“بعد از خرید لپ تاپ” و کامپیوتر چه کنیم ؟
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:31 | بازدید : 153 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 یکی از مهمترین سوالات کاربران “بعد از خرید لپ تاپ” و یا کامیپیوتر شخصی نصب نرم افزارهای کاربردی و مهم می باشد.

آموزش اقدامات اولیه بعد از خرید لپ تاپ

کامپیوترها یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای بروز و مدرن در سطح ج می باشند که امروزه استفاده از آن برای عموم مردم و کارمندان اتفاقی همه گیر شده است و اکثر کارها توسط کامپیوترها و یا جایگزینان آنها یعنی اسمارت فون ها انجام می شود. بنابراین این ابزار شناخته شده، در دنیای امروزه به بیشترین میزان ممکن در حال استفاده است و همچنین به خودی خود در پیشرفت تکنولوژی بسیار موثر بوده است چرا که اکثر طراحی ها توسط این ابزار استفاده می شود.

بعد از خرید لپ تاپ

اما رایانه ها به دو دسته کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها تقسیم می شوند و نسبت به مصرف و علاقه خود می توانید نوع رایانه را انتخاب و خریداری نمایید. اما بعد از خرید کامپیوتر یا لپ تاپ برای داشتن بهترین استفاده می بایست مراحلی را طی کنید تا از هنگ و کندی آن در حین کار خودداری نمایید. به همین دلیل تیم تکنولوژی نمناک در ادامه این مطلب قصد دارد شما را با مراحلی که بعد از خرید کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید را معرفی سازد تا بتوانید در حین استفاده از آن احساس رضایت و خوشایندی داشته باشید.همراه ما باشید.

1- نصب درایورها

بعد از خرید لپ تاپ از مجتمع های فروش، بصورت پیش فرض آنها می بایست اقدامات اولیه ویندوز شما را انجام داده و به بعد از تکمیل این فرآیند به شما تحویل دهند. اما برخی از فروشندگان برای رضایت مشتریان خود درایورهای مورد نیاز سیستم خریداری شده را نیز نصب می کنند و سپس به شما نحویل می دهند. با این وجود شما موظف به پرسیدن این سوال هستید که آیا تمام درایورهای مورد نیاز اعم از درایور گرافیک، وایرلس، موس، کیبورد، صدا و... نصب شده اند یا خیر؟!

اقدامات اصلی و ضروری بعد از خرید لپ تاپ

اگر پاسخ سوال شما منفی بود، می بایست یک نسخه از درایورهای سیستم عاملتان را تهیه کنید و برای استفاده از کامپیوتر آنها را به ترتیب نصب کنید که نصب آنها بسیار ساده و آسان می باشد و تنها می بایست چندین کلیک NEXT و INSTALL را بفشارید.


2- به روز رسانی سیستم عامل

دومین اقدامی که می بایست بعد از خرید کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید، به روز رسانی نسخه ویندوز نصب شده است تا باگ های موجود و تغییرات ایجاد شده اخیر در ویندوز را از همان ابتدای استفاده از ویندوز نصب کرده باشید. برای انجام این امر کافیست ابتدا دو کلید " Win + S " را بفشارید تا منو جستجو برای شما باز گردد.

اپدیت ویندوز

بعد از باز شدن منو جستجو اینک می بایست عبارت " Windows Update " را در کادر موجود تایپ کنید تا از آپدیت بودن و یا آپدیت نبودن ویندوز خود مطلع شوید و در صورت آپدیت نبودن اجازه دهید تا سیستم عامل شما آپدیت گردد.


3- نصب آنتی ویروس

اگر شما مدت هاست که از کامپیوتر استفاده می کنید، این تجربه را بدست آورده اید که بعد اکثرا بعد از ویروسی و کند شدن سیستم عامل ویندوز خود شروع به نصب انتی ویروس هایی می کنیم تا با استفاده از آنها ویروس ها را از بین ببریم و دیگر زمان زیادی را برای نصب ویندوز و برنامه های جانبی آن نگذرانیم.

ویروس کش های مورزد نیاز ویندوز

از این رو توصیه می شود بعد از خرید سیستم عامل مورد نیاز خود، در سومین قدم آنتی ویروس قدرتمندی همانند ESET NOD32 و... را دلخواه نصب کرده و آنها را آکتیو کنید تا ویروسی شدن سیستم عامل خود خوداری نمایید.


4- نصب برنامه های ضروری برای لپ تاپ یا کامپیوتر

آخرین اقدامی که شما می بایست آنرا انجام دهید، نصب نرم افزارهای مورد نیاز سیستم عامل شما می باشد. اما بطور کلی منظور از نرم افزارهای ضروری، نرم افزارهای پایه و اصلی می باشد که بعد از این مرحله شما می بایست نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید.

برنامه های مورد نیاز کامپیوتر

اما نرم افزارهای ضروری و پایه عبارتند از مایکروسافت آفیس، مرورگر ایمن، پی دی اف خوان، پلیر موزیک و ویدیو، وارد کردن جیمیل، فوتوشاپ و... که برای هر کاربر کامپیوتر یا لپتاپ بسیار ضروری هستند و در صورت عدم وجود هر یک از این موارد شاید کاری که قصد انجام آنرا دارید را نتوانید انجام دهید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رفع مشکل “ضعیف بودن اینترنت همراه اول”
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:27 | بازدید : 138 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر شما از مشتریان همراه اول هستید و با ضعف شدید در اینترنت روبرو شده اید، در این گزارش از نمناک با راه های رفع مشکل “ضعیف بودن اینترنت همراه اول” آشنا خواهید شد.

آموزش رفع مشکل ضعیف بودن اینترنت همراه اول

همراه اول از محبوب ترین و شناخته شده ترین اپراتورهای تلفن های همراه اول در کشورمان است که تاریخ تاسیس آن به سال 1373 برمیگردد که به مرور توانست استان ها و شهرهای مختلف کشورمان را تحت پوشش قرار دهد و خوشبختانه هم اکنون با بیش از ده دهه فعالیت این اپراتور، تقریبا هیچ استان و شهری وجود ندارد که تحت پوشش آن قرار نداشته باشد و ولی باز هم مشکل در روستاها گزارش می شود که امیدواریم هرچه سریعتر برطرف شود.

ضعیف بودن اینترنت همراه اول

اما از مهم ترین خدمات اپراتور همراه اول به غیر از دریافت و ارسال پیامک و همچنین مکالمه تلفنی، می توان به اینترنت همراه اول اشاره کرد که این روزها دارای میلیون ها مشتری از سرتاسر کشور است و به نحوی در زمینه های مختلفی مانند آموزش، ارتباطات، بیزینس، فرهنگ سازی و... تاثیر مثبت داشته که بی شک تاثیر مثبت در زندگی هر یک از ما داشته است که واقعیتی انکار کردنی نیست!

از طرفی گاهی اوقات ممکن است اینترنت همراه اول در اثر مشکلات فنی دچار برخی مسائل شود که همه جانبه خواهد بود ولی اگر شما دچار مشکل در اینترنت شده اید و سایر دوستان شما که از سیم کارت های این اپراتور استفاده می کنند، هیچ مشکلی ندارند، نشان دهنده رخ دادن مشکلی در تنظیمات اینترنت همراه اول و یا گوشی شما وجود دارد که باید آنرا برطرف کنید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از نمناک به روش های رفع مشکل ضعیف بودن اینترنت همراه اول اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

1- بررسی تنظیمات اینترنت همراه اول

ضعیف بودن اینترنت همراه اول

اگر شما سیم کارت همراه اول را جدیدا وارد گوشی هوشمند خود کرده اید و هنوز تنظیمات ابتدایی را دریافت نکرده اید و یا بصورت دستی وارد نکرده اید، توصیه ای که داریم این است که حتما تنظیمات اینترنت همراه اول را نصب کنید. برای این کار ما گزارش کاملی را تهیه کرده ایم که با استفاده از این لینــک می توانید تنظیمات اینترنت همراه اول را دریافت کنید. اما اگر شما از قبل از اینترنت گوشی استفاده کرده اید و بصورت ناگهانی به مشکل خورده اید، موارد ذیل را مطالعه کنید.

2- سرعت اینترنت را بررسی کنید

دومین کاری که باید انجام دهید، بررسی سرعت اینترنت می باشد که یک عامل مهم برای تشخیص مشکل می باشد. اما چگونه؟؟! شما ممکن است وارد یک وب سایتی شوید که دچار مشکل سروری است و نمی توانید برای مثال فیلم های مورد نظر را مشاهده کنید و یا ممکن است نتوانید همانند سرعت قبلی وارد آن وب سایت شوید. در این شرایط توصیه می شود که حتما و حتما برنامه های اینترنتی و یا سایر سایت ها را بررسی کنید تا دقیق تر متوجه مشکل شوید.

ضعیف بودن اینترنت همراه اول

از این رو فقط یک سایت دچار کندی شده بود، نشان دهنده مشکل از آن وب سایت است و اینترنت شما هیچ مشکلی ندارد. اما اگر کلا تمام وب سایت ها و برنامه های شما دچار این مشکل شده اند، نشان دهنده مشکل از سمت شما است. به همین دلیل ما توصیه می کنیم اول از همه سرعت اینترنت خود را با استفاده از این لینــک بسنجید که اگر پایین تر از میزان عادی بود، موارد ذیل را مطالعه کنید.

3- تماس با اپراتور همراه اول

اگر با انجام دو مرحله بالا متوجه شده اید که مشکل از جانب شرکت همراه اول است و هنوز شما موفق به برطرف کردن این مشکل نشده اید، توصیه ای که داریم این است با اپراتور همراه اول تماس حاصل نمائید و مشکلتان را مطرح کنید تا هر چه بهتر مشکل شما رسیدگی شود و در صورت لزوم، اقدامات کافی در این زمینه انجام شود و شما بتوانید مطابق روال گذشته از اینترنت همراه خود استفاده نمائید.

برای این کار می توانید از دو روش اقدام کنید که عبارتند از موارد ذیل؛

  1. تلفن تماس مشتریان همراه اول : همراه اول شماره ای را برای ارتباط مشتریان فراهم کرده است که شما می توانید به سادگی با یک شماره گیری آسان، به اپراتور همراه اول متصل شوید و مشکل خود را بیان کنید تا هر چه بهتر راهنمایی شوید. برای ارتباط با همراه اول با شماره تماس 9990 تماس حاصل نمائید.
  2. تیکت به اپراتور همراه اول : دومین راه برای ارتباط یافتن با اپراتورهای همیشه فعال همراه اول، استفاده از برنامه همراه من است که یک برنامه کاربردی جهت مدیریت حساب کاربری شما می باشد. از این رو باید ابتدا برنامه همراه من شرکت همراه اول را نصب کنید. سپس از قسمت پشتبانی برنامه، گزینه از من بپرس را انتخاب نمائید و با اپراتورهای همیشه حاضر همراه اول مشکل خود را درمیان بگذارید تا اقدام به بررسی آن نمایند که در تصویر ذیل بصورت کامل مشخص شده است؛

ضعیف بودن اینترنت همراه اول

4- تغییر حالت اینترنت 3G به 4G

برخی از ما ممکن است گاها اینترنت را از حالت 4G به حالت 3G بنابر دلایلی تغییر دهیم که طبیعتا با انجام این کار سرعت اینترنت به میزان چشمگیری تغییر پیدا خواهد کرد و با ضعف شدیدی روبرو خواهید شد. برای مثال اگر در حالت 4G یک فایل 100 مگابایتی را تنها در 20 الی 30 دانلود میکردید، اینک در حالت 3G شاید بیش از چند دقیقه طول بکشد. از این رو برای دریافت سرعت بیشتر از اینترنت همراه اول، در صورت ممکن گوشی خود را در حالت 4G قرار دهید.

ضعیف بودن اینترنت همراه اول

اما برای تغییر حالت شبکه از 3G به 4G باید وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس از منو کاربری گزینه connection را انتخاب کنید. در صفحه بعدی Mobile networks را انتخاب نمائید. اینک در صفحه باز شده حالت شبکه را در قسمت Network mode SIM 1 را در حالت LTE/3G قرار دهید.

5- کش مرورگر را حذف کنید

از مهم ترین عوامل در سرعت اینترنت دریافتی، می توان به یک مرورگر خوب و پر سرعت اشاره کرد که بی شک وجود آن می تواند موثر واقع شود و شاید در مسیری که هستید، به آن توجه نکنید و تمام مشکلات را به گوشی و شکرت ارائه دهنده اینترنت نسبت خواهید داد و این در حالی است که مشکل به دلیل استفاده از مرورگر نامعتبر و همچنین کش شدن مرورگر است و باید اقدام به برطرف کردن آن کنید.

ضعیف بودن اینترنت همراه اول

به همین دلیل توصیه می شود مرورگر کروم یا فایرفاکس را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید و اگر در گوشی دارید، اقدام به آپدیت آن ها نمائید. سپس وارد تنظیمات گوشی شوید و از منو تنظیمات گزینه Apps یا همان برنامه ها را انتخاب کنید. برنامه مرورگر خود را پیدا کنید و از بخش Storage، اقدام به حذف حافظه پنهان یا همان حافظه کش کنید.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترفند خلاصی از آهسته شارژ شدن گوشی و تبلت
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:24 | بازدید : 215 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 یکی از چیزهایی که همیشه ما را وارد چالش کرد، شارژ گوشی و عوامل مربوط به آن است که در این گزارش با دلایل دیر شارژ شدن گوشی آشنا خواهید شد.

علت طولانی شدن زمان شارژ گوشی

گوشی های هوشمند همواره از مهم ترین اختراعات بشر بوده است که این اختراع توانسته به بهترین شیوه  ممکن بر روی زندگی هریک از ما تاثیر بگذارد که اگر در طی اتفاقی ناگهانی، مشکلی برای گوشی هوشمند هر یک از ما رخ دهد، شاید بتوانیم یک هفته اول را به سختی تحمل کنیم. اما از آن به بعد واقعا جای خالی چیزی را هر روز احساس خواهیم کرد.

