پایان عمر سیم کارت های تلفن همراه
دو شنبه 18 اسفند 1393 ساعت 23:37 | بازدید : 859 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققــان بــر ایــن بــاورن کــه "سیــم کــارت هــای تلفــن همــراه" بــه پایــان عمــر خــود نــزدیک شــدن، در آینــده نــزدیک کاربــران تنهــا بـا وارد کــردن نــام کاربــری، رمــز عبــور و چنــد فاکتــور امنیتــی بــه شبکــه هــای تلفــن همــراه متصــل میشــن...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه کسی حساب فیسبوک شما را به اِرث می برد
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:43 | بازدید : 883 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

کمتر کسی در دنیای امروزی پیدا می شود که یک حساب فیسبوک نداشته باشد. این شبکه اجتماعی عملا به نوعی شناسنامه اینترنتی بدل شده و سرنوشت این شناسنامه بعد از مرگ، مسئله ایست که از چندی پیش ذهن کاربران فیسبوک را بخود مشغول کرده است. همه ما کسانی را می شناسیم که بطور ناگهانی از دنیا رفته اند و در آن شرایط حساب کاربری فیسبوک آنها ممکن است آخرین چیز در ذهن بازماندگان آنان باشد ولی مانند شناسنامه، باید با این مسئله هم روبرو شویم. در ادامه مطلب با نحوه تنظیمات "Legacy Contact" آشنا خواهیم شد. این ویژگی به ما اجازه می دهد تا با چند کلیک به یک شخص دیگر مثل دوست نزدیک، همسر، برادر، خواهر و... خود اجازه دهیم تا حساب کاربری ما را (البته قسمت هایی از آن را) مدیریت کند.

 

 

مراحل لازم برای انجام این کار در زیر لیست شده اند:

  1. فیسبوک خود را باز کرده و از فلش بالا سمت راست گزینه Settings را انتخاب کنید.
  2. حالا از ستون سمت چپ گزینه Security را انتخاب کرده روی Edit در بخش Legacy Contact کلیک کنید.

  1. در کادر نشان داده شده یکی از دوستان خود را انتخاب و دکمه Add را بزنید. اگر نمی خواهید کسی حساب شما را به ارث ببرد می توانید تیک پایین را بزنید تا در صورت فوت اکانت کاملا حذف شده و تمام محتویات آن پاک شود.

  1. سپس پیغامی که به شخص معتمد شما فرستاده می شود را مرور کنید و دکمه Send را بزنید. (اگر می خواهید این پیام را بعدا بفرستید گزینه Not Now را بزنید).

  1. در آخر هم Ok و سپس Close را انتخاب کرده و خارج شوید.

 

هر موقع که اراده کنید می توانید با زدن دکمه Remove و دنبال کردن دوباره مراحل بالا شخص معتمد خود را تغییر دهید.

 

اگر خدای ناکرده فوت کنید، Legacy Contact شما باید فیسبوک را در جریان این اتفاق گذاشته و درخواست اکانت یادگاری (Memorialize) کند. بعد از اینکه اکانت شما به یک صفحه یادگاری تبدیل شد او می توانید پست های جدیدی در بالای تایم لاین یادگاری شده شما گذاشته و عکس پروفایل و کاور شما را عوض کند.



برگرفته شده از techlist.blog.ir 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقشه دستگاه های متصل به اینترنت در جهان
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:40 | بازدید : 770 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 نقشه دستگاه های متصل به اینترنت در جهان
::نقاط قرمز بیشترین تراکم را دارند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلفــن هوشمنــد باعــث "تنبلــیِ فکــر"
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:33 | بازدید : 699 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققــان دانشگــاه واترلــو کــانادا طبــق مطالعــات انجــام شــده میگــن: تلفــن هوشمنــد باعــث "تنبلــیِ فکــر" و "مهــارت های تجــزیه و تحلیــل "میشــه..

همینطــور اعتیــاد بــه تلفــن های هوشمنــد، مخصــوصا "شبکــه های اجتماعــی" و ابــزارهای "سـرگـرم کننــده" باعــث نوســان خلــق و خــو، تنهایــی، حســادت و خودشیفتگــی افــراد میشــه...

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سیانوژن: سامسونگ تا 5 سال دیگر نابود خواهد شد !
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:27 | بازدید : 708 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  

حتما شما نیز نام این شرکت را شنیده اید سیانوژن (سایانوژن) این شرکت رام های سفارشی شده خود را برای گوشی های زیادی عرضه میکند خیلی از کاربران به خاطر عدم بروزرسانی تلفنشان به نسخه جدید از این رام ها استفاده میکنند و کاملا هم از عملکرد این سری رام ها راضی هستند اما به تازگی مدیرعامل این شرکت اظهار نظر جالبی کرده است .

 همانطور که میدانید سامسونگ سال گذشته اوضاع مالی خوبی نداشت و از نظر مالی سود این شرکت نسبت به گذشته روندی کاهشی را دنبال میکرد این روند تا آنجا ادامه پیدا کرد که سامسونگ عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی خود را از نظر جهانی طبق جدیدترین آمار منتشر شده به اپل واگذار کرد ،البته در کنگره موبایل بارسلون سامسونگ دو محصول جدید را رونمایی کرد که کمک زیادی به تغییر این روند کاهشی خواهد کرد چرا که سامسونگ از انتقاد هایی که در ساخت گوشی هایش درس گرفته و محصولی را بابدنه آلمینیومی و پشت شیشه ای رونمایی کرده است .

به تازگی مدیر عامل شرکت معروف سیاتوژن که یکی از پرطرفدار ترین شرکت های سازنده رام های سفارشی در اندروید است اظهار نظری جالبی کرده است مامستر میگوید :سامسونگ تا 5 سال دیگر نابود خواهد شد و به سرنوشت نوکیا دچار میشود ،مامستر در مصاحبه اختصصاصی خود با بیزینس اینسایدر چنین میگوید سامسونگ نابود خواهد شد، او اشاره  به کاهش سود پی در پی سامسونگ میکند و اعلام میکند این عدم موفقیت و کاهش سود برای همه شرکت ها پیش می آید اما آنها باید به دنبال رفع ایرادات خود باشند و به نیاز های کاربران پاسخ مثبت بدهند همچنین در صحبت های خود اشاره به نوکیا میکند که اکنون فقط نام و خاطره ای از او به جای مانده است در مورد اپل نیز همین پیش بینی را میکند. به عنوان یک نمونه موفق مامستر کمپانی هندی میکروماکس را مثال میزند  که در مدت کوتاهی توانسته موفقیت های خوبی را کسب کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقص فنی الکتریکی مریخ نورد کیوریاسیتی
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 15:4 | بازدید : 893 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

 

مهندسان ناسا به تکاپو افتاده اند تا دلیل نقص فنی الکتریکی مریخ نورد کیوریاسیتی را بیابند. این مریخ نورد در میانه یک آزمایش ناگهان دچار توقف شد.

مریخ نورد تازه از نوعی سنگ که با نام Telegraph Peak شناخته می شود، نمونه برداری کرده بود و در حال انتقال پودر آن به تجهیزات آزمایشگاهی بود که به گفته ناسا یک جریان الکتریکی غیر عادی از آن گذشت.

 

جیم اریکسون، مدیر پروژه کیوریاسیتی در بیانیه ای گفت: " قبل از اینکه بخواهیم رانش گر یا بازو را جابجا کنیم، تست هایی مختلف در شرایط کنونی کیوریاسیتی می گیریم. این کار به ما کمک می کند تا بفهمیم اشکال از کجاست."

ناسا می گوید که این نقص فنی یا اثر کمی بر عملکردهای مریخ نورد می گذارد و یا برعکس تاثیر چشم گیری خواهد داشت. تحلیل ها مشخص می خواهند کرد که با توجه به منشا نقص چه تغییراتی نیاز است تا در چند روز آینده اعمال شود.

کیوریاسیتی در اولین مرحله انتقال سنگ پودر شده به بازویی بود که دستگاه های تحلیل و آزمایش در آن قرار دارند.

مریخ نورد که پنج بار دیگر نیز آزمایش ها و نمونه گیری های مشابهی از سنگ های مریخ انجام داده بود، با وقوع این نقص، خود را در حالت ایمن یا safe mode قرار داده است.

