 ساعت آن را نگهداری کنید.

چای

 
چای دم کرده سرد در مقایسه با چای دم کرده داغ
تفاوت این دو چای بسیار زیاد است . چای دم کرده داغ حساسیت بیشتری نسبت به باکتری دارد و سریع تر کهنه دم می شود و به طور کل دما تاثیر زیادی روی خواص چای دارد .
اگر می خواهید که عمر چای دم کرده را افزایش دهید ، آن را در یک محیط خنک نگه دارید.
چای در هوای گرم هم دوام می آورد اما قطعا با عوارض بیشتری همراه خواهد بود. 
 
 
 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خوردن چای مونده، چه ضرری داره؟
چهار شنبه 20 مرداد 1400 ساعت 18:37 | بازدید : 135 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برخی افراد چای مانده را دوباره گرم و مصرف می کنند اما بهتر است قبل از این کار بدانند خوردن چای مانده و کهنه برای سلامت بدن ضرری دارد یا نه؟

حقایقی در مورد مصرف چای دوباره گرم شده

اگر بخواهیم خلاصه به سوال تیتر پاسخ دهیم، باید بگوییم بله. بعضی از ما در شرایطی مجبور می شویم که چای را دوباره گرم کنیم اما به نظر شما انجام این کار ضرری برایمان دارد و آیا باعث ایجاد خطر می شود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک را تا انتها مطالعه کنید.

عوارض چای مانده

زمانی که چای را دوباره گرم می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

شما همیشه این حق انتخاب را دارید که چای را دوباره گرم کنید و یا آن را تازه مصرف کنید. البته که گرم کردن دوباره چای دم شده، بو و خاصیت آن را از بین می برد. اگر چای شما بیشتر از چهار ساعت مانده است، احتمالاً گرم کردن دوباره آن باعث رشد باکتری ها می شود و ضرر خواهد داشت.

این موضوع مخصوصاً در مورد چای هندی که با شکر و شیر سرو می شود، بیشتر صدق می کند زیرا خطر رشد باکتری را افزایش می دهد. چای میوه ای هم خاصیت خود را بعد از دوباره گرم کردن از دست می دهد. پس بهتر است که مقدار کمی چای درست کنید و بعد از یک بار دم کردن، کل آن را میل کنید.

چای دوباره گرم شده

عوارض؛ چرا نباید چای را دوباره گرم کرد؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، اگر چای در دمای اتاق بین 4 الی 8 ساعت باقی مانده باشد ، نباید آن را دوباره گرم کنید اما اگر چای به مدت 10 الی 15 دقیقه از دم کشیدنش از گذشته باشد، می توان دوباره آن را گرم کرد.

باکتری مسمومیت غذایی معمولاً در چای دم شده در معرض گرما بیشتر خودش را نشان می دهد. چایی که همراه با شیر باشد و یا ماده اضافه داخل آن وجود داشته باشد، بعد از گرم شدن وضعیت بدتری را ایجاد می کند و ممکن است به دلیل تولید قارچ هم خطرناک باشد. البته این قارچ ها و باکتری ها با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند اما در چای دوباره گرم شده وجود دارد.

عوارض چای مانده

تاثیر روی مزه

جدا از این که چای بعد از گرم شدن دوباره، خواص خود را از دست می دهد، تاثیر منفی روی مزه آن خواهد گذاشت. پلی فنول های مسئول رنگ و طعم چای، در چنین حالتی دچار مشکل می شوند و در نتیجه طعم چای تلخ تر از حالت طبیعی می شود.

چگونه چای را دوباره گرم کنیم؟

دوباره گرم کردن چای سرد شده، هرگز پیشنهاد نمی شود اما اگر مجبور به انجام این کار شدید، بهتر است که چای را داخل یک قوری تمیز بریزید، کمی آب به آن اضافه کنید و آن را روی کتری به مدت 3 الی 4 دقیقه قرار دهید تا دوباره حرارت بگیرد.

در چنین حالتی نباید توقع یک طعم تازه از چای مانده را داشته باشید. چای را نباید خیلی داغ مصرف کنید و باید در حالت ولرم زیر گاز را خاموش کنید. برای این که سلامت گوارش تان حفظ شود، هرگز چایی که بیش از 4 ساعت در دمای اتاق باقی مانده است را دوباره گرم نکنید.

 
 
 
 
 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با این ماسکا دیگه نیاز به کرم آرایشی نداری
سه شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 17:43 | بازدید : 84 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر پوست خوب و زیبایی داشته باشید دیگر نیازی به استفاده از کرم های آرایشی نیست. شما می توانید با استفاده از ماسک های خانگی و طبیعی پوست زیبایی داشته باشید.

بهترین ماسک های خانگی برای رسیدن به زیبایی طبیعی

در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک سعی داریم شما را به جای رفتن به سالن های آرایشی و استفاده از کرم های آرایشی با ماسک های صورتی آشنا کنیم که به راحتی می توانید آنها را در خانه هم تهیه کنید. در واقع این ماسک ها از اجزایی تهیه شده که کاملا در دسترس شما هستند و اثرات فوق العاده ای روی پوست خواهند داشت.

ماسک های خانگی

به عنوان مثال در اجزای ترکیبی برخی از این ماسک ها از ماست که خاصیت لایه برداری پوست دارد، استفاده شده است که با بسیاری از انواع محصولات زیبایی برابری می کند.

همچنین عسل و پودر کاکائو که خاصیت درخشان کنندگی پوست دارند، در این نوع ماسک ها به کار گرفته شده است بنابراین علاوه بر خواص زیادی که این نوع ماسک های خانگی زیبایی صورت برایتان به ارمغان می آورند، از طرفی جنبه اقتصادی این موضوع نیز به مراتب برایتان وجود دارد.

ماسک های خانگی

ماسک ضد لک صورت

این ماسک صورت به منظور هایپرپیگمنتیشن یا لکه زدایی پوست توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه ( یا آب زردچوبه)
  • یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

دستور تهیه:

با افزودن آب، این مواد را به حالت خمیری شکل درآورید. چنان چه از آب زردچوبه استفاده کرده اید، به میزان یک قاشق غذاخوری عسل و یا مقدار نصف آووکادوی له شده استفاده کنید.

بعد از درست کردن این ترکیب، ابتدا دستکش پوشیده و سپس به مدت سه دقیقه این ماسک را بر روی صورت قرار دهید و آن گاه بشویید. این کار را دو بار در هفته و تا مدت زمان پنج هفته ادامه دهید و شاهد نتایج حاصله باشید.

تاثیر و فایده این ماسک

استفاده از این ماسک صورت، حداقل به مدت چهارهفته توصیه می شود. به دلیل ترکیبات آبلیمو و زردچوبه به کار رفته، این ماسک در درمان هایپرپیگمنتیشن یا لکه زدایی پوست، کاهش میزان حساسیت ها و التهابات پوستی و نیز کاهش میزان چروک های پوست موثر است.

ماسک زردچوبه و آبلیمو

ماسک ضد التهابات پوستی صورت

گاهی به دلایل مختلف خواه در معرض آلودگی شهر های بزرگ بودن و یا بروز حالات تب و بیماری، پوست صورت دچار خشکی و التهابات می شود. لذا استفاده از این نوع ماسک صورت در این خصوص به آرام کردن این التهابات پوستی کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

دستور تهیه:

مواد اولیه را به خوبی با هم ترکیب کرده و یک ماسک خانگی عالی بدست آورید. بصورت کامل روی پوست خود اعمال کرده و 15 الی 20 دقیقه بعد صورت را شستشو دهید.

تاثیر و فایده این ماسک

این ماسک به دلیل دارا بودن از روغن نارگیل پوست را هیدراته می کند و خاصیت آنتی اکسیدان عسل به پوست وارد شده و درعین حال روغن اسطوخودوس قرمزی و التهابات پوستی را از بین می برد.

به گفته یک متخصص زیبایی این ماسک به دلیل برخورداری از اسید های چرب ضروری همچون روغن نارگیل و آووکادو به مرطوب کردن و نیز آرام کردن پوست، از التهابات پوستی کمک می کند.

انواع ماسک های خانگی

ماسک هیدراته و درخشان کننده صورت

چنان چه این اواخر احساس می کنید که کرم های مرطوب کننده تان چندان در رفع خشکی پوست شما موثر نبوده، بهتر است این نوع ماسک خانگی را تهیه و از آن استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • نصف آووکادو
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • به میزان یک مشت جوی دوسر

دستور تهیه:

برای تهیه این ماسک، مواد را ترکیب کرده و آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت داشته و سپس بشویید.

تاثیر و فایده این ماسک

ترکیبات این ماسک صورت درست مثل مواد به کار رفته در وعده صبحانه است. این نوع ماسک در عین حال به بهبود آثار زخم ها و تجدید بافت های پوستی کمک می کند. در واقع ترکیب آووکادو در این نوع ماسک صورت، هر گونه خشن بودن سطح پوست را از بین برده و به آن نرمی و طراوت می بخشد.

چنانچه این میوه را در منزل در دسترس ندارید، در عوض می توانید از سه قاشق غذاخوری شیر استفاده کنید. چرا که اسیدلاکتیک موجود در شیر نیز حالت پوسته پوسته شدن سطح پوست صورت را از بین می برد و در عین حال به جای حالت التهابی، پوست درخشان به نظر می رسد.

ماسک درخشان کننده صورت

ماسک رفع تیرگی و ناصافی های سطح پوست صورت

لازم نیست خیلی هزینه صرف کنید تا بتوانید پوست خود از حالت ناصافی و نیز تیرگی دربیاورید. می توانید از این ماسک خانگی استفاده کنید و پوستی فوق العاده صاف و هموار داشته باشید.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذا خوری ماست
  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه

دستور تهیه:

تمام مواد اولیه را به خوبی ترکیب و روی پوست صورت ماسک کنید. پس از 15-20 دقیقه صورت را بخوبی بشویید.

تاثیر و فایده این ماسک

ماست هم مانند شیر از اسیدلاکتیک برخوردار است و قادر است ضمن از بین بردن حالت خشن پوست، قسمت های تیره پوست را نیز به حالت درخشان در آورد. همچنین در ترکیب این نوع ماسک عسل به کار رفته که به پوست حالت الاستیک و نرمی و لطافت می بخشد.

ماسک زردچوبه و عسل و ماست

ماسک درخشان کننده پوست صورت

چنان چه همیشه نسبت به پوست تان خیلی حساس بوده اید و تا به حال انواع و اقسام محصولات زیبایی را امتحان کردید، بد نیست این بار استفاده از این ماسک خانگی را تجربه کنید

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • یک چهارم پاپایا
  • مقداری ماده ژلاتینی آلوورا

دستور تهیه:

با ترکیب مواد اولیه، ماسک را آماده و روی صورت بطور کامل پخش کنید. این ماسک را فقط به مدت ده دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید.

تاثیر و فایده این ماسک

میوه آلوورا در حد وفور حاوی ویتامین های آ ، ث، ای ، ب1، ب 2 ، ب3 ، ب 6 و ب12می باشد که به لحاظ غنی بودن از این ویتامین ها، به درخشندگی فوق العاده و هموار شدن و هیدراته شدن پوست کمک می کند.

از سوی دیگر وجود میوه پاپایا در ترکیب این ماسک به لحاظ برخورداری از نوعی آنزیم ،سلول های مرده پوست را از بین می برد. همچنین تاثیر پودر کاکائو بر درخشندگی پوست فوق العاده حیرت آور است! پودر کاکائو با بهبود عملکرد جریان خون، بر درخشانی پوست نقش دارد.

ترفند زیبایی بدون آرایش

ماسک ضد آکنه و لکه های پوستی

اگر جز افرادی هستید که همیشه از آکنه و لکه های پوستی رنج می برند، بهتر است این نوع را ماسک را امتحان کنید.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری عسل مانوکا
  • یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • نصف قاشق چای خوری نمک دریا

دستور تهیه:

پس از ترکیب مواد اولیه و آماده شدن ماسکف آن را روی صورت با دقت قرار داده و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

تاثیر و فایده این ماسک

در این نوع ماسک صورت عسل مانوکا، حاوی خواص ضدباکتریایی و در عین حال موثر بر پوست است و در عین حال به همراه زردچوبه در درخشندگی پوست و رفع التهابات نقش دارد.

به گفته متخصصین پوست، زردچوبه یک ماده موثر برای پوست های مستعد آکنه است و در این نوع ماسک از آن استفاده شده است. همچنین نمک دریای به کار رفته دراین ماسک به پاکسازی پوست و کاهش التهاب و عفونت های پوستی کمک می کند.

ماسک زردچوبه و عسل و نمک

ماسک کاهش منافذ بزرگ پوستی

علیرغم این که شاید تاکنون راه حل خوبی به این منظور نشنیده باشید، اما باید گفت این نوع ماسک در این خصوص موثر است.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • مقداری آبلیمو

دستور تهیه:

مواد اولیه را به خوبی ترکیب کرده و اجازه دهید ماسک خانگی و گیاهی شما به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت باقی بماند.

تاثیر و فایده این ماسک

از خواص سفیده تخم مرغ و آبلیمو که در ترکیب این ماسک به کار رفته ، می توان به سفت کردن حالت پوست اشاره داشت که موجب می شود منافذ بزرگ پوستی چندان مشخص نباشند. از طرف دیگر افزودن عسل به درخشان کردن و در عین حال مرطوب کردن پوست کمک می کند.

ماسک تخم مرغ و عسل و آبلیمو

ماسک پوست های چرب

این نوع ماسک به شدت خواص خنک کنندگی دارد و در شادابی و طراوت پوست موثر است.

مواد مورد نیاز:

  • نصف آووکادو
  • یک چهارم خیار

دستور تهیه:

با ترکیب کامل مواد اولیه، یک ترکیب یکدست آماده کرده و روی پوست صورت ماسک کنید و پس از 20 -30 دقیقه صورت را بشویید.

تاثیر و فایده این ماسک

خیار در هیدراته کردن پوست نقش دارد و حاوی ویتامین ث می باشد که از بروز جوش پوست جلوگیری می کند. همچنین آووکادو به لحاظ برخورداری از اسید اولئیک در کاهش میزان تورم پوستی و نیز خطوط ریز روی پوست کمک می کند.

ماسک آووکادو و خیار

ماسک محافظ در برابر آلودگی

چنان چه آلودگی ها و دی اکسید کربن بر روی پوست شما تاثیرات منفی گذاشته، از این ماسک استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

دستور تهیه:

پس از ترکیب مواد مورد نیاز ماسک شما آماده خواهد بود. این مواد به مدت 10 دقیقه روی پوست باقی مانده و قبل از شستن روی پوست را کاملا ماساژ دهید تا آلودگی های موجود به خوبی رفع گردند.

تاثیر و فایده این ماسک

اسید چرب بادام بر نرمی و لطافت پوست تاثیر گذاراست و نیز ویتامین ای موجود در روغن زیتون نیز پوست را در برابر رادیکال های آزاد حفاظت می کند که در واقع این رادیکال های آزاد موجب دهیدراته شدن و در عین حال بروز خطوط ریز بر روی پوست می گردند.

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه آنچه قبل از درماپلنینگ صورت باید بدانید
سه شنبه 19 مرداد 1400 ساعت 17:32 | بازدید : 149 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 حتما شما هم درباره روش درماپیلنینگ صورت که یکی از روش های جوانسازی و زیبایی است شنیده اید. اگر تصمیم به انجام این روش دارید دانستن برخی موارد الزامی است.

درماپلنینگ صورت چیست و برای چه هدفی انجام می شود؟

در مورد روش های درمان زیبایی پوست، وعده وعید های زیادی از نتایج حاصله شان می شنویم .بعضی از این روش های درمانی در هموار کردن سطح پوست و بعضی از آن ها در از بین بردن لکه هایی که بر اثر کهولت سن بر روی پوست ایجاد شده ،کمک می کنند.

درماپلنینگ صورت

درماپلنینگ روشی درمانی است که در واقع هم کارایی از بین بردن شرایط پیری پوست را داشته و هم به از بین بردن موهای زاید کمک می کند. در واقع دوهدف با یک نشان. همچنین درماپلنینگ روشی است که به عملکرد بهتر محصولات پوستی از جمله کرم های شب و پماد های صورت کمک می کند، به نوعی که بهتر به داخل پوست نفوذ داشته باشند.