شارژ گوشی

با این وجود شاید این صنعت توانسته باشد در طی یک دهه پیشرفت بسیار زیادی کرده باشد، اما نتوانسته است به بهترین شیوه ممکن این تغییرات را در طی چند سال اخیر به گوشی ها اعمال کند و اگر با گوشی های هوشمند که در طی 3 یا 4 سال اخیر رونمایی شده اند، کمی کار کنیم متوجه عیوب و مشکلاتی خواهیم شد که نسبت به گوشی های امروزی واقعا شوکه کننده هستند.

از مهم ترین موارد ممکن در گوشی های چند سال اخیر، باتری گوشی می باشد که می تواند دچار مشکلاتی شود که این مشکلات عبارتند از؛

  1. دیر شارژ شدن گوشی
  2. خالی شدن سریع باتری
  3. باد کردن باتری گوشی و...

گرچه ما بهترین گوشی هوشمند سال را خریداری کرده باشیم، اما هر یک از 3 مشکل بالا می توانند حس بسیار ناخوشایند و بدی را به هر یک از ما تحمیل سازد. اما هیچ چیزی بدون راه حل نیست و طبیعتا برای موارد بالا نیز راه حل هایی وجود دارد که در این گزارش از نمناک ما قصد داریم شما را با دلایل شارژ آهسته گوشی و تبلیت آشنا سازیم. همراه ما باشید.

1- کابل نامناسب و غیر اورجینال

اولین دلیلی که ما قصد داریم آنرا به شما معرفی کنیم، کابل نامناسب و یا ایراد داری است که شما در حال استفاده از آن هستید. بنابراین اگر گوشی شما دیر شارژ می شود باید در اولین قدم کابل شارژ را بررسی کنید که دچار اتصالی و... نشده باشد. یکی از دلایلی که باعث آسیب به کابل شارژ گوشی می شود، استفاده روزمره از آن و نگهداری نادرست می باشد که در بلند مدت تاثیر اشتباهات شما بر روی آن اعمال خواهد شد.

کابل شارژر

کابل های USB ممکن است خم شوند، پوسیده شوند و قابلیت خود را زمانیکه بصورت مداوم به شارژ متصل هستند از دست دهند و سلامت کابل USB تماما به شما بستگی دارد که چگونه از آن مراقبت به عمل آورید. بطور کلی دو سر کابل های USB اسیب پذیر هستند و به همین دلیل است که شرکت های سازنده، در دو سر شارژر از پلاستیک استفاده می کنند تا در مقابل خم شدگی مقاومت نشان دهند.


2- منبع شارژ ضعیف

اگر شما از آن دسته افراد هستید که برای شارژ گوشی با اتصال به کامپیوتر اقدام می کنید، طبیعتا گوشی شما دیر شارژ خواهد شد و هیچ ربطی به شارژر یا کابل شارژر ندارد و جای نگرانی نیست. بطور کلی خروجی کابل USB از کامپیوتر به گوشی نسبت به استاندارد گوشی بسیار کم و ناچیز خواهد بود و شما نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید. اما وقتی کابل شارژ شما هم در این اتصال، آسیب دیده باشد، میزان خروجی نیز مجددا کاهش پیدا خواهد کرد.

شارژ گوشی

اما وقتی میزان ولتاژ دریافتی باتری گوشی از استاندارد آن کاهش پیدا کند، اولین چیزی که آسیب می بیند، باتری گوشی است که در بلند مدت آسیب شدیدی خواهد دید و شما باید هزینه ای را برای تعویض باتری گوشی کنار بگذارید. با این حال هیچ روشی همانند شارژ مستقیم با پریز نخواهد بود چرا که از هر روشی بسیار سریع تر می باشد و به باتری گوشی آسیبی وارد نخواهد کرد.

توجه : اگر شما این کار را انجام دادید و اما نتیجه مطلوبی نگرفتید مشکل می تواند در باتری، سیم کشی خانه مخصوصا خانه های قدیمی، شارژر و کابل شارژ گوشی باشد.


3- آداپتور نامناسب و نامرغوب

یکی از چیزی هایی که ممکن است در اینجور مواقع اصلا به آن فکر نکنیم، همین مورد می باشد! بله. این اتفاق بیشتر زمانی رخ میدهد که شما شارژر جدیدی خریداری می کنید که با اتصال آن به برق، متوجه این خواهید شد که گوشی شما نسبت به قبل بسیار دیرتر شارژ می شود و این نشان دهنده تقلبی و غیر اورجینال بودن شارژر گوشی شما می باشد. بنابراین توصیه ای که ما برای شما داریم خرید شارژر اورجینال از نمایندگی های گوشی می باشد و گرچه شاید کمی گران تمام شود، اما به باتری و گوشی شما آسیبی نخواهد رساند.

آداپتور شارژر

توجه : روش هایی برای تشخیص شارژر تقلبی از اورجینال وجود دارد که با کلیک بر روی این لینک می توانید مطالعه کنید.


4- قدیمی شدن گوشی

قدیمی شدن گوشی

گوشی های امروزی همان گونه که میدانید دارای فناوری هایی همچون فست شارژ و برخی از آنها مجهز به توربوشارژ نیز هستند که در طی چند دقیقه بصورت صفر تا صد شارژ خواهند شد. بنابراین اگر گوشی شما مجهز به این فناوری ها نیست، جای نگرانی نیست چرا که گوشی شما در طی مدت بیشتری نسبت به گوشی های امروزی شارژ می شوند و هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر این موضوع برای شما زجر آور شده است، می توانید گوشی جدیدی خریداری کنید که توصیه ما به شما سری a سامسونگ و یا سری m سامسونگ است که قیمت مناسبی دارند.


5- باتری گوشی

باتری گوشی

اگر تمام مواردی که به ذهنتان می رسد را به خوبی و به درستی چک کرده اید و هیچ مشکلی وجود نداشت، ممکن است احتمالا باتری گوشی شما دچار آسیب شده باشد. از این رو اگر قاب پشتی گوشی شما باز می شود، تنها نیاز به خرید یک باتری جدید از مراکز معتبر دارید و خودتان می توانید بصورت دستی باتری را تعویض کنید. اما اگر قاب پشتی گوشی شما باز نمی شود، توصیه ای که برای شما داریم این است که گوشی را بدست متخصصان و نمایندگی گوشی خود دهید تا اقدام به تعویض باتری کنند.


6- برنامه های باز را ببندید

اگر چه صفحه گوشی شما کاملا خاموش باشد، به این معنا نیست که گوشی شما در حال آنالیز و یا اجرای هیچ برنامه ای نیست! در پشت صحنه ممکن است برنامه هایی را مشاهده کنید که در حال اجرا هستند و به همین دلیل از شارژ شدن سریع گوشی خودداری می کنند و اجازه نمی دهند گوشی شما سریع تر شارژ شود. بنابراین قبل از شارژ شدن گوشی، برنامه های باز را بصورت کامل ببندید.

شارژ گوشی

توجه :به هیچ عنوان در حین شارژ با گوشی کار نکنید و در صورت امکان قاب محافظ را هم خارج کنید تا از گرم شدن گوشی در حین شارژ جلوگیری شود.


7- آسیب دیدن پورت USB گوشی

پورت usb

شاید اصلا هیچ یک از موارد بالا با مشکل شما صدق نکند و این سوال «چرا گوشی دیر شارژ میشود؟» برایتان پیش بیاید که چرا چنین اتفاقی باید بیافتد؟! شاید منبع مشکل در خود گوشی باشد و شما از آن اطلاعی نداشته باشید! احتمال داده می شود که پورت USB ورودی گوشی یا تبلت شما شاید آسیب دیده باشد و نتواند به درستی شارژ شود. اگر چنین مشکلی را احساس کردید حتما گوشی خود را به یک متخصص منتقل کنید تا فورا گوشی شما را تعمیر کند.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پس از افتادن گوشی و ضربه خوردن آن چه کنیم؟
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:22 | بازدید : 126 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای خیلی از افراد پیش آمده است که به هنگام افتادن گوشی و ضربه خوردن آن دست و پای خود را گم کرده و نمیدانیم چکار کنیم راه حل این موضوع را درنمناک ملاحظه فرمایید.

کارهایی که بعد از افتادن گوشی باید انجام دهیم

گوشی های هوشمند در دنیای امروزه دارای نقش مهم و موثری در زندگی ما هستیند که در کنار مزایای بی نهایت خود، دارایا معایب فراوانی نیز هستند و مهم ترین آنها آسیب پذیر بودنشان می باشد که تنها با ضربه ای کوچک ممکن است آسیب ببینند و گلس رویی آنها از بین برود. از این رو باید به شدت مراقب آنها باشیم تا مشکلی در آنها ایجاد نشود و بتوانیم به مدت طولانی از آنها استفاده کنیم.

افتادن گوشی

اما شاید گوشی ما به شدت دچار شکستگی شوند و از دستمان بصورت ناگهانی به زمین بیافتند و کاملا نابود شوند. با این وجود در این شرایط باید چه کاری را انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با نکاتی که باید پس از افتادن گوشی بر روی زمین رعایت کنید، آشنا خواهیم ساخت. همراه ما باشید.

  • پس از افتادن گوشی بر روی زمین، در صورت امکان باتری آن را خارج کنید

برخی از گوشی ها از باتری داخلی استفاده می کنند که نمی توان باتری آنها را جدا نمود. اما در مقابل برخی نیز هستند که می توان باتری را باز کردن قاب پشتی خارج نمود. بنابراین در صورت امکان باتری گوشی خود را فورا خارج کنید تا اجازه دهید موبایل کمی با این شوک از حالت فعال به حالت غیرفعال تغییر یابد. سپس آنرا روشن کنید و اگر روشن شد، فورا از اطلاعات موجود در آن فایل پشتیبان تهیه سازید.

ضربه خوردن گوشی هوشمند

برخورد گوشی هوشمند با سنگ یا با سطوح مختلف

  • تعمیر کردن تلفن توسط تعمیر کار

اگر توانستید از اطلاعات موجود در تلفن همراه خود فایل پشتیبان تهیه کنید، فورا آنرا به نزدیک ترین تعمیرگاه تلفن همراه منتقل کنید و اجازه دهید تا تعمیر شود. همچنین اگر گوشی روشن نشد، می توانید آنرا به برق متصل کنید و به گونه ای به آن شوک وارد سازید تا این گونه روشن شود و بتوانید از اطلاعات آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • هنگ کردن گوشی بعد از افتادن عادی است!

بعد از افتادن گوشی بر روی زمین، ممکن است به میزان زیادی هنگ کند که می تواند عامل ناخوشایند برای هر یک از ما باشد. از این رو بعد از تهیه نسخه پشتیبان، توصیه می شود گوشی را یکبار به حالت کارخانه بازگردانید تا این مشکل برطرف شود.

افتادن گوشی

ضربه خوردن گوشی به هنگام برخوردبه زمین

 

 

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حذف غیرقابل بازیابی اطلاعات لپ تاپ و گوشی
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:20 | بازدید : 125 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زمانی که به فکر فروش کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی موبایل تان هستید یک نگرانی بزرگ با شماست و آنهم بازیابی اطلاعات شخصی شما بعد از پاک کردن آنهاست که راه حل آن در این بخش است.

حذف غیر قابل بازیابی اطلاعات با این روش

در دنیای پیشرفته امروز، اطلاعات شخصی ما از مهم ترین و ضروری ترین اطلاعات ما می باشد که ما آنها در درون مغز دوم خود یعنی اسمارت فون ها و هارد اکسترنال هایمان ذخیره می کنیم تا در صورت نیاز از آنها مشاهده کنیم. اما افرادی که می خواهند تا به اطلاعات انسان های دیگر دست پیدا کنند، بسیار زیاد است و می خواهند از طریق این اقدام از افراد مختلق سوء استفاده نمایند. بنابراین اولین کاری که باید ما انجام دهیم این است که باید پسوردی تعریف نماییم و اجازه ندهیم دست افراد دیگر به آن ها برسد و اطلاعاتمان را منتشر نمایند.

بازیابی اطلاعات

اما همان گونه مستحضر هستید تصاویر، ویدیوها و یا بطور کلی تمام فایل های که در سیستم عامل ویندوز و یا هر سیستم عامل دیگری حذف می شوند، با برنامه های جانبی قابل بازیابی هستند و این می تواند زمینه ای برای سوء استفاده افرادی باشد که می خواهند به اطلاعات شما دست پیدا کنند. بنابراین می توان این گونه گفت زمانیکه شما فایل یا فایل هایی را حذف می کنید، بصورت 100 درصد حذف نمی شوند و می توان با برنامه های جانبی آن ها را بازگرداند.

به همین دلیل در این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک ما قصد داریم روشی ساده و کلی برای حذف کلی یک درایو را به شما کاربران معرفی سازیم که با استفاده از آن می توانید از بازیابی مجدد فایل های حذف شده جلوگیری کنید. همراه ما باشید.

بازیابی اطلاعات

حذف غیر قابل برگشت اطلاعات در سیستم عامل ویندوز

چطور فایل های پاک شده را غیر قابل بازیابی کنیم

برای غیر قابل بازیابی کردن فایل ها در کامپیوترها، باید مراحل زیر را یک به یک انجام دهید ؛
1- ابتدا با استفاده از دو کلید کاربردی " Win + R " پنجره RUNرا باز کنید.
2-در پنجره باز شده عبارت cmdرا وارد کنید و سپس "Enter" را بفشارید.
3-در این قسمت اگر قصد حذف تمام فایل های درایو d را دارید، فرمان  " d:cipher /wرا تایپ کنید و سپس "Enter " را بفشارید.
 
توجه :پس از اجرای این فرآیند دیگر فایل های شما قابل بازیابی نخواهند بود و دیگر دست افراد سوء استفاده کننده به اطلاعات شما نخواهد رسید.
 
 
 
 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


7 روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:17 | بازدید : 3758 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم.