کیوریاسیتی به کاوش در کنار کوه های رسوبی پنج کیلومتری داخل دهانه آتشفشان گِیل پرداخته بود که این حادثه رخ داد. تا کنون شواهد گویا هستند که مریخ، که سیاره ای بی نهایت شبیه زمین است، همه مواد لازم برای این که زندگی در سطح میکروبی آن جا وجود داشته باشد را دارد. کیوریاسیتی در حال بررسی قابلیت زندگی از نظر محیط زیستی و شیمیایی بود و همزمان در جستجوی مکان هایی بود که بتوان در آن ها مواد ارگانیک پرورش داد و نگهداری کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راز نبوغ اینشتین کشف شد
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:52 | بازدید : 1013 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 راز نبوغ اینشتین کشف شد

____________________
لابد قبول دارید که آلبرت اینشتین یکی از بزرگترین نوابغ عالم است. ولی آیا می‌دانید که تحقیقات نشان داده‌اند که اینشتین فردی بوده که در انجام امور بیشتر از سمت راست مغز خود استفاده می‌کرده است؟

قوی‌ترین کامپیوتر دنیا درست در مابین گوش‌های شما قرار دارد. این کامپیوتر که ظرفیت آن یک میلیون بار بیش‌تر از قوی‌ترین کامپیوترهای موجود در دنیاست، همان مغز خارق‌العاده انسان است. خیلی جالب است که هنوز هیچ بشری قادر نشده تمامی ظرفیت‌های آن را کشف کند.

بحث نیمکره‌های مغزی و عملکرد آنان مسلما توجه بسیاری از شما را به‌خود معطوف کرده است. جالب است بدانید که اکثر نوابغ علمی بزرگ نظیر ون‌گوگ، اینشتین و یا امیلی‌دیکین‌سن (شاعر معروف امریکایی) از سمت‌راست مغز خود بیشتر استفاده می‌کرده‌اند.

اما یک سوِال خنده‌دار: آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که هر فردی چند تا مغز دارد؟

حتما می‌خندید و می‌گویید که خب معلوم است که یک مغز بیشتر ندارد. ولی حقیقت این است که مغز توسط یک شیار از وسط به دو نیمکره چپ و راست تقسیم می‌شود و به‌نظر می‌رسد که هر کدام از آنها جهت انجام رفتارهای ویژه‌ای اختصاصی شده‌اند. مثلا نیمکره چپ مغزی بیشتر جهت انجام اموری نظیر تکلم، ریاضیات و منطق فعال است، حال آنکه نیمکره راست بیشتر به تصور و تجسم‌های فضایی، تشخیص رنگ و چهره، تخیل و موسیقی می‌پردازند.

البته ذکر این موضوع به این معنا نیست که هر نیمکره فقط یک کار می‌کند و نیمکره دیگر آن کار را انجام نمی‌دهد یا از آن چیزی نمی‌داند، بلکه به‌دلیل آنکه این دونیم کره به‌توسط یک باند ضخیم به‌نام رابط مغزی که حاوی 200 تا 250 میلیون رشته عصبی است با یکدیگر در ارتباطند و اطلاعات را ردوبدل می‌کنند، هر نیمکره از کارکرد نیمکره دیگر آگاهی دارد.

لابد تاکنون با افرادی برخورد داشته‌اید که معتقدند چهره اشخاص را هیچ‌ گاه فراموش نمی‌کنند ولی در بخاطر سپردن اسم آنها مشکل دارند. این افراد در واقع جزو کسانی هستند که مغز راست‌شان توانایی‌های بیشتری دارد. آرتور کاستر در کتاب معروف خود به‌نام روح در ماشین، میل‌ به جنگ و ویرانگری را ناشی از عدم رشد نیمه‌راست مغزی می‌داند، همچنین طبق بررسی‌های محققان، ‌افرادی که فقط با مغز چپ خود فکر یا عمل می‌کنند، بیش از سایرین بیمار شده و مستعد آسیب و انجام اشتباه در زندگی خود هستند و اصولا خیلی موفق نیستند.

ولی در طرف مقابل، افرادی که با مغز راستشان فکر می‌کنند،‌سالم‌تر بوده و کمتر مستعد آسیب هستند و اشتباهات کمتری در زندگی خود مرتکب می‌شوند.در کل، نود درصد مردم با سمت چپ مغز خود فکر می‌کنند در حالیکه فقط ده درصد مردم از نیمکره راست مغزشان جهت تفکر استفاده می‌کنند.

اکثر مردم تنها از یک نیمه مغز خود استفاده می‌کنند و خیلی از طرف مقابل کار نمی‌کشند مگر در موارد خاصی که نیاز به ارتباط بین دو نیمکره باشد که حتی در آن صورت نیز این ارتباط توام با ضعف است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که هرگاه نیمکره ضعیف‌تر مغزی ترغیب به همکاری با نیمکره‌ قوی‌تر شود، افزایش فوق‌العاده‌ای در مجموع توانایی و کارآیی آنها حتی تا حد 5 تا 10 برابر دیده می‌شود.

به‌طور کلی، هر نیمکره مغزی دارای امواجی با فرکانس‌های خاص خود است به‌طوری‌ که فرکانس امواج مغزی در سمت چپ مغز در حدود 20 سیکل‌ در ثانیه است در حالی که، فرکانس امواج سمت ‌راست در حدود ده سیکل هستند که در امواج رادیویی وجود دارند.

حتما همه می‌دانید که موج اف.ام کیفیت بهتر و بسیار مطلوب‌تری نسبت به موج ای.ام‌ داشته و صداهای زائد آن را ندارد. در مورد امواج مغزی هم اینگونه تفسیر می‌شود که امواج فرکانس آلفا کیفیت و حالت بهتری دارند. به‌خصوص در افرادی که نیمکره حاوی امواج آلفا در آنها غالب است،‌این امواج موجب می‌شوند که آن فرد زندگی سالم‌تری داشته و خوشحال‌تر و موفق‌تر باشد.

حال حتما این سوِال به ذهن شما می‌رسد که چگونه می‌توان نیمکره مغزی غالب را تشخیص داد؟

به‌طور کلی این موضوع که کدام نیمکره مغزی در امر تکلم غالب‌تر است برای یک جراح اعصاب بسیار مهم است تا قبل از انجام هرگونه جراحی مغزی،‌نیمکره غالب را تشخیص داده و از آسیب‌رسانی به نواحی تکلمی جلوگیری کند.

یک راه تشخیص نیمکره غالب، انجام آزمونی است به‌نام < وادا.> در طی این تست، یک داروی بی‌هوش‌کننده سریع‌الاثر به‌نام سدیم آمیتال که نام دیگرش آموباربیتال است به‌داخل شاهرگ (شریان کاروتید) راست یا چپ تزریق می‌شود. شاهرگ سمت راست خون را به نیمکره راست و شاهرگ سمت چپ خون را به نیمکره چپ مغزی می‌برند.

تزریق آموباربیتال به‌داخل رگ موجب به‌خواب رفتن موقتی نیمکره مربوطه می‌شود. در این حالت، چنانچه توانایی‌های تکلمی فردی در نیمکره چپ غالب باشد، پس از تزریق آموباربیتال به شاهرگ چپ و به خواب رفتن نیمکره چپ، این فرد دیگر قادر به تکلم نخواهد بود.

یک راه دیگر جهت بررسی قابلیت‌های تکلمی مغزی،‌انجام تحریکات الکتریکی مغز است که جراحان اعصاب آن را بر روی مغز باز انجام می‌دهند. در این روش با توجه به آنکه خود مغز گیرنده درد نداشته و قادر به درک درد نیست،‌جراح مغز یک الکترود را در نواحی مختلف مغز بیمار در حین جراحی قرار داده و از بیمار می‌خواهد تا چیزی را که حس می‌کند و یا به آن فکر می‌کند را بیان کند.