گرچه روش درماپلنینگ چندان برای افراد مبتلا به آکنه فعال و مزمن توصیه نمی شود، اما به از بین بردن اثرات زخم های آکنه کمک خواهد کرد. این روش ، مزایای فراوانی داشته و به سهولت و در عین حال بدون بازگشت بر روی پوست صورت، انجام می گیرد.

گرچه اغلب افراد تصور می کنند که این روش صرفا در برداشتن موهای زائد موثر است و از دیگر کاربرد های آن مطلع نیستند. در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت پوست و موی نمناک در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

درماپلنینگ صورت

هدف از انجام درماپلنینگ برای جوانسازی پوست

درماپلنینگ صورت، در برداشتن لایه های فوقانی پوست نقش دارد. در مورد اکثر افراد این روش قابل انجام بوده و به ندرت خطر عوارض به دنبال داشته است. درواقع درماپلنینگ، روش کاملی است که در خصوص از بین بردن چروک های ریز و زخم های عمیق آکنه ، موثر واقع می شود.

به نوعی که با انجام این روش سطح پوست کاملا صاف تر شده و در عین حال برگشت این حالت وجود ندارد. همچنین این روش به راحتی انجام می پذیرد و بیماران به زودی می توانند مراقبت های پوستی روزمره خود را انجام دهند. نتایج حاصله این روش معمولا سه هفته بعد قابل مشاهده است.

این روش درمانی از نوع تهاجمی نبوده و در مسطح کردن، جوانسازی و در عین حال درخشان شدن رنگ پوست بسیار موثر است. این روش" بلدینگ" نیز نامیده می شود چراکه در انجام آن، تیغه ای در جهت از بین بردن سلول های مرده پوست و موهای زاید صورت به کار گرفته می شود.

فواید درماپلنینگ

کاربردهای دیگر روش درماپلنینگ برای پوست

گرچه روش درماپلنینگ غالبا به جهت از بین بردن مو های نرم و زائد صورت شناخته شده اما باید گفت این روش در موارد زیر نیز کارایی دارد:

  • زخم های آکنه
  • خستگی پوست
  • خشکی پوست
  • آسیب دیدگی پوستی با آفتاب
  • چروک های ریز

خشکی پوست

روش انجام درماپلنینگ به چه صورت است؟

در روش درماپلنینگ از یک تیغه استریل با زاویه چهل و پنج درجه استفاده می شود که این تیغه به طور آهسته بر پوست کشیده می شود که در طی این مرحله سلول های مرده پوست و بافت های ناشی از زخم ها برداشته شده و پوست به حالتی کاملا مسطح و هموار و در عین حال درخشان تر در می آید.

این روش به نوعی همانند روش اصلاح صورت در از بین بردن مو های زاید موثر است که حتی موهای بسیار ریز پوست نیز برداشته می شود، اما در عین حال موثرترین روش در مورد لایه های پوستی و رفع ذرات و آلودگی های روی پوست بوده که به سهولت و بدون درد انجام می گیرد.

این روش موجب می شود تا کارایی دیگر محصولات پوستی و نیز روش لیزر درمانی به جهت امکان نفوذ بیشتر در پوست به مراتب تاثیرگذارتر باشند بنابراین تلفیق این روش با دیگر روش های درمانی به نوعی می تواند در جهت رفع خطوط ریز روی صورت ، اثرات ناشی از زخم ها و تجمع رنگدانه های پوستی به خصوص در قسمت بافت های عمیق کمک کند.

پوست به شدت در معرض مواد آلوده سمی محیط زیست مواد محرک و نیز اشعه آفتاب است.

لذا به همین جهت دچار حالت خستگی پوستی و اثراتی چون پیری زودرس می گردد. اگرچه روش درماپلنینگ بر روی سطح پوست سر و کار دارد، اما قادر است که سلول های مرده پوست را از بین ببرد و نتایج سریعی در این خصوص به دنبال خواهد داشت.

مراحل درماپلنینگ

خطرات و عوارض روش درماپلنینگ چیست؟

اگرچه گفتیم که روش درماپلنینگ با لایه های فوقانی پوست سر و کار داشته و روشی ایمن و راحت برای اکثر افراد به شمار می رود، اما در عین حال این روش نیز عوارضی به دنبال دارد که عبارتند از:

  • قرمزی پوست تا چندین ساعت
  • تحریک و احساس خارش
  • التهابات سفید روی سر یکی دو روز بعد از انجام روش درمانی
  • پراکندگی رنگدانه ای پوست

که باید گفت اکثر این عوارض جانبی ظرف یکی دو روز از بین می روند. لذا به منظور بهبودی کامل بهتر است در این مدت آرایش انجام نشود چرا که اجازه می دهد پوست بهتر نفس بکشد و به ویژه باید بسیار محتاط بود مدتی پس از درمان از مصرف محصولات آرایشی که ممکن است حاوی مواد مضر برای پوست باشند، کاملا خودداری کرد.

همچنین باید گفت در مورد فرد دچار آکنه های مزمن و اختلالات شدید پوستی این روش، چندان توصیه نمی شود و بهتر است در خصوص انجام این روش درمانی کاملا محتاطانه عمل کرد.

عوارض درماپلنینگ

برخی معایب روش درماپلنینگ

باید گفت همچون سایر روش های آرایشی این روش هم علیرغم مزایای خود ،معایبی به دنبال دارد که شامل:

  • این روش نسبت به سایر روش های از بین بردن موی زاید ، به مراتب از هزینه بیشتری برخوردار است.
  • مدت زمان رشد مجدد موی زاید بعد از این روش درمانی ، به نسبت دیگر روش ها طولانی است و از طرفی این روش موی زاید را از ریشه برنمی دارد.
  • در عین حال چرخه رویش مجدد موی زاید به شرایط جسمی فرد بستگی دارد.
  • در مورد این روش باید بگوییم هر فردی نمی تواند به انجام آن اقدام کند به عنوان مثال افرادی که دچار آکنه های شدید هستند، هرگز نباید از این روش برای رفع موی زاید استفاده کنند چراکه موجب تحریکات بیشتر پوست آن ها می گردد. همچنین برای افراد مبتلا به بیماری هیرسوتیسم ( رویش موی زاید مردانه در زنان ) توصیه نمی گردد.

معایب درماپلنینگ

پس از انجام روش درماپلنینگ چه انتظاراتی باید داشت؟

از آنجا که این روش تهاجمی نیست ، چندان نیاز به استراحت ندارید و خیلی زود می توانید بعد از درمان به انجام کار های روزمره بپردازید. درعین حال باید گفت هر فردی منوط به شرایط پوستی خود به مراتب نتایج متفاوت تری را تجربه می کند.

بروز برخی از عوارض جانبی گفته شده نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هرچند این عوارض در طی چند روز آینده از بین می روند.اگر چه بعد از انجام این روش مو های زاید مجددا رشد می کنند، اما باید گفت دیگر مثل قبل چندان سفت و تیره نیستند.

بعد از انجام روش درماپلنینگ، همچنان نسبت به قرار گرفتن در معرض نور آفتاب احتیاط کنید زیرا نور آفتاب در بروز و یا تشدید اثرات جانبی ناشی از روش درماپلنینگ موثر است. همچنین نور آفتاب در تحریک رنگدانه های پوستی اثر می گذارد لذا در صورت نیاز به رفتن در محیط بیرون از خانه حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرده باشید

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دمانس همون آلزایمره ؟
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:57 | بازدید : 99 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 تفاوت های اصلی دمانس و بیماری آلزایمر چیست؟ نشانه ها و علائم مربوط به بیماری دمانس و بیماری آلزایمر چه چیزهایی می باشد؟

تفاوت آلزایمر با دمانس یا بیماری دمانیتا

بیماری آلزایمر و زوال عقل دو اصطلاح هستند که غالباً به صورت متقابل مورد استفاده قرار می گیرند زیرا بسیاری از مردم بر این باورند که یک معنی دارد. در حقیقت، تمایز بین این دو بیماری اغلب باعث سردرگمی از طرف مراقبین، خانواده ها و بیماران می شود. با مطالعه دقیق این بخش از سلامت نمناک در مورد چگونگی تشخیص تفاوت این دو در حالی که با هم ارتباط دارند، بیشتر بدانید.

دمانس و آلزایمر

بیماری آلزایمر چیست؟

طبق مرکز کنترل بیماری (CDC)، بیماری آلزایمر یکی از دلایل عمده زوال عقل است و باعث ایجاد حدود 50 تا 70٪ از موارد زوال عقل می شود. در حقیقت، آلزایمر نوعی خاص از زوال عقل است. علائم آلزایمر شامل سردرگمی، اختلال در گفتار و اندیشه است.

پزشکان از انواع غربالگری برای تعیین علت زوال عقل، از جمله آزمایش خون، اسکن مغزی و ارزیابی وضعیت روانی استفاده می کنند.

دمانس و آلزایمر

بیماری زوال عقل "دمانس" چیست؟

زوال عقل اصطلاحی برای مجموعه ای از علائم از جمله اختلال در حافظه و تفکر است. اصطلاحی که غالباً با کاهش شناختی پیری همراه است. با این حال، موارد دیگری غیر از آلزایمر می تواند باعث زوال عقل شود.

سایر علل شایع زوال عقل بیماری جنون گاوی، بیماری هانتینگتون و بیماری پارکینسون است.

دمانس عروقی : کمبود اکسیژن به مغز باعث مرگ سلول های عصبی می شود. این می تواند ناشی از سکته، مجموعه ای از حمله های کوچک و یا یک بیماری رگ های خونی کوچک در مغز باشد.

دمانس مختلط : در آن فرد بیش از یک نوع دمانس دارد و ترکیبی از نشانه ها را دارد.

دمانس لوی بادی : در آن ساختارهای غیر عادی بدن و مغز شکل می گیرند و باعث مرگ سلول های عصبی می شوند.

دمانس فرونتو تمپورال: که در آن انبوه پروتئین غیر عادی در قسمت های جلویی مغز شکل می گیرد و باعث مرگ سلول های عصبی می شود.

بیماری دمانتیا

تفاوت این دو چیست؟

هنگامی که یک فرد به زوال عقل، تشخیص داده می شود یک سری علائم وجود دارد این شبیه کسی است که گلو درد دارد اما مشخص نیست که علت این عارضه ویژه چیست این می تواند آلرژی، سرما خوردگی عادی یا گلو درد میکروبی باشد. به طور مشابه، زمانی که فرد مبتلا به زوال عقل است، علائم بیماری را تجربه می کنند، بدون اینکه به آن ها گفته شود که چه چیزی موجب این نشانه ها شده است.

تفاوت اصلی دیگر بین این دو این است که آلزایمر یک بیماری برگشت پذیر و درمان شدنی نیست برخی اشکال زوال عقل مانند یک اثر متقابل دارو یا کمبود ویتامین، در واقع قابل بازگشت و یا موقتی هستند.

هنگامی که یک علت زوال عقل پیدا شود، درمان و مشاوره مناسب می تواند آغاز شود تا زمانی که تشخیص درست انجام شود، بهترین روش برای زوال عقل ارتباط، تعامل و مراقبت از عشق است.

زوال عقل چیست

هشدارها و نشانه های زوال عقل یا همان بیماری دمانس

برخی از مردم علائم زوال عقل را سخت تشخیص می دهند زیرا ممکن است ملایم باشند با این حال، در موارد دیگر، آن ها می توانند به اندازه کافی جدی باشند که به طور قابل توجهی بر زندگی روزمره تاثیر بگذارند.

نشانه ها بسته به ناحیه مغز متفاوت هستند که زوال عقل بر آن ها تاثیر می گذارد، اما شایع ترین علائم شامل:

  • اضطراب و پریشانی
  • بی حالی
  • بی علاقگی و بی اعتنایی
  • سوال های تکراری
  • روان پریشی
  • اختلالات خواب
  • بدون دلیل خاصی به اطراف قدم می زنند
  • رفتار نامناسب مانند شبکه های اجتماعی و جنسی

این امکان وجود دارد که نشانه های زوال عقل سال ها پس از شروع پدیدار شوند. این می تواند یک مشکل باشد وقتی که برای تشخیص و درمان اقدام می کنند.

ممکن است قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنند، آسیب قابل توجهی در یک فرد وجود داشته باشد که می تواند تشخیص و درمان را دشوارتر کند.

دمانس و آلزایمر

هشدارها و نشانه های آلزایمر :

بیماری آلزایمر بر عملکردهای ویژه ذهنی تاثیر می گذارد، زیرا بر بخش های ویژه ای از مغز تاثیر می گذارد. این بیماری برخی علائمی را ایجاد می کند که در سایر اشکال زوال عقل هستند مانند:

  • سردرگمی
  • حواس پرتی
  • مشکلات حافظه
  • تغییر حالت

علایم دیگر مربوط به بیماری آلزایمر عبارتند از:

  • به دشواری می توان حوادث گذشته را به یاد آورد
  • به زحمت به خاطر سپردن اطلاعات جدید
  • تغییرات شخصیت، مثل پرخاشگری و یا خیالاتی
  • بیحالی
  • به سختی آب دهان را قورت دادن، حرف زدن، یا راه رفتن

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


واقعا آلزایمر با گل سرخ و زعفران کامل درمان می شود؟
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:56 | بازدید : 158 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 تبلیغاتی در مورد درمان آلزایمر با عصاره های گیاهی که ترکیبی است ازگل سرخ و زعفران در فضای مجازی منتشر شده است ، واقعیت درمان قطعی این بیماری چیست؟

درمان آلزایمر با گل سرخ و زعفران !!

بیماری فراموشی که با کهولت سن و نادیده گرفته شدن سلامت مغز در فرد ایجاد می شود به روش های گوناگونی در طب سنتی و طب مدرن قابل پیشگیری و تا حدودی کنترل بعد از بروز است اما نمی توان به یقین گفت که درمان آلزایمر با روشی خاص قطعی است و نتیجه بخش خواهد بود.

درمان آلزایمر

آلزایمر درمان قطعی ندارد فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورید

 مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت:اخیرا در فضای مجازی عصاره گل سرخ و زعفران را برای درمان آلزایمر تبلیغ می کنند که چنین چیزی صحت ندارد.دوران سالمندی همراه است با بسیاری از بیماری ها که به دلیل عدم زندگی صحیح در فرد ایجاد می شود و با تضعیف سیستم ایمنی بدن این بیماری ها خود را بروز می دهند.

وی افزود:سالمندان زیادی در کشور تنها زندگی می کنند که به تنهایی قادر به اداره ی زندگی خود نیستند و خدمات مناسبی به این افراد ارائه نمی شود. فضا و مبلمان شهری برای رفت و آمد سالمندان و معلولین مناسب نیست و اغلب سالمندان هنگام رفت و آمد در سطح شهر با مشکل مواجه می شوند.

درمان آلزایمر

درمان آلزایمر با روش گیاهی گل سرخ و زعفران حقیقت دارد؟

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت:آموزش مراقب حرفه ای و نیمه حرفه ای برای سالمندان یکی از ضروریات جامعه ست. ما مواد درسی این آموزش را تدوین کردیم و در سازمان فنی و حرفه ای استاندارد کرده ایم که 200ساعت آموزش تئوری و عملی خواهند داشت ولی متاسفانه به علت نبودن فضای مناسب هنوز عملی نشده است. ما با وزارت بهداشت و درمان وارد گفت و گو شدیم تا این آموزش ها را شروع کنیم که و بدین طریق اشتغالزایی نیز صورت می گیرد.

وی همچنین اضافه کرد:در آینده به دلیل رشد سریع سالمندی و کمبود زاد و ولد با کمبود مراقب سالمند مواجه خواهیم شد. سند ملی دمانس نوشته شده و مراحل کارشناسی خود را در وزارت بهداشت و درمان طی کرده است و به زودی در شورای معاونین مطرح می شود.

همچنین تصریح کرد:هر یک سال تشخصیص زود هنگام بیماری آلزایمر 5 سال معلولیت ناشی از این بیماری را به تعویق می اندازد.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در خصوص داروهایی که اخیرا در فضای مجازی برای درمان آلزایمر منتشر شده است اظهار کرد:اخیرا در فضای مجازی برخی داروهای گیاهی مانند عصاره گل سرخ به عنوان درمان کننده اصلی بیماری آلزایمر تبلیغ می شود که صحت ندارد.