7 روش برای افزایش حافظه گوشی همراه شما

گوشی های موبایل، سال هاست که همراه همیشگی ما شده اند و بسیاری از تصاویر، آواها و اطلاعات را به کمک آنها ثبت و ضبط می کنیم. از همین روست که برخورداری از حافظه با گیگ زیاد، یکی از ویژگی هایی است که در هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه می کنیم. اما صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم؛ موضوعی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر شما نیز مایل به یادگیری این راه ها هستید، همراهی شما برایمان مسرت بخش خواهد بود.

1. خرید گوشی های با حافظه زیاد

اجازه دهید با ساده ترین، اما پرهزینه ترین راه شروع کنیم؛ خرید گوشی های جدیدی که از حافظه داخلی، RAM و کارت حافظه بالایی برخوردارند. اگر به هر دلیلی مدت هاست که به فکر تعویض موبایل خود با یک مدل جدیدتر و به روز تر هستید، اجازه دهید به شما این نکته را گوشزد کنیم:در هنگام خرید، حتما به سراغ گوشی هایی با حافظه بالا بروید، مگر آنکه مطمئن باشید به داشتن حافظه بالا نیازی ندارید. در حال حاضر گوشی های موبایلی با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت گزینه های خوبی هستند، حتی خرید گوشی موبایل با حافظه 64 بسیار بهتر از گوشی موبایلی با حافظه 32 گیگابایتی است، چرا که میزان مشخصی از حجم این حافظه، به خود سیستم عامل اندروید و IOS و اپلیکیشن های ضروری اختصاص پیدا می کند.

  •  گوشی های با حافظه بیشتر، معمولا قیمت بالاتری دارند، چرا که باید از پردازنده های قوی تری نیز پشتیبانی کنند. پس اگر پیشنهاد ما را برای خرید گوشی موبایل می خواهید، صرف نظر از اینکه چه بودجه ای برای اینکار در نظر گرفته اید، می توانیم گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم؛ نسل های جدید گوشی شیائومی، به خوبی در حال رقابت با رقبای دیگر خود، یعنی سامسونگ و هووآوی هستند و از لحاظ کیفیت و قیمت هم می تواند نظر شما را به خوبی جلب کند.

2. استفاده از کارت حافظه

حافظه گوشی
اما راه های کم هزینه تری نیز برای ارتقا حافظه گوشی همراه شما وجود دارد. ما در ابتدا به سراغ معرفی خرید کارت حافظه رفته ایم که در بازار با نام microSD کارت و یا memory card هم شناخته می شود. برای خرید این نوع از کارت های حافظه باید به چند نکته توجه کنید:
  • گوشی موبایل شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی می کند؟ در حال حاضر در بازار می توانید کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 گیگابایت را در بازار پیدا کنید که برای مصارفی مانند حافظه جانبی گوشی موبایل و یا دوربین عکاسی استفاده می شوند.
  • سرعت انتقال داده در کارت حافظه چقدر است؟ هرچه این سرعت بیشتر باشد، مسلما شما به زمان کمتری برای انتقال داده های خود نیاز خواهید داشت. در حال حاضر کارت های حافظه با سرعت 80 MBps تا 120 MBps هم در بازار وجود دارند.
  • کلاس استاندارد کارت حافظه، چند است؟ به طور معمول گوشی های موبایلی که هم اکنون در بازار وجود دارند، از کارت های حافظه با کلاس استاندارد بالای چهار پشتیبانی می کنند و امروزه، حتی کارت هایی با کلاس 10 نیز به بازار عرضه شده اند.

3. پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه کش Cache گوشی

راه دیگری که برای افزایش حافظه گوشی می توانید به کار ببرید، پاک کردن حافظه گوشی از اپلیکیشن هایی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید. به طور معمول در ابتدای خرید گوشی، ممکن است میزان زیادی برنامه روی گوشی خود نصب کرده باشید که در حال حاضر، چندان استفاده ای از آنها نمی کنید. در این حالت، می توانید این اپلیکیشن ها را پاک کنید تا ظرفیت خالی حافظه گوشی شما بیشتر شود. البته بسته به تعداد برنامه موبایلی که از روی گوشی پاک می کنید، ممکن است ظرفیت زیادی در گوشی شما خالی نشود.
راه دوم، حذف اطلاعاتی مانند حافظه کش گوشی است. کش دیتا Cache Data تا حدی بحثی تخصصی در حوزه فناوری است، اما به صورت ساده می توانیم آن را اینطور بیان کنیم:اطلاعات ذخیره شده ای که در حین باز شدن اپلیکیشن ها در حافظه گوشی باقی می ماند تا در استفاده های مجدد، نیازی به خواندن آنها از صفر نباشد. برای پاک کردن این اطلاعات، به طور معمول از بخش setting گوشی، باید به سراغ گزینه storage بروید و این اطلاعات را پاک کنید.

4.خرید هارد اکسترنال

یکی دیگر از راه های افزایش حافظه گوشی، استفاده از هارد اکسترنالی است که معمولا برای ذخیره اطلاعات داخل لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می شود و می توان اطلاعات گوشی را روی آن ها خالی کرد. اگر به دنبال خرید این وسایل الکترونیکی پرقدرت و با حافظه زیاد هستید، پیشنهاد می کنیم، هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا تهیه کنید. به طور معمول تفاوت قیمت زیادی بین هارد اکسترنال 1 ترابایت تا 2 ترابایت و حتی 4 ترابایت وجود ندارد، اما تفاوت حافظه آنها بسیار زیاد است.
برندهای بسیار معتبری نیز هارد اکسترنال ارائه می کنند، اما اگر پیشنهاد ما را بخواهید، می توانیم به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت های مختلف اشاره کنیم که سرعت انتقال داده در آن بالاست، کیفیت بسیار خوبی دارد و در اتصال چندباره به سیستم های مختلف کمتر دچار مشکل می شوند. سعی کنید از نمایندگی های معتبر، اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید تا در صورت بروز مشکل، از گارانتی و خدمات آنها استفاده کنید.

5. استفاده از USB OTG

هارد اکسترنال
یکی از راه های ارزان برای افزایش حافظه گوشی موبایل خرید کابل های OTG و اتصال آن به موبایل است. با کمک این کابل ها، می توانید فلش مموری خود را به موبایل متصل کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال دهید. به این ترتیب، اطلاعات شما داخل این فلش ها ذخیره می شود و فضای جدیدی برای استفاده های بعدی در موبایل فراهم می شود.

6. از فضای ابری استفاده کنید

یکی از راه های بدون هزینه، استفاده از فضای ذخیره ابری (cloud storage) است که شرکت هایی مانند گوگل (دراپ باکس)، مایکروفاست (وان درایو) و اسکای درایو (SkyDrive) ارائه می دهند تا بتوانید به راحتی تصاویر، ویدئو و دیگر فایل هایی که نیاز دارید را در این فضا ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید دوباره از طریق موبایل و یا کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشید.

تنها مشکلی که در استفاده از این فضاهای ابری وجود دارد، اتصال حتمی به اینترنت برای دستیابی به اطلاعات ذخیره شده است.

موارد دیگری را نیز می توان به این فهرست اضافه کرد؛ برای مثال به جای آنکه که موسیقی های محبوب خود را در گوشی دانلود کنید، از اپلیکیشن های آنلاین برای گوش دادن به آهنگ های دلخواه استفاده کنید و یا آنکه به کمک نصب اپلیکیشن هایی که برای اینکار طراحی شده اند، هر چند وقت یک بار، فضای گوشی خود را از فایل های بیهوده پاک کنید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


7 روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:17 | بازدید : 139 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم.

7 روش برای افزایش حافظه گوشی همراه شما

گوشی های موبایل، سال هاست که همراه همیشگی ما شده اند و بسیاری از تصاویر، آواها و اطلاعات را به کمک آنها ثبت و ضبط می کنیم. از همین روست که برخورداری از حافظه با گیگ زیاد، یکی از ویژگی هایی است که در هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه می کنیم. اما صرف نظر از اینکه گوشی موبایلی با حافظه کم و یا زیاد خریداری کرده باشیم، راه هایی وجود دارند که اجازه می دهند بیش از ظرفیت گوشی از آن استفاده کنیم؛ موضوعی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر شما نیز مایل به یادگیری این راه ها هستید، همراهی شما برایمان مسرت بخش خواهد بود.

1. خرید گوشی های با حافظه زیاد

اجازه دهید با ساده ترین، اما پرهزینه ترین راه شروع کنیم؛ خرید گوشی های جدیدی که از حافظه داخلی، RAM و کارت حافظه بالایی برخوردارند. اگر به هر دلیلی مدت هاست که به فکر تعویض موبایل خود با یک مدل جدیدتر و به روز تر هستید، اجازه دهید به شما این نکته را گوشزد کنیم:در هنگام خرید، حتما به سراغ گوشی هایی با حافظه بالا بروید، مگر آنکه مطمئن باشید به داشتن حافظه بالا نیازی ندارید. در حال حاضر گوشی های موبایلی با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت گزینه های خوبی هستند، حتی خرید گوشی موبایل با حافظه 64 بسیار بهتر از گوشی موبایلی با حافظه 32 گیگابایتی است، چرا که میزان مشخصی از حجم این حافظه، به خود سیستم عامل اندروید و IOS و اپلیکیشن های ضروری اختصاص پیدا می کند.

  •  گوشی های با حافظه بیشتر، معمولا قیمت بالاتری دارند، چرا که باید از پردازنده های قوی تری نیز پشتیبانی کنند. پس اگر پیشنهاد ما را برای خرید گوشی موبایل می خواهید، صرف نظر از اینکه چه بودجه ای برای اینکار در نظر گرفته اید، می توانیم گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم؛ نسل های جدید گوشی شیائومی، به خوبی در حال رقابت با رقبای دیگر خود، یعنی سامسونگ و هووآوی هستند و از لحاظ کیفیت و قیمت هم می تواند نظر شما را به خوبی جلب کند.

2. استفاده از کارت حافظه

حافظه گوشی
اما راه های کم هزینه تری نیز برای ارتقا حافظه گوشی همراه شما وجود دارد. ما در ابتدا به سراغ معرفی خرید کارت حافظه رفته ایم که در بازار با نام microSD کارت و یا memory card هم شناخته می شود. برای خرید این نوع از کارت های حافظه باید به چند نکته توجه کنید:
  • گوشی موبایل شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی می کند؟ در حال حاضر در بازار می توانید کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 گیگابایت را در بازار پیدا کنید که برای مصارفی مانند حافظه جانبی گوشی موبایل و یا دوربین عکاسی استفاده می شوند.
  • سرعت انتقال داده در کارت حافظه چقدر است؟ هرچه این سرعت بیشتر باشد، مسلما شما به زمان کمتری برای انتقال داده های خود نیاز خواهید داشت. در حال حاضر کارت های حافظه با سرعت 80 MBps تا 120 MBps هم در بازار وجود دارند.
  • کلاس استاندارد کارت حافظه، چند است؟ به طور معمول گوشی های موبایلی که هم اکنون در بازار وجود دارند، از کارت های حافظه با کلاس استاندارد بالای چهار پشتیبانی می کنند و امروزه، حتی کارت هایی با کلاس 10 نیز به بازار عرضه شده اند.

3. پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه کش Cache گوشی

راه دیگری که برای افزایش حافظه گوشی می توانید به کار ببرید، پاک کردن حافظه گوشی از اپلیکیشن هایی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی دهید. به طور معمول در ابتدای خرید گوشی، ممکن است میزان زیادی برنامه روی گوشی خود نصب کرده باشید که در حال حاضر، چندان استفاده ای از آنها نمی کنید. در این حالت، می توانید این اپلیکیشن ها را پاک کنید تا ظرفیت خالی حافظه گوشی شما بیشتر شود. البته بسته به تعداد برنامه موبایلی که از روی گوشی پاک می کنید، ممکن است ظرفیت زیادی در گوشی شما خالی نشود.
راه دوم، حذف اطلاعاتی مانند حافظه کش گوشی است. کش دیتا Cache Data تا حدی بحثی تخصصی در حوزه فناوری است، اما به صورت ساده می توانیم آن را اینطور بیان کنیم:اطلاعات ذخیره شده ای که در حین باز شدن اپلیکیشن ها در حافظه گوشی باقی می ماند تا در استفاده های مجدد، نیازی به خواندن آنها از صفر نباشد. برای پاک کردن این اطلاعات، به طور معمول از بخش setting گوشی، باید به سراغ گزینه storage بروید و این اطلاعات را پاک کنید.

4.خرید هارد اکسترنال

یکی دیگر از راه های افزایش حافظه گوشی، استفاده از هارد اکسترنالی است که معمولا برای ذخیره اطلاعات داخل لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می شود و می توان اطلاعات گوشی را روی آن ها خالی کرد. اگر به دنبال خرید این وسایل الکترونیکی پرقدرت و با حافظه زیاد هستید، پیشنهاد می کنیم، هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا تهیه کنید. به طور معمول تفاوت قیمت زیادی بین هارد اکسترنال 1 ترابایت تا 2 ترابایت و حتی 4 ترابایت وجود ندارد، اما تفاوت حافظه آنها بسیار زیاد است.
برندهای بسیار معتبری نیز هارد اکسترنال ارائه می کنند، اما اگر پیشنهاد ما را بخواهید، می توانیم به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت های مختلف اشاره کنیم که سرعت انتقال داده در آن بالاست، کیفیت بسیار خوبی دارد و در اتصال چندباره به سیستم های مختلف کمتر دچار مشکل می شوند. سعی کنید از نمایندگی های معتبر، اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید تا در صورت بروز مشکل، از گارانتی و خدمات آنها استفاده کنید.

5. استفاده از USB OTG

هارد اکسترنال
یکی از راه های ارزان برای افزایش حافظه گوشی موبایل خرید کابل های OTG و اتصال آن به موبایل است. با کمک این کابل ها، می توانید فلش مموری خود را به موبایل متصل کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال دهید. به این ترتیب، اطلاعات شما داخل این فلش ها ذخیره می شود و فضای جدیدی برای استفاده های بعدی در موبایل فراهم می شود.