افرادی که سمت چپ مغزی‌شان برای تکلم غالب است،در صورت تحریکات الکتریکی نقاط مختلف کورتکس (قشر) مغزی سمت چپ تکلم‌شان دچار اختلال می‌شود. توجه داشته باشید که چنانچه فردی فقط از کارآیی یک طرف مغز خود استفاده کند،‌این موضوع دلیل نارسایی و یا ناتوانی طرف دیگر نیست،‌بلکه شاید علت آن این باشد که طرف دیگر مغزی تمرین کافی جهت استفاده و کارکرد مناسب را نداشته است.

شاید یکی از دلایل اینکه ما اغلب کمتر از سمت راست مغز خود استفاده می‌کنیم این باشد که اکثر روش‌های یادگیری و آموزشی جامعه که ما غالبا با آن سروکار داریم بر روی توانایی‌های سمت چپ مغز متمرکز شده‌اند و متاسفانه، اغلب روش‌های آموزشی مرسوم در جامعه کمتر حاوی روش‌هایی هستند که موجب تقویت مغز راست می‌‌شوند.

پس اگر خواهان موفقیت هستید،‌سعی کنید که مغز راست خودتان را قوی کنید.

دکتر بابک هوشمند

توضیح عکس : مغز آلبرت انیشتین که در سال ۱۹۵۵ پس از مرگ , برای انجام آزمایش از سرش بیرون آورده شد

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدرتمنــدترین ابــر کامپیــوتر چینی
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:45 | بازدید : 1139 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 "تیــانهــه-2" قدرتمنــدترین ابــر کامپیــوتر چینیــه و ایــن ابــر کامپیــوتر با "3 میلیون و 120 هزار هسته پردازشگر" میتــونه در هر ثانیــه 33.86 پتــافلاپــس محاسبــات رو انجــام بــده..

بایــد بدونیــد کــه هــر پتــافلاپ بــرابر "هــزار تریلیــون محاسبــه" س و همینطــور جالبــه بدونیــد "مغــز انســان" در هــر ثانیــه تــوان محاسباتــی معــادل 20 پتــافلاپ رو داره...


 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خصوصیت جدید به تویتتر اضافه خواهد شد
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:36 | بازدید : 844 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

خصوصیت جدید به تویتتر اضافه خواهد شد

تویتتر یکی از بزرگترین سایتهای اجتماعی جهان، همانند فیس بوک، دارای خاصیت پویندگی خواهد بود. به روز رسانی به زودی انجام خواهد گردید.

با این به روز رسانی مهم، کاربران تلفنهای هوشمند به راحتی و مطمئن تر قادر به استفاده از  لینکهای به اشتراک گذارده شده خواهند بود.

متخصصان به این نوآوری به شکل یک تحول بسیار مهم اشاره کرده و ابراز می دارند که کاربران تویتتر پیش از آغاز این نوآوری، باید به لینکهایی که وارد می شوند، دقت بسیاری داشته باشند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اولین عکس از رفتار همزمان ذره‌ای-موجی نور
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:26 | بازدید : 849 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اولین عکس از رفتار همزمان ذره‌ای-موجی نور
_________________________________
پژوهشگران در موسسۀ فدرال تکنولوژی سوییس واقع در لوزان، موفق شدند تا اولین عکس را از رفتار همزمانِ موجی و ذره‌ای نور تهیه کنند.

به گزارش فرادید به نقل از نیوزویک، فابریتزیو کاربونه، که تیم تحقیقی را که روشِ عکسبرداری از این موضوع را ابداع کرده است رهبری کرده، می‌گوید: "این آزمایش برای اولین بار نشان می‌دهد که ما می‌توانیم از مکانیک کوانتوم و طبیعت متناقض آن، مستقیماً فیلم بگیریم. توانایی عکس برداری از پدیدۀ کوانتوم در مقیاس نانو و کنترل آن، مسیر جدیدی را به سوی محاسبات کوانتومی می‌گشاید."

لایۀ پایینی این عکس "پاکت‌های" تبادل انرژی میان الکترون‌ها و فوتون‌ها، که به تجسم ذرات نور منجر می‌شود را نشان می‌دهد و لایۀ بالایی طبیعت موجی نور را به تصویر می‌کشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با کوچک‌ترین کامپیوتر دنیا آشنا شوید
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:17 | بازدید : 783 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 با کوچک‌ترین کامپیوتر دنیا آشنا شوید

یکی از محصولات جدید «اینتل» در زمینه کامپیوترهای شخصی، همان‌طور که در عکس می‌بینید، کامپیوتری است که می‌تواند لقب کوچک‌ترین کامپیوتر جهان را از آن خود کند. این محصول در سال ۲۰۱۵ برای استفاده عموم وارد بازار می‌شود و به احتمال زیاد قیمتی خیلی ارزان (در حدود ۱۵۰ دلار)، خواهد داشت.

این کامپیوتر که در حدود ۱۰ سانتی‌متر طول دارد از طریق فیش "HDMI" به هر نمایشگری، مانند تلویزیون، متصل شده و آن را به مانیتور یک کامپیوتر شخصی با سیستم عامل ویندوز یا لینوکس تبدیل می‌کند. سیستم عامل ویندوز ۸.۱ یا لینوکس از قبل بر روی این کامپیوتر نصب شده و تنها با اتصال به یک صفحه نمایشگر مانند یک کامپیوتر کامل کار می‌کند. احتمالا برای استفاده از این کامپیوتر تنها به یک کیبورد و موس بی‌سیم احتیاج خواهید داشت.

این کامپیوتر کوچک به‌گونه‌ای طراحی شده که پاسخ‌گوی هر نوع نیازی از کاربران شخصی و خانگی گرفته تا استفاده‌های تجاری باشد. اینتل در این دستگاه از پردازشگر اتم خود که بسیار کوچک و قدرتمند است، استفاده کرده که سرعت و کیفیت عملکرد کامپیوتری در این حد و اندازه را تا حد بسیاری بالا برده است. این کامپیوتر علاوه بر حافظه داخلی، قابلیت اتصال به کارت‌های حافظه میکرو را نیز دارد و از این طریق هم می‌توان گفت حافظه آن قابل ارتقاء است.

البته ذکر این نکته هم لازم است که توزیع و فروش این دستگاه فعلا به خاطر ایراداتی قانونی توسط کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده متوقف شده و به قول شرکت اینتل فروش آن تا زمان رفع این ایرادات ممکن نیست و معلوم نیست این روند تا چه زمانی به طول انجامد، پس باید امیدوار و منتظر ماند و دید نهایتا کِی این کامپیوترهای انگشتی در بازار و برای استفاده عمومی عرضه می‌شوند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه کسانی از اینترنت ما استفاده می کنند؟
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 23:9 | بازدید : 793 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

امروزه با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت بی‌سیم یا همان Fi و وجود روش‌ها و نرم‌افزارهای یافتن رمز این شبکه‌ها، یکی از مشکلاتی که اغلب دارندگان اینترنت بی‌سیم را دچار نگرانی کرده حفظ امنیت آن است.

 

آیا کسی بدون اجازه از اینترنت ما استفاده می‌کند؟ آیا رمز اینترنت ما را پیدا کرده‌اند؟ و سوال‌هایی از این نوع احتمالا تا به حال بارها از ذهن هریک از ما گذشته و موجب نگرانی ما شده و دلیل آن هم همان طور که اشاره شده، امنیت کم آن است.

بنابراین یکی از لازمه‌های داشتن یک اینترنت بی‌سیم امن، شناخت راه هایی است که از آن طریق بدانیم چه کسانی از اینترنت ما استفاده می کنند و در صورت استفاده غیرمجاز چگونه امنیت اینترنت خود را بالا برده و مانع استفاده از آن شویم.

چه کسانی از اینترنت ما استفاده می کنند؟
یک روش کاملا مطمئن برای پیداکردن افرادی که از اینترنت مودم شما استفاده می کنند (چه بی‌سیم و چه باسیم)، واردکردن آی‌پی روتر در مرورگر است.

