راه های طلایی برای كاهش درد پريود
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت 18:51 | بازدید : 269 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  كاهش درد پريود

 

افراد زيادي قبل از شروع خون ريزي ماهیانه یا در زمان قاعدگی از درد و انقباض رنج می برند، براي بعضی از خانم‌ها ، عادت ماهانه یک کابوس است. کابوسی که هر ماه با درد شدید، بی حالی، خستگی، تهوع، سردرد، سرگیجه و ناراحتی ديگر تکرار ميشود به همین علت بسياري از خانم‌ها به دنبال راهکارهایی براي کاهش درد دوران پریودی ميباشند. در این مقاله روش های خانگی و همچنين راهکارهای پزشکی را براي شما گرداوری کرده ایم تا بتوانید درد پریودی را کاهش دهید.

راههای طلايی برای كاهش درد پريود (ديسمنوره)

دردهای قاعدگی ( پريود ) چیست؟

بسياري از زنان کرامپ های شکمی دردناک را طی زمان قاعدگی تجربه ميکنند . عضلات رحم و عضلات شکمی اطراف رحم براي بیرون راندن مایع قاعدگی انقباض یافته ميشود اعتقاد بر این است که انقباضات عضلانی رحم با افزایش رها شدن اسیدهای چرب موسوم به پروستاگلاندین از بافت پوششی رحم تولید ميشود این کرامپ دیسمنوره اولیه یا دردهای قاعدگی نامیده ميشود.

ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و امکان دارد از یک تا دو روز پیش از قاعدگی آغاز شود وتا 4 روز طول بکشد. اما این دردها نظم خاصی ندارد و شدت و محل آن در هر فرد و در هر ماه متمایز است. این دردها که از نوع کوفتگی هستند، گاهی وقت ها آن قدر شدیدند که فرد ناگزیر ميشود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد. دردهای قاعدگی همراه با علایم مختلفی هستند مثل تهوع، سردرد، خستگی، کسالت، اسهال، استفراع و... در واقع با وجود این دردها قاعدگی براي بعضی خانم‌ها تبدیل به یک فاجعه ماهیانه ميشود.

دیسمنورهٔ اولیه معمولاً طی یک تا دو سال نخست زندگی رخ ميدهد و امکان دارد تا زمان یائسگی ادامه یابد ولی در بسياري از زنان به تدریج علایم دیسمنوره پس از اواسط ۲۰ سالگی فروکش نماید.

 

درد پریود,کم کردن درد پریود,کاهش درد پریود

راه های كاهش درد پريود

 

راه های سنتی براي کاهش درد پریود:
معمولاً هر دردی درمان مخصوص بخود را دارد. دردهای زمان قائدگی هم از این قانون مستثنی نیستند و راه‌های بی ضرری براي درمان آن ها موجود است

دارچین
دارچین بعنوان ماده ای تسکین دهنده و کاهش دهنده ی التهاب شناخته شده است. یک هات چاکلت با دارچین به بهبود انقباضات رحمی کمک خواهد کرد. از پودر کاکائو یا برندهای میکس شده ی هات چاکلت استفاده کنید. نصف قاشق چای خوری پودر دارچین و نصف قاشق جوز داخل آن بریزید. براي طعم بهتر میتوانید شکلات اضافه کنید.

شکلات تلخ
شکلات تلخ به ماهیچه ها کمک ميکند به سرعت آزاد شده و براي کاهش درد شما بسیار مؤثر است. درصورتی که می خواهید براي تسکین علایم از شکلات تلخ استفاده کنید میتوانید مقداری از آن را ذوب کرده و روی میوه بریزید. این ترکیب سالم به کاهش درد کمک ميکند.

زنجبیل
زنجبیل ميزان هورمون های درد در بدن را کاهش ميدهد و به شما انرژی زيادي ميدهد که در طول روز احساس خستگی نمی کنید. زنجبیل، عسل و کمی لیمو به آب جوش اضافه کنید و بخورید، این ترکیب به کاهش انقباضات رحمی کمک ميکند.

کاهش درد قاعدگی با ماساژ با روغن ها:
با استفاده از روغن های معطّر مخصوص و ماساژ میتوانید به درمان درد گرفتگی قاعدگی کمک کنید. با استفاده از روغن های مثل اسطوخودوس، مریم گلی، میتوانید طول مدت درد دوران قاعدگی را کوتاه کنید.