6. از فضای ابری استفاده کنید

یکی از راه های بدون هزینه، استفاده از فضای ذخیره ابری (cloud storage) است که شرکت هایی مانند گوگل (دراپ باکس)، مایکروفاست (وان درایو) و اسکای درایو (SkyDrive) ارائه می دهند تا بتوانید به راحتی تصاویر، ویدئو و دیگر فایل هایی که نیاز دارید را در این فضا ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید دوباره از طریق موبایل و یا کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشید.

تنها مشکلی که در استفاده از این فضاهای ابری وجود دارد، اتصال حتمی به اینترنت برای دستیابی به اطلاعات ذخیره شده است.

موارد دیگری را نیز می توان به این فهرست اضافه کرد؛ برای مثال به جای آنکه که موسیقی های محبوب خود را در گوشی دانلود کنید، از اپلیکیشن های آنلاین برای گوش دادن به آهنگ های دلخواه استفاده کنید و یا آنکه به کمک نصب اپلیکیشن هایی که برای اینکار طراحی شده اند، هر چند وقت یک بار، فضای گوشی خود را از فایل های بیهوده پاک کنید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چاپ پوستر 3 بعدی ارسال به سراسر کشور
سه شنبه 19 فروردين 1395 ساعت 13:28 | بازدید : 558 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بارکد تمامی کشور ها و سازمان ها
شنبه 30 دی 1396 ساعت 10:18 | بازدید : 829 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بسیاری از محصولات شرکت­های تولیدی، در سراسر دنیا قابل فروش هستند. با توجه به این مسئله وجود بارکدهای منحصر به فردی که آنها را از یکدیگر متمایز سازد ضروری به نظر می­رسد. تبدیل اعداد به بارکد خواندن بارکد نیاز به استاندارد مشخصی دارد. در حال حاضر در دنیا چند استاندارد برای تولید و استفاده از بارکد وجود دارد که معتبرترین آنها استاندارد EAN/UCC است که۱۰۳ کشور در دنیا از آن تبعیت می­کنند و حدود۹۰ درصد تجارت دنیا را پوشش می­دهد.

در ایران به علت ضرورتی که بنا به توسعه صدور کالاهای غیر نفتی ایران به بازارهای جهانی به وجود آمد در سال ۱۳۷۴ سازمانی با عنوان »مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات« زیر نظر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تاسیس شد و پس از انجام مطالعات لازم با انتخاب استاندارد EAN/UCC کشور ما به عضویت موسسه بین المللی EAN International درآمد. تاکنون بیش از ۵ هزار شرکت- که بیشتر آنها شرکت های تولید کننده محصولات غذایی و شیمیایی هستند- به عضویت این موسسه درآمده و برای کالاها و محصولات خود بارکد دریافت کرده اند.

 


 

barcode

 

بارکد محصولات،۱۲ رقمی است. البته در برخی از کشورها به دلایل مختلف بارکد۱۳ رقمی نیز وجود دارد.۱۲ رقم بارکد به شرح زیر معنی دار می شود:

 

سه رقم اول نمایانگر کد کشور(۶۲۶= کد ایران)،۵ رقم بعدی کد شرکت سازنده،۴ رقم بعدی کد کالای مربوطه و در نهایت۱ رقم آخر کد کنترل توسط رایانه به منظور کنترل صحت کد مورد نظر است.

 

 

کد ها در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: آموزش , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برای خرید کمپانی‌های مطرح دنیا چند سال درآمد نفتی ایران نیاز است؟
دو شنبه 12 بهمن 1394 ساعت 23:11 | بازدید : 938 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای خرید کمپانی‌های مطرح دنیا چند سال درآمد نفتی ایران نیاز است؟!
____________________________________________
در ابتدا لازم است بیان کنم آمار ارزش‌گذاری کمپانی‌ها براساس داده‌های وب‌سایت Statista است و هم‌چنین درآمد نفتی ایران نیز بنا بر تولید روزانه یک میلیون بشکه با قیمت 40 دلار درنظر گرفته شده است. بنابراین درآمد سالانه ایران در حالت میانگین سالانه 14 میلیارد دلار خواهد بود.

- اپل (Apple)

گران‌ترین کمپانی دنیا با ارزش‌ 724/723 میلیارد دلار، اپل نام‌ دارد. در رابطه با ارزش این کمپانی بهتر است بدانید این مقدار بیش‌ از 2 برابر ارزش کشور یونان است. با احتساب درآمد میانگین نفتی ایران چیزی حدود 52 سال زمان لازم است تا بتوان کمپانی اپل را تصاحب کرد!

- گوگل (Google)

گوگل، بزرگ‌ترین کمپانی اینترنتی دنیا ارزشی معادل 345/849 میلیارد دلار دارد که اگر بخواهیم با میانگین درآمد فعلی نفتی ایران آن‌را بخریم، زمانی معادل 25 سال نیاز خواهیم داشت. البته با این مقدار می‌توانیم 125 تیم مثل منچستر یونایتد را نیز بخریم.

- مایکروسافت (Microsoft)

کمپانی مایکروسافت در حال حاضر ارزشی معادل 333/524 میلیارد دلار دارد، برای خرید ردموندی‌ها می‌بایست حدودا 24 سال و 10 ماه درآمد نفتی ایران را داشته باشیم. البته حساب بیل‌گیتس را از این کمپانی جدا کنید زیرا شخص بیل‌گیتس هم‌اکنون سرمایه‌ای معادل 80 میلیارد دلار دارد که چیزی معادل 6 سال درآمد نفتی ایران با قیمت کنونی است.

- سامسونگ (Samsung Electronics)

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌همراه دنیا و یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم خانگی ارزشی معادل 214/039 میلیارد دلار دارد که برابر با درآمد نفتی 15 سال ایران است. این کمپانی در سال 2014 درآمدی معادل 45/45 میلیارد دلار را داشته که حدود 3 برابر درآمد فعلی نفتی یک ساله ایران است.

- فیس‌بوک (FaceBook)

فیس‌بوک در سال 2015 توانست 29امین کمپانی با ارزش‌ دنیا لقب بگیرد. فیس‌بوک هم‌اکنون ارزشی معادل 183/860 میلیارد دلار دارد، این به‌معنی 13 سال درآمد نفتی ایران است.

- اینتل (Intel)

بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده پردازنده دنیا با این‌که این‌روزها هم‌چون گذشته قدرتمند نیست، اما با ارزش 148/094 میلیارد دلاری خود هنوز یکی از باارزش‌ترین کمپانی‌های دنیا محسوب می‌شود؛ برای تصاحب اینتل باید هزینه‌ای معادل 11 سال درآمد نفتی ایران صرف شود.

البته ممکن است این ارقام دقیق دقیق نباشد ولی بهرحال نشان میدهد که تولید ارزش در دنیای امروز به سمت منابع دیگری سوق یافته است

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با گوگل چاله های خیابان را ببینید
دو شنبه 30 شهريور 1394 ساعت 1:38 | بازدید : 562 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

در چند سال اخیر شاهد ورود فناوری های متععدی در صنعت خودرو سازی و امنیت جاده جاده بوده ایم اما اینبار کمپانی گوگل با ثبت یک اختراع خود،یکی از دیگر از مهمترین معضلات رانندگی را برطرف کرده است.

 چاله های درون خیابان ها و جاده ها یکی از بزرگترین مشکلات رانندگی هستند که هر راننده ایی با هر قدر مهارت ممکن است گرفتار آنها بشود.این چاله ها همیشه مشکل ساز نیستند اما گاهی با صدمات بسیار رانندگان را عصبانی میکنند.هر ساله گزارش هایی مبنی بر میلیون ها دلار ضرر مالی بر اثر وجود این چاله های در خیابان ها و جاده ها منتشر میگردد. محصول جدید گوگل شامل 2 حسگر خواهد بود.یک سنسور GPS و یک شتاب دهنده عمودی.پس از نصب این محصول درون خودروها،پس از هربار ضربه ناشی از وجود یک چاله،اطلاعت به صورت مستقیم بر روی سرور گوگل ضبط میگردند و سپس محل دقیق چاله مشخص میگردد.سپس سیستم اخطار GPS درون خودرو در زمان نزدیک شدن به آن چاله هشدار داده و با نمایش محل آن چاله راننده را از خطر آن آگاه میسازد.خوشبختانه گوگل توسط یک سیستم نرم افزاری،مانع ورود اطلاعات تکراری به سرور خود میشود و این موضوع باعث کاهش تداخلات و اشتباهات این سیستم میگردد.هنوز مشخص نشده است که آیا این سرویس به تعمیر این جاده ها نیز کمک خواهد کرد یا خیر.گوگل امیدوار است که کمپانی های بزرگ خودرو سازی از این محصول استقبال کرده و آن را درون محصولات خود به کار گیرند. حال تصویر کنید اگر این سیستم در خودروهای کشور ما نصب گردد چه خواهد شد؟این سامانه یکسره در حالت هشدار قرار خواهد گرفت و سرور گوگل در عرض کمتر از 24 ساعت پر خواهد شد!

 

 

 

 

منبع:beroozresani.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اپل فناوری فورس تاچ سه بعدی را در آیفون 6S به کار گرفته است
دو شنبه 16 شهريور 1394 ساعت 14:38 | بازدید : 484 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

اخبار جدید درز پیدا کرده از اپل نشان از تصمیم اپل برای به کار گیری فناوری جدید به نام فورس تاچ سه بعدی در آیفون 6S و6S پلاس را میدهد این فناوری پیش از این در  مک بوک‌های 13 اینچ و اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته است.

 

در چند ماه اخیر بخصوص این روز ها که مدت زمانی بیشتر نمانده است تا اپل رسما آیفون های جدید را معرفی کند حجم شایعات بیش از پیش شده است در جدیدترین اظهار نظر هاحکایت از این دارد که اپل نسخه‌ی پیشرفته‌تری از فناوری فورس تاچ را در آیفون خود مورد استفاده قرار خواهد داد. شنیده‌ها گویای این موضوع است که نام این فناوری 3D Touch Display خواهد بود.در حال حاضر صفحه‌ی نمایش اپل واچ و ترک پد مک بوک‌های 13 اینچ اپل از فناوری فورس تاچ بهره می‌برند.

این فناوری در گجت‌های مورد اشاره قادر است دو حالت از تماس با سطح مجهز به فورس تاچ را تشخیص دهد؛ تماس بدون فشار یا تپ و فشار انگشت. اما منابع معتبر نزدیک به اپل از این موضوع خبر داده‌اند که فناوری فورس تاچ مورد استفاده در آیفون‌های جدید سه سطحی خواهد بود. یعنی صفحه‌ی نمایش آیفون قادر است تماس ساده، تماس با کمی فشار و تماس با فشار زیاد را از هم تشخیص داده و واکنش‌هایی را در قبال هر یک از این موارد نشان دهد، از این‌رو است که این فناوری 3D Touch Display نام گرفته است.با بهره‌گیری از فناوری فورس تاچ سه سطحی توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا نوع جدیدی از بازی‌ها را برای بهره گیری از این قابلیت در اختیار کاربران قرار دهند.

بر این اساس تحلیلگران پیش بینی میکنند آیفون 6S رکورد های فروش را خواهد شکست و یک رکورد تاریخی برچای خواهد گذاشت .

 

منبع:9to5mac

 


موضوعات مرتبط: اخبار , علمی , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویری از یک توربین بادی جالب!
شنبه 7 شهريور 1394 ساعت 22:45 | بازدید : 693 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

تصاویری از یک توربین بادی جالب! 
__________________________
توربین های بادی منبع مهمی برای انرژی محسوب می شوند، اما طراحان برای ساخت و طراحی آنها هیچ گاه به جنبه زیبایی آن توجه نکرده اند.

یک شرکت فرانسوی تولید کننده توربین های بادی،اخیرا توربینی ساخته که شکل درخت است. این توربین 10 متری با شکل ظاهری خود، نمادی از انرژی های سبز است.این درخت،بدنه فلزی دارد و دارای 72 توربین پلاستیکی به شکل برگ است.

"جروم میشاد" طراح این توربین با در نظر گرفتن حرکت برگهای درخت، وزن مناسب آنها را برای تولید انرژی تایین کرده است. مانند دیگر توربین های بادی،انرژی جنبشی به دست آمده از باد ذخیره و سپس به جریان الکتریسیته تبدیل می شود.

این توربین را می توان در مکان های عمومی نصب کرد ونمونه اولیه آن در فرانسه نصب شده است. هزینه ساخت آن 36 هزار و 500 دلار بوده است.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با iBeacon و Eddystone آشنا شوید!
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:34 | بازدید : 632 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

پلت فرم Beacon یک ساختار معماری برای ساختن گجت های مجهز به بلوتوث است. این ساختار به سازنده ها کمک میکنند تا برای تلفن های هوشمند و تبلت ها اپلیکیشن هایی را طراحی کنند که به نزدیک شدن گجت های دیگر حساس باشند. با فعالان این حوزه یعنی اپل و گوگل بیشتر آشنا شوید.

برای مثال این پلت فرم ساخت اپلیکیشنی را ممکن میسازد که به کاربران اجازه میدهد تا به محض نزدیک شدن به کسی که دارای (برای مثال) آیفون ۶ است از وجود وی در نزدیکی خود مطلع شود.

اپل (iBeacon): اپل مدتی است پیش تر از رقیبان اندرویدی به این حوزه وارد شده. اگر چه باید به این نکته هم اشاره کنیم که کاربرد آن در حال حاضر برای کاربران iOS بسیار محدود است و فقط به گجت های مبتنی بر iOS و قفل های بلوتوثی محدود می شود.