هرچند بعضی از روترها این اطلاعات را به شما نمی دهند که البته تعداد آنها خیلی کم است. برای این کار با وارد کردن IP روتر خود در صفحه مرورگرتان، وارد آن شوید. اگر در این مورد نمی دانید، ابتدا (http://192.168.0.1) را بررسی کنید. 
اگر کار نکرد، در دفترچه راهنمای مودم به دنبال آن بگردید. گاهی اوقات این اعداد روی خود مودم نوشته شده اند. وقتی IP را وارد کردید، باید نام کاربری و پسورد یا گاهی اوقات فقط پسورد را وارد کنید. 
چنانچه پسورد را نمی دانید، به دفترچه راهنمای مودم مراجعه کنید و اگر آن را تغییر داده‌اید اما به یاد نمی آورید، با ISP (شرکت خدمات دهنده اینترنت) خود تماس بگیرید، مطمئنا آنها به شما کمک خواهندکرد.

زمانی که وارد شدید، به دنبال عبارت هایی مانند Attached device یا Device list یا Client list یا چیزهایی شبیه با این ها بگردید. توجه کنید این گزینه احتمالا در زیرشاخه های مختلف و در تب‌های مختلف پیدا می شود، بنابراین انتظار نداشته باشید خودش را سریع به شما نشان دهد.

وقتی آن را پیدا و روی آن کلیک کردید، می توانید فهرستی از IPها و دستگاه هایی را که از اینترنت شما استفاده می کنند یا کرده‌اند مشاهده کنید.

مشخص است که همه دستگاه ها حتما اسم ندارند و درواقع همیشه مشخص نیست چه رایانه هایی از اینترنت شما استفاده می کنند. منظور این است که نباید انتظار داشت که همیشه در قسمت Host name نام دستگاه ها مشخص باشد.
پس در این مواقع باید چه کرد؟ باید IP دستگاه خودتان را پیدا کنید. برای این کار در منوی استارت CMDو Enter را تایپ کنید و در پنجره باز شده تایپ کنید IPCONFIG و سپس Enter را بزنید. می بینید که در قسمت IPv۴address آدرس IP شما نوشته شده است.

وقتی که IPهای سارقان را پیدا کردید می توانید آنها را در قسمتی با نام IP filtering (یا مثل این) وارد کنید تا آنها را فیلتر کنید و اجازه دسترسی به آنها را ندهید.

اما به هر حال تغییر IP کار بسیار ساده ای است و نباید از این روش مطمئن بود، پس بهتر است به ادامه این متن هم توجه کنید.

چطوراینترنت بی سیم را امن کنیم؟
تغییر WEP به WPA یا WPA2
ابتدا باید وارد روتر خود شوید. حال به قسمت تغییر تنظیمات Wireless بروید که این مورد معمولا با نام Wireless setting مشاهده می شود. حال Security mode یا Security options را به WPA یا WPA۲ تغییر دهید.

اگرچه WPA2 امنیت زیادی دارد، اما ممکن است در بعضی از دستگاه ها کار نکند. اگر بعد از تغییر به WPA2 توانستید با دستگاه های مورد استفاده خودتان به اینترنت متصل شوید که بهتر است از همین Security mode استفاد کنید؛ در غیر این صورت این گزینه را به WAP یا در صورت موجود بودن به WPA2، WPA تغییر دهید.

SSID خود را مخفی کنید
شما می توانید نام مودم خود را مخفی کنید، در این صورت نام شما دیگر هیچ گاه نمایش داده نمی شود و درواقع خودتان باید به صورت دستی آن را وارد کنید. برای این کار باید به دنبال گزینه‌ای با نام Hide SSID در تنظیمات Wireless بگردید و آن را تیک بزنید. 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل در بارسلونا: بزودی یک اپراتور همراه بین المللی خواهیم بود
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 23:7 | بازدید : 784 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

پس از نزدیک به یک سال انتشار شایعات مختلف پیرامون گوگل و تبدیل شدنش به یک اپراتور تلفن همراه، نهایتا ساندر پیچای، مدیر عامل این شرکت در کنفرانس اختصاصی اپراتور های همراه در بارسلونا این موضوع را بصورت مفصل با هواداران شرکتش مطرح کرد. این شرکت در روز دوشنبه اعلام کرد که اپراتور خود را بین بصورت بین المللی پایه گذاری خواهد کرد.

در صدد تلاش این شرکت برای افزایش مانور شرکتش بر روی رقابت هایی در زمینه تلفن همراه این شرکت حال قصد دارد طی فاز هایی به تولید و پایه گذاری یک اپراتور تلفن همراه بین المللی بپردازد. در فاز اول این شرکت قصد دارد پلن های دیتا، تماس تلفنی و پیامک خود را از طریق اپاتور های مطرح دیگر ارائه کند و در واقع بصورت مجازی سرویس دهی نماید. در فاز بعدی نیز این شرکت طی گفته مدیر عاملش قرار است به رواج و پیش روی فیزیکی پوشش دهی خود در تمامی کشور ها بصورت همزمان بپردازد. 

پیچای همچنین آمار کشور های در حال توسعه را پیرامون نحوه دسترسی به اینترنت با هواداران در میان گذاشت و اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد از مردم جهان هنوز دسترسی سریع به اینترنت ندارند و این در حالیست که دسترسی این افراد به برخی وبسایت ها نیز محدود شده است و این با استاندارد های گوگل مغایر است.  گوگل قصد دارد این محدودیت ها را برطرف نماید. 

گوگل همچنین یکی از پارتنر های فیسبوک برای پیاده سازی پروژه Internet.org میباشد. این پروژه قصد دارد دسترسی سریع به وبسایت های ضروری و همچنین خود فیسبوک را برای مردم کشور های در حال توسعه به ارمغان بیاورد. با توجه به همکاری نزدیک بین فیسبوک و گوگل با توسعه اپراتور تلفن همراه گوگل تا چند سال آینده در همه کشور ها احتمال میرود که این شرکت راهکار عملی فیسبوک برای رساندن این پروژه به دست مردم عادی باشد. با آمدن چنین اپراتوری احتمالا هزینه های تماس بین المللی و رومینگ تا حد زیادی کاهش یافته و اغلب اپراتور های همراه با چنین راهکاری مخالف خواهند بود. به نظر شما نتیجه آمدن این اپراتور در ایران چه خواهد بود؟



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حافظــه میکــرو اس دی با ظــرفیــت "200 گیگـابایــت"
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:15 | بازدید : 691 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سـَـن دیســک کــارت حافظــه میکــرو اس دی با ظــرفیــت "200 گیگـابایــت" تولیــد کــرده، جالبـه بدونیــد قیمــت ایــن کــارت حافظــه "400 دلـاره"..



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پــروژه شهــر خورشیــدی
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:6 | بازدید : 989 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گــوگــل قــراره 300 میلیــون دلـار در پــروژه شهــر خورشیــدی ســرمایه میکنــه

جالبــه بدونیــد پــروژه "شهــر خورشیــدی" بـا بودجــه 750 میلیــون دلــار و در 14 ایالــت بــه شهــرونـدان آمــریکــایی انــرژی خورشیــدی و سبــز ارائــه میکنــه...

 
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سنسور اختراع شده توسط این نوجوان به بیماران آلزایمری کمک می کند
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:44 | بازدید : 923 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 به گزارش انجمن آلزایمر، از میان حدود 5 میلیون آمریکایی مبتلا به این بیماری، حدود 60 درصد آنها به دلیل حواس پرتی بی هدف پرسه می زنند - و اغلب گم می شوند و در معرض خطر قرار می گیرند.

کِنت شینوزوکا(Kenneth Shinozuka) به زودی وارد کلاس یازدهم می شود. او یک سنسور فشار را اختراع کرده که وقتی در کف پا قرار داده شود یا روی جوراب قرار بگیرد، هنگامی که بیمار مبتلا به آلزایمر از روی صندلی یا تخت خود بلند می شود و راه می رود این سنسور افزایش فشار را حس کرده و بصورت وایرلس به تلفن همراه فرد مراقبِ بیمار پیام هشدار می دهد.

این اختراع یک جایزه ی 50000 دلاری و جایزه ی «علم در عمل» از سوی مجله ی Scientific American را برای او به همراه داشته است. او همچنین قرار است در نمایشگاه علوم گوگل، که ماه سپتامبر در کالیفرنیا برگزار می شود، شرکت کند. اما او فراتر از این به آینده می نگرد: وی امیدوار است در آینده دانشمند عصب شناس و متخصص در مهندسی و علوم کامپیوتر بشود.