وی ادامه داد:گل سرخ روی خلق و خوی فرد تاثیر می گذارد و در گذشته از آن برای درمان افسردگی استفاده می کردند. از آنجا که افسردگی یکی از عوامل بروز آلزایمز است. با تاثیر نسبی گل سرخ بر روی افسردگی این برداشت می شود که به درمان آلزایمر کمک شده است در صورتی که چنین نیست و آلزایمر درمان قطعی ندارد.

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربردی ترین جا برای نصب آینه در دکوراسیون + عکس
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:49 | بازدید : 181 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بدون شک همه ما هر روز با آینه سر و کار داریم و از آن استفاده میکنیم، آیا میدانستید آینه را کجا باید نصب کنید که پرکاربرد تر باشد؟

محل مناسب نصب آینه در دکوراسیون

آینه کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل دارد طوری که اصلا خانه ای وجود ندارد که بدون آینه باشد زیرا آینه علاوه بر اینکه خودتان را در آن مشاهده میکنید میتواند باعث بزرگتر دیده شدن فضا شود، استفاده از آینه در هر بخش از خانه میتواند کاربرد داشته باشد اما نصب آن در برخی قسمت های خانه بسیار پرکاربرد است که در ادامه به شما معرفی میکنیم.

آینه در دکوراسیون

آینه کاری منزل

آینه کاری شیک منزل

- اتاق خواب صد در صد به آینه نیاز دارد میتوانید از آینه قدی استفاده کنید که کاربردی تر است، اگر جایی برای آینه قدی ندارید میتوانید به آینه میز آرایش اکتفا کنید. بهتر است آینه روبروی تخت خواب و یا روبروی درب باشد.

- یکی از بخش های منزل که حتما به آینه نیاز دارد حمام و دستشویی است، در حمام بهتر است آینه بالای وان نصب شود زیرا اینطوری حمام بزرگتر به نظر میرسد در دستشویی هم که معمولا آینه بالای روشویی نصب میشود.

آینه بالای روشویی

مدل آینه بالای روشویی

- اما پرکاربردترین آینه را میتوان آینه ای دانست که نزدیک درب ورودی نصب میشود زیرا قبل از خروج از منزل ظاهرتان را بررسی میکنید و بعد از ورود به منزل اولین کاری که میکنید این است که ظاهرتان را چک میکنید که بهتر است اینه قدی استفاده کنید.

- پذیرایی نیز یکی دیگر از قسمت های منزل است که به آینه نیاز دارد، آینه در پذیرایی فقط جنبه تزیینی دارد و اگر فضای منزل تان کوچک باشد میتواند باعث بزرگتر دیده شدن آن شود. آینه ای که برای پذیرایی انتخاب میکنید باید قاب بسیار شیکی داشته باشد.

آینه در دکوراسیون

بهترین محل نصب آینه در دکوراسیون

- بچه ها خیلی دوست دارند خودشان را در آینه نگاه کنند و موهایشان را درست کنند پس در اتاق بچه ها حتما آینه به کار ببرید و برای آن از قاب های فانتزی استفاده کنید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اصول ست کردن فرش با مبل در دکوراسیون منزل
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:31 | بازدید : 176 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 در دکوراسیون و چیدمان منزل شیک باید برای ست کردن فرش و مبل و پرده به رنگ و طرح آن ها توجه کنید و بین آن ها هماهنگی ایجاد کنید.

چگونگی ست فرش با مبل

هنگامی که در طراحی دکوراسیون داخلی نوبت به انتخاب رنگ و ست کردن مبل با فرش و اجزای مختلف دکوراسیون می شود، با انتخاب های گوناگونی روبرو خواهیم شد که ممکن است گمراه کننده باشد .

ست فرش با مبل

اما اگر با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، می توانید یک ست زیبا با هماهنگی کامل ایجاد نمایید. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند در ست کردن مبل و فرش به شما کمک کند. در این بخش از دنیای مد نمناک با برخی از این تکنیک ها آشنا شوید.

ست فرش با مبل

روش ست کردن فرش با مبل و پرده

اصول و نکات ست کردن فرش با مبل

هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید

برای ست کردن مبل و فرش یکی از کارهای ساده این است که فرش و مبلتان باید یک رنگ باشد تا ظاهر ساده و یکدستی به فضا بخشد. مثلا اگر رنگ فرشتان کرم است بهتر است رنگ مبلتان را با همان رنگ با کمی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید و دیگر وسایل را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نشود.

دو رنگ مختلف به کار ببرید

فرش هایی که دارای دو رنگ یا بیش تر هستند، دست تان را برای انتخاب مبل مناسب باز می گذارند و شما می توانید یکی از رنگ های فرشتان را در انتخاب مبل لحاظ کنید . فرش های چند رنگ از این لحاظ برتری دارند که رنگ های به کار رفته در آن ها بسیار متنوع می باشد.

بنابراین، شما با داشتن یکی از آن ها دیگر نگران انتخاب مبل با رنگ مناسب نخواهید بود. در واقع، این فرش ها هر رنگی را که شما برای مبل های خود انتخاب کنید، دارند و به همین خاطر با هر مبلی به خوبی ست می شوند.

رنگ ست فرش با مبل

چگونه فرش را با رنگ مبل ست کنیم؟

ست فرش با مبل چگونه باید باشد؟

رنگ های هم خوان را انتخاب کنید

رنگ مبل و فرش شما حتما نباید یکی باشد و شما می توانید از دو رنگ که لزوما هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارند، استفاده کنید.البته باید این دو رنگ با یکدیگر ست شوند و هم خوانی داشته باشند . رنگ های زیادی با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند، پس در صورت موافقت با این پیشنهاد گزینه های بیش تری روبرویتان است.

رنگ کوسن ها را با فرش ست کنید

برخی مواقع می توان بین رنگ مبل و فرش تناسب ایجاد نمود یعنی شما می توانید رنگ فرشتان را با رنگ کوسن ها ست کنید. بنابراین، اگر مبل تان با فرش هماهنگی ندارد، با تهیه کردن چند کوسن هم رنگ فرش تان این مشکل را برطرف نمایید.

کوسن های رنگی

ست کردن فرش با مبل و کوسن های آن

ست فرش با مبل با این روش ها

بدنه مبل را با فرش ست کنید

برای ست کردن مبل و فرشتان همیشه لازم نیست تنها بر روی جنس پارچه شان تمرکز داشته باشید . بلکه شما می توانید به جای ست کردن رویه ی مبل با فرش، رنگ فرشتان را با کناره های مبل یعنی رنگ پایه ها و دسته ها هماهنگ نمایید. بدنه برخی مبل ها دارای روکش رنگ هستند و می توان آن ها را با رنگ فرش ست کرد.

ست کردن مبل و فرش بر اساس طرح ها

برای ست کردن مبل و فرش، بدون در نظر گرفتن یک رنگ خاص مبل و فرش را با هم ست کنید و برای این کار از تکنیک ست کردن طرح ها استفاده نمایید. به جای ست کردن رنگ ها، به سراغ طرح ها رفته و طرح به کار رفته در فرش را در نظر بگیرید و مبل خود را با آن ست کنید.

vطرح های مختلف فرش

ست طرح فرش ها با مبلمان

ست فرش با مبل در دکوراسیون منزل شیک

یک فرش ایرانی انتخاب کنید

فرش های ایرانی الگوهای متنوع، زیبا و رنگارنگ خود با هر مدل مبلی که در نظر داشته باشید، هماهنگ خواهند شد.پس یک فرش ایرانی تهیه کنید تا بتوانید به راحتی با مبلمان خود ست کنید. فضاهایی که دکوراسیون کرم و قهوه ای دارند را با فرش های ایرانی زیباتر کنید ومبلمانی از پارچه های ساده ترو کوسن هایی زیبا با نقش مایه های همان فرش ها استفاده کنید.

ست کردن مبل با فرش های طرح دار و شلوغ

اگر فرش منزل شما پرنقش و نگار و رنگ است پس مبلمان شما باید تک رنگ باشد و یا اگر از دو رنگ هم استفاده می کنید ؛ پس چنانچه بخش دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند نباید پارچه رومبلی شما گلدار و شلوغ باشد و باید پارچه رو مبلی شما ساده تر و با نقوش کم رنگ تر باشد .

طرح فرش های شلوغ

ست کردن فرش های شلوغ با مبل ساده

اگر ابتدا مبلمان را تهیه کرده اید و می خواهید فرشتان را با آن ست کنید نکات زیر را در نظر بگیرید:

به طرح و بافت بدنه و پارچه مبلتان توجه کنید. اگر مبلتان بافت یا طرح واضح و مشخصی دارد، موکت یا فرش را نیز متناسب با مبلتان، طرح دار یا بافت دار انتخاب کنید.

برای مبل های با بافت و نقش مشخص، موکت یا فرش ساده بگیرید.

برای مبل هایی با بافت ساده، موکت های طرح دار و شلوغ بگیرید.

برای مبل های ساده، فرش یا موکت ساده انتخاب کنید.

سبک مبلمان و فرش را با هم هماهنگ کنید . مبل های سلطنتی و استیل بیشتر با فرش های سنتی ایرانی ست می شوند.مبل های راحتی و کاناپه ها و مبل های ال مدرن با فرش های مدرن و موکت ها ست می شوند.

طرح پاف وسط مبل یک راهنمای فوق العاده برای انتخاب ست مبل با فرش است. فرشتان را متضاد با طرح پاف وسط مبل انتخاب کنید. یعنی برای پاف های طرحدار فرش یا موکت ساده بگیرید و برای پاف های ساده، فرش یا موکت طرح دار انتخاب کنید.

اگر مبلمان سفید است دیوارها را رنگ نکنید ولی اگر مبلمان کرم، قهوه ای و یا نسکافهای است رنگ دیوارها را به کرم تغییر دهید تا نتیخه بهتری بگیرید.برای مبلمان سفید فرش های قرمز و دیوارهای بدون رنگ مناسب است.

ست کردن فرش با مبلمان

ست فرش با مبلمان سلطنتی

اصول ست کردن رنگ مبل با پرده

برای ست کردن مبل و پرده استفاده از ترکیب رنگ کوسن ها و یا انتخاب جنس و طرح پارچه ای هماهنگ با مبل و کوسن برای پرده به خصوص والان آن توصیه می شود.

اگر رنگ دیوار ها و سقف فضایتان سفید است برای از بین بردن حس کسالت و یکنواختی فضا برای پرده، کوسن ها و فرش اتاق تان از یک رنگ واحد و پر جلوه استفاده کنید. رنگ های زرد و سفید برای پرده برای کسانی که عاشق نور خورشید و خانه آفتابی هستند بسیار مناسب است زیرا نور خورشید را به خوبی به داخل خانه هدایت می کنند.

برای ایجاد فضای صمیمانه تردر دکوراسیون منزل ازپرده ها و فرش های طرح دار استفاده کنید، اگر پارچه پرده هایتان طرح دار است از یکی از رنگ های خنثی منزل تان برای رنگ پرده استفاده کنید. پرده خانه خود را با کوسن و مبلمان ست کنید و فرشی را انتخاب نمایید که از هارمونی رنگ های کل فضا تبعیت می کند

ست مبل و پرده

چگونه رنگ مبل و پرده را ست کنیم؟

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی خوشمزه از غذاهای بدون گوشت ایرانی
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:30 | بازدید : 151 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مصرف بیش از حد گوشت به ویژه گوشت قرمز برای سلامتی خوب نیست برای جایگزین کردن غذاهای گوشتی گزینه های متفاوتی وجود دارد که ما برخی از این غذا ها را به شما معرفی می کنیم.

انواع غذاهای سنتی و بدون گوشت از شهرهای مختلف ایرانی

افراد زیادی به دلیل مضرات گوشت تمایل به استفاده از غذاهای بدون گوشت دارند. برای جایگزین کردن غذاهای گوشتی، گزینه های متفاوتی وجود دارد که می توان آنها را امتحان کرد، اما آیا ترکیبات جدید دارای طعم خوبی خواهند بود؟ در این میان غذاهای سنتی ایرانی بدون گوشت زیادی وجود دارند که دارای طعم بسیار خوبی هستند و با روش های خاص و مواد اولیه ی متفاوت تهیه می شوند.

غذاهای بدون گوشت

 غذا پختن

هر کدام از این غذاها به یکی از مناطق کشورمان تعلق دارند، با سفر به هر کدام از این مناطق بهتر است این غذاها را امتحان کنید. در این بخش از نمناک تعدادی از این غذاهای سنتی و بدون گوشت را معرفی می کنیم.

انواع غذاهای سنتی و بدون گوشت ایرانی

1. فلافل؛ اهواز

فلافل اهوازی یکی از مشهورترین غذاهای جنوبی و عربی است که مورد علاقه بسیاری از ایرانی ها می باشد. فلافل معمولا از نخود و ادویه های تند و ... تهیه می شود. بنابراین اگر تمایل به خوردن غذای تند دارید فلافل خوزستانی را از دست ندهید.

2.خورشت ترشه تره،گیلان

خورشت ترشه تره یکی از این خورشت های خوشمزه و سنتی شمال کشور است که با سبزیجات معطر و تخم مرغ به جای گوشت استفاده می شود. ترکیبات خورشت ترشه تره شامل :خالواش، سیر، نعنا، برنج، تخم مرغ و نمک و ادویه است.

ترشه تره

3.کوکو سبزی؛ تبریز

اغلب مردم غذای سنتی تبریز را کوفته می دانند. تبریز یکی از شهرهایی است که دارای طعم های بی نظیری در غذاها می باشد، مانند آش، دلمه برگ مو، کوکوی تره، آش آبغوره و خاگینه که از غذاهای سنتی و بدون گوشت هستند. کوکو سبزی از غذاهای مجلسی است که جایگاه ویژه ای در سفره های افطار و مهمانی ها دارد. مواد اولیه آن نیز تره و یا سبزیهای معطر به همراه تخم مرغ، زرشک و گردو است.

4. کشک بادمجون؛ سمنان

کشک بادمجان یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که طرفداری بسیاری دارد. این غذ در بسیاری از سفره خانه های سنتی و رستورانها سرو می شود. ترکیبات کشک بادمجان شامل بادمجان، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و گردو است.

5. دیگچه مشهدی

بسیاری از مردم استان خراسان به ویژه اهالی مشهد، غذای سنتی دیگچه را تهیه و میل می کنند. البته برخی افراد این غذا را به عنوان دسر طبخ می کنند.

دیگچه

دیگچه مشهدی اغلب به عنوان غذای نذری در محرم و ماه رمضان پخته می شود. ترکیبات اصلی این غذای سنتی شامل برنج، شیر، گلاب و شکر است.

6. کله جوش، اصفهان

کله جوش یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانیاست که در بیشتر نقاط کشور با روشهای مختلفی پخته می شود، اما اغلب اصالت این غذا به شهر اصفهان و تبریز نسبت داده می شود. این غذا در عین سادگی بسیار مقوی است و سرشار از کلیسیم، فسفر و پروتئین است. کشک، آب، پیاز داغ، نعناع، سیر و مغز گردو مواد اولیه کله جوش را تشکیل می دهد.

7. سیروابیج؛ گیلان

سیرابیج یا همون سیروابیج یکی از غذاهای سنتی و فوق العاده ای است که به سادگی می توان آن را تهیه کرد. این غذا در گروه نرگسی ها قرار دارد. مواد اولیه آن سیر به همراه ساقه های سبزرنگ آن، تخم مرغ و روغن است. سیرابیج در واقع نوعی خورش گیلانی است و آن را همراه کته سرو می کنند اما خوردن آن با نان هم بسیار لذیذ است.

سیروابیج

8. باقالا قاتق؛ گیلان

در شمال کشورمان تنوع غذایی بسیار زیاد است و می توان به سادگی غذاهای سنت خوشمزه و بدون گوشت را انتخاب کرد. باقالا قاتق از معروفترین غذاهای شمالی است که به باقالا خورش و گاهی خورش گل در چمن معروف میباشد ؛ لوبیای استفاده شده در این خورش از خانواده لوبیا چیتی است که به نامهای پاچه باقالا، لوبیای رشتی و یا لوبیا کشاورزی به فروش می رسد.

9. قره ماش شورباسی از ارومیه

قره ماش شورباسی یکی از غذاهای سنتی شهر ارومیه است. این غذای خوشمزه با ماش، سیب زمینی و هویج تهیه می شود. ماش یکی از دانه هایی است که ارزش غذایی بالایی دارد، این دانه غذایی کم کالری است و برای تقویت اعصاب و بینایی بسیار مفید می باشد.