گوگل (Eddystone): ابزار هایی که گوگل در ساخت این پلت فرم برای طراحان در نظر گرفته همانند همیشه بسیار گسترده اند و به طراحان امکانات متعددی را ارائه می کنند. از جمله آنها میتوان به امکان شناسایی گجت های سایر پلت فرم ها اشاره کرد. این بدین معناست که به زودی گجت های اندرویدی به کاربر اجازه میدهند تا کلیه دستگاه های اطراف خود را از نظر سخت افزاری حتی بدون اجازه یا جفت شدن با آنها شناسایی نمایند. امکان رمز گذاری اطلاعات در این پلت فرم استفاده از تلفن همراه بعنوان کلید را هم فراهم میکند. یعنی شما میتوانید از تلفن خود بعنوان کلیدی که میتواند در خانه، قفل دوچرخه و یا قفل های دیگری را باز میکند نیز استفاده کنید. رمز گذاری اطلاعات همچنین استفاده از گوشی بعنوان یک تاکی واکی ایمن و بدون احتمال شنود را ممکن میکند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمجمه ساخته شده توسط پرینت سه بعدی، جان دختر ۳ ساله چینی را نجات داد
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:23 | بازدید : 567 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

جمجمه ساخته شده توسط پرینت سه بعدی، جان دختر ۳ ساله چینی را نجات داد

پزشکان چینی موفق شدند با استفاده از جمجمه ای تیتانیومی که توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده، جان یک دختر ۳ ساله چینی را طی یک عمل ۱۷ ساعته نجات دهند.

هان هان، از یک بیماری خاص به نام Hydrocephalus رنج می برد. این بیماری باعث جمع شدن آب در سر می شود و سبب می گردد تا سر بیمار ابعادی بسیار بزرگتر از حالت طبیعی پیدا کند.

پزشکان بیمارستان Second People در چین، برای درمان هان هان، ابتدا اسکنی سه بعدی را از سر وی تهیه کردند و سپس بر اساس آن، جمجمه ای از جنس تیتانیوم را با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید نمودند.

در مرحله بعدی و با آغاز عمل جراحی، پزشکان ابتدا پوست سر بیمار را جدا کردند و سپس با برداشتن قسمت بالایی جمجمه، نسبت به تخلیه آب داخل مغز اقدام نمودند. آن ها در نهایت با جا گذاری جمجمه تیتانیومی عمل خود را به پایان رساندند.

عمل مذکور بالغ بر ۸۰ هزار دلار هزینه داشته که این رقم توسط کمپین های مردمی در اختیار خانواده هان هان قرار گرفته است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلاش اپل و سامسونگ
شنبه 27 تير 1394 ساعت 16:52 | بازدید : 591 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

دو شرکت اپل و سامسونگ می گویند قصد دارند سیم کارت الکترونیک را جایگزین سیم کارت فیزیکی کنند که از دو دهه پیش در تلفن های همراه به کار گرفته می شود.

این دو شرکت در حال مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه هستند تا با کمک یکدیگر استانداردهای جدیدی را برای استفاده از سیم کارت ها وضع کنند.با این کار، سیم کارت ها به شکل فعلی وجود نخواهند داشت و این پدیده تنها ماهیتی الکترونیک پیدا می کند و لذا تغییر اپراتور تلفن همراه برای کاربران نیز بسیار ساده تر می شود.

«embedded SIM» یا «e-SIM» به گونه ای طراحی می شود که تغییر اپراتور تلفن همراه را با اعمال برخی تغییرات بر روی سیم کارت از طریق یک رابط کاربری نرم افزاری ممکن می کند. انتظار می رود این فناوری از سال 2016 در دسترس باشد.

اپل اولین شرکتی است که در این زمینه فعال شده و سال گذشته آی پدهای تازه ای را عرضه کرد که دارای «Apple SIM» بودند و با استفاده از آنها می توان به سادگی اپراتور موبایل را تغییر داد
 

منبع:تابناک

برچسب‌ها: تلاش , اپل , سامسونگ , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسراری از زندگی بیل گیتس که از آن ها بی خبرید !
شنبه 27 تير 1394 ساعت 10:43 | بازدید : 515 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

ثروتمندترین مرد روی زمین در حال حاضر، یعنی بیل گیتس، زندگی پر از نکات جالب توجه داشته و دارد. تا کنون بارها در باره جنبه های عمومی زندگی گیتس سخن ها گفته شده و در مورد روشها و تاکتیک های وی در مایکروسافت نیز بسیار بحث و مجادله بوده است. اما جنبه هایی از زندگی گیتس وجود دارد که کمتر کسی از آنها مطلع است.

بیل گیتس از کالج اخراج شد. ثروت خود را که امروز بالغ بر 79 میلیارد دلار است با بنیان گذاشتن مایکروسافت به همراه پل آلن در 1975 و در 20 سالگی بدست آورده. از سال 2008 زندگی خود را وقف امور خیریه و بشر دوستانه کرده و تا کنون بیش از 30 میلیارد دلار به شکل مستقیم صرف این امور کرده است.

اما در مورد گیتس نکات و برخی افسانه ها نیز وجود دارد که اساسا بی پایه هستند و همچنین نکات و مسائلی در مورد زندگی وی هست که کمتر از آنها اطلاعات در دست است. بگذارید نگاهی به این جنبه خاص از زندگی این مرد ثروتمند داشته باشیم:

بر خلاف باور عمومی، بیل گیتس یک زندگی از فقر به ثروت نداشته است. پدر وی یک وکیل با درجه بالا بوده است و جد بزرگ وی بنیانگذار بانکی بوده است که بعد از وی به جد بیل میرسد و پدر بزرگ گیتس برای نوه اش میلیون ها دلار پس انداز کنار گذاشته بوده است:

وقتی سال دوم دانشگاه بود یک مسئله ریاضی پیچیده را حل کرد که توسط یک ژورنال آکادمیک به چاپ رسید و تا 30 سال بعد به عنوان بهترین راه حل برای آن مسئله شناخته میشد.

بیل گیتس علاقه دارد تا ظرف های شام را شخصا بشوید. وی یکجا توضیح داده است که: معمولا دیگران در کار ظرفشویی من داوطلبانه کمک میکنند اما من دوست دارم به روش خودم آنها را بشویم:

در روزهایی که در مایکروسافت به سر میبرد، مشهور به بد دهانی و بدگویی به دیگران در ایمیل ها و ملاقات ها بود. اما هیچ گاه این بدگویی ها کسی را مخاطب قرار نمیداد. شخصی که از نزدیک با وی آشنا است میگوید: بیل گاهی حرف های تندی میزد اما هیچ گاه این حرف ها شخص خاصی را مخاطب قرار نمیداد و همواره روی به ایده ها و فکرها داشت:

علاقه زیادی به پورشه سواری با سرعت بالا داشت. طی روزهای اول خود در مایکروسافت به قدری جریمه سرعت داشت که مجبور به گرفتن وکیل برای حل و فصل قضیه شد. یکبار در پارکینگ با اتومبیل یکی از کارمندان برخورد کرد و کارت ویزیت خود را بر روی اتومبیل کارمند خود قرار داد و برای او نوشت: Send the bill to Bill (صورتحساب تعمیرات رو بفرست واسه بیل). این جمله تا مدتها در سیاتل شهرت داشت.

 

در اوایل جوانی به شدت نترس و جسور بود. یکبار که به همراه آلن به هواپیمای خود در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو نرسیدند بیل شروع به فشردن دکمه های کنترل Jetway کرد. جالب آنکه به جای دستگیر شدن، هواپیما برگشت و آنها را سوار کرد!

بیل گیتس همچنین بسیار شوخ طبع است. برای مثال یکبار ویدئویی را بر روی شبکه یوتیوب قرار داد که در باره شبکه اجتماعی Reddit بود که سراسر جوک ها و لطیفه های برنامه نویسی بود. یکی از این جوک ها اشاره به کد رنگ قرمز برای اشاره به رنگ چشم داشت:


تخمین زده میشود که در طول زندگی خود حدود 100 میلیارد دلار را در امور خیریه به شکل مستقیم و غیر مستقیم صرف کرده است:

همه این اعمال خیریه از مسیر بنیاد خیریه گیتس صورت نگرفته است بلکه وی شخصا تمایل و علاقه به برخی پروژه هایی دارد که بیش از همه مربوط به تولید انرژی پاک برای ملت ها و جوامع فقیر است:

هرچند سالیانه مبالغ بسیاری را صرف امور خیریه میکند، اما وضعیت کسب و کار وی به گونه ای است که بیش از خرج خود پول در می آورد و ثروتمندتر میشود. وی خود را بزرگترین خیر تاریخ نمیداند. بلکه در نظر وی آنها که هیچ ندارند و باز با این همه به خیرات میپردازند شایان قدردانی و لایق ستایش و تحسین هستند.

در حال حاضر دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد وی نیست. برای سالهای متمادی است که وی در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری وی در این خصوص میدانند:

 

همچنین گیتس دیگر بزرگترین سهامدار مایکروسافت نیست. فروش متمادی سهام این شرکت منجر به آن شد که در 2014 استیو بالمر به عنوان بزرگترین سهامدار مایکروسافت معرفی شود.

 

منبع:Tabnak



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ایده اولیه نوعی فضاپیمای باریک و زیبا
شنبه 19 ارديبهشت 1394 ساعت 17:23 | بازدید : 563 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 یکی از طراحان شرکت فراری به نام Flavio Manzoni، ایده اولیه نوعی فضاپیمای باریک و زیبا را ارائه کرده است.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترانزیستور به اندازه چند اتم
شنبه 19 ارديبهشت 1394 ساعت 17:15 | بازدید : 662 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 دانشمندان دانشگاه Cornell آمریکا نوعی ترانزیستور ساخته اند که فقط به اندازه چند اتم ضخامت دارد. این ترانزیستور در را به سوی ساخت وسایل برقی جدیدی می گشاید.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ظرفیت اینترنت به پایان می‌رسد
دو شنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 22:47 | بازدید : 546 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققان هشدار داده‌اند؛
ظرفیت اینترنت به پایان می‌رسد
_______________________
محققان هشدار داده‌اند که اینترنت با ناتوانی در همگام شدن با نیاز بشر امروزی به منظور داده‌های سریعتر، به سوی یک بحران ظرفیت در حال حرکت بوده و هشت سال دیگر، نمی‌تواند نور بیشتری منتقل کند.

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، مهندسان ارشد مخابرات و فیزیکدانان در نشستی در انجمن سلطنتی لندن دور هم جمع شده‌اند تا در مورد اقدامات لازم برای گریز از این بحران بحث کنند.

ورود تلویزیون‌های اینترنتی، خدمات پخش و رایانه‌های قدرتمندتر به افزایش فشار بر روی زیرساخت‌های ارتباطات بشر پرداخته‌اند. اکنون کارشناسان هشدار داده‌اند که کابلها و فیبرهای نوری که به ارسال اطلاعات به لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلتها می‌پردازند، طی هشت سال آینده به بالاترین ظرفیت خود خواهند رسید.

تاکنون، مهندسان تلاش کرده‌اند تا جلوتر از تقاضا حرکت کنند و تنها طی یک دهه اخیر، سرعت اینترنت را تا 50 برابر افزایش داده‌اند.

در سال 2005، اینترنت باند پهن از حداکثر سرعت دو مگابیت در ثانیه برخوردار بود. امروزه سرعتهای دانلود 100 مگابیت در ثانیه در بسیاری از بخشهای جهان در دسترس قرار گرفته‌اند. اما کارشناسان هشدار داده‌اند که علم به بالاترین ظرفیت خود رسیده و فیبر نوری دیگر نمی‌تواند داده بیشتری را منتقل کند.

به گفته پروفسور اندرو الیس، یکی از برگزارکنندگان نشست انجمن سلطنتی لندن در روز 11 مه (21 اردیبهشت)، نتیجه این امر افزایش بهای اینترنت خواهد بود.

فیبرهای نوری، رشته‌های شفاف و منعطف به باریکی موی انسان هستند. اطلاعات به نور تبدیل شده و پس از ارسال از میان این فیبرها، مجددا به اطلاعات تبدیل خواهند شد.

تاکنون شرکتهای اینترنتی با افزایش نیازها، به ارسال داده‌های بیشتر از میان یک فیبر می‌پرداختند. اما با رسیدن این فیبرها به حداکثر ظرفیتشان، دیگر انتقال نور بیشتر مقدور نخواهد بود.

این شرکت‌ها ممکن است از کابلهای اضافی استفاده کنند که به معنی افزایش قیمت اینترنت خواهد بود.

همچنین به گفته کارشناسان، افزایش سرعت انتقال داده به معنی استفاده از مقادیر زیادی از برق است. اینترنت از میزان انرژی مشابه صنایع هواپیمایی استفاده می‌کند که برابر با دو درصد کل مصرف انرژی یک کشور توسعه‌یافته است.

این میزان تنها برای انتقال داده بوده و اگر رایانه، تلفن همراه و تلویزیون را به آن اضافه کنیم، این میزان به هشت درصد از مصرف انرژی کشور خواهد رسید.

به گفته پروفسور الیس، این مشکل بزرگی است؛ زیرا اگر بخواهیم چندین فیبر را برای جلوگیری از پایان ظرفیت اینترنت اضافه کنیم، تا حدود 15 سال آینده، انرژی به پایان خواهد رسید.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داستان لیندا دات کام؛ استارتاپی ۳۵ دلاری که ۱.۵ میلیارد دلار ارزش پیدا کرد
دو شنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 21:25 | بازدید : 591 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 داستان لیندا دات کام؛ استارتاپی ۳۵ دلاری که ۱.۵ میلیارد دلار ارزش پیدا کرد

به نظر می آید حتی لیندا واینمن هم از موفقیت خودش شگفت زده است و تصور چنین روزی را نداشته. بر خلاف بسیاری از بنیانگذاران کمپانی ها مهم تکنولوژیک امروزی وی با هدف کسب درآمد های کلان شروع به کار نکرده و قصد اولیه اش هرگز ایجاد کمپانی نبوده که طی ماه جاری توسط لینکدین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری شد. او تنها سعی داشته آنچه که برای خودش جذاب بوده، یعنی طراحی وب را به سایرین نیز بیاموزد.