شینوزوکا می گوید: «من دوست دارم به بعضی از اسرار ناشناخته ی مغز انسان پی ببرم و پرده از آنها بردارم و ابزاری را برای کمک به درمان آلزایمر و سایر بیماریهای روانی که جمعیت مسن ما از آن رنج میبرند، ابداع کنم.»



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امروز یاهو 20 سالگی خود را جشن گرفت !
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:37 | بازدید : 679 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 امروز یاهو 20 سالگی خود را جشن گرفت !

برچسب‌ها: یاهو , 20 سالگی , جشن , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نگران از بین رفتن درختان نباشید!
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:26 | بازدید : 787 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

نگران از بین رفتن درختان نباشید!
________________________
خزانۀ "روز قیامت" در درون کوهی در قطب شمال ساخته شده است. در اینجا بذرهای گیاهان خوراکی ذخیره‌سازی می‌شوند تا در صورت بروز یک فاجعۀ طبیعی مورد استفاده قرار گیرند. این خزانه، اولین محمولۀ درختان را دریافت کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، به تازگی، بذر صنوبر نروژی و کاج اسکاتلندی وارد خزانۀ منجمد شده‌اند. این خزانه در سِوالبارد، مجمع الجزایری متعلق به نروژ که در شمال این کشور قرار دارد، واقع شده است. سازمان‌هایی که بانی این خزانه بوده‌اند، امیدوارند بذرهای بیشتری از کشورهایی غیر از کشورهای شمال اروپا نیز به آن وارد کنند.

خزانۀ جهانی بذر سوالبارد، در حال جمع‌آوری و مطالعۀ نمونه‌هاست تا به کمکشان تغییرات جنگل‌های طبیعی را بررسی کند. آنها همچنین، این بذرها را نگاه می‌دارند، تا در صورتی که هر یک از این گونه‌ها منقرض شوند آن را احیا نمایند.

ساختِ این خزانه که در میانۀ راه نروژ به قطب شمال قرار دارد، پنج میلیون یورو هزینه برده و 12 ماه زمان برده است. این خزانه در سال 2008 افتتاح شد و به صورت مشترک توسط دانمارک، سوئد، فنلاند، ایسلند و نروژ اداره می‌شود و تلاشی است برای حفظ گیاهان کرۀ زمین.

در حالیکه اغلب از ذخیرۀ گونه‌های مختلف بذرها، به عنوان هدف این خزانه ذکر می‌شود، اما دانشمندان بیشتر مشتاقند تا با بهره‌گیری از این بذرهای چگونگی تغییرات ارگانیسم‌های مختلف را مطالعه کنند.

ماری روسانن، پژوهشگر یکی از گروه‌های منابع ملی که مدتی از این خزانه مراقبت کرده می‌گوید: "برای من به شخصه، مسئلۀ مقابله با فاجعه انگیزۀ اصلی نیست. چیزی که بیشتر برای من مهم است این است که ای نمونه‌ها در آینده فرصتی را فراهم می‌آورند تا بتوانیم تغییرات طولانی مدتی که در ترکیب ژنتیکی جنگلهای طبیعی روی می‌دهد را بررسی کنیم."

در مجموع 218 بذر مختلف به این خزانه وارده شده است که قدیمی‌ترین آن‌ها، بذری مربوط به سال 1938 است.

برچسب‌ها: خزانۀ , روز قیامت , بذر , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل پلی امروز 3 ساله شد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:21 | بازدید : 828 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گوگل پلی امروز 3 ساله شد 
==================
گوگل پلی امروز سه سالگی خود را جشن گرفت ،به همین مناسبت گوگل بسیاری از برنامه های پولی خود را با تخفیف ارائه کرده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


IKea در حال راه‌اندازی خط تولید مبلمانی که موبایل و تبلت شمار را بی سیم شارژ کند!
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:9 | بازدید : 748 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 IKea در حال راه‌اندازی خط تولید مبلمانی که موبایل و تبلت شمار را بی سیم شارژ کند!
========================================
روز یکشنبه در کنگره جهانی موبایل، کمپانی سوئدی Ikea، از راه اندازی اولین خط تولید خود با نام Home Smart خبر داد که به ساخت وسایلی میپردازد که امکان شارژ بی سیم گجتها را فراهم میکند. این وسایل که شامل میز، آباژور و عسلی میشوند دارای پدی است که از تکنولوژی شارژ بی سیم Qi بهره می‌برد. شایان ذکر است تنها تلفن ها و تبلت‌هایی میتوانند از این طریق شارژ شوند که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقر اصلی گوگل بازسازی می‌شود!
شنبه 9 اسفند 1393 ساعت 20:49 | بازدید : 701 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

مقر اصلی گوگل بازسازی می‌شود!
====================
گوگل روز گذشته خبر جالبی را منتشر کرد؛ این کمپانی بزرگ قصد دارد تا مقر اصلی خود که در شهر مانتین ویو (ایالت کالیفرنیا) واقع شده را یک بازسازی اساسی نماید.
به جای ساخت ساختمان های عظیم الجثه، گوگل قصد دارد سایبان های شیشه ای بزرگی ساخته که بعدا نیز این قابلیت را دارند تا به سادگی، برای اهداف آینده ی این شرکت بازطراحی گردند. این ایده ها بسیار بلندپروازانه بوده و حتی خود کمپانی مورد بحث هم اذعان دارد که برخی تکنولوژی های مورد نیاز برای ساخت چنین پروژه ای، هنوز وجود ندارند.
حتی اگر گوگل به چنین فناوری هایی دست یابد، باز هم دست کم پنج سال برای ساخت طرح هایش زمان نیاز خواهد داشت.

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیوند سر تا 'دو سال دیگر انجام پذیر است'
جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 1:39 | بازدید : 684 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

جراحی پیوند سر را به جراحی‌های شخصیت خیالی دکتر فرانکشتین تشبیه کرده‌اند

مدیر 'گروه مدولاسیون عصبی پیشرفته' در تورین ایتالیا می‌گوید پیشرفت‌های پزشکی امکان جراحی پیوند سر (یا به تعبیری پیوند بدن) را فراهم کرده و این جراحی هفت و نیم میلیون دلاری را می توان تا دو سال دیگر انجام داد.

به نوشته نشریه نیوساینتیست، دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی قرار است تابستان امسال در کنفرانسی خبری در آکادمی جراحان اعصاب و ارتوپد آمریکا شروع این پروژه را اعلام کند.

در این جراحی سر فردی که دچار مرگ مغزی شده اما بدنش سالم است با سر فردی دیگر که دچار ضایعه نخاعی یا بیماری های تخریب کننده عضلات و اعصاب است جابجا می شود.

به گفته دکتر کاناورو "اکنون در مرحله ای هستیم که تمام جنبه های فنی این عمل امکان پذیر است."

او همچنین می‌گوید لیستی طولانی از بیمارانی دارد که می‌توانند کاندیدای بالقوه چنین عملی باشند، عملی که دکتر کاناورو قصد دارد در سال ۲۰۱۷ انجام دهد.

دکتر کاناورو درباره تکینک عمل این جراحی اخیرا مقاله‌ای در نشریه بین المللی جراحی اعصاب منتشر کرده است.

برای این جراحی بدن فرد دهنده و گیرنده سر در ابتدای جراحی سرد می شود تا مدت زمانی که سلول ها می توانند کمبود اکسیژن را تحمل کنند افزایش یابد.

سپس بافتهای گردن جدا می شوند و رگهای بزرگ با لوله هایی ظریف به هم متصل می شوند.

بعد نخاع فرد دهنده پیوند را قطع کرده و سر او را روی بدن فرد گیرنده قرار می دهند، سپس نخاع با ماده ای به نام پلی اتیلن گلایکول که مثل چسب عمل می‌کند به نخاع بدن جدید متصل می شود.

دکتر سرجو کاناورو

سپس فرد حدود چهار هفته در اغمای مصنوعی فرو خواهد رفت تا در مدتی که بافتها ترمیم می شوند تکان نخورد.

در این مدت اعصاب و نخاع با شوک های الکتریکی خفیف تحریک می شوند تا پیوندها و ارتباطات آنها بین سر و بدن جدید محکم شود.