قره ماش شورباسی

10. یتیمک؛ بوشهر

یتیمک یا یتیمو از غذاهای سنتی بوشهر است. بسیاری از مردم این غذا را با یتیمچه یکی می دانند در حالیکه با آن متفاوت است.ترکیبات اصلی یتیمک شامل بادمجان، لوبیا چشم بلبلی، پیاز و تمر هندی و ادویه های تند است.

11. کشک کدو؛ کرمان

کشک کدو از غذاهای سنتی و بدون گوشت کرمان است که کالری کم اما سرشار از کلیسیم است. مواد اولیه کشک کدو عبارتند از، کدوی سبز، کشک،پیاز داغ، نعنا و سیر داغ،مغز گردو، نمک و ادویه.

12. دمپخت عدس کلم، شیراز

این غذا ی سنتی مخصوص شیرازی ها است که در زمستان و فصول بارانی طبخ می شود. این غذای گیاهی با کلم برگ، عدس، هویج و سبزی (ریحون، شوید، ترخون و جعفری) تهیه می کنند. عدس و سبزیجات درون این غذا، آن را به یکی از مقوی ترین و سالم ترین غذاهای ایرانی تبدیل کرده است.

دمپخت عدس کلم

13. میرزا قاسمی؛ گیلان و مازندران

میرزا قاسمی از دیگر غذاهای اصیل خطه شمال ایران است. مواد اولیه این غذای کاملا گیاهی و خوشمزه بادمجان کبابی، سیر، گوجه و تخم مرغ است.

14. دیماج؛ قزوین

دُیْماج یا دُگْماژ نوعی غذای سنتی قزوین اس که معمولا به عنوان عصرانه و در فصول گرم سال سرو می شود. این غذا از مخلوط تکه های نان، پنیر، سبزی، پیاز داغ، و گردو و زرد چوبه تهیه می شود. البته نوع متداول آن از ترکیب تکه های خرد شده نان لواش و سبزی خردشده، پنیر سنتی، پیاز داغ و گردو تهیه می شود.

15. کال کباب

کال کباب یک غذای اشتها آور شمالی است که به راحتی طبخ می شود. این غذا علاوه بر گیلان در سایر شهرهای شمالی نیز تهیه می شود. مواد اولیه این غذای گیاهی و بسیار خوشمزه شامل بادمجان، آب انار، نعنا، چوچاق یا خالواش، سیر و گردو است.

کال کباب

16. رشته پلو؛ کرمانشاه

رشته پلو یکی از غذاهای پر طرفداری است که به روشهای مختلف در مناطق گوناگون مانند کرمانشاه، اردبیل و مشهد طبخ می شود. این پلو از ترکیب برنج، رشته و خرما تهیه می شود. رشته پلو در گذشته به عنوان غذای رسمی برای شب بله برون و شب عید نوروز طبخ می شد. البته امروزه با آن گوشت چرخ کرده یا مرغ نیز اضافه می کنند.

17. گمنه؛ خوزستان

گمنه یا للک یکی از غذاهای اصیل و سنتی در خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است. این غذای سنتی معمولا به جای پلو و با بلغور ریز گندم سرو می شود مردم جنوب گمنه را در مراسم های خاصی همچون غذای پشت سر مسافر، مراسم های عزاداری محرم و خرید منزل جدید تهیه می کنند.

18.خورشت نازخاتون؛ گیلان

خورش نازخاتون یکی از غذاهای محلی گیلانی است که می توان آن را بدون گوشت نیز سرو کرد. مواد اولیه برای تهیه نازخاتون بادمجان،گوجه فرنگی، آبغوره، آب انار، پیاز، نعنا و گلپر است.

نازخاتون

19. خوراک دو پیازه؛ شیراز

دوپیازه نام یکی از غذاهای سنتی استان فارس و مخصوصاً شهر شیراز است. این غذای خوشمزه با پیاز داغ، سیب زمینی آب پز و در غالب موارد گوجه فرنگی به همراه نمک و سایر ادویه ها تهیه می شود.

20. خورشت بادمجان گوده؛ گیلان

این خورشت از دیگر غذاهای سنتی شما کشور می باشد که یک غذای کاملا گیاهی است. این غذای خوشمزه از ترکیب موادی همچون بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی، جعفری، تمر هندی، سیر و پیاز تهیه می شود که هر کدام از آنها خواص بی نظیری دارند.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از جادوی این ویتامین ها برای زیبایی پوست غافل نشوید
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:27 | بازدید : 258 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زیبایی صورت و پوست بستگی به عوامل بسیاری دارد که یکی از آنها مصرف ویتامین ها است پوست برای اینکه بتواند زیبایی خود را حفظ کند به انواع ویتامین ها نیاز دارد.

مواد مغذی برای داشتن پوستی سالم ، قسمت داخلی و خارجی پوست

بیشتر متخصصان پوست معتقدند باید برای شادابی و سلامت پوست، مو و ناخن ها از انواع ویتامین ها استفاده کنیم. ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر می توانند به پوست شما درخشندگی و جوانی را بدهند.

ویتامین پوست

از میان تمام خبرهای مربوط به جامعه زیبایی، ممکن است در مورد قدرت ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری باشد تا به پوست یک درخشندگی و جوانی بدهد.

سلامت پوست

این مزایا، نه تنها بر روی کرم و لوسیون های که بر روی پوست شما قرار داده شده اند، متمرکز است، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی در همه اشکال، نقش اساسی را در چهره سالم برای شما ایفا می کنند.

تحقیقات جدید بسیار مهمی وجود دارند که نشان دهنده قدرت بالای آنتی اکسیدان ها هستند و در برخی از مواد غذایی خاص، رژیم غذایی مناسب می تواند به سالم نگه داشتن پوست شما کمک کند، نه تنها سالم تر، بلکه کمک میکند تا سال ها جوان تر از سنتان به نظر برسید.

چنانچه در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک خواهیم گفت ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد غذایی در متن زیر، پوست شما را تغذیه می کنند، چه شما آن ها را به شکل مکمل مصرف کنید، یا آن ها را مستقیماً به پوست خود بمالید.

ویتامین پوست

ویتامین هایی که برای تغذیه پوست مناسب هستند:

ویتامین های C، E، A، K و B می توانند به بهبود سلامت پوست کمک کنند.

تاثیرات و خواص ویتامین ها C و E بر سلامت و زیبایی پوست :

از جمله مهم ترین کشفیات جدید، قدرت این ویتامین ها برای مقابله با اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. ویتامین C ، می تواند از عواقب ناشی از قرار گیری طولانی مدت در برابر خورشید جلوگیری کند که می تواند منجر به سرطان پوست شود.

ویتامین E طبیعی 400 میلی گرم در روز به کاهش صدمات خورشیدی، چروک ها و بهبود بافت پوست اشاره می کند.

افرادی که ویتامین C و E را در دراز مدت مصرف می کنند، سوختگی خود را از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش کاهش می دهند.علاوه بر این، محققان کاهش آسیب DNA درون سلول های پوست را مشاهده کردند و منجر به این شد که آنتی اکسیدان های این ویتامین ها به محافظت در برابر آسیب DNA کمک کنند.

قرص ویتامین c برای پوست

کدام ویتامین پوست را سرحال می آورد؟

ویتامین C و E به کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند، یک محصول جانبی مضر از نور خورشید، دود و آلودگی. رادیکال های آزاد، کلاژن و الاستین را از بین می برند، فیبرهایی که از ساختار پوست محافظت می کنند و باعث چین و چروک و دیگر علائم پیری می شوند.

وقتی این دو ویتامین با یک لوسیون ترکیب شوند، می توانند شدیداً در برابر آسیب های آفتاب محافظت کنند.

این، به این معنی نیست که شما می توانید این ویتامین ها را با کف صابون و یا لوسیون خود مخلوط کنید و سپس در برابر نور خورشید، ایمن شوید. ارتباط بین برنزه کردن و سرطان پوست، غیرقابل انکار و خطرناک است.

(همیشه از ضد آفتاب با SPF حداقل 25 ساعت استفاده کنید و نوردهی آفتاب خود را بین 10 صبح تا 3 بعد از ظهر محدود کنید) اما ممکن است بتوانید به پوست خود کمک کنید، تا سالم و انعطاف پذیر باشد.

لوسیون

ویتامین های مورد نیاز پوست که باید در تغذیه خود بگنجانید

برای اطمینان از اینکه رژیم غذایی شما شامل ویتامین C است، خوردن مرکبات و سبزیجات غنی از ویتامین c, مانند فلفل دلمه ای، گل کلم، و سبزیجات پر شاخ و برگ را ادامه دهید این غذاها می توانند جایگزین از دست دادن ویتامین از طریق پوست شوند.

با توجه به نظریه ی آکادمی پوست آمریکا می توانید ویتامین C را نیز به 500 تا 1000 میلی گرم هر روز مصرف کنید. همچنین می توانید یک کرم موضعی ویتامین C را نیز امتحان کنید، تا تولید کلاژن را افزایش دهید، درست همان طور که بدن شما طبیعتاً زمانی که جوان هستید، به طور طبیعی عمل می کند.

ترفند اینجا استفاده از یک فرمول حاوی شکل اسید آسکروبیک از ویتامین C است و تنها موردی است که می تواند به لایه های پوست نفوذ کرده و کار را انجام دهد.

شما می توانید ویتامین E را در روغن های گیاهی، آجیل، بذر، زیتون، اسفناج و مارچوبه پیدا کنید اما به سختی می توان از غذا چیزهای زیادی گرفت، بنابراین بسیاری از مردم مکمل مصرف می کنند.

روغن گیاهی

با این حال آگاه باشید که مقادیر زیاد ویتامین E می تواند مضر باشد.به گفته آکادمی پوست آمریکا، ویتامین E می تواند پوست خشک و سخت را تسکین دهد.

ویتامین A برای پوست:

اگر میزان ویتامین A شما بالا است، بیشتر خوردنش هیچ کار خاصی برای پوستتان نمی کند. به این ترتیب، اگر آن سطوح حتی کمی پایین تر از حد نرمال قرار بگیرند، احتمالاً برخی علایم مرتبط با پوست از جمله پوست خشک و پوسته پوسته را خواهید دید.

این امر، به این دلیل است که ویتامین A برای ترمیم و نگهداری بافت پوست لازم است بدون آن، متوجه تفاوتش خواهید شد.میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین A هستند و ویتامین A نوعی ویتامین است که یک تفاوت واقعی در پوست شما ایجاد می کند.

میوه

ویتامین ضد پیری پوست

مطالعات پزشکی یک تفاوت بزرگ بین این ویتامین و کاهش خطوط و چین، کنترل آکنه، و برخی از پسوریازیس با کرم های حاوی این ماده مغذی را دریافت کردند. پزشکان دریافتند که غذاهایی که در بتا کاروتن به شکل ویتامین A  ظاهر می شوند به نظر می رسد که خطر پسوریازیس را کاهش می دهند.

درمان تجویزی برای آکنه به نام رتین A از ویتامین A مشتق شده است و به عنوان درمان های ضد پیری به کار می روند.

رتین A

تاثیر ویتامین B کمپلکس روی پوست:

وقتی نوبت به پوست می رسد، مهم ترین ویتامین B است که یک ماده مغذی است که پایه پوست، ناخن و مو را تشکیل می دهد.بدون مقادیر کافی، ممکن است به درماتیت (یک واکنش پوستی) و یا حتی گاهی از ریزش مو پایان دهید حتی یک کمبود خفیف هم موجب بروز علائم می شود.

بسیاری از مردم بدون اینکه حتی تلاش کنند، به اندازه کافی بیوتین به دست می آورند. در بسیاری از غذاها از جمله موز، تخم مرغ، بلغور جو دو سر، و برنج یافت می شود، به علاوه بدن شما نیز برخی از مواد غذایی را به تنهایی تولید می کند اما اخیراً توجه بیشتری به تدارکات موضوعی حاوی ویتامین های B مبذول شده است.

ویتامین ب

ویتامین برای درخشندگی پوست

این کرم ها می توانند به پوست شما کمک کنند تا یک درخشندگی سالم به شما بدهند، در حالی که سلول های مرطوب کننده و تن کلی رو به افزایش هستند.

نیاسین، یک ویتامین خاص B به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند، بنابراین کرم های حاوی این ماده مغذی می توانند به رنگ پوست شما کمک کنند، تا به اندازه شش سال جوان تر به نظر برسید.

نیاسین همچنین خواص ضد التهابی دارد، تا پوست خشک و تحریک پذیر را تسکین دهد که در غلظت های بالاتر هم چنین می تواند به عنوان یک عامل روشن برای حتی از تن کردن صدای پوست کار کند.

پوست سالم

ویتامین K برای پوست:

به عنوان ماده مغذی که برای کمک به لخته شدن خون مسئول است، ویتامین K برای پوست شما خیلی کار نمی کند. اما مطالعات ارائه شده نشان داد که ویتامین K برای کاهش گودی و نیز کبودی های زیر چشم به خوبی کار می کند.

درمان های پوستی با ویتامین K بعد از عمل لیزر باعث کاهش میزان کبودی می شود. وقتی با ویتامین A در یک کرم ترکیب می شوند، ویتامین K در درمان این کبودی ها و گودی ها قوی تر می شود.

کاربرد موضعی یک ژل حاوی ویتامین K و ویتامین های A، C و E در کاهش حلقه های زیر چشمی در حالی که چین و چروک را نیز کاهش می دهند، موثر بوده است. 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه آنچه قبل از درماپلنینگ صورت باید بدانید
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:25 | بازدید : 141 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 حتما شما هم درباره روش درماپیلنینگ صورت که یکی از روش های جوانسازی و زیبایی است شنیده اید. اگر تصمیم به انجام این روش دارید دانستن برخی موارد الزامی است.

درماپلنینگ صورت چیست و برای چه هدفی انجام می شود؟

در مورد روش های درمان زیبایی پوست، وعده وعید های زیادی از نتایج حاصله شان می شنویم .بعضی از این روش های درمانی در هموار کردن سطح پوست و بعضی از آن ها در از بین بردن لکه هایی که بر اثر کهولت سن بر روی پوست ایجاد شده ،کمک می کنند.

درماپلنینگ صورت

درماپلنینگ روشی درمانی است که در واقع هم کارایی از بین بردن شرایط پیری پوست را داشته و هم به از بین بردن موهای زاید کمک می کند. در واقع دوهدف با یک نشان. همچنین درماپلنینگ روشی است که به عملکرد بهتر محصولات پوستی از جمله کرم های شب و پماد های صورت کمک می کند، به نوعی که بهتر به داخل پوست نفوذ داشته باشند.

گرچه روش درماپلنینگ چندان برای افراد مبتلا به آکنه فعال و مزمن توصیه نمی شود، اما به از بین بردن اثرات زخم های آکنه کمک خواهد کرد. این روش ، مزایای فراوانی داشته و به سهولت و در عین حال بدون بازگشت بر روی پوست صورت، انجام می گیرد.

گرچه اغلب افراد تصور می کنند که این روش صرفا در برداشتن موهای زائد موثر است و از دیگر کاربرد های آن مطلع نیستند. در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت پوست و موی نمناک در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

درماپلنینگ صورت

هدف از انجام درماپلنینگ برای جوانسازی پوست

درماپلنینگ صورت، در برداشتن لایه های فوقانی پوست نقش دارد. در مورد اکثر افراد این روش قابل انجام بوده و به ندرت خطر عوارض به دنبال داشته است. درواقع درماپلنینگ، روش کاملی است که در خصوص از بین بردن چروک های ریز و زخم های عمیق آکنه ، موثر واقع می شود.

به نوعی که با انجام این روش سطح پوست کاملا صاف تر شده و در عین حال برگشت این حالت وجود ندارد. همچنین این روش به راحتی انجام می پذیرد و بیماران به زودی می توانند مراقبت های پوستی روزمره خود را انجام دهند. نتایج حاصله این روش معمولا سه هفته بعد قابل مشاهده است.

این روش درمانی از نوع تهاجمی نبوده و در مسطح کردن، جوانسازی و در عین حال درخشان شدن رنگ پوست بسیار موثر است. این روش" بلدینگ" نیز نامیده می شود چراکه در انجام آن، تیغه ای در جهت از بین بردن سلول های مرده پوست و موهای زاید صورت به کار گرفته می شود.