واینمن که بر حسب اتفاق بدل به یک معلم گشته، می گوید: “من نه چندان گیک بودم و نه به آن صورت خوره ی دنیای تکنولوژی. افراد زیادی پیش من می آمدند و می پرسیدند چگونه این کار را انجام می دهی؟ یا چگونه آن کار را انجام می دهی؟ هرگز با خودم فکر نکرده بودم به اشتراک گذاشتن دانش در رابطه با آنچه که برایت جالب است، در واقع همان تدریس کردن محسوب می شود.”

در حالکیه لیندا اعتقاد دارد تنها در زمان و مکان مناسبی حضور داشته، سخت است بدل شدن یک دامنه ی ۳۵ دلاری به کسب و کاری ۱.۵ میلیارد دلاری را حاصل یک اتفاق بدانیم.

بسیاری واینمن را “مادر آموزش اینترنتی” لقب داده اند. وی که هم اکنون ۶۰ سال سن دارد در ۱۹۹۵ سایتی را راه اندازی کرد که به عنوان منبعی رایگان برای دانش آموزان محسوب می شد. طی آن دوران لیندا به صورت خودآموز در حال یادگیری طراحی وب بود و تلاش داشت تا آموخته هایش را با سایرین نیز به اشتراک بگذارد. هر چند این روزها مسئله یاد شده امری عادی به حساب می آید اما در اواسط دهه نود -روزگاری که هنوز یوتوبی نبود- یادگیری طراحی وب به صورت خودجوش چندان مسئله رایجی محسوب نمی گشت.

اشتیاق آن روزهای لیندا در یادگیری حالا به لطف وب سایت و سرویسی هایی همانند آنچه خود او راه اندازی کرده به میلیون ها نفر دیگر در سراسر دنیا نیز سرایت نموده و آنها می توانند با اندک هزینه ای و در هر جا و مکانی آنچه که دوست دارند را فرا بگیرند.

ناگفته نماند که پیدا کردن مسیر صحیح کسب و کار، حتی برای لیندا واینمن نیز بدون فراز و نشیب نبوده و وی هم مانند هر فرد موفق دیگری در راه رسیدن به پیروزی پستی و بلندی های بسیاری را از سر گذرانده، و اخیراً در راستای آنچه که بر او گذشته گفتگویی کوتاه با وب سایت Fast Company داشته که از شما دعوت به عمل می آوریم آن را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا دوربین ۸ مگاپیکسل بهتر از ۱۶ مگاپیکسل است؟
دو شنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 14:41 | بازدید : 667 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 چرا دوربین ۸ مگاپیکسل بهتر از ۱۶ مگاپیکسل است؟

---------------------
کیفیت دوربین گوشی‌‌های هوشمند، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب گوشی مناسب است. با پیشرفت فن‌آ‌وری دوربین‌‌های دیجیتال و گسترش شبکه‌های اجتماعی چندرسانه‌ای همچون اینستاگرام، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند دوربین گوشی‌شان تصاویر با کیفیتی ضبط کند؛ اما آیا همه چیز در «مگاپیکسل» خلاصه می‌‌شود؟

مگاپیکسل، اصلی‌‌ترین روشی است که سازندگان گوشی‌های هوشمند برای قانع کردن خریداران درباره کیفیت دوربین دستگاه مورد نظرشان به کار می‌گیرند و اینکه اغلب مردم هم تصور می‌کنند مگاپیکسل بالا‌تر به معنای کیفیت بهتر است، قابل درک است. در واقع، به لحاظ نظری هم پیکسل‌های بیشتر باید به تصاویر باکیفیت‌‌تر منجر شوند؛ اما آیا این تمام ماجراست؟

پیکسل‌ها بر توانایی سنسور دوربین در ضبط نور متکی هستند. هر چه سنسور بزرگ‌تر باشد، می‌تواند پیکسل‌های بیشتری را پشتیبانی کند که اغلب به به تصاویر بهتر و شاداب‌تر منجر می‌شود؛ اما هرچه پیکسل‌های بیشتری به سنسور اضافه شوند، باید کوچک‌تر نیز شوند و هرچه پیکسل‌‌ها کوچک‌‌تر شوند، نور کمتری را می‌‌توانند ضبط کنند که این مسأله به تصاویری «نویز»‌دار و سایه‌دار منجر می‌شود که ‌شادابی لازم را ندارند.

یک راه برای غلبه کردن بر این مشکل، باز نگه داشتن طولانی‌‌تر دیافراگم دوربین است تا نور کافی جذب شود؛ اما این راه حل نیز با مشکل بلوری شدن تصویر و کاهش کیفیت آن، به ویژه در شرایط کم نور، همراه است؛ ضمن اینکه به جز LG G۴، گوشی‌های هوشمند امکان کنترل دیافراگم را ندارند.

در عین حال، اگر پیکسل‌ها خیلی بزرگ باشند هم لزوما تصویر حاصل شده به‌‌ همان اندازه باکیفیت نخواهد بود. این‌‌ همان مسأله‌ای است که در مورد دوربین ۴ اولتراپیکسل HTC ONE M۸ صادق است (۴ اولتراپیکسل در واقع دوربینی ۴ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی بزرگ‌تر از حد معمول است). تصاویر گرفته شده با چنین دوربینی معمولا به عکس‌های خوب «بوکه» (افکت مات در نواحی خارج از فوکوس، به خصوص در مورد پرتوهای نور) و نسبتا خوب در شرایط نور کم منجر می‌شود، ولی وضوح و شادابی عکس کاهش پیدا می‌کند، زیرا ۴ مگاپیکسل برای ضبط جزئیات دقیق‌تر ناکافی است. به همین دلیل نیز HTC اولتراپیکسل را کنار گذاشت و در HTC One M۹ از مگاپیکسل معمول استفاده کرد.

به این ترتیب، سازندگان گوشی‌های هوشمند، مجبورند برای فراهم کردن یک دوربین خوب، ترکیبی مناسب از اندازه سنسور و پیکسل‌ها را در نظر بگیرند. برای نمونه، دوربین آیفون 6 دارای سنسور ۱/۲.‌۲ اینچ و ۸ مگاپیکسل است، در حالی که گلکسی اس6 سنسور بزرگ‌تر ۱/۱.‌۹ اینچ با ۱۶ مگاپیکسل دارد. به زبان ساده، هر دو گوشی دوربین‌‌هایی بسیار شبیه به هم دارند که از روش‌‌ها و اجزای متفاوتی برای دستیابی به نتیجه یکسان استفاده می‌کنند.

بنابراین‌ هنگام خرید گوشی هوشمند تنها به مگاپیکسل آن توجه نکنید و انتظار نداشته باشید دوربین ۱۲ مگاپیکسلی یک گوشی میان ­رده بهتر از دوربین ۸ مگاپیکسلی یک گوشی گران قیمت باشد. در واقع هر چقدر پول بدهید،‌‌ همان قدر عکس‌های باکیفیت خواهید داشت.

منبع :تابناک

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سامســونگ گلکســی "اس 6" و "اس 6 اِج"
چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 ساعت 18:52 | بازدید : 556 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جالبــه بدونیــد سامســونگ دو مــدل گلکســی "اس 6" و "اس 6 اِج" رو در ژاپــن بــدون لــوگـو "سامســونگ" و بــا لــوگـو "دوکـومـو" عــرضه کــرده

بهــرحـال مــردم ژاپــن تعصــب شــدیدی نسبــت بــه محصــولات تولیــد کشــورشـون دارن، و گــویا سامســونگ حــاضــر بــوده حتــی بــا حــذف برنــدش بــازار کشــور ژاپــن رو از دســت نــده..



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استیو جابز
چهار شنبه 26 فروردين 1394 ساعت 20:24 | بازدید : 742 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زمانی که استیو جابز مدیریت کمپانی اپل را برعهده داشت، 
اجازه نمی داد تا فرزندانش برای مدت طولانی پشت "آی پد" و"آیفون" های خود بنشینند.
چرا؟
روزی آقای "نیک بیلتون" روزنامه نگار نشریه ی "The New York Times "، از استیو جابز پرسيد:
"آیا این درست است که فرزندان شما عاشق آیپد هستند؟"
جابز در پاسخ به سوال این روزنامه نگار پاسخ داد:
"آنها از این محصولات استفاده نمی کنند. ما در خانه مدت زمان استفاده ی کودکان از آیپد را محدود کرده ایم."
کارشناسان در این رابطه می گویند:
"برای کودکان زیر 10 سال، باید مدت زمان استفاده از تلبت حدود نیم ساعت و تلفن های هوشمند حداکثر 2 ساعت در شبانه روز در نظر گرفته شود. برای رده ی سنی 10 تا 14 سال نیز استفاده از کامپوتر تنها به منظور انجام تکالیف مدرسه، بلامانع است. و تنها از سن 14 سالگی به بعد می توان محدودیت های استفاده از کامپیوتر و فن آوری های هوشمند را برداشت."
سر فرزندان خود را چگونه گرم کنیم؟
نویسنده ی کتاب زندگی نامه "استیو جابز" در این رابطه می گوید:
"جابز با مکالمه و گفتگو با فرزندانش توانست جای دستگاه هایی که خودش اختراع کرده بود را در زندگی آنها پر کند.
او در این رابطه هر کاری از دستش برمی آمد اعم از خواندن کتاب، تعریف داستان و غیره را برای آنها انجام می داد. در نهایت فرندان او از جمله کودکانی بودند که بدون اعتیاد به شبکه ی جهانی بزرگ شدند.
آیا شما هم حاضرید این محدودیت ها را در زندگی فرزندان خود اجرا نمائید؟"

 

برچسب‌ها: استیو جایز , ,

موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوســک سایبــورگی
چهار شنبه 26 فروردين 1394 ساعت 19:18 | بازدید : 741 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 دانشمنــدان آمریکــایی سوســک سایبــورگی ساختــه اند کـه نیمــی ماشینــی و نیمــی سوســک هستــن و بــه اینصــورت کــار میکنــه کــه تراشــه یی رو بــه ســوسک وصـل کردنــد کــه قابـلیــت پــرواز و کنتــرل سوســک رو بــه انســان میــده..

در آینــده از ایـن ســوسک های پــرنده بــرای کمــک بــه انســان ها در نقــاط صعــب العبـور و اطــاع رســانی استفــاده خــواهد شــد..



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روایت و تاریخچه جنگ ۵۰ ساله ستارگان کره ای؛ سامسونگ و ال جی
چهار شنبه 26 فروردين 1394 ساعت 19:12 | بازدید : 573 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 روایت و تاریخچه جنگ ۵۰ ساله ستارگان کره ای؛ سامسونگ و ال جی

LG و Samsung اگرچه هموطن هستند،‌ اما همواره سایه ای سیاه بر روی روابط آنها گسترده بوده. در تغییر جهتی ناگهانی و در حاشیه کنگره جهانی موبایل، JK Shin مدیرعامل سامسونگ الکترونیکز با سخن گفتن و تقدیر خود از Urbane، ساعت هوشمند و لوکس LG، همه را انگشت به دهان گذاشت. از سوی دیگر مدیر بخش موبایل ال جی نیز به نام Juno Cho، آمد و گلکسی های جدید سامسونگ را ستود.

امسال رفاقت چشم بادامی ها البته به این دلیل در برابر دوربین های جهانی قرار گرفته بود که این شرکت ها، نیامده بودند تا رقیبی برای هم باشند؛ امسال در این کنگره، نه ال جی با یک پرچمدار آمده بود و نه سامسونگ با یک ساعت هوشمند. چند ماه قبل از این اتفاق نادر، مدیران دو شرکت در نمایشگاه CES، در برابر همین دوربین های جهانی، تکنولوژی تلویزیون های همدیگر را به باد انتقاد و تمسخر گرفته بودند.

در مراسم IFA نیز یکی از مدیران LG تلاش کرده بود تا درب یکی از ماشین های لباسشویی سامسونگ را با اشکال مواجه کند که همین مساله توسط دوربینهای امنیتی ثبت شده و از طریق سامسونگ به شکل قانونی در حال پیگیریست. شاید خرابکاری اخیر یکی از مدیران ال جی برایتان جالب باشد؛ اما فکر می کنیم جالب تر این است که بدانید دشمنی و خصومت این دو شرکت هموطن، به بیش از ۵۰ سال گذشته بر می گردد.

تمام اختلافات از سامسونگ الکترونیکز و ال جی الکترونیکز سرچشمه می گیرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ساخت نوعی ربات فلزی مایع که برای حرکت، فلزات دیگر را می‌خورد!
چهار شنبه 12 فروردين 1394 ساعت 1:47 | بازدید : 600 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ساخت نوعی ربات فلزی مایع که برای حرکت، فلزات دیگر را می‌خورد!
=====================================
پژوهشگران چینی ماشین های فلزی مایعی را طراحی کرده اند (تصویر آنها موجود نیست) که با «خوردن» آلومینیوم و دیگر موادی که واکنش های الکترونیکی-شیمیایی تولید می کنند، می توانند به اطراف حرکت کنند.

در حال حاضر نمی شود امکانی را برای این ربات ها فراهم آورد تا حرکت خود را تحت کنترل بگیرند با این حال قادرند شکل فضایی که در آن قرار دارند را به خود بگیرند و برای نمونه می توان آنها را در داخل کانال هایی جاری ساخت.

این ماشین های بی نظم سرعت چندان بالایی ندارند و در حال حاضر با خوردن فلزات تنها می توانند برای مدت بیش از یک ساعت با سرعت دو اینچ بر ثانیه حرکت کنند.

 



|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


در حین چت در مسنجر فیسبوک،به حساب دوستانتان پول واریز کنید!
دو شنبه 10 فروردين 1394 ساعت 18:18 | بازدید : 620 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 در حین چت در مسنجر فیسبوک،به حساب دوستانتان پول واریز کنید!

در آینده‌ی نه چندان دور اگر دوستتان در حین چت از شما پول خواست می‌توانید همانجا به او پرداخت کنید. فیس‌بوک رسماً اعلام کرده که در چند ماه آینده این قابلیت در مسنجر فیس‌بوک برای iOS، اندروید و برنامه‌ی تحت وب در آمریکا عرضه خواهد شد.