اما برای اینکه بدن، سر پیوند شده را پس نزند باید فرد تحت درمان با داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشته باشد.

دکتر کاناورو معتقد است فرد بعد از به هوش آمدن قادر است سر خود را تکان دهد و صورتش را حس کند، با صدای قبلی صحبت کند و در عرض یک سال قادر به راه رفتن خواهد بود.

در آینده ممکن است سر فرد را به بدنی که از DNA خودش در آزمایشگاه تولید شده پیوند زد

دکتر کاناورو نخستین بار در سال ۲۰۱۳ این ایده رامطرح کرد اما خود او می‌داند که بسیاری از متخصصان چنین عملی را متعلق به آینده می دانند.

دکتر کاناورو می گوید:

"اگر مردم چنین عملی را نمی خواهند من این کار را نخواهم کرد. اگر مردم در اروپا یا آمریکا آن را نمی خواهند به این معنی نیست که نباید در جای دیگری انجام شود."

"سعی من این است که کار درست را انجام دهم اما پیش از سفر به ماه، باید مطمئن باشید که مردم از کار شما استقبال می کنند."

هنوز برای این جراحی محلی در نظر گرفته نشده اما دکتر کاناورو علاقمندی خود را به انجام این جراحی در لندن ابراز کرده است.

با این حال برخی متخصصان در اجرای این جراحی تردید کرده و آنها "تخیل محض" خوانده اند.

هری گلد اسمیت پروفسور جراحی اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا احتمال چنین عملی را "بسیار نامحتمل" می داند:

"من فکر نمی کنم این کار شدنی باشد، مشکلات چنین عملی بی اندازه زیاد است."

پاتریشیا اسکریپکو، نورولوژیست معتقد است حتی اگر چنین عملی، شدنی باشد اتفاقی نادر خواهد بود:

"اینطور نخواهد شد که کسی بگوید من دارم پیر می شوم و آرتروز دارم پس شاید بهتر است بدنی داشته باشم که بهتر کار کند و ظاهر بهتری داشته باشد."

به گفته دکتر کاناورو بزرگترین مشکل این عمل اخلاقی است:

"مهمترین مانع اخلاقی است. آیا اصلا چنین عملی باید انجام شود؟ مطمئنا افراد بسیاری با آن مخالف خواهند بود."

دکتر کاناورو معتقد پیوند سر را می‌توان برای درمان بیماری‌هایی مثل بیماری استیون هاوکینگ (بیماری نورونهای حرکتی) بکار گرفت

با این حال متخصصان به مشکلات دیگر این جراحی هم اشاره می‌کنند، از جمله اینکه که کسی نمی‌داند تاثیر

چنین عملی از نظر روانشناختی چه خواهد بود؛ اینکه فردی با سر فردی دیگر به زندگی ادامه دهد.

علاوه بر این کسی نمی داند چگونه می شود اعصاب نخاع را به هم پیوند زد و چگونه می توان کاری کرد که این ارتباطات به خوبی برقرار شده و کار خود را انجام دهد.

ریچارد برچنز مدیر مرکز تحقیقات بیماری‌های فلج کننده در ایندیانای آمریکا می گوید "شواهد علمی درباره اینکه بعد از پیوند مغز و نخاع، حس و حرکت از نو باز می‌گردد، وجود ندارد."

دکتر کاناورو می گوید موفقیت این عمل به بسیاری از افرادی که دچار فلج نخاعی یا بیماری‌های ناتوان‌کننده هستند امکان راه رفتن و زندگی تازه ای را می دهد.

او حتی معتقد است این عمل برای کسانی مثل پروفسور هاوکینگ (که مبتلا به بیماری نورون‌های حرکتی است) هم می تواند انجام شود.

نخستین پیوند سر در سال ۱۹۷۰ در کلیولند آمریکا انجام شد و طی آن، سر یک میمون به بدن میمون دیگر منتقل شد.

البته چون جراحان نتوانستند نخاع را پیوند بزنند میمون قادر به حرکت نبود. سیستم ایمنی میمون، پیوند را پس زد و او نه روز بعد مرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مریخ نورد کوریاسیتی از خودش بر روی کوه شارپ در سایت موجاوه عکس گرفت.
جمعه 8 اسفند 1393 ساعت 1:37 | بازدید : 872 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مریخ نورد کوریاسیتی از خودش بر روی کوه شارپ در سایت موجاوه یک عکس گرفته است. تصویر بازویی که دوربین را نگه داشته است، به دلیل قرار دادن چندعکس کنار هم به منظور ایجاد تصویری واحد و واضح، قابل دید نیست.

کوریاسیتی در این سایت در حال نمونه گیری از سنگ ها و خاک است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لپ تاپ هاى Lenovo همگى آلوده به ويروس Superfish هستند
پنج شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 16:54 | بازدید : 740 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 لپ تاپ هاى Lenovo همگى آلوده به ويروس Superfish هستند
---------------------------------
شرکت لنوو این شرکت را به دادگاه کشاند. لپ تاپ های تولیدی در یک چهارم سوم سال ۲۰۱۴ همگی بصورت پیش فرض به همراه این ویروس به دست کاربران میرسند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدرتمند ترین سد جهان
چهار شنبه 6 اسفند 1393 ساعت 13:58 | بازدید : 899 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 یکی از قدرتمند ترین سد جهان در چین به نام آب جوشان یا تولید قدرتی یه اندازه پانزده راکتور هسته ای !!

این نیروگاه 60هزار مگا وات برق تولید میکنه
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اولین شبکه برقی با انرژی الکتریکی تولید شده با موج دریا
چهار شنبه 6 اسفند 1393 ساعت 13:23 | بازدید : 814 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اولین شبکه برقی با انرژی الکتریکی تولید شده با موج دریا در سواحل غربی استرالیا کلید خورد.


پروژه CETO، آب اقیانوس را تبدیل به انرژی پاک تجدید پذیر و آب شیرینِ نمک زدایی شده می کند. در این فرآیند هیچ کربنی منتشر نخواهد شد و انتشار کربن صفر است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زیر دریایی با سرعت مافوق صوت
چهار شنبه 6 اسفند 1393 ساعت 13:8 | بازدید : 727 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زیر دریایی با سرعت مافوق صوت !!
_________________________
چین مدعی شده است که به فناوری ساخت زیردریایی با سرعت مافوق صوت رسیده است. چین تا سانفرانسیسکو از مسیر زیرآبی تنها در 100 دقیقه!؟

رسیدن به سرعت های زیاد در زیر سطح آب کار ساده ای نیست. در زمان جنگ سرد، شوروی موفق شداژدری جنجالی به نام اشکوال بسازد. 
این اژدر با ایجاد حباب های ریز گاز در اطراف بدنه خود، باعث ایجاد مقاومت آب و در نتیجه افزایش سرعت خود می شد.

این موشک 8 متری 2٫5 تنی می توانست به سرعت 370 کیلومتر در ساعت برسد و برد مفید نسخه های تازه آن 11 تا 15 کیلومتر بود.

ایران هم چند وقت قبل مدعی شد که اژدری به نام حوت با همین فناوری ساخته است.
ا
ما حالا چین مدعی است که فناوری را توسعه داده است و می تواند با ایجاد حباب های بزرگ تر، حتی زیردریاییها را هم قادر به سرعت گرفتن با سرعت سرسام آور 5800 کیلومتر در ساعت کند.

تصور کنید که یک زیردریایی بزرگ اتمی بتواند به این سرعت برسد و فاصله چین تا سانفرانسیسکو را در 100 دقیقه طی کند!اینکه بشود در زیر سطح آب با چنین سرعتی، آن هم به صورت ایمن حرکت کرد، به نظر غیرمنطقی می آید.

همه چیز شاید یک بزرگنمایی و یک جنگ روانی باشد، اما شاید دست کم می شود مطمئن بود که چین از نظرتسلیحات زیرآبی با سرعت زیاد، به موفقیت های خوب دست پیدا خواهد کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ذخیــره دی اِن اِی
چهار شنبه 6 اسفند 1393 ساعت 13:6 | بازدید : 775 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 دانشمندهـا میگــن: یــک گــرم "دی اِن اِی" میتــونه تمامــی اطــلاعات پایـگاه‌ داده گــوگل، فیــس‌بوک و یــا هــر شــرکت فنــاوری دیگــه یی رو در خــودش ذخیــره کنــه..