فواید درماپلنینگ

کاربردهای دیگر روش درماپلنینگ برای پوست

گرچه روش درماپلنینگ غالبا به جهت از بین بردن مو های نرم و زائد صورت شناخته شده اما باید گفت این روش در موارد زیر نیز کارایی دارد:

  • زخم های آکنه
  • خستگی پوست
  • خشکی پوست
  • آسیب دیدگی پوستی با آفتاب
  • چروک های ریز

خشکی پوست

روش انجام درماپلنینگ به چه صورت است؟

در روش درماپلنینگ از یک تیغه استریل با زاویه چهل و پنج درجه استفاده می شود که این تیغه به طور آهسته بر پوست کشیده می شود که در طی این مرحله سلول های مرده پوست و بافت های ناشی از زخم ها برداشته شده و پوست به حالتی کاملا مسطح و هموار و در عین حال درخشان تر در می آید.

این روش به نوعی همانند روش اصلاح صورت در از بین بردن مو های زاید موثر است که حتی موهای بسیار ریز پوست نیز برداشته می شود، اما در عین حال موثرترین روش در مورد لایه های پوستی و رفع ذرات و آلودگی های روی پوست بوده که به سهولت و بدون درد انجام می گیرد.

این روش موجب می شود تا کارایی دیگر محصولات پوستی و نیز روش لیزر درمانی به جهت امکان نفوذ بیشتر در پوست به مراتب تاثیرگذارتر باشند بنابراین تلفیق این روش با دیگر روش های درمانی به نوعی می تواند در جهت رفع خطوط ریز روی صورت ، اثرات ناشی از زخم ها و تجمع رنگدانه های پوستی به خصوص در قسمت بافت های عمیق کمک کند.

پوست به شدت در معرض مواد آلوده سمی محیط زیست مواد محرک و نیز اشعه آفتاب است.

لذا به همین جهت دچار حالت خستگی پوستی و اثراتی چون پیری زودرس می گردد. اگرچه روش درماپلنینگ بر روی سطح پوست سر و کار دارد، اما قادر است که سلول های مرده پوست را از بین ببرد و نتایج سریعی در این خصوص به دنبال خواهد داشت.

مراحل درماپلنینگ

خطرات و عوارض روش درماپلنینگ چیست؟

اگرچه گفتیم که روش درماپلنینگ با لایه های فوقانی پوست سر و کار داشته و روشی ایمن و راحت برای اکثر افراد به شمار می رود، اما در عین حال این روش نیز عوارضی به دنبال دارد که عبارتند از:

  • قرمزی پوست تا چندین ساعت
  • تحریک و احساس خارش
  • التهابات سفید روی سر یکی دو روز بعد از انجام روش درمانی
  • پراکندگی رنگدانه ای پوست

که باید گفت اکثر این عوارض جانبی ظرف یکی دو روز از بین می روند. لذا به منظور بهبودی کامل بهتر است در این مدت آرایش انجام نشود چرا که اجازه می دهد پوست بهتر نفس بکشد و به ویژه باید بسیار محتاط بود مدتی پس از درمان از مصرف محصولات آرایشی که ممکن است حاوی مواد مضر برای پوست باشند، کاملا خودداری کرد.

همچنین باید گفت در مورد فرد دچار آکنه های مزمن و اختلالات شدید پوستی این روش، چندان توصیه نمی شود و بهتر است در خصوص انجام این روش درمانی کاملا محتاطانه عمل کرد.

عوارض درماپلنینگ

برخی معایب روش درماپلنینگ

باید گفت همچون سایر روش های آرایشی این روش هم علیرغم مزایای خود ،معایبی به دنبال دارد که شامل:

  • این روش نسبت به سایر روش های از بین بردن موی زاید ، به مراتب از هزینه بیشتری برخوردار است.
  • مدت زمان رشد مجدد موی زاید بعد از این روش درمانی ، به نسبت دیگر روش ها طولانی است و از طرفی این روش موی زاید را از ریشه برنمی دارد.
  • در عین حال چرخه رویش مجدد موی زاید به شرایط جسمی فرد بستگی دارد.
  • در مورد این روش باید بگوییم هر فردی نمی تواند به انجام آن اقدام کند به عنوان مثال افرادی که دچار آکنه های شدید هستند، هرگز نباید از این روش برای رفع موی زاید استفاده کنند چراکه موجب تحریکات بیشتر پوست آن ها می گردد. همچنین برای افراد مبتلا به بیماری هیرسوتیسم ( رویش موی زاید مردانه در زنان ) توصیه نمی گردد.

معایب درماپلنینگ

پس از انجام روش درماپلنینگ چه انتظاراتی باید داشت؟

از آنجا که این روش تهاجمی نیست ، چندان نیاز به استراحت ندارید و خیلی زود می توانید بعد از درمان به انجام کار های روزمره بپردازید. درعین حال باید گفت هر فردی منوط به شرایط پوستی خود به مراتب نتایج متفاوت تری را تجربه می کند.

بروز برخی از عوارض جانبی گفته شده نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هرچند این عوارض در طی چند روز آینده از بین می روند.اگر چه بعد از انجام این روش مو های زاید مجددا رشد می کنند، اما باید گفت دیگر مثل قبل چندان سفت و تیره نیستند.

بعد از انجام روش درماپلنینگ، همچنان نسبت به قرار گرفتن در معرض نور آفتاب احتیاط کنید زیرا نور آفتاب در بروز و یا تشدید اثرات جانبی ناشی از روش درماپلنینگ موثر است. همچنین نور آفتاب در تحریک رنگدانه های پوستی اثر می گذارد لذا در صورت نیاز به رفتن در محیط بیرون از خانه حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرده باشید 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به این دلیل، ناشتا قهوه نخورید
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:50 | بازدید : 182 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برخی افراد بعد بیدار شدن از خواب اقدام به مصرف قهوه می کنند، در حالی که نوشیدن قهوه ناشتا مضراتی به همراه دارد و زمان بهتری نیز برای قهوه در صبح وجود دارد.

عوارض قهوه ناشتا و زمانی بهتر برای نوشیدن آن

دوستداران قهوه می دانند که دلایل زیادی برای نوشیدن قهوه وجود دارد؛ مثلا مزه، آرامش بخش بودن و حتی فواید آن برای مو ها و ... اما اگر شما همیشه بعد از بیدار شدن یک لیوان قهوه می نوشید؛ بهتر است که فعلا دست نگه دارید! در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک به شما خواهیم گفت چرا بهتر است ناشتا قهوه ننوشیم و چه زمانی برای نوشیدن قهوه بهتر است و بیشترین منفعت را به شما می رساند.

عوارض قهوه ناشتا

در مطلب " این ساعت روز هرگز قهوه ننوشید ! " در مورد عوارض نوشیدن قهوه به صورت ناشتا کامل توضیح داده و اثرات منفی این عادت مخرب را بیان کرده ایم.

تاثیر منفی نوشیدن قهوه به صورت ناشتا

در حالی که اکثر ما عادت داریم که بلافاصله بعد از بیدار شدن یک لیوان قهوه بنوشیم؛ اگر کمی بین نوشیدن قهوه و بیدار شدن از خواب فاصله بیندازیم، از اضطراب و نوسانات روحی که نوشیدن قهوه میتواند ایجاد کند در امان خواهیم بود و انرژی بیشتری در طول روز خواهیم داشت.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که دلیل این حس اضطراب چه چیزی است؟ این حس ممکن است نتیجه تداخل کافئین با کورتیزول باشد. کورتیزول هورمونی است که وقتی بدن استرس را تجربه می کند؛ ترشح می شود.

این هورمون هر صبح که از خواب بیدار می شویم با آدرنالین ترکیب شده و به مدت 30 تا 40 دقیقه اثر آن باقی مانده و ما را پر از انرژی می کند. در واقع این هورمون عنصری طبیعی در بدن ما برای تامین انرژی پس از بیدار شدن است.

مضرات قهوه ناشتا

زمان مناسب مصرف قهوه صبحگاهی

به علت آنچه در بالا گفته شد، بهتر است که در این فاصله زمانی 40 دقیقه ای قهوه ننوشیم و چند ساعت بعد این کار را انجام بدهیم. این گونه کافئین به عنوان یک ماده مجزا روی بدن ما تاثیر خواهد گذاشت و انرژی خواهد بخشید؛ همچنین دیگر تحت تاثیر اثرات قوی کورتیزول قرار نمی گیرد.

نوشیدن قهوه صبحگاهی

قبل از قهوه کمی آب نوشیده باشید

البته نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قبل از نوشیدن قهوه، آب نوشیده باشید زیرا در هنگام خواب ما حدودا یک لیتر آب از دست می دهیم و قهوه نیز یک ادرار آور است که باعث می شود حتی آب بیشتری هم از دست بدهید.

تاثیر قهوه ناشتا

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ادویه ای مخصوص درمان بسیار سریع کبودی چشم در اثر ضربه
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:48 | بازدید : 174 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کبودی یا سیاهی چشم بر اثر ورود نیروی قوی به چشم ها و آسیب به رگ های خونی موجود در پلک ها و بافت های اطراف چشم به وجود می آید. در این گزارش روش های آسان و خانگی برای رفع کبودی و سیاهی چشم را می خوانید.

علائم شایع کبودی و سیاهی چشم و درمان کبودی چشم در اثر ضربه

سیاهی و کبودی چشم چیست و چرا بعد از ضربه ایجاد می شود؟

درمان کبودی چشم

وضعیتی است که در اطراف چشم کبودی وجود دارد وقتی یکی نیروی قوی به چشم ها وارد می شود ،صدمه می بیند. این نیرو رگ های خونی موجود در پلک ها و بافت های اطراف چشم را آسیب پذیر می کند و باعث بروز تورم می شود به همین دلیل التهاب ناحیه اطراف چشم آبی و سیاه می شود.  میدانید که پوست اطراف چشم بسیار نازک و آسیب پذیر است ، بنابراین هنگامی که وضعیت سیاهی چشم دارید، ممکن است متوجه شوید که این وضعیت بدتر از داشتن کبودی بر روی دست و پایتان می باشد و این وضعیت می تواند، به تدریج در مدت 7 و 10 روز بازسازی شود و رنگ پوست اطراف چشم به تدریج به حالت اولیه باز می گردد.

علائم کبودی و سیاهی چشم

در این بخش از سلامت نمناک پیش از معرفی درمان های خانگی و طب سنتی برای رفع کبودی زیر چشم به علل و علائم آن پرداخته ایم ؛ چند علائم رایج در این شرایط وجود دارد:واضح ترین علائم این بیماری،کبودی در ناحیه چشم است که میتواند قرمز، آبی یا سیاه باشد و این ،باعث چند روز درد می شود . این درد به تدریج کاهش پیدا می کند گاهی اوقات بیمار ممکن است در سفیدی چشم و یا پلک دچار خونریزی شود. بیماران حتی ممکن است دچار تهوع استفراغ شوند و ممکن است علائم دیگری که ذکر نکرده باشیم را تجربه کنند . اگر در مورد علائم این بیماری سوالی دارید، لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

 رفع کبودی چشم

دلیل سیاهی و کبودی چشم چیست؟

چه کسی در معرض خطر بالا، در این وضعیت قرار دارد:

اگر شما تصادفی داشته باشید و یا حادثه ای برای چشم شما ایجاد شده باشد ،ممکن است کبودی و سیاهی چشم را تجربه کنید.

بر طبق آمار ،میزان مردان در این وضعیت 4 برابر بیشتر از زنان است . با این حال، افرادی که مبتلا به لوسمی و سندروم کوشینگ هستند، در این باره بسیار آسیب پذیر می باشند.

راننده هایی که کمربند ندارند،نیز بیشتر احتمال دارد که این وضعیت را تجربه کنند.

شما می توانید این بیماری را به حداقل برسانید، اگر عوامل خطر را کنترل کنید.

به دلیل کبودی و سیاهی زیر چشم چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

شما می توانید این شرایط را خودتان تشخیص دهید با این وجود، اگر یکی از علائم زیر را تجربه می کنید ،باید به پزشک مراجعه کنید.

_نیروی چشم آسیب دیده است

_شرایط پس از 7 روز بهبود نمی یابد

_این بیماری باعث درد نمی شود

_این وضعیت اتفاق می افتد، اما علتش را نمی دانید

_عودت می کند، اما علت را نمی دانید

 درمان کبودی و سیاهی چشم

درمان های خانگی سریع و موثر برای کبودی و سیاهی چشم

چگونه سریع و طبیعی از سیاه شدن چشم جلوگیری کنیم؟

1. کمپرس سرد:

انجام این درمان، بسیار ساده است. همه چیزی که شما نیاز دارید، یک حوله تمیز است تا یخ را درون آن بگذارید و سپس روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید.شما باید فقط آن را به اطراف چشم بمالید. مستقیماً به خود چشم اعمال نکنید، زیرا ممکن است به چشم آسیب بزند. فقط مطمئن باشید که از حوله تمیز استفاده می کنید . همانطور که در بالا ذکر شد ، پوست اطراف چشم بسیار نازک است بنابراین استفاده از یخ به طور مستقیم به این قسمت از پوست می تواند باعث سوختگی به خاطر سرما شود .

با رعایت موارد ذکر شده، 15 الی 20 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید و تا 24 الی 48 ساعت بعد این روند را ادامه دهید.جای استفاده از یخ ،می توانید از کیسه های سبزیجات فریز شده هر 10 دقیقه یک بار استفاده کنید. این نیز همان تاثیر را دارد.

نکته:این درمان را نباید برای افراد مبتلا به هیپوترمیا استفاده کرد.

 کمپرس سرد

کمپرس سرد برای درمان سیاهی چشم

2.کمپرس گرم برای درمان سیاهی چشم:

در میان راهنمایی هایی در مورد چگونگی درمان سیاهی و کبودی چشم، این یکی از موثرترین ها است. اگر نباید کمپرس سرد را برای افراد سالخورده و یا کودکان اعمال کنید، می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید به علاوه، پس از استفاده از سرما در مدت 48 ساعت،می توانید از این درمان نیز استفاده کنید، تا به سرعت بخشیدن درمان کمک کنید. زمانی که نیرو به چشم اعمال می شود، اطراف آن آسیب می بیند در همان هنگام، جریان خون دچار مشکل می شود و در ناحیه اطراف چشم لخته میشود. کمپرس گرم به همراه ماساژ ملایم، به بهبود گردش خون ،کاهش کبودی و تورم کمک می کند. شما اغلب دیده اید که مردم برای درمان کبودی از روغن های داغ شده استفاده می کنند ،که تاثیر مشابهی با کمپرس گرم دارد.

برای انجام این درمان ،حوله تمیز را در آب گرم بخیسانید و به مدت 10 الی 15 دقیقه در منطقه آسیب دیده بگذارید .

از آب خیلی داغ استفاده نکنید، که ممکن است موجب سوختگی شود و وضعیت را بدتر کند.

دما باید بین 37 تا 45 درجه سانتیگراد باشد.

هر ده دقیقه یک بار این کار را تکرار کنید. شما می توانید 5 الی 6 بار در روز برای گرفتن نتایج مورد نظرتان، از این درمان استفاده کنید.

نکته:حوله را مستقیماً بر روی چشم قرار ندهید و فقط به منطقه اطراف چشم اعمال شود.

3.سیب زمینی خام برای درمان کبودی و سیاهی چشم:

یک سیب زمینی خام متوسط را برش دهید. سپس آنها را در فریزر قرار دهید و این تکه ها را در محل آسیب دیده بگذارید و این کار را چندین بار در روز، برای خلاص شدن از تورم و کبودی چشم انجام دهید.

 سیب زمینی خام

درمان کبودی و سیاهی چشم با سیب زمینی

4.چای مریم گلی برای درمان سیاهی و کبودی چشم:

مقداری از چای مریم گلی را در یک قابلمه بجوشانید و اجازه دهید تا خنک شود و سپس آن را درون یک پارچه نخی، تمیز بریزید ؛ بعد،آن را به مدت یک ساعت در منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

5.درمان کبودی چشم با گیاه همیشه بهار کوهی:

یک اونس گیاه همیشه بهار کوهی خشک شده را با یک فنجان روغن زیتون ترکیب کنید. سپس آنها را درون یک ظرف ،به مدت حدود شش هفته بریزید. بعد از آن یک دوم انس موم زنبور عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد مقداری روغن داغ شده به آن اضافه کنید و پس از سرد شدن ،بر روی محل مورد نظر اعمال کنید.

نکته:این روش برای زنان باردار و کودکان مناسب نیست.

