واقعیتهای عجیب درباره بدن انسان
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:36 | بازدید : 547 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  

واقعیتهای عجیب درباره بدن انسان 
___________________________
حتی با پیشرفت علم و گسترش دانش پزشکی هنوز تمام واقعیت های بدن انسان کشف نشده است. واقعیتهایی که بعضا دانستن آنها عجیب و غیر قابل باور است. 

شما توانایي بو کردن ترس را داريد 
===================
انسان توانايي احساس ترس ديگري را تنها با بو نمودن آن شخص دارد. آزمايش نشان داده است که هنگام ترس مواد شيميائي که از زير بغل دستهاي انسان خارج ميشود با وضعيت عادي تفاوت دارد. ترس شما را بوي بدن شما لو مي دهد. دانشمندان با وصل نمودن حسگرها زير بازوها و گرفتن نمونه عرق حاصل شده از دويدن بروي ترد ميل و بانجي جامپينگ آنها را به آزمايش شوندگان امتحان نمودند. قسمتي از مغز آزمايش شوندگان که در برابر ترس واکنش نشان مي دهد نسبت به بوي عرق بانجي جامپينگ مثبت بود. 

وضعيت قلب شما ارتباط مستقيم با لاله گوش شما دارد
================================
چين مورب بروي لاله گوش ميتواند نشان وضعيت سلامتي قلب شما باشد. باوجوديکه دانشمندان هنوزدر حال مطالعه اين ارتباط هستند اما اولين مطالعه در اين زمينه در سال ۱۹۹۲ نشان داد که بيماران با چين مورب در لاله گوش در معرض ابتلا به بيماري گرفتگي عروق مي باشند. در حقيقت اين مطالعه با درستي ۹۴ درصد نشان مي داد که دقيقا کدام بيماران بيمارستان تحت مطالعه گرفتار چنين بيماري هستند. 

اين ارتباط عجيب بين لاله گوش و قلب به پزشکان کمک مي نمايد تا بيماران در معرض خطر را شناسایي نمايند. تحقيقات جديد همچنين ارتباط بين لاله گوش با سکته قلبي منجر به مرگ را در ميان مردان تائيد مي نمايد. 


خميازه کشيدن مسري است اما بيشتر در زمستانها 
==============================
حتي ديدن عکس کساني که در حال خميازه کشيدن هستند نيز مسري است. در تحقيقاتي که در سال ۲۰۱۱ انجام گرديد نشان داد که از جمع ۸۰ نفري دانشجويان آزمايش شده در تابستان تنها ۲۴% از دانشجويان با ديدن عکس خميازه کشيده اند و از بين همين گروه در زمستان اين درصد به ۴۵ رسيده است. اما خميازه بر اساس نظر دانشمندان باعث خنک شدن مغز مي شود بنابراين دماي فضاي بيرون تاثير زيادي بروي خميازه کشيدن يا نکشيدن دارد. درحقيقت کشيدن خميازه باعث خنک شدن مغز و بهبود عملکرد مغز در موقع نيازمي گردد. 

بزرگترين اندام بدن به اندازه ۶ زمين تنيس است ، اما به قطر تنها يک سلول! 
======================================
اندوتليوم، قسمت نازک دروني رگهاي خوني بدن است که در کل ۱۰۰۰۰۰ کيلومتر رگهاي خوني انسان وجود دارد. سطح اندوتليوم اگر بيرون آورده شدو و مسطح گردد ميتواند ۶ زمين تنيس را پوشش دهد. اين غشا نازک در حقيقت مغز رگهاي خوني است و با فعاليت هوشمندانه تشخيص مي دهد که چه موادي ميتواند از درون خون وارد ديواره رگها شود. اندوتليوم در حقيقت کار تنظيم فشار خون، مبارزه با بيماريها و کنترل غلظت خون در بدن را به عهده دارد. 

چشیدن کلمات و شنیدن رنگها 
=================
براي بسياري از ما ديدن، بویيدن و شنيدن حسهاي کاملا مجزايي هستند، ولي براي برخي با شرايط استثنائي که سينتزيا خوانده ميشود اينگونه نيست. 

اين افراد نسبت به کلمات احساس چشائي دارند و برخي وقتي رنگهايي را مي بينند صدا هايي مخصوص آن رنگ را مي شنوند. ميزان دقيق کلماتي که باعث تحريک حس چشائي ميشوند در افراد مختلف دچار سينتزيا متفاوت است، اما يک خانم که دچار اين مساله است نسبت به ۱۰۰ درصد کلماتي که مي‌شنود حس چشایي‌اش تحريک مي گردد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 311
بازدید دیروز : 395
بازدید هفته : 1968
بازدید ماه : 10584
بازدید کل : 336890
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 311
:: باردید دیروز : 395
:: بازدید هفته : 1968
:: بازدید ماه : 10584
:: بازدید سال : 25398
:: بازدید کلی : 336890