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربران کروم، «پیش» از لود شدن وبسایت ها از وجود بدافزارها آگاه می شوند!
چهار شنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:51 | بازدید : 775 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کاربران کروم، «پیش» از لود شدن وبسایت ها از وجود بدافزارها آگاه می شوند!
==============================================
تا پیش از این، هشدار در مورد وجود نرم افزارهای مخرب پس از وارد کردن دامنه در آدرس بار نمایش داده می شد. اما حالا گوگل تصمیم گرفته که برای در امان نگه داشتن کاربرانش، کمی سریع تر به وجود این نرم افزارها واکنش نشان دهد. اسکرین شات مربوط به این هشدار در تصویر بالای صفحه به نمایش در آمده است.

خوشبختانه این سیستم هشدار تازه باعث کاهش حجم بدافزارهایی خواهد شد که به صورت تصادفی دانلود شده و روی کامپیوترهای کاربران نصب می شوند.

این مسأله به ویژه در مورد وبسایت هایی سودمند واقع خواهد شد که مملو از بدافزار هستند و می توانند تنظیمات پیش فرض جستجوی شما را تغییر داده یا حتی یکی از صفحات خود را در هوم پیج مرورگرتان قرار دهند. این سایت ها همچنین قادرند شما را فریب داده و مجاب به دانلود بدافزاری جدید کنند.

شرکت مورد بحث همچنین تغییراتی را هم در نتایج جستجوی کاربران اعمال نموده و طبق گزارش منتشر شده از سوی آن «اکنون قابلیت سرچ گوگل حاوی سیگنال هایی است که توانایی تشخیص چنین سایت هایی را دارند. با این تغییر، شانس آنکه از طریق نتایج جستجوی خود به یکی از سایت های یاد شده هدایت گردید بسیار پایین می آید.» جهت دریافت آخرین بیلد کروم می توانید به وبسایت آن مراجعه نمایید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مـوز مجهـز بـه "ال ای دی" و حسگـر
شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 12:48 | بازدید : 697 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 Dole شرکتیـه کـه در زمینـه "میـوه و سبزیجـات" فعـالیـت میکنـه و میخـواد مـوزی طـراحـی کنـه کـه مجهـز بـه "ال ای دی" و "حسگـره" کـه ایـن مـوز بـه ورزشکـارهـا انگیـزه میـده، ضـربان قلـبِ ورزشکـار و همینطـور زمـان بـاقـی مـونده تا مسابقـه رو نشـون میـده..

نحـوه ساخـت ایـن مـوز هـم از ایـن قـراره کـه قسمتـی از پوسـت مـوز بـدون آسیـب رسیـدن بـه اون، شکافتـه میشـه و یـک ال ای دی زیـر اون قـرار میـدن 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


محققان سلول های بنیادی انسان را به ساختاری سه بعدی مشابه مخچه تبدیل کردند
شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 23:35 | بازدید : 1015 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققان ژاپنی اعلام کرده اند که جدیدا توانسته اند سلول های بنیادی جنین انسان را به ساختاری سه بعدی مشابه مخچه تبدیل کنند. مخچه در مغز مسئول حرکت ها و گرفتن اطلاعات از حواس آدمی است.

با اینکه این ساختار دوام چندانی نداشت اما گامی بزرگ در راستای دستیابی به مغز مصنوعی محسوب می شود.


موضوعات مرتبط: اخبار , پزشکی , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا میدانستید که؟ اپــل...
جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 22:1 | بازدید : 867 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جالبــه بدونیــد "ارزش سهــام اپــل" (بـا 716.7 میلیــارد دلار) از مجمــوع سهــام دو شــرکت "گوگــل" (بـا 365.46 میلیــارد دلار) و "مـایکــروسافت" (بـا 349.89 میلیــارد دلار) بیشتــره...

انگــار "اپــل" همچنــان داره بـه رشــد چشمگیــر خــودش ادامــه میــده و همچنــان قــراره عنــوان "بــا ارزش تریــن شــرکــت جهــان" رو بــه دوش بکشــه..

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکسی از دانشمندان ناسا در حال حل یک مسئله در سال 1961.
پنج شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 20:50 | بازدید : 1071 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 عکسی از دانشمندان ناسا در حال حل یک مسئله در سال 1961.


موضوعات مرتبط: تاریخ , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پـاپ فـرانسیـس
یک شنبه 19 بهمن 1393 ساعت 20:39 | بازدید : 1143 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 چنـد تـا "کـودک معلـول" در نقـاط مختلـف دنیـا با "پـاپ فرانسیـس" بـا اینتـرنت تمـاس بـرقـرار میکنــن و از مزایـای فنـاوری و نحـوه کـار کـردن بـا صفحـه کلیـد بریـل، تبلـت و وبکـم ها میگـن...

"پـاپ فـرانسیـس" کـه کلـی شـرمنـده شـد در جـواب گفتـه: مـن دربـاره کامپیـوترهـا و نحـوه استفـاده از اونهـا به طـرز فاجعـه واری چیـزی نمیـدونم و ایـن واقعـا خجالـت آوره..

 

 

 


موضوعات مرتبط: اخبار , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آلمان اتوبان‌های خود را دیجیتالی می‌کند/ اتومبیل‌های بدون راننده دراتوبان‌های آلمان
شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 19:54 | بازدید : 770 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آلمان اتوبان‌های خود را دیجیتالی می‌کند/ اتومبیل‌های بدون راننده دراتوبان‌های آلمان

---------------
به زودی می‌توانید با مرسدس بنز بدون راننده از مونیخ تا برلین را بدون دردسر بروید.
وزارت حمل‌ونقل آلمان با احداث بزرگراه و ایجاد تدابیر و استانداردهای لازم در هر دو لاین رفت و برگشت A9 در باواریا ، اجازه تردد خودروهای بدون راننده را فراهم کرده و به زودی شاهد رفت‌وآمد اولین بنزها در اتوبان مونیخ تا برلین خواهیم بود.

پروژه در مراحل اولیه قرار داشته و عملیات جایگزینی فناوری‌های دیجیتال و فناوری‌های لازم در جاده‌ها هم‌زمان با فناوری‌های لازمی که قرار است روی اتومبیل‌ها نصب و اجر شود، هم‌زمان جلو می‌رود.

این جاده در اختیار خودروسازان در مرحله اول قرار می‌گیرد تا آزمایش‌های لازم در این زمینه را انجام دهند.

هدف اصلی از دیجیتالی کرده جاده‌ها، فهم ارتباطی میان خودروهای بدون راننده است تا با دیدن،درک و واکنش مناسب نسبت به هم، جلوی مشکلات احتمالی گرفته شود و مثلاً هشدار درباره شیب جاده به‌موقع به سیستم منتقل‌شده تا واکنش لازم صورت گیرد.

این سیستم همچنین می‌تواند به پلیس و سایر رانندگان خطرات قریب‌الوقوع را گوشزد کند.


موضوعات مرتبط: اخبار , تکنولوژی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بــرای
شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 18:57 | بازدید : 953 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 محققـان "دانشگـاه بوستـون آمـریکا" میگـن: بــرای "آرام کــردن" کـودکان از گجــت ها و فنــاوری ها استفـاده نکنیــد..

محققـان میگـن آروم کــردن کـودکان زیـر 3 ســال بوسیلـه ابـزارهای فنـاوری میتــونه مانـع رشــد ذهــن کـودک، و مانـع بدســت آوردن روش های خلاقــانه بــرای مشکلات شــون بشــه

 

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بریتانیا به مردم خود قول اینترنت ۵۰ گیگابیتی را داد !
چهار شنبه 15 بهمن 1393 ساعت 19:54 | بازدید : 838 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بریتانیا به مردم خود قول اینترنت ۵۰ گیگابیتی را داد !!