گیاه همیشه بهار کوهی

گیاه همیشه بهار کوهی برای رفع سیاهی چشم

6.درمان کبودی چشم با تخم مرغ پخته شده:

یکی از ساده ترین و قدیمی ترین درمان های خانگی ،برای رفع سیاهی و کبودی چشم ها می باشد. اگرچه شواهد علمی پشت این روش وجود ندارد،اما بسیاری از مردم معتقدند که با ماساژ دادن یک تخم مرغ در قسمت آسیب دیده می توانید از شر کبودی و سیاهی چشم خلاص شوید. ممکن است به دلیل گرمای تخم مرغ پخته شده باشد، که باعث کاهش تورم و درد میشود ؛ اثر گرما موجب جریان خون می شود و سرعت بخشیدن به جریان خون، بهبودی را افزایش میدهد.

انجام این درمان بسیار ساده است:

یک یا دو عدد تخم مرغ را در آب داغ بجوشانید. سپس تخم مرغ های پخته شده را پوست بکنید و روی اطراف چشم قرار دهید.

این روش را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

7. درمان سیاهی و کبودی چشم با بلغور جو دوسر:

بلغور جو دوسر می تواند چشم های سیاه و کبود شما را تسکین دهد و تورم و درد را کاهش می دهد. که به لطف اثر تسکین دهنده طبیعی آن است.

آماده سازی:

مقداری بلغور جو دوسر را در آب گرم بخیسانید و سپس به مدت 15 دقیقه بر روی قسمت آسیب دیده ،ماساژ دهید.

پس از انجام این کار برای پوست های خشک، از روغن زیتون استفاده کنید و به مدت 10 دقیقه آن را ماساژ دهید.

هر روز سه بار این کار را تکرار کنید.

 جودوسر

جودوسر برای درمان سیاهی و کبودی چشم

8 جعفری برای درمان سیاهی و کبودی چشم :

عجیب و غریب به نظر می رسد،اما یکی از درمان های موثر برای رفع کبودی و سیاهی چشم است ؛ جعفری،گیاهی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و مفید برای بدن می باشد . برگهای جعفری، دارای ویتامین K بالا هستند که می توانند میزان لخته شدن خون را کاهش دهند و جعفری دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است ،زیرا حاوی ویتامین c،فلانوئیدها و لوتئولین می باشد بنابراین برای از بین بردن درد و تورم ناشی از سیاهی و کبودی چشم استفاده میشود. جعفری، نه تنها به خلاص شدن از لخته های خون و کبودی چشم سرعت می بخشد، بلکه در از بین بردن درد نیز کمک می کند.

برای انجام این درمان:

مقداری از جعفری را خورد کنید و روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

این کار را 3 الی 4 بار در روز، حدود یک ساعت تا زمانی که وضعیت شما به طور قابل توجهی بهبود یابد، انجام دهید.

9.درمان کبودی و سیاهی چشم با پیاز:

پیاز حاوی مواد شیمیایی بسیار زیادی است، به همین دلیل یک ماده طبیعی با خواص ضد التهابی شناخته می شود. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شود. علاوه بر این ،گوگرد موجود در پیاز به مهار تولید آنزیم هایی که باعث خستگی میشود، کمک می کند . پیازها دارای خواص ضد التهابی طبیعی هستند و برای کاهش درد نیز استفاده می شوند. همچنین توانایی بازگرداندن سلول های آسیب دیده را دارند به همین علت پیاز میتوانند برای درمان کبودی چشم موثر باشد.

برای انجام این درمان:

یک عدد پیاز را نصف کنید و سپس بشویید و آن را روی منطقه آسیب دیده بگذارید . برای فیکس کردن آن ،می توانید از باند های پزشکی استفاده کنید.

این کار را 3 الی 4 بار در روز هر بار حدود یک ساعت برای رسیدن به بهترین نتیجه ،تکرار کنید.

 استفاده پیاز

پیاز برای درمان سیاهی و کبودی چشم

10. زردچوبه برای رفع سیاهی و کبودی چشم:

زردچوبه، یک عامل ضد التهابی بسیار قوی است که از قرن ها پیش برای از بین بردن کبودی و تورم استفاده می شده است ؛ یک راه حل عالی برای کبودی ها و سیاهی چشم است زیرا ترکیبات دارویی آن، به ویژه کورکومین می تواند انواع زخم ها و درد را کاهش دهد همچنین برای جلوگیری از لخته شدن خون و بازسازی پوست جدید بسیار موثر است.

برای انجام این درمان:

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقداری پودر لیمو ترکیب کنید و سپس این خمیر را روی محل آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود.

این کار را بعد از چند ساعت، دوباره تکرار کنید.

این ترکیب باعث کاهش تورم و درد میشود و روند بهبودی را افزایش می دهد.

از خود زردچوبه به تنهایی می توانید برای اعمال کردن بر روی قسمت آسیب دیده، استفاده کنید که به تسکین فوری آن کمک می کند.

11.سرکه سیب برای درمان سیاهی و کبودی چشم:

سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پنبه، بر اطراف چشم بمالید ؛ شما می توانید این کار را دو الی سه بار در روز تکرار کنید، تا وضعیت تان به طور قابل توجهی بهبود یابد.

سرکه سیب

با سرکه سیب کبودی و سیاهی چشم را درمان کنید

12. نوشیدن ویتامین c برای درمان کبودی چشم:

این، یکی از موارد مهم و ضروری در درمان سیاهی چشم است. ویتامین c، به عنوان اسید اسکوربیک شناخته شده است که فعالیت های مختلف بدن را درگیر میکند ؛ به علت کمبود ویتامین C، روند سنتز کلاژن بدن با موانع مواجه می شود و موجب زخم های طولانی می شود و این، باعث خونریزی در سطوح مختلف نیز می شود. بعضی افراد به علت کمبود ویتامینCٍ، در معرض کبودی قرار می گیرند ؛ رژیم غذایی غنی از ویتامین c، می تواند کمک کند تا از کبودی و سیاهی چشم خلاص شوید . شما باید مقدار زیادی از غذاهای غنی از ویتامین c، مانند میوه های مرکبات را بخورید و یا می توان از مکمل های ویتامین c نیز استفاده کنید، که به طور گسترده در داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی وجود دارند.

13.روغن های گیاهی و ضروری برای رفع سیاهی و کبودی چشم:

در میان راهنمایی هایی که ذکر شد، این یکی از موثرترین آنها است برخی از روغن های ضروری، مانند:روغن نارگیل ،روغن چای، روغن اسطوخودوس، روغن کرچک یا روغن زیتون وجود دارد، که باعث رفع کبودی و همچنین سیاهی زیر چشم می شوند . مقدار روغن استفاده شده، بستگی به اندازه سیاهی چشم شما دارد ؛ یکی از این روغن ها را انتخاب کنید و حداقل یک بار در روز در ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , اطلاعات عمومی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پف چشم و درمان آن با ساده ترین روش
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:46 | بازدید : 110 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گاهی اوقات، وقتی که صبح از خواب بیدار می شوید و خود را در آیینه می بینید، با تعجب متوجه دو کیسه پر از باد در زیر چشم های تان می شوید! این مشکل حتما اعتماد به نفس تان را هم کاهش می دهد؛ ولی بهتر است بیش از این خود را عذاب ندهید؛ چرا که پف چشم را می توان به راحتی برطرف کرد

دلایل پف چشم و راه های ساده درمان آن

در ایجاد پف زیر چشم عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند از جمله بیماری های داخلی مانند مشکلات کلیوی، کبدی و مشکلات تیروئید.
اگر مسائل داخلی بدن برای این عارضه مطرح نباشد و این مشکل ناشی از مشکلات قلبی و تیروئید نباشد، می تواند با کرم های ضد پف بهبود یابد.
البته این کرم ها معمولاً در موارد حاد تأثیر بالایی ندارند ، در مراحل اولیه پف شاید این کرم ها مؤثر باشند و بتوانند پف را کمی کمتر کنند ولی در مراحلی که پف زیاد باشد باید برای جراحی آن اقدام کرد و چربی در ناحیه زیر چشم را در آورده یا سوزاند که از این طریق پف از بین برود.

دلایل پف چشم چیست؟

در اکثر افراد پف چشم فقط گاهی اوقات ایجاد می شود و به جز یکی دو مورد، بقیه موارد پف چشم با هر دلیلی که به وجود آمده باشد، قابل درمان است.
1-کمبود مایعات
2-مصرف زیاد نمک 
3-کمبود خواب
4- استرس و نگرانی زیاد
5- آلرژی ها و حساسیت هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه است.
7- گریه های طولانی مدت
8-کهولت سن و پیری (این حالت از پف چشم را معمولا نمی توان برطرف کرد)
 
        چشم       پشم      چشم 

برطرف کردن پف زیر چشم

راه های ساده ولی موثر در برطرف کردن پف چشم

1. سیب زمینی:
یک سیب زمینی خام را (بعد از اینکه چند دقیقه ای آن را در یخچال خنک کردید) دو تکه کنید و بعد چشم هایتان را بسته و هر تکه را روی یکی از چشم هایتان قرار دهید. طوری سیب زمینی ها را روی چشم هایتان بگذارید که نواحی پف کرده زیر چشمتان را هم در بر بگیرد و بگذارید که 20-15 دقیقه آنجا بمانند. بعد از این مدت خواهید دید که پف زیر چشم هایتان کمتر می شوند.

2. شیر برای پف کردگی زیر چشم:

اگر پف کردگی زیر چشم هایتان بسیار زیاد است، این راهکار را باید همیشه دنبال کنید. دو تکه پنبه را در شیر خیس کرده و روی پلک هایتان بگذارید و بگذارید 30-20 دقیقه آنجا بماند. این به چشم هایتان برای حفظ آب کمک می کند و همچنین خنکشان می کند.

3. روغن برای برطرف کردن تورم دور چشم:

در یک کاسه کمی آب خنک ریخته و چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کرده و خوب مخلوطشان کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای 20 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید. این کار به برطرف کردن تورم دور چشم هایتان کمک می کند.

4. خیار برای رفع پف زیر چشم:

خیار داروی طبیعی بسیار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم است. دو تکه خیار خنک و تازه برداشته و برای 25 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید. با خنکی فوق العاده خیار روی چشم هایتان حسابی ریلکس کنید و چُرتی بزنید. این کار به آرام کردن ذهنتان هم کمک می کند و خواص ضدالتهاب خیار پف کردگی بافت های زیر چشم را هم کاهش می دهد.
راه های درمان پف چشم

خیار برای خلاص شدن از پف زیر چشم 

5. چای کیسه ای خنک برای رفع پف چشم:

اگر عجله دارید، می توانید از چای کیسه ای استفاده کنید. دو عدد چای کیسه ای را برداشته و در آب خنک خیس کنید و بگذارید کمی در یخچال بمانند. سپس به مدت 30-25 دقیقه آنها را روی چشمانتان بگذارید. دراز بکشید و کمی استراحت کنید. سپس چشم ها و صورتتان را با آب خنک بشویید و پوستتان را خشک کنید.

6. آب یخ و قاشق برای رفع پف زیر چشم:

پف زیر چشم ها را می توانید با کمک یک لیوان آب یخ و چهار قاشق استیل کاهش دهید. قاشق ها را در آب یخ خنک کنید و بعد روی هر چشمتان یکی از آنها را قرار دهید. مدام قاشق ها را تعویض کرده و دوباره برای خنک شدن در آب یخ بیندازید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا احساس کنید کمی از پف کردگی از بین رفته است.

7. سفیده تخم مرغ برای برطرف کردن پف چشم:

چند عدد سفید تخم مرغ را هم زده و با استفاده از برس مخصوص دور چشم هایتان بزنید. این کار باعث می شود ناحیه دور چشم هایتان کشیده تر شده و کمتر پف کرده به نظر برسد. بگذارید سفیده تخم مرغ 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد صورتتان را با آب خنک بشویید.

8. چای سبز کیسه ای برای رفع پف زیر چشم:

بگذارید چای سبز های کیسه ای که در آب خنک خیس شده اند 15-10 دقیقه روی چشم هایتان بمانند. خواص طبیعی این چای های گیاهی موجب برگرداندن پف زیر چشم ها به حالت طبیعی خود می شود.

چای سبز کیسه ای

چای سبز کیسه ای برای پف زیر چشم

9. آبرسانی بدن برای رفع پف چشم:

تا جاییکه می توانید آب بنوشید. بله، نوشیدن آب پف زیر چشم ها را کاهش می دهد. پس هر زمان که احساس کردید زیر چشم هایتان پف کرده است، یک لیوان آب بنوشید.
10.نفس عمیق بکشید
11.مثل عروسک خیمه شب بازی بالا و پایین بپرید.
اگر هر یک از این کارها را هر روز 10 دقیقه انجام دهید، از شر پف چشم خلاصی خواهید یافت.
 

 نکته

نکاتی که باید در مورد پف چشم بدانید.

چند نـکـته
پف چشم در آب و هوای گرم بیشتر می شود؛ زیرا بدن کمتر می تواند مایع موجود در بافت ها را دفع کند. مصرف الکل و دخانیات نیز می تواند موجب بروز پف چشم شود؛ زیرا وضعیت خواب و هورمون های بدن را تغییر می دهد. قبل از خواب مقدار زیادی آب بنوشید و بعد از بیداری نیز همین کار را انجام دهید.
 
 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انواع موم اپیلاسیون و بهترین آنها برای پوست
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:38 | بازدید : 86 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 انواع موم برای رفع موهای زائد با توجه به ترکیبات اصلی ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند.بعضی از جنس موم ها مخصوص اپیلاسیون موهای ریز هستند و برخی برعکس این ویژگی را ندارند.

انواع مختلف موم اپیلاسیون و فواید آن

استفاده از موم یکی از رایج ترین راه های از بین بردن مو هاست و بیشتر خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از این روش استفاده می کنند. مهم است بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب تر است چون حداقل ماهی یک بار از موم استفاده می کنید و اگر موجب خارش روی پوستتان شود بسیار دردناک است.

موم اپیلاسیون

چنانچه در دنیای مد نمناک بیشتر خواهیم گفت اپیلاسیون در دو نوع سرد و گرم با کاربردی مشابه استفاده می شود . هر دو روش دارای مزایا و معایبی است . برای دستیابی به نتایج دلخواه باید از هرکدام در نقاط خاصی از بدن استفاده شود.

اپیلاسیون گرم

دو نوع موم برای اپیلاسیون وجود دارد :

موم های گرم با پد که مخصوص اپیلاسیون بدن است و موم های گرم بدون پد که مخصوص صورت و بدن می باشد .

در اپیلاسیون گرم باید از موم ذوب شده استفاده شود .دمای موم باید گرم و متناسب با دمای بدن باشد.به صورت لایه ای نازک روی جهت مو کشیده می شود .

پاک کردن موم از روی مو دو روش دارد :

1- اگر از موم گرم بدون پد استفاده می کنید باید پس از خشک شدن موم روی پوست ، موم را در جهت خلاف رویش مو بکشید .

2- در صورت استفاده از پد باید پس از مالیدن موم به روی موها ، پد را روی موم قرار دهید و با دست آن قسمت را ماساژ دهید ، سپس با یک حرکت در جهت خلاف رویش موها ، پد را بکشید. روش دوم بسیار موثرتر است چرا که موهای بسیار ریز را هم از بین می برد و نیاز به انجام چندباره آن نیست.

موم اپیلاسیون

اپیلاسیون سرد

در اپیلاسیون سرد ، لایه ای از موم سرد را روی موها بکشید ، بعد از قرار دادن پد روی موم ، روی پد را ماسای دهید تا کاملا جذب موها شود . سپس پدر ار در جهت خلاف رویش موها بکشید تا موها از ریشه کنده شوند .

استفاده از اپیلاسیون سرد راحت تر از اپیلاسون گرم است و همه افراد به راحتی می توانند آن را انجام دهند . در روش دوم ممکن است که مقداری از موها روی پوست باقی بمانند که با انجام دوباره اپیلاسیون از بین خواهند رفت .وست صاف و صیقلی گردد.

با توجه به قیمت ارزان تر اپیلاسیون سرد نسبت به موم های گرم و قابلیت شستشوی صورت پس از اصلاح ، اپیلاسیون سرد محبوبیت بیشتری در میان خانمها و سالن های آرایشی دارد .

از سوی دیگر موم سرد از مواد کاملا طبیعی تهیه می شود و قابل دسترسی در هر داروخانه و فروشگاه معتبری است.