هم‌اکنون کاربران می‌توانند با برنامه‌هایی مثل Google Wallet, PayPal یا Venmo به‌صورت اینترنتی به دوستانشان پول بدهند ولی شخص باید برای استفاده از آن‌ها از مسنجر فیس‌بوک خارج شود. گفته‌شده پرداخت در فیس‌بوک هزینه‌ای برای کاربر یا درآمد مستقیمی برای فیس‌بوک ندارد و اهمیت آن در نگه‌داشتن کاربر در فیس‌بوک است تا سراغ دیگر سرویس‌ها نرود.

با فعال شدن قابلیت پرداخت، گزینهٔ $ بالای صفحهٔ کلید ظاهر خواهد شد. با انتخاب آن، از کاربر سؤال می‌شود که چه مبلغی می‌خواهد پرداخت کند. سپس اگر شمارهٔ کارت بانکی خود را قبلاً در حسابش ثبت نکرده، در این صفحه وارد می‌کند. پرداخت در مسنجر در ابتدا تنها از Mastercard و Visa پشتیبانی خواهد کرد. گفته‌شده پول مدت اندکی نزد فیس‌بوک نگهداری می‌شود و سپس به‌حساب بانکی شخص انتقال می‌یابد. اگر او حساب بانکی‌اش را در فیس‌بوک وارد نکرده باشد، پول تا آن زمان نزد فیس‌بوک باقی می‌ماند که شخص شماره‌حسابش را در فیس‌بوک وارد کند.

فیس‌بوک در اعلام این خبر، تأکید زیادی بر امنیت پرداخت‌ها دارد و می‌گوید که تمام اطلاعات انتقال‌یافته ازجمله اطلاعات حساب بانکی کاربران رمزگذاری می‌شود. علاوه بر این برای اینکه کسی نتواند با گوشی شخص دیگر به‌حساب خودش پول واریز کند، صاحب گوشی می‌تواند برای پرداخت‌های فیس‌بوکی‌اش رمز بگذارد یا اینکه از قابلیت شناسایی اثرانگشت در برخی گوشی‌ها استفاده کند.

گفته‌شده سیستم پرداخت فیس‌بوک در محیطی مجزا از دیگر بخش‌های فیس‌بوک قرار دارد تا کنترل و نظارت مخصوصی بر روی آن صورت گیرد. حتی یک تیم متخصصان مقابله با کلاه‌برداری، بر عملکرد این سیستم و پرداخت‌های مشکوک نظارت می‌کنند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آغاز کسب درامد مادی از فیس بوک!
یک شنبه 9 فروردين 1394 ساعت 23:46 | بازدید : 621 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

فیس بوک به کسانی ویدئو بارگذاری می کنند پول خواهد داد

فیس بوک در صدد ارایه منافع مادی برای کسانی است که اقدام به انتشار ویدئو در صفحات اجتماعی این سایت می کنند.

فیس بوک که قبلا صرفا اجازه انتشار ویدئو در پلاتفورم خود را می داد هم اینک به انتشار ویدئوی کاربران از طریق کد امبد"Embed" نیز اجازه می دهد.

قرار است تا در مدت کوتاهی صفحات اجتماعی متعلق به فیس بوک به روز رسانی شوند و پس از این اتفاق، کاربر می تواند ویدئوهای بارگذاری کرده خود در فیس بوک را از طریق کد امبد، بر روی سایتهای مشخص شده دیگر قرار دهد.

به نظر میرسد که فیس بوک قصد دارد تا از این طریق با سایتهای گوگل و یوتیوب رقابت کند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طراحی ربات‌های شبه‌انسانی بر اساس نظریه فرگشت (تکامل)
یک شنبه 9 فروردين 1394 ساعت 1:39 | بازدید : 656 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

طراحی ربات‌های شبه‌انسانی بر اساس نظریه فرگشت (تکامل)

پژوهشگران دانشگاه میشیگان با استفاده از الگوریتم‌های ژنتیکی قصد دارند جمعیت بزرگی از مغزهای رباتیک را مدلسازی کنند که قادر به یادگیری چگونگی انجام وظایف پیچیده هستند.

این تحقیق شامل فرآیندی است که به مغزهای مصنوعی اجازه می‌دهد ارزنده‌ترین صفات را انتخاب کرده و به فرگشت ادامه دهند.

مغزهایی که وظایف را بهتر انجام دادند، بیشترین تعداد «فرزندان» شبیه‌سازی شده را داشتند، به این معنی که هوشمندترین ربات‌ها تکثیر می‌شدند.

پژوهشگران این الگوریتم ژنتیکی را بیش از هزاران‌بار و گاهی برای صدها هزار نسل اجرا کرده و سپس مغزهای بازمانده را در ربات‌هایی برای انجام وظایف در جهان خارجی قرار دادند.

یکی از وظایف پیچیده‌تری که ربات‌ها بر روی آن کار می‌کردند، نیازمند چندین دستگاه برای درک و یادگیری ترتیبی بود که آن‌ها را به خارج اتاق می‌برد؛ سپس از ربات‌ها خواسته می‌شد تا به ترتیب قبلی یا بصورت معکوس به اتاق برگردند.

به گفته محققان، این کار بسیار مشکل است، زیرا ربات‌ها باید یکدیگر را شناسایی کنند. پس از اجرایی شدن الگوریتم ژنتیکی، بنظر می‌رسید ربات‌ها این مشکل را با نمایش مقررات به یکدیگر، توسط حرکات خاص حل کردند.

آنها بر این باورند که فرگشت مغز ربات‌ها در جهان‌های پیچیده که آن‌ها را مجبور به تعامل با یکدیگر می‌کند، بهترین راه برای دستیابی به هوش خودآگاه است.

ربات‌های دارای قدرت تفکر بسیار سودمند هستند و دانشمندان بر این باورند که بشر به هیچ‌وجه نباید از ظهور ماشین‌های اینچنینی هراس داشته باشد.

به گفته آن‌ها، دلیل عدم موفقیت تلاش‌های پیشین برای طراحی هوش شبه‌انسانی این بود که انسان‌ها درک درستی از عملکرد مغز خود نداشتند، اما با توجه به چگونگی روند فرگشت، می‌توان هوش را درون یک رایانه، سرعت بخشید.

برگردان: ایسنا /
 
 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


اولین ماشین پرنده جهان AeroMobil 3.0
پنج شنبه 6 فروردين 1394 ساعت 23:36 | بازدید : 805 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 
اولین ماشین پرنده جهان که AeroMobil 3.0 نام دارد، احتمالا تا سال 2017 به بازار خواهد آمد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آسمانخراش های پشمالو
جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 22:56 | بازدید : 1966 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آسمانخراش های پشمالو 

_____________________

محققان سوئدی طرح مفهومی آسمانخراشی را ارائه کرده‌اند که با پوشش مو مانند برای ذخیره‌سازی انرژی باد آراسته می‌شود. در این سیستم از فناوری پیزوالکتریک استفاده می‌شود و حرکات ظریف پوشش‌های مو مانند به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شوند. حرکات این پوشش‌ها برای انسان و پرندگان خطرناک نبوده و مانند توربین‌های بادی متداول، آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شروع پرواز هواپیمای خورشیدی برای گردش دور زمین
سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 1:5 | بازدید : 742 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

عکسی از پرواز هواپیما در روز ۲۶ فوریه بر فراز ابوظبی

هواپیمای خورشیدی 'سولار ایمپالس' در تلاشی برای گردش دور زمین، در مراحل مختلف، پرواز خود را از ابوظبی آغاز کرده است.

این هواپیما - Solar Impulse-2 - پرواز خود را رو به شرق به سوی مسقط در عمان شروع کرد.

این هواپیما در پنج ماه آینده با جهش از قاره ای به قاره دیگر از دو اقیانوس آرام و اطلس خواهد گذشت.

هدایت این هواپیمای تک صندلی را در ابتدا آندره بورشبرگ به عهده دارد. خلبانی هواپیما در طول این سفر میان او و برتراند پیکارد سوئیسی دست به دست خواهد شد.

هواپیما باید در نقاط مختلف زمین برای سرویس و تعمیر توقف کند و در عین حال پیامش را درباره فناوری های پاکیزه می گستراند.

بورشبرگ پیش از پرواز به بی بی سی گفت: "مطمئنم هواپیمای خیلی نابی داریم، و باید هم باشد تا بتواند ما را به آن سوی اقیانوس ها ببرد."

"برای این کار ممکن است مجبور باشیم پنج روز و پنج شب پرواز کنیم و این دشوار خواهد بود."

این پروژه قبلا در زمینه پرواز با انرژی خورشیدی رکوردهایی به جا گذاشته است که از جمله عبور از آسمان آمریکا در سال ۲۰۱۳ است.

اما سفر دور جهان ماموریتی در مقیاس دیگر است و برای آن ساخت هواپیمایی حتی بزرگتر از سولار ایمپالس یک لازم بود.

طول بال های آن ۷۲ متر یعنی بیش از بوئینگ ۷۴۷ است هرچند وزن آن فقط ۲۳۰۰ کیلوگرم است.

وزن سبک آن برای موفقیتش اهمیت حیاتی دارد.

۱۷ هزار سلول خورشیدی روی بدنه آن نصب شده و باتری های لیتیوم-یون تعبیه شده در آن امکان پرواز در شب را فراهم می کند. قابلیتی که به خصوص برای عبور از اطلس و آرام لازم است.

هواپیما مجهز به چهار پروانه است و با سرعت کمی حرکت می کند بنابراین پرواز از فراز اقیانوس چند شبانه روز طول می کشد. مدل سازی های کامپیوتری نشان می دهد که اگر هوا مناسب باشد امکان عبور از اقیانوس وجود دارد.

و چالش دیگر اینکه خلبان - که تنهاست - باید در تمام این مدت هوشیار باشد، هرچند گاهی امکان چرت های کوتاه ۲۰ دقیقه ای را خواهد داشت.

بورشبرگ می گوید:‌ "من شانزده سال قبل خواب پرواز دور دنیا فقط با تکیه بر انرژی خورشیدی را می دیدم. و حالا این پرواز شروع می شود. عشق و علاقه زیاد کار ما را آسانتر می کند."

علیرغم برنامه ریزی های فراوان و طولانی هیچ تضمینی وجود ندارد که پرواز موفق باشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پایان عمر سیم کارت های تلفن همراه
دو شنبه 18 اسفند 1393 ساعت 23:37 | بازدید : 859 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققــان بــر ایــن بــاورن کــه "سیــم کــارت هــای تلفــن همــراه" بــه پایــان عمــر خــود نــزدیک شــدن، در آینــده نــزدیک کاربــران تنهــا بـا وارد کــردن نــام کاربــری، رمــز عبــور و چنــد فاکتــور امنیتــی بــه شبکــه هــای تلفــن همــراه متصــل میشــن...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه کسی حساب فیسبوک شما را به اِرث می برد
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:43 | بازدید : 883 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

کمتر کسی در دنیای امروزی پیدا می شود که یک حساب فیسبوک نداشته باشد. این شبکه اجتماعی عملا به نوعی شناسنامه اینترنتی بدل شده و سرنوشت این شناسنامه بعد از مرگ، مسئله ایست که از چندی پیش ذهن کاربران فیسبوک را بخود مشغول کرده است. همه ما کسانی را می شناسیم که بطور ناگهانی از دنیا رفته اند و در آن شرایط حساب کاربری فیسبوک آنها ممکن است آخرین چیز در ذهن بازماندگان آنان باشد ولی مانند شناسنامه، باید با این مسئله هم روبرو شویم. در ادامه مطلب با نحوه تنظیمات "Legacy Contact" آشنا خواهیم شد. این ویژگی به ما اجازه می دهد تا با چند کلیک به یک شخص دیگر مثل دوست نزدیک، همسر، برادر، خواهر و... خود اجازه دهیم تا حساب کاربری ما را (البته قسمت هایی از آن را) مدیریت کند.

 

 

مراحل لازم برای انجام این کار در زیر لیست شده اند:

  1. فیسبوک خود را باز کرده و از فلش بالا سمت راست گزینه Settings را انتخاب کنید.
  2. حالا از ستون سمت چپ گزینه Security را انتخاب کرده روی Edit در بخش Legacy Contact کلیک کنید.

  1. در کادر نشان داده شده یکی از دوستان خود را انتخاب و دکمه Add را بزنید. اگر نمی خواهید کسی حساب شما را به ارث ببرد می توانید تیک پایین را بزنید تا در صورت فوت اکانت کاملا حذف شده و تمام محتویات آن پاک شود.

  1. سپس پیغامی که به شخص معتمد شما فرستاده می شود را مرور کنید و دکمه Send را بزنید. (اگر می خواهید این پیام را بعدا بفرستید گزینه Not Now را بزنید).

  1. در آخر هم Ok و سپس Close را انتخاب کرده و خارج شوید.

 

هر موقع که اراده کنید می توانید با زدن دکمه Remove و دنبال کردن دوباره مراحل بالا شخص معتمد خود را تغییر دهید.

 

اگر خدای ناکرده فوت کنید، Legacy Contact شما باید فیسبوک را در جریان این اتفاق گذاشته و درخواست اکانت یادگاری (Memorialize) کند. بعد از اینکه اکانت شما به یک صفحه یادگاری تبدیل شد او می توانید پست های جدیدی در بالای تایم لاین یادگاری شده شما گذاشته و عکس پروفایل و کاور شما را عوض کند.



برگرفته شده از techlist.blog.ir 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقشه دستگاه های متصل به اینترنت در جهان
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:40 | بازدید : 769 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 نقشه دستگاه های متصل به اینترنت در جهان
::نقاط قرمز بیشترین تراکم را دارند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلفــن هوشمنــد باعــث "تنبلــیِ فکــر"
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:33 | بازدید : 699 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققــان دانشگــاه واترلــو کــانادا طبــق مطالعــات انجــام شــده میگــن: تلفــن هوشمنــد باعــث "تنبلــیِ فکــر" و "مهــارت های تجــزیه و تحلیــل "میشــه..