==============================
مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی بریتانیا موسوم به Ofcom از صنعت مخابرات این منطقه درخواست کرد فرکانس طیف باند مخابراتی خود را به بالاتر از ۶ گیگاهرتز برسانند که پیش‌بینی می‌شود خدمات مربوط به این تغییرات تحت شبکه 5G به دست مشترکان برسد.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، این مرکز قانون‌گذاری اعلام کرد که ابزارهای سازمانی مخصوص فناوری‌های 5G تا پیش از سال ۲۰۲۰ به صورت عملی به کار گرفته نمی‌شوند. اما هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است تا عملیات‌های زیرساختی و تفهیم قابلیت نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و فرکانس‌های مربوطه آغاز شود.

نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی که با نام 5G شناخته می‌شود که به گونه‌ای تعریف شده است که می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد و این طور که Ofcom پیش‌بینی کرده است، بر اساس آن می‌تواند دسترسی به اینترنت با سرعت ۱۰ تا ۵۰ گیگابیت در ثانیه با تاخیر یک میلی‌ثانیه را برای مردم خود به ارمغان بیاورد.

نسل بعدی شبکه‌های مخابراتی قابلیت‌های فراوانی دارد که از خدمات تجاری گرفته تا سرگرمی، بازی‌های آنلاین، ملاقات‌های خانوادگی مجازی، تصویرسازی‌های پزشکی سه‌بعدی، پروژه‌های هولوگرافی و ... می‌توانند بر اساس آن در اختیار مردم قرار گیرند.

طیف باند رادیویی ۶ گیگاهرتزی هم‌اکنون برای ابزارهای غیرکاربری از جمله تحقیقات علم، سیستم رسانه‌ای ماهواره‌ای و سامانه‌های مانیتورینگ آب و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد که با دستور مرکز Ofcom در بریتانیا عمومی می‌شود.

منبع:ایتنا



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درآمد سه ماهه اپل بیش از درآمد سالانه نفتی ایران
چهار شنبه 8 بهمن 1393 ساعت 19:33 | بازدید : 888 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

درآمد سه ماهه اپل بیش از درآمد سالانه نفتی ایران

هیچ شرکتی در جهان تاکنون به اندازه اپل در یک دوره سه ماهه تا این حد درآمد نداشته است: ۱۸ میلیارد دلار سود تنها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۴. این نخستین بار است که یک کنسرن تکنولوژی، کنسرن‌های بزرگ انرژی را پشت سر می‌گذارد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا دیجی کالا با قیمت ۴۵ میلیارد تومان به سنگاپوری ها واگذار شده است؟
سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 20:17 | بازدید : 846 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آیا دیجی کالا با قیمت ۴۵ میلیارد تومان به سنگاپوری ها واگذار شده است؟

========================================
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شبکه خبر میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بود. در بخشی از این برنامه بهروز نعمتی (نماینده مجلس) از واعظی خواست برای درآمدزایی به سمت سرویس های نوین مجازی پیش بروند.

وی در این باره اظهار کرد: به عنوان مثال ارزش گذاری در دنیا کنونی بر سر موضوعاتی نظیر واتزاپ است که با هزینه ۱۹ میلیارد دلار به فیسبوک فروخته شد. در داخل کشور هم مجموعه‌ خوبی نظیر دیجی‌ کالا داریم که با قیمت ۴۵ میلیارد تومان توسط سنگاپوری‌ها خریداری گشته است.

این جمله آخر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برای بسیاری از کارشناسان، متخصصان و علاقه مندان فناوری اطلاعات و ارتباطات تعجب برانگیز بود.

موضوع مذکور ما را نیز با شگفتی روبرو کرد. به همین خاطر این مطلب را پیگیری کردیم. ابتدا برای شنیدن صحبت های بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی با او تماس گرفتیم ولی به خاطر در دسترس نبودن موبایلش موفق به گفتگو نشدیم.

موضوع را از تیم مدیریت مجموعه دیجی کالا پیگیر شدیم. آنها نیز بیانه ای صادر نمودند و در آن این مساله را تکذیب کردند.

متن تکذیبیه به شرح زیر است:

«دیجی‌ کالا شایعات منتشر شده در مورد واگذاری سهام خود را که در برنامه زنده گفت‌ و گوی خبری شبکه خبر پخش شد، رسما تکذیب می‌ کند.

در برنامه زنده گفت‌ و گوی خبری شبکه خبر که در ساعات پایانی روز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ با حضور جناب آقای محمود واعظی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و جناب آقای بهروز نعمتی، نماینده محترم مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پخش گردید، مواردی خلاف واقع درباره شرکت دیجی‌ کالا عنوان شد.

در این گفت‌ و گو عنوان شد «شرکت دیجی‌ کالا با مبلغ ۴۵ میلیارد تومان توسط شرکت سنگاپوری خریداری شده است»، که اطلاعات نادرستی به این شرکت نسبت داده شده است. شرکت دیجی‌ کالا، توسط کار‌آفرینان ایرانی شکل یافته و رشد کرده است و هم‌اکنون نیز به دست متخصصان بومی مدیریت و هدایت می‌ شود. این شرکت کاملاً ایرانی بوده و هیچ گونه انتقال سهمی به سهامدار غیر ایرانی صورت نگرفته است.»



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سفرهای بین شهری با سرعت مافوق صوت!
پنج شنبه 2 بهمن 1393 ساعت 16:30 | بازدید : 763 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سفرهای بین شهری با سرعت مافوق صوت!

________________________________
در آینده ای نه چندان دور جابجایی انسانها در قالب سیستم حمل و نقل بین شهری با سرعتی بیش از سرعت صوت و حداکثر سرعت غول پیکرترین هواپیمای جهان یعنی ایرباس A380 صورت خواهد گرفت.

به گزارش مهر، الون ماسک صاحب شرکت اسپیس ایکس که به سرمایه گذاری های کلان در زمینه ماجراجویی های علمی شهرت دارد اخیرا از طرحی خبر داده که طی آن مسیری تونل مانند برای حرکت کپسول هایی فوق مدرن حامل مسافران راه اندازی می شود.

کپسول هایی که در این مسیرها به کار گرفته می شوند با سرعت سرسام آور 1287 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند و این یعنی بالاترین سرعتی که تاکنون برای جابجایی افراد بر روی زمین و در قالب سیستم حمل و نقل زمینی ارایه شده است.

بر اساس طرح جاه طلبانه ای که از سوی الون ماسک مطرح شده مسیر حرکتی این سیستم نوین در حد فاصل سان فرانسیسکو تا لس آنجلس در غرب آمریکا راه اندازی می شود.

مسافران درون کپسول های آلومینیومی مخصوصی نشسته و درحالی که خیالشان از ایمنی سیستم حرکتی کاملا آسوده است تنها به مقصدی فکر می کنند که تا رسیدن به آن دقایقی بیشتر فاصله ندارند، هر چند مسافت زمینی که در این مدت طی می کنند شاید صدها کیلومتر باشد!

قرار است نسخه ویژه حمل مسافرین با هزینه 6 میلیارد دلار و نمونه مخصوص حمل خودروها با صرف بودجه 7.5 میلیارد دلار طراحی و ساخته شود.

اوج خلاقیت به کار رفته در این نوآوری به شیوه حرکت کپسول ها بر روی مسیر طراحی شده مربوط می شود جایی که فاصله بسیار اندکی میان زیر کپسول و مسیر وجود دارد. درحقیقت کپسول ها با استفاده از سیستم پیش رانش بر روی لایه ای از هوا سر می خورند. بدین ترتیب حرکت آنها با سرعتی فراتر از سرعت صوت خواهد بود.

اما چرا مسیر بین سانفرانسیسکو و لس آنجلس برای راه اندازی فاز اول این طرح انتخاب شده است؟ این مسیر یکی از پرترددترین مسیرهای بین شهری در آمریکاست که با استفاده از خودرو حدود 5 ساعت و نیم به طول می انجامد اما با این فناوری جدید مسافران حتی وقت تماشای یک فیلم را هم نخواهند داشت چون سفرشان تنها 30 دقیقه به طول می انجامد. فاصله این دو شهر 613 کیلومتر است.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 141
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 1403
بازدید ماه : 10019
بازدید کل : 336325
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 141
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1403
:: بازدید ماه : 10019
:: بازدید سال : 24833
:: بازدید کلی : 336325