برای کاهش درد پریود آب بنوشید:
درصورتی که شما آب زيادي مینوشید، میتوانید از درد قاعدگی و نفخ شکم جلوگيري کنید. هدف استفاده آب گرم میباشد . که براي بهتر شدن گرفتگی موثر است برای این که جریان خون در بدن را افزایش مي دهد و گرفتگی های عضلانی را آرام می کند.


رازیانه:
یک قاشق چای خوری دانه های رازیانه را به یک فنجان آب جوش بیفزایید، مخلوط را مجددا به مدت 5 دقیقه حرارت دهید. اجازه دهید تا اندکی خنک شود و بعد یک قاشق چای خوری عسل بیافزایید و به خوب هم بزنید.

این چای گیاهی را دو بار در روز، سه روز قبل از تاریخ شروع قاعدگی خود استفاده کنید و آن را تا زمان از بین رفتن درد ادامه دهید. درصورتی که این چای داغ استفاده شود، تأثير گذاری بیشتری خواهد داشت.

سبزی جعفری:
یک چهارم فنجان جعفری جدید را داخل یک لیوان بریزید وسپس آب جوش را به آن بیفزایید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سریعاً بنوشید. از این درمان دوبار در روز در طول زمان قاعدگی استفاده کنید.

اسيدهاي چرب بيشتري استفاده کنيد:
پژوهش های زيادي نشان داده است که استفاده اين اسيدهاي چرب که عمدتاً در غذاهايي مثل ماهي، آجيل ها مانند گردو، بادام و يا دانه هايي مثل کنجد موجود است ، باعث کاهش علائم ديسمنوره( درد هنگام پریود) میگردد.

 

درد پریود,کم کردن درد پریود,کاهش درد پریود

روش های كاهش درد قاعدگی

 

کاهش درد پریودی با دارو:
داروهای بدون نسخه براي درمان اغلب موارد گرفتگی قاعده دردسترس است.

مسکن ها
داروهای بدون نسخه براي درمان اغلب موارد سندرم قائدگی دردسترس است. ضد پروستاگلاندین ها، گرفتگی رحم را کاهش ميدهد ، جریان خون را تسکین ميدهد و ناراحتی را از بین می برد. این داروها همچنين امکان دارد حاوی مسکن هایی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن باشد. این داروها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی( NSAIDs) ميباشند. NSAID ها هم تنها براي کاهش درد گرفتگی پریود استفاده میشوند.

قرص های ضدبارداری
پزشک امکان دارد قرصهای ضد بارداری هورمونی را براي جلوگيري از تخمک گذاری و کاهش شدت درد پریود تجويز کند. این کار با نازک شدن پوشش رحم، که در آن پروستاگلاندین ها تشکیل میشوند، همراه است. این کار باعث تنگی و خون ريزي ميشود.

در بعضی موارد، قرصهای کنترل حاملگی را میتوان بطور پی در پی استفاده کرد. در این مورد اصلاً خون ريزي وجود نخواهد داشت. اقسام ديگر قرصهای کنترل بارداری، من جمله بعضی از انواع IUD هورمونی، حلقه های واژینال، پچ ها و تزریق ها میتوانند به کاهش گرفتگی کمک کنند.

توجه: درصورتی که دردها ناشی از یک بیماري باشند، مثل اندومتریوز یا فیبروئیدها، امکان دارد جراحی براي برداشتن بافت غیرطبیعی مورد نیاز باشد.

کارهایی که باید براي کاهش درد زمان پریودی انجام دهید:
- حسابی استراحت کنید و درصورتی که لازم بود، مرخصي بگیرید اگر چه اغلب خانم‌ها به آسانی میتوانند بر اوضاع مسلط شوند، ولی با این حال بعضی از خانم‌ها هم هستند که درد خانه‌نشين شان ميکند. بهتر است به خودتان فشار نیاورید. درصورتی که دردتان زیاد است، استراحت کنید و مرخصي بگیرید. بی تردید سر کار رفتن، در حالی که کمرتان از درد خم شده کار عاقلانه ای نیست.

- بدون شک اصلاً خانمی دلش نمی خواهد در دوره ی پریودش ورزش کند. ولی باید بدانید که انجام حرکات ورزشی منظم سبب کاهش دردهای قاعدگی ميشود . اما منظورمان این نیست که روز نخست پریودتان  ورزش های سنگین انجام دهید. بلکه انجام حرکات ورزشی سبک، نرمش و پیاده روی ساده سبب ميشود که اکسیژن بیشتری به اعضای بدن برسد و جریان خون بیش تر