همینطــور اعتیــاد بــه تلفــن های هوشمنــد، مخصــوصا "شبکــه های اجتماعــی" و ابــزارهای "سـرگـرم کننــده" باعــث نوســان خلــق و خــو، تنهایــی، حســادت و خودشیفتگــی افــراد میشــه...

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیانوژن: سامسونگ تا 5 سال دیگر نابود خواهد شد !
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:27 | بازدید : 707 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  

حتما شما نیز نام این شرکت را شنیده اید سیانوژن (سایانوژن) این شرکت رام های سفارشی شده خود را برای گوشی های زیادی عرضه میکند خیلی از کاربران به خاطر عدم بروزرسانی تلفنشان به نسخه جدید از این رام ها استفاده میکنند و کاملا هم از عملکرد این سری رام ها راضی هستند اما به تازگی مدیرعامل این شرکت اظهار نظر جالبی کرده است .

 همانطور که میدانید سامسونگ سال گذشته اوضاع مالی خوبی نداشت و از نظر مالی سود این شرکت نسبت به گذشته روندی کاهشی را دنبال میکرد این روند تا آنجا ادامه پیدا کرد که سامسونگ عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی خود را از نظر جهانی طبق جدیدترین آمار منتشر شده به اپل واگذار کرد ،البته در کنگره موبایل بارسلون سامسونگ دو محصول جدید را رونمایی کرد که کمک زیادی به تغییر این روند کاهشی خواهد کرد چرا که سامسونگ از انتقاد هایی که در ساخت گوشی هایش درس گرفته و محصولی را بابدنه آلمینیومی و پشت شیشه ای رونمایی کرده است .

به تازگی مدیر عامل شرکت معروف سیاتوژن که یکی از پرطرفدار ترین شرکت های سازنده رام های سفارشی در اندروید است اظهار نظری جالبی کرده است مامستر میگوید :سامسونگ تا 5 سال دیگر نابود خواهد شد و به سرنوشت نوکیا دچار میشود ،مامستر در مصاحبه اختصصاصی خود با بیزینس اینسایدر چنین میگوید سامسونگ نابود خواهد شد، او اشاره  به کاهش سود پی در پی سامسونگ میکند و اعلام میکند این عدم موفقیت و کاهش سود برای همه شرکت ها پیش می آید اما آنها باید به دنبال رفع ایرادات خود باشند و به نیاز های کاربران پاسخ مثبت بدهند همچنین در صحبت های خود اشاره به نوکیا میکند که اکنون فقط نام و خاطره ای از او به جای مانده است در مورد اپل نیز همین پیش بینی را میکند. به عنوان یک نمونه موفق مامستر کمپانی هندی میکروماکس را مثال میزند  که در مدت کوتاهی توانسته موفقیت های خوبی را کسب کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقص فنی الکتریکی مریخ نورد کیوریاسیتی
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 15:4 | بازدید : 893 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

 

مهندسان ناسا به تکاپو افتاده اند تا دلیل نقص فنی الکتریکی مریخ نورد کیوریاسیتی را بیابند. این مریخ نورد در میانه یک آزمایش ناگهان دچار توقف شد.

مریخ نورد تازه از نوعی سنگ که با نام Telegraph Peak شناخته می شود، نمونه برداری کرده بود و در حال انتقال پودر آن به تجهیزات آزمایشگاهی بود که به گفته ناسا یک جریان الکتریکی غیر عادی از آن گذشت.

 

جیم اریکسون، مدیر پروژه کیوریاسیتی در بیانیه ای گفت: " قبل از اینکه بخواهیم رانش گر یا بازو را جابجا کنیم، تست هایی مختلف در شرایط کنونی کیوریاسیتی می گیریم. این کار به ما کمک می کند تا بفهمیم اشکال از کجاست."

ناسا می گوید که این نقص فنی یا اثر کمی بر عملکردهای مریخ نورد می گذارد و یا برعکس تاثیر چشم گیری خواهد داشت. تحلیل ها مشخص می خواهند کرد که با توجه به منشا نقص چه تغییراتی نیاز است تا در چند روز آینده اعمال شود.

کیوریاسیتی در اولین مرحله انتقال سنگ پودر شده به بازویی بود که دستگاه های تحلیل و آزمایش در آن قرار دارند.

مریخ نورد که پنج بار دیگر نیز آزمایش ها و نمونه گیری های مشابهی از سنگ های مریخ انجام داده بود، با وقوع این نقص، خود را در حالت ایمن یا safe mode قرار داده است.

کیوریاسیتی به کاوش در کنار کوه های رسوبی پنج کیلومتری داخل دهانه آتشفشان گِیل پرداخته بود که این حادثه رخ داد. تا کنون شواهد گویا هستند که مریخ، که سیاره ای بی نهایت شبیه زمین است، همه مواد لازم برای این که زندگی در سطح میکروبی آن جا وجود داشته باشد را دارد. کیوریاسیتی در حال بررسی قابلیت زندگی از نظر محیط زیستی و شیمیایی بود و همزمان در جستجوی مکان هایی بود که بتوان در آن ها مواد ارگانیک پرورش داد و نگهداری کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راز نبوغ اینشتین کشف شد
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:52 | بازدید : 1013 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 راز نبوغ اینشتین کشف شد

____________________
لابد قبول دارید که آلبرت اینشتین یکی از بزرگترین نوابغ عالم است. ولی آیا می‌دانید که تحقیقات نشان داده‌اند که اینشتین فردی بوده که در انجام امور بیشتر از سمت راست مغز خود استفاده می‌کرده است؟

قوی‌ترین کامپیوتر دنیا درست در مابین گوش‌های شما قرار دارد. این کامپیوتر که ظرفیت آن یک میلیون بار بیش‌تر از قوی‌ترین کامپیوترهای موجود در دنیاست، همان مغز خارق‌العاده انسان است. خیلی جالب است که هنوز هیچ بشری قادر نشده تمامی ظرفیت‌های آن را کشف کند.

بحث نیمکره‌های مغزی و عملکرد آنان مسلما توجه بسیاری از شما را به‌خود معطوف کرده است. جالب است بدانید که اکثر نوابغ علمی بزرگ نظیر ون‌گوگ، اینشتین و یا امیلی‌دیکین‌سن (شاعر معروف امریکایی) از سمت‌راست مغز خود بیشتر استفاده می‌کرده‌اند.

اما یک سوِال خنده‌دار: آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که هر فردی چند تا مغز دارد؟

حتما می‌خندید و می‌گویید که خب معلوم است که یک مغز بیشتر ندارد. ولی حقیقت این است که مغز توسط یک شیار از وسط به دو نیمکره چپ و راست تقسیم می‌شود و به‌نظر می‌رسد که هر کدام از آنها جهت انجام رفتارهای ویژه‌ای اختصاصی شده‌اند. مثلا نیمکره چپ مغزی بیشتر جهت انجام اموری نظیر تکلم، ریاضیات و منطق فعال است، حال آنکه نیمکره راست بیشتر به تصور و تجسم‌های فضایی، تشخیص رنگ و چهره، تخیل و موسیقی می‌پردازند.

البته ذکر این موضوع به این معنا نیست که هر نیمکره فقط یک کار می‌کند و نیمکره دیگر آن کار را انجام نمی‌دهد یا از آن چیزی نمی‌داند، بلکه به‌دلیل آنکه این دونیم کره به‌توسط یک باند ضخیم به‌نام رابط مغزی که حاوی 200 تا 250 میلیون رشته عصبی است با یکدیگر در ارتباطند و اطلاعات را ردوبدل می‌کنند، هر نیمکره از کارکرد نیمکره دیگر آگاهی دارد.

لابد تاکنون با افرادی برخورد داشته‌اید که معتقدند چهره اشخاص را هیچ‌ گاه فراموش نمی‌کنند ولی در بخاطر سپردن اسم آنها مشکل دارند. این افراد در واقع جزو کسانی هستند که مغز راست‌شان توانایی‌های بیشتری دارد. آرتور کاستر در کتاب معروف خود به‌نام روح در ماشین، میل‌ به جنگ و ویرانگری را ناشی از عدم رشد نیمه‌راست مغزی می‌داند، همچنین طبق بررسی‌های محققان، ‌افرادی که فقط با مغز چپ خود فکر یا عمل می‌کنند، بیش از سایرین بیمار شده و مستعد آسیب و انجام اشتباه در زندگی خود هستند و اصولا خیلی موفق نیستند.

ولی در طرف مقابل، افرادی که با مغز راستشان فکر می‌کنند،‌سالم‌تر بوده و کمتر مستعد آسیب هستند و اشتباهات کمتری در زندگی خود مرتکب می‌شوند.در کل، نود درصد مردم با سمت چپ مغز خود فکر می‌کنند در حالیکه فقط ده درصد مردم از نیمکره راست مغزشان جهت تفکر استفاده می‌کنند.

اکثر مردم تنها از یک نیمه مغز خود استفاده می‌کنند و خیلی از طرف مقابل کار نمی‌کشند مگر در موارد خاصی که نیاز به ارتباط بین دو نیمکره باشد که حتی در آن صورت نیز این ارتباط توام با ضعف است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که هرگاه نیمکره ضعیف‌تر مغزی ترغیب به همکاری با نیمکره‌ قوی‌تر شود، افزایش فوق‌العاده‌ای در مجموع توانایی و کارآیی آنها حتی تا حد 5 تا 10 برابر دیده می‌شود.

به‌طور کلی، هر نیمکره مغزی دارای امواجی با فرکانس‌های خاص خود است به‌طوری‌ که فرکانس امواج مغزی در سمت چپ مغز در حدود 20 سیکل‌ در ثانیه است در حالی که، فرکانس امواج سمت ‌راست در حدود ده سیکل هستند که در امواج رادیویی وجود دارند.

حتما همه می‌دانید که موج اف.ام کیفیت بهتر و بسیار مطلوب‌تری نسبت به موج ای.ام‌ داشته و صداهای زائد آن را ندارد. در مورد امواج مغزی هم اینگونه تفسیر می‌شود که امواج فرکانس آلفا کیفیت و حالت بهتری دارند. به‌خصوص در افرادی که نیمکره حاوی امواج آلفا در آنها غالب است،‌این امواج موجب می‌شوند که آن فرد زندگی سالم‌تری داشته و خوشحال‌تر و موفق‌تر باشد.

حال حتما این سوِال به ذهن شما می‌رسد که چگونه می‌توان نیمکره مغزی غالب را تشخیص داد؟

به‌طور کلی این موضوع که کدام نیمکره مغزی در امر تکلم غالب‌تر است برای یک جراح اعصاب بسیار مهم است تا قبل از انجام هرگونه جراحی مغزی،‌نیمکره غالب را تشخیص داده و از آسیب‌رسانی به نواحی تکلمی جلوگیری کند.

یک راه تشخیص نیمکره غالب، انجام آزمونی است به‌نام < وادا.> در طی این تست، یک داروی بی‌هوش‌کننده سریع‌الاثر به‌نام سدیم آمیتال که نام دیگرش آموباربیتال است به‌داخل شاهرگ (شریان کاروتید) راست یا چپ تزریق می‌شود. شاهرگ سمت راست خون را به نیمکره راست و شاهرگ سمت چپ خون را به نیمکره چپ مغزی می‌برند.

تزریق آموباربیتال به‌داخل رگ موجب به‌خواب رفتن موقتی نیمکره مربوطه می‌شود. در این حالت، چنانچه توانایی‌های تکلمی فردی در نیمکره چپ غالب باشد، پس از تزریق آموباربیتال به شاهرگ چپ و به خواب رفتن نیمکره چپ، این فرد دیگر قادر به تکلم نخواهد بود.

یک راه دیگر جهت بررسی قابلیت‌های تکلمی مغزی،‌انجام تحریکات الکتریکی مغز است که جراحان اعصاب آن را بر روی مغز باز انجام می‌دهند. در این روش با توجه به آنکه خود مغز گیرنده درد نداشته و قادر به درک درد نیست،‌جراح مغز یک الکترود را در نواحی مختلف مغز بیمار در حین جراحی قرار داده و از بیمار می‌خواهد تا چیزی را که حس می‌کند و یا به آن فکر می‌کند را بیان کند.

افرادی که سمت چپ مغزی‌شان برای تکلم غالب است،در صورت تحریکات الکتریکی نقاط مختلف کورتکس (قشر) مغزی سمت چپ تکلم‌شان دچار اختلال می‌شود. توجه داشته باشید که چنانچه فردی فقط از کارآیی یک طرف مغز خود استفاده کند،‌این موضوع دلیل نارسایی و یا ناتوانی طرف دیگر نیست،‌بلکه شاید علت آن این باشد که طرف دیگر مغزی تمرین کافی جهت استفاده و کارکرد مناسب را نداشته است.

شاید یکی از دلایل اینکه ما اغلب کمتر از سمت راست مغز خود استفاده می‌کنیم این باشد که اکثر روش‌های یادگیری و آموزشی جامعه که ما غالبا با آن سروکار داریم بر روی توانایی‌های سمت چپ مغز متمرکز شده‌اند و متاسفانه، اغلب روش‌های آموزشی مرسوم در جامعه کمتر حاوی روش‌هایی هستند که موجب تقویت مغز راست می‌‌شوند.

پس اگر خواهان موفقیت هستید،‌سعی کنید که مغز راست خودتان را قوی کنید.

دکتر بابک هوشمند

توضیح عکس : مغز آلبرت انیشتین که در سال ۱۹۵۵ پس از مرگ , برای انجام آزمایش از سرش بیرون آورده شد

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 729
بازدید دیروز : 209
بازدید هفته : 2198
بازدید ماه : 10814
بازدید کل : 337120
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 729
:: باردید دیروز : 209
:: بازدید هفته : 2198
:: بازدید ماه : 10814
:: بازدید سال : 25628
:: بازدید کلی : 337120