موم گرم مزایای بیشتری دارد ، از جمله این که نیاز به استفاده چندباره ندارد و تمام موهای زاید در یک مرحله از بین می رود. همچنین برای نواحی حساس بدن که موهای ریز و زبرتری دارند و به چندباره کشیده شدن پوست حساسیت دارند بیشتر استفاده می شود .

انواع موم که کاملاً در دسترس هم است را به شما معرفی میکنیم:

انواع موم برای رفع موهای زائد با توجه به ترکیبات اصلی ویژگی های متفاوتی با یکدیگر دارند . بعضی از جنس موم ها مخصوص اپیلاسیون موهای ریز هستند و برخی برعکس این ویژگی را ندارند.

موم شکلاتی:

این موم برای پوست های حساس مناسب است و همه موها را یکباره از بین می برد و حاوی کاکائو ، روغن لوبیا و روغن آفتابگردان است. روغنی که داخل این موم وجود دارد کمک می کنند که بعد از وکس پوست نرم شود، اگرچه گران تر از موم منظم است.

موم شکلاتی

موم کاکائو :

در موم کاکائو از پودر کاکائو استفاده شده است . این موم شامل آهن، کلسیم و ویتامین های B1 ، E ، C ، D است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد . بوی تند کاکائو در هنگام استفاده از این محصول همراه با اپیلاسیون نرم و موثر احساس دلنشینی را به همراه خواهد داشت .

موم منظم:

این موم شامل ترکیب لیمو و شکر است که سالیان زیادی است توسط خانم ها استفاده می شود و موهای ریز را از بین نمیبرد و ممکن است به پوست های حساس آسیب بزند و ممکن است موجب برآمدگی های قرمز و جوش شود که زمان زیادی می برد تا از بین رود.

موم آلوورا :

شما خواص معجزه آسای آلوورا را می دانید و برای افرادی که پوستهای خیلی حساسی دارند این موم بهترین گزینه است. آلوورایی که در این موم وجود دارد به شما اطمینان خاطر می دهد که پوست شما بعد از استفاده از موم مرطوب بماند.

موم شکلات سفید :

این موم را بیشتر با نام rica می شناسند. این وکس از ایتالیا وارد میشود و نسبتاً گران تر هم هست و همه موها را یکباره از بین می برد و یک مقدار کثیف تر از موم منظم است. این موم پوست را نرم تر و درخشان تر می کنند.

موم عسلی :

این نوع موم طبیعی از ترکیبی از عسل و انواع روغن های گیاهی با رنگ عسلی و کاملا طبیعی تهیه می شود که خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد. در افرادی که دچار مشکلات گردش خون هستند کاربرد بیشتری دارد . . موم عسلی علاوه بر از بین بردن موهای زائد، پوست را آبرسانی می کند و به ترمم پوست کمک می نماید .

انواع موم اپیلاسیون

موم توت فرنگی :

نوع جدید موم است که شامل اسید آلفا هیدروکسی است که پوست را نرم میکند و ریزترین موها را هم از بین می برد. اسیدی که در میوه وجود دارد باعث روشن شدن پوست میشود.

موم زیتونی :

موم طبیعی زیتونی غنی از روغن زیتون و اکسید تیتانیوم با فرمولی ویژه است .آنتی اکسیدان و دی اکسید تیتانیوم موجود در این روغن به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند .

موم رز :

موم رز از صمغ طبیعی درخت کاج و تیتانیوم دی اکسید تهیه می شود و حاوی مواد گیاهی مغذی و ویتامینهای D ، E ، A می باشد. این موم با از بین بردن موهای بسیار ریز ، دارای خاصیت لایه برداری عالی از پوست به همراه عطری ملایم و دلنشین می باشد.

موم زغال اکتیو :

موم زغال اکتیو غنی از موم طبیعی و رزین است و دارای خواص آرام بخشی و ترمیم پوست می باشد . زغال اکتیو موجود در این موم علاوه بر حذف موهای زائد ، با با لکه برداری از سطح پوست و برداشتن لایه خشک و مرده پوست سبب رشد پوست جدید و درخشان و سفید شدن آن می گردد. موم های ذغالی خاصیت اسکراب و لایه برداری پوست را دارند .

موم طلایی :

در موم طلایی از روغن های گیاهی استفاده می شود که بافت آن را نرم کرده و اپیلاسیون را بدون سوزش و به راحتی میسر می کند . ترکیبات موجود در این موم باعث درخشندگی و زیبایی پوست پس از اصلاح می شود .

موم نقره ای :

برای از بین بردن موهای ضخیم مناطق حساس ، موم نقره ای پیشنهادی عالی است. درخشندگی و نرمی پوست بعد از اصلاح از مزایای موم نقره ای به شمار می رود .

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه دمای لپ تاپ را کاهش دهیم؟
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:37 | بازدید : 182 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار با لپ تاپ به آن برخورد کنیم، افزایش دمای لپ تاپ است که در این گزارش با روش های کاهش دمای لپ تاپ آشنا خواهید شد.

آموزش کاهش دمای لپ تاپ

اگر شما از کاربرانی هستید که همیشه از لپ تاپ استفاده می کنید، حتما تاکنون برخی مسائل و مشکلات را در حین استفاده از لپ تاپ ها تجربه کرده اید که در کنار هزینه ای که باید برای تعمیر و رفع این مسائل کنید، قطعا کارهای شما به تعویق میوفتند و قطعا قادر به انجام آنها نخواهید شد. اما جدای از برخی مشکلات سخت افزاری، بیشتر مشکلاتی که ممکن است برای کامپیوتر رخ دهند، با استفاده از چند روش مختلف قابل حل هستند و نیازی به شخص دومی در این میان نیست و خودتان می توانید از پس اینگونه مسائل بربیائید.

دمای لپ تاپ

برای مثال یکی از مشکلاتی که در حد متوسط ممکن است برای کامپیوتر رخ دهد، افزایش ناگهانی دمای لپ تاپ می باشد که همانند زنگ خطر برای هر یک از ما می باشد. اما نکته ای لازم بذکر است که اگر لپ تاپ شما هر روز داغ شود و افزایش دما یابد، عمر آن کاهش چشمگیری خواهد داشت و به همین دلیل به هیچ وجه این مشکل را دست که نباید گرفت و فورا باید به رفع آن بپردازید. این در حالی است که تعداد زیادی از لپ تاپ های گیمینگ که میزان استفاده از cpu و گرافیک بسیار بالا می باشد، از فن های قوی تر و یا حتی Cooler های جانبی که دقیقا متصل به لپ تاپ هستند استفاده شده است.

دمای لپ تاپ

قطعا خرید این دسته از لپ تاپ ها به دلیل نوسانات ارزی و قیمت بالای آنها دشوار می باشد و اگر لپ تاپ شما در رده متوسط قرار دارد، می توانید با یک سری از اصول و قواعد ساده که می توانید آنها را انجام دهید، مشکل افزایش دما را بصورت کامل برطرف کنید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با راه های کاهش دمای لپ تاپ هنگام بازی و در هر شرایطی (decrease laptop temperature) بصورت قدم به قدم آشنا سازیم. همراه ما باشید.

1- ایجاد موقعیت مناسب برای لپ تاپ

کاهش دمای لپ تاپ

ممکن است برای خیلی از ما سوال باشد که بهترین جایگاه مناسب برای لپ تاپ کجا می باشد؟ یا لپ تاپ در چه سطحی قرار بگیرد بهتر است؟ اول از همه اینکه سعی کنید لپ تاپ را در محیط گرم قرار ندهید و روشن نکنید چرا که هوای گرم محیط را به داخل خود هدایت می کند و در نهایت منجر به گرم شدن قطعات سخت افزاری می شود و عمر لپ تاپ شما کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو سعی کنید لپ تاپ را در سطح صاف و سخت و همچنین محیط با دمای مناسب قرار دهید که به جریان ورود هوا کمک کند.

2- استفاده از خنک کننده لپ تاپ

دمای لپ تاپ

دومین روش ممکن برای کاهش دمای لپ تاپ، استفاده از خنک کننده های لپ تاپ است که یک روش سریع و البته کارآمد برای این مشکل می باشد. از این رو اگر هر روز به مدت طولانی از لپ تاپ چه برای بازی و چه برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنید، باید خنک کننده مناسبی را تهیه کنید. بدون شک خنک کننده ها تاثیر بسزایی در میزان دمای لپ تاپ بگذارند. توجه داشته باشید که حتما فروشگاه های معتبر خریداری کنید چرا که برخی از این دسته از خنک کننده های فیک هیچ تاثیری ندارند. برای بررسی میزان کارکرد خنک کننده می توانید یه عدد دستمال کاغذی بر روی خنک کننده قرار دهید.

3- از تمیز بودن فن مطمئن شوید

طی چند ماه یا چند سال کار با لپ تاپ ها، گرد و غبار زیادی ممکن است در فن لپ تاپ جمع شود که در فرایند انجام گیری کارهای فن تداخل ایجاد می کند. این در حالی است که کامپیوترهای خانگی خیلی ساده تر نسبت به لپ تاپ ها قابل تمیز شدن می باشند و این به گونه ای می باشد که شما درب کناری کیس کامپیوتر را باز می کنید و در نهایت با استفاده از ابزارهای کاربردی میزان گرد و خاک موجود بر روی فن را تمیز می کنید. اما در لپ تاپ ها بنابر ظرافتی که دارند، نمی توان این فرایند را به تنهایی انجام داد.

دمای لپ تاپ

اما راه حل چیست؟ شما باید سالانه به متخصصین حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید و از آنها در خواست کنید تا فن لپ تاپ شما را بصورت کامل و صفر تا صد گردگیری کند و یا اگر شما یک فرد حرفه ای هستید و می توانید از پس این مشکل بربیائید، می توانید به تنهایی این فرایند را انجام دهید و در غیر اینصورت به هیچ وجه سعی بر تست این فرایند نکنید. این روش به این دلیل توصیه می شود چرا که گرد و غبار ممکن است منافذ و عملکرد فن داخلی لپ تاپ را مسدود و سخت کند که با گردگیری، این مشکل برطرف خواهد شد.

4- از نور آفتاب جلوگیری کنید

کاهش دمای لپ تاپ

گاها لوکیشن لپ تاپ ما در خانه یا محل کار به گونه ای است که لپ تاپ دقیقا در مقابل نور مستقیم نور خورشید قرار دارد و وقتی در طول روز به لپ تاپ دست میزنیم، بقدری احساس گرمای زیاد در لپ تاپ می کنیم. از این رو به هیچ وجه لپ تاپ را در مقابل نور خورشید قرار ندهید چرا که جدای از گرم شدن لپ تاپ، منجر به آسیب در قطعات پلاستیکی داخل لپ تاپ خواهد شد که نتیجه آن هم آسیب به سخت افزار می باشد و عمر لپ تاپ به مرور زمان کاهش خواهد یافت. 

5- از عملکرد فن لپ تاپ مطمئن شوید

دمای لپ تاپ

گاهی اوقات دلیل اصلی گرم شدن و افزایش دمای لپ تاپ، غیرفعال شدن یا سوختن فن لپ تاپ می باشد و به همین دلیل لپ تاپ را روشن کنید و گوش خود را کنار فن لپ تاپ قرار دهید و از عملکرد فن مطمئن شوید. اما اگر صدایی از فن لپ تاپ به گوش شما نرسید بدین معناست که برای فن مشکلی پیش آمده است که باید فورا به متخصصین در این زمینه مراجعه کنید. بدون شک اگر لپ تاپ شما برای مدت 1 یا 2 ماهه در این شرایط کار کند، آسیب خواهد دید و به همین دلیل در اسرع وقت باید بررسی کنید. همچنین اگر صدای متفرقه ای را شنیدید، به معنی فرسوده بودن فن است که باید تعویض شود.

6- برنامه مناسب برای مانیتور کردن فن

نحوه کاهش دمای لپ تاپ

برنامه های متعددی وجود دارند که شما با استفاده از آنها می توانید فن لپ تاپ را بررسی و تنظیم و همچنین دمای لپ تاپ را تحت نظر داشته باشید. به همین دلیل برنامه های مختلفی وجود دارند که با جستجو ساده در بستر وب می توانید برنامه های متعددی را مشاهده و دانلود کنید. یکی از برنامه هایی که در این زمینه کاربرد دارد، برنامه Speed fan می باشد که حجم 3 گیگابایتی دارد و می توانید با جستجوی ساده در بستر گوگل آنرا دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که اگر تخصص کافی در این زمینه دارید، تنظیمات این برنامه را تغییر دهید و در غیر اینصورت ممکن است مشکل جدیدی را ایجاد کنید.

7- سخت افزار شما در چه سطحی است؟

برخی از ما از سخت افزارهای قدیمی استفاده می کنیم که بیشتر سیستم عامل ها و برنامه های قدیمی را پشتیبانی می کنند که وقتی شما سیستم عامل جدید یا برنامه های مدرن را بر روی سخت افزار قدیمی دانلود و نصب می کنید، به سختی پشتیبانی صورت می گیرد و در نهایت ممکن است به دلیل عملکرد سخت و دشوار، لپ تاپ با افزایش دما روبرو شود. همچنین با نصب سیستم عامل مدرن و برنامه های جدید و حجیم، میزان عملکرد باتری نیز می تواند افزایش پیدا کند و سریعتر خالی خواهد شد و این به نحوی است که دائما باید به شارژر متصل کنید.

دمای لپ تاپ

با این وجود یا باید سیستم عامل و برنامه های قدیمی را انتخاب کنید یا اینکه هزینه کنید و لپ تاپ جدید بخرید که این روزها به دلیل نوسانات ارز، برای خرید ساده ترین لپ تاپ نیز باید چند میلیون تومانی را نیز کنار بگذارید. از این رو ادامه ماجرا به بودجه و علاقه شما بستگی دارد و به همین دلیل ما توصیه بخصوصی در این زمینه نداریم.

8- تنظیمات بایوس را چک کنید

دمای لپ تاپ

شاید اصلا هیچ مشکلی در لپ تاپ شما وجود نداشته باشد و فن و سایر قطعات سخت افزاری بصورت دقیق در حال فعالیت هستند. اما شاید در حین نصب ویندوز از قسمت بایوس به دلیل ناخودآگاهی فن را غیرفعال کرده اید. از این رو حتما توصیه می شود که از قسمت بایوس اقدام به بررسی تنظیمات فن کنید و اگر شما در این زمینه تخصصی ندارید، حتما به فرد متخصص مراجعه نمائید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پس از افتادن گوشی و ضربه خوردن آن چه کنیم؟
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:22 | بازدید : 132 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای خیلی از افراد پیش آمده است که به هنگام افتادن گوشی و ضربه خوردن آن دست و پای خود را گم کرده و نمیدانیم چکار کنیم راه حل این موضوع را درنمناک ملاحظه فرمایید.

کارهایی که بعد از افتادن گوشی باید انجام دهیم

گوشی های هوشمند در دنیای امروزه دارای نقش مهم و موثری در زندگی ما هستیند که در کنار مزایای بی نهایت خود، دارایا معایب فراوانی نیز هستند و مهم ترین آنها آسیب پذیر بودنشان می باشد که تنها با ضربه ای کوچک ممکن است آسیب ببینند و گلس رویی آنها از بین برود. از این رو باید به شدت مراقب آنها باشیم تا مشکلی در آنها ایجاد نشود و بتوانیم به مدت طولانی از آنها استفاده کنیم.

افتادن گوشی

اما شاید گوشی ما به شدت دچار شکستگی شوند و از دستمان بصورت ناگهانی به زمین بیافتند و کاملا نابود شوند. با این وجود در این شرایط باید چه کاری را انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با نکاتی که باید پس از افتادن گوشی بر روی زمین رعایت کنید، آشنا خواهیم ساخت. همراه ما باشید.

  • پس از افتادن گوشی بر روی زمین، در صورت امکان باتری آن را خارج کنید

برخی از گوشی ها از باتری داخلی استفاده می کنند که نمی توان باتری آنها را جدا نمود. اما در مقابل برخی نیز هستند که می توان باتری را باز کردن قاب پشتی خارج نمود. بنابراین در صورت امکان باتری گوشی خود را فورا خارج کنید تا اجازه دهید موبایل کمی با این شوک از حالت فعال به حالت غیرفعال تغییر یابد. سپس آنرا روشن کنید و اگر روشن شد، فورا از اطلاعات موجود در آن فایل پشتیبان تهیه سازید.

ضربه خوردن گوشی هوشمند

برخورد گوشی هوشمند با سنگ یا با سطوح مختلف

  • تعمیر کردن تلفن توسط تعمیر کار

اگر توانستید از اطلاعات موجود در تلفن همراه خود فایل پشتیبان تهیه کنید، فورا آنرا به نزدیک ترین تعمیرگاه تلفن همراه منتقل کنید و اجازه دهید تا تعمیر شود. همچنین اگر گوشی روشن نشد، می توانید آنرا به برق متصل کنید و به گونه ای به آن شوک وارد سازید تا این گونه روشن شود و بتوانید از اطلاعات آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • هنگ کردن گوشی بعد از افتادن عادی است!

بعد از افتادن گوشی بر روی زمین، ممکن است به میزان زیادی هنگ کند که می تواند عامل ناخوشایند برای هر یک از ما باشد. از این رو بعد از تهیه نسخه پشتیبان، توصیه می شود گوشی را یکبار به حالت کارخانه بازگردانید تا این مشکل برطرف شود.

افتادن گوشی

ضربه خوردن گوشی به هنگام برخوردبه زمین

 

 

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


7 روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:17 | بازدید : 3789 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم.

7 روش برای افزایش حافظه گوشی همراه شما

گوشی های موبایل، سال هاست که همراه همیشگی ما شده اند و بسیاری از تصاویر، آواها و اطلاعات را به کمک آنها ثبت و ضبط می کنیم. از همین روست که برخورداری از حافظه با گیگ زیاد، یکی از ویژگی هایی است که در هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه می کنیم. اما صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم؛ موضوعی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر شما نیز مایل به یادگیری این راه ها هستید، همراهی شما برایمان مسرت بخش خواهد بود.

1. خرید گوشی های با حافظه زیاد

اجازه دهید با ساده ترین، اما پرهزینه ترین راه شروع کنیم؛ خرید گوشی های جدیدی که از حافظه داخلی، RAM و کارت حافظه بالایی برخوردارند. اگر به هر دلیلی مدت هاست که به فکر تعویض موبایل خود با یک مدل جدیدتر و به روز تر هستید، اجازه دهید به شما این نکته را گوشزد کنیم:در هنگام خرید، حتما به سراغ گوشی هایی با حافظه بالا بروید، مگر آنکه مطمئن باشید به داشتن حافظه بالا نیازی ندارید. در حال حاضر گوشی های موبایلی با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت گزینه های خوبی هستند، حتی خرید گوشی موبایل با حافظه 64 بسیار بهتر از گوشی موبایلی با حافظه 32 گیگابایتی است، چرا که میزان مشخصی از حجم این حافظه، به خود سیستم عامل اندروید و IOS و اپلیکیشن های ضروری اختصاص پیدا می کند.

  •  گوشی های با حافظه بیشتر، معمولا قیمت بالاتری دارند، چرا که باید از پردازنده های قوی تری نیز پشتیبانی کنند. پس اگر پیشنهاد ما را برای خرید گوشی موبایل می خواهید، صرف نظر از اینکه چه بودجه ای برای اینکار در نظر گرفته اید، می توانیم گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم؛ نسل های جدید گوشی شیائومی، به خوبی در حال رقابت با رقبای دیگر خود، یعنی سامسونگ و هووآوی هستند و از لحاظ کیفیت و قیمت هم می تواند نظر شما را به خوبی جلب کند.

2. استفاده از کارت حافظه

حافظه گوشی
اما راه های کم هزینه تری نیز برای ارتقا حافظه گوشی همراه شما وجود دارد. ما در ابتدا به سراغ معرفی خرید کارت حافظه رفته ایم که در بازار با نام microSD کارت و یا memory card هم شناخته می شود. برای خرید این نوع از کارت های حافظه باید به چند نکته توجه کنید:
  • گوشی موبایل شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی می کند؟ در حال حاضر در بازار می توانید کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 گیگابایت را در بازار پیدا کنید که برای مصارفی مانند حافظه جانبی گوشی موبایل و یا دوربین عکاسی استفاده می شوند.
  • سرعت انتقال داده در کارت حافظه چقدر است؟ هرچه این سرعت بیشتر باشد، مسلما شما به زمان کمتری برای انتقال داده های خود نیاز خواهید داشت. در حال حاضر کارت های حافظه با سرعت 80 MBps تا 120 MBps هم در بازار وجود دارند.
  • کلاس استاندارد کارت حافظه، چند است؟ به طور معمول گوشی های موبایلی که هم اکنون در بازار وجود دارند، از کارت های حافظه با کلاس استاندارد بالای چهار پشتیبانی می کنند و امروزه، حتی کارت هایی با کلاس 10 نیز به بازار عرضه شده اند.

3. پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه کش Cache گوشی

راه دیگری که برای افزایش حافظه گوشی می توانید به کار ببرید، پاک کردن حافظه گوشی از اپلیکیشن هایی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید. به طور معمول در ابتدای خرید گوشی، ممکن است میزان زیادی برنامه روی گوشی خود نصب کرده باشید که در حال حاضر، چندان استفاده ای از آنها نمی کنید. در این حالت، می توانید این اپلیکیشن ها را پاک کنید تا ظرفیت خالی حافظه گوشی شما بیشتر شود. البته بسته به تعداد برنامه موبایلی که از روی گوشی پاک می کنید، ممکن است ظرفیت زیادی در گوشی شما خالی نشود.
راه دوم، حذف اطلاعاتی مانند حافظه کش گوشی است. کش دیتا Cache Data تا حدی بحثی تخصصی در حوزه فناوری است، اما به صورت ساده می توانیم آن را اینطور بیان کنیم:اطلاعات ذخیره شده ای که در حین باز شدن اپلیکیشن ها در حافظه گوشی باقی می ماند تا در استفاده های مجدد، نیازی به خواندن آنها از صفر نباشد. برای پاک کردن این اطلاعات، به طور معمول از بخش setting گوشی، باید به سراغ گزینه storage بروید و این اطلاعات را پاک کنید.

4.خرید هارد اکسترنال

یکی دیگر از راه های افزایش حافظه گوشی، استفاده از هارد اکسترنالی است که معمولا برای ذخیره اطلاعات داخل لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می شود و می توان اطلاعات گوشی را روی آن ها خالی کرد. اگر به دنبال خرید این وسایل الکترونیکی پرقدرت و با حافظه زیاد هستید، پیشنهاد می کنیم، هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا تهیه کنید. به طور معمول تفاوت قیمت زیادی بین هارد اکسترنال 1 ترابایت تا 2 ترابایت و حتی 4 ترابایت وجود ندارد، اما تفاوت حافظه آنها بسیار زیاد است.
برندهای بسیار معتبری نیز هارد اکسترنال ارائه می کنند، اما اگر پیشنهاد ما را بخواهید، می توانیم به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت های مختلف اشاره کنیم که سرعت انتقال داده در آن بالاست، کیفیت بسیار خوبی دارد و در اتصال چندباره به سیستم های مختلف کمتر دچار مشکل می شوند. سعی کنید از نمایندگی های معتبر، اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید تا در صورت بروز مشکل، از گارانتی و خدمات آنها استفاده کنید.

5. استفاده از USB OTG

هارد اکسترنال
یکی از راه های ارزان برای افزایش حافظه گوشی موبایل خرید کابل های OTG و اتصال آن به موبایل است. با کمک این کابل ها، می توانید فلش مموری خود را به موبایل متصل کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال دهید. به این ترتیب، اطلاعات شما داخل این فلش ها ذخیره می شود و فضای جدیدی برای استفاده های بعدی در موبایل فراهم می شود.

6. از فضای ابری استفاده کنید

یکی از راه های بدون هزینه، استفاده از فضای ذخیره ابری (cloud storage) است که شرکت هایی مانند گوگل (دراپ باکس)، مایکروفاست (وان درایو) و اسکای درایو (SkyDrive) ارائه می دهند تا بتوانید به راحتی تصاویر، ویدئو و دیگر فایل هایی که نیاز دارید را در این فضا ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید دوباره از طریق موبایل و یا کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشید.

تنها مشکلی که در استفاده از این فضاهای ابری وجود دارد، اتصال حتمی به اینترنت برای دستیابی به اطلاعات ذخیره شده است.

موارد دیگری را نیز می توان به این فهرست اضافه کرد؛ برای مثال به جای آنکه که موسیقی های محبوب خود را در گوشی دانلود کنید، از اپلیکیشن های آنلاین برای گوش دادن به آهنگ های دلخواه استفاده کنید و یا آنکه به کمک نصب اپلیکیشن هایی که برای اینکار طراحی شده اند، هر چند وقت یک بار، فضای گوشی خود را از فایل های بیهوده پاک کنید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


7 روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:17 | بازدید : 149 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم.

7 روش برای افزایش حافظه گوشی همراه شما

گوشی های موبایل، سال هاست که همراه همیشگی ما شده اند و بسیاری از تصاویر، آواها و اطلاعات را به کمک آنها ثبت و ضبط می کنیم. از همین روست که برخورداری از حافظه با گیگ زیاد، یکی از ویژگی هایی است که در هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه می کنیم. اما صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم؛ موضوعی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر شما نیز مایل به یادگیری این راه ها هستید، همراهی شما برایمان مسرت بخش خواهد بود.

1. خرید گوشی های با حافظه زیاد

اجازه دهید با ساده ترین، اما پرهزینه ترین راه شروع کنیم؛ خرید گوشی های جدیدی که از حافظه داخلی، RAM و کارت حافظه بالایی برخوردارند. اگر به هر دلیلی مدت هاست که به فکر تعویض موبایل خود با یک مدل جدیدتر و به روز تر هستید، اجازه دهید به شما این نکته را گوشزد کنیم:در هنگام خرید، حتما به سراغ گوشی هایی با حافظه بالا بروید، مگر آنکه مطمئن باشید به داشتن حافظه بالا نیازی ندارید. در حال حاضر گوشی های موبایلی با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت گزینه های خوبی هستند، حتی خرید گوشی موبایل با حافظه 64 بسیار بهتر از گوشی موبایلی با حافظه 32 گیگابایتی است، چرا که میزان مشخصی از حجم این حافظه، به خود سیستم عامل اندروید و IOS و اپلیکیشن های ضروری اختصاص پیدا می کند.

  •  گوشی های با حافظه بیشتر، معمولا قیمت بالاتری دارند، چرا که باید از پردازنده های قوی تری نیز پشتیبانی کنند. پس اگر پیشنهاد ما را برای خرید گوشی موبایل می خواهید، صرف نظر از اینکه چه بودجه ای برای اینکار در نظر گرفته اید، می توانیم گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم؛ نسل های جدید گوشی شیائومی، به خوبی در حال رقابت با رقبای دیگر خود، یعنی سامسونگ و هووآوی هستند و از لحاظ کیفیت و قیمت هم می تواند نظر شما را به خوبی جلب کند.

2. استفاده از کارت حافظه

حافظه گوشی
اما راه های کم هزینه تری نیز برای ارتقا حافظه گوشی همراه شما وجود دارد. ما در ابتدا به سراغ معرفی خرید کارت حافظه رفته ایم که در بازار با نام microSD کارت و یا memory card هم شناخته می شود. برای خرید این نوع از کارت های حافظه باید به چند نکته توجه کنید:
  • گوشی موبایل شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی می کند؟ در حال حاضر در بازار می توانید کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 گیگابایت را در بازار پیدا کنید که برای مصارفی مانند حافظه جانبی گوشی موبایل و یا دوربین عکاسی استفاده می شوند.
  • سرعت انتقال داده در کارت حافظه چقدر است؟ هرچه این سرعت بیشتر باشد، مسلما شما به زمان کمتری برای انتقال داده های خود نیاز خواهید داشت. در حال حاضر کارت های حافظه با سرعت 80 MBps تا 120 MBps هم در بازار وجود دارند.
  • کلاس استاندارد کارت حافظه، چند است؟ به طور معمول گوشی های موبایلی که هم اکنون در بازار وجود دارند، از کارت های حافظه با کلاس استاندارد بالای چهار پشتیبانی می کنند و امروزه، حتی کارت هایی با کلاس 10 نیز به بازار عرضه شده اند.

3. پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه کش Cache گوشی

راه دیگری که برای افزایش حافظه گوشی می توانید به کار ببرید، پاک کردن حافظه گوشی از اپلیکیشن هایی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید. به طور معمول در ابتدای خرید گوشی، ممکن است میزان زیادی برنامه روی گوشی خود نصب کرده باشید که در حال حاضر، چندان استفاده ای از آنها نمی کنید. در این حالت، می توانید این اپلیکیشن ها را پاک کنید تا ظرفیت خالی حافظه گوشی شما بیشتر شود. البته بسته به تعداد برنامه موبایلی که از روی گوشی پاک می کنید، ممکن است ظرفیت زیادی در گوشی شما خالی نشود.
راه دوم، حذف اطلاعاتی مانند حافظه کش گوشی است. کش دیتا Cache Data تا حدی بحثی تخصصی در حوزه فناوری است، اما به صورت ساده می توانیم آن را اینطور بیان کنیم:اطلاعات ذخیره شده ای که در حین باز شدن اپلیکیشن ها در حافظه گوشی باقی می ماند تا در استفاده های مجدد، نیازی به خواندن آنها از صفر نباشد. برای پاک کردن این اطلاعات، به طور معمول از بخش setting گوشی، باید به سراغ گزینه storage بروید و این اطلاعات را پاک کنید.

4.خرید هارد اکسترنال

یکی دیگر از راه های افزایش حافظه گوشی، استفاده از هارد اکسترنالی است که معمولا برای ذخیره اطلاعات داخل لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می شود و می توان اطلاعات گوشی را روی آن ها خالی کرد. اگر به دنبال خرید این وسایل الکترونیکی پرقدرت و با حافظه زیاد هستید، پیشنهاد می کنیم، هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا تهیه کنید. به طور معمول تفاوت قیمت زیادی بین هارد اکسترنال 1 ترابایت تا 2 ترابایت و حتی 4 ترابایت وجود ندارد، اما تفاوت حافظه آنها بسیار زیاد است.
برندهای بسیار معتبری نیز هارد اکسترنال ارائه می کنند، اما اگر پیشنهاد ما را بخواهید، می توانیم به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت های مختلف اشاره کنیم که سرعت انتقال داده در آن بالاست، کیفیت بسیار خوبی دارد و در اتصال چندباره به سیستم های مختلف کمتر دچار مشکل می شوند. سعی کنید از نمایندگی های معتبر، اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید تا در صورت بروز مشکل، از گارانتی و خدمات آنها استفاده کنید.

5. استفاده از USB OTG

هارد اکسترنال
یکی از راه های ارزان برای افزایش حافظه گوشی موبایل خرید کابل های OTG و اتصال آن به موبایل است. با کمک این کابل ها، می توانید فلش مموری خود را به موبایل متصل کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال دهید. به این ترتیب، اطلاعات شما داخل این فلش ها ذخیره می شود و فضای جدیدی برای استفاده های بعدی در موبایل فراهم می شود.

6. از فضای ابری استفاده کنید

یکی از راه های بدون هزینه، استفاده از فضای ذخیره ابری (cloud storage) است که شرکت هایی مانند گوگل (دراپ باکس)، مایکروفاست (وان درایو) و اسکای درایو (SkyDrive) ارائه می دهند تا بتوانید به راحتی تصاویر، ویدئو و دیگر فایل هایی که نیاز دارید را در این فضا ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید دوباره از طریق موبایل و یا کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشید.

تنها مشکلی که در استفاده از این فضاهای ابری وجود دارد، اتصال حتمی به اینترنت برای دستیابی به اطلاعات ذخیره شده است.

موارد دیگری را نیز می توان به این فهرست اضافه کرد؛ برای مثال به جای آنکه که موسیقی های محبوب خود را در گوشی دانلود کنید، از اپلیکیشن های آنلاین برای گوش دادن به آهنگ های دلخواه استفاده کنید و یا آنکه به کمک نصب اپلیکیشن هایی که برای اینکار طراحی شده اند، هر چند وقت یک بار، فضای گوشی خود را از فایل های بیهوده پاک کنید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 393
بازدید ماه : 5600
بازدید کل : 342529
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 393
:: بازدید ماه : 5600
:: بازدید سال : 31037
:: بازدید کلی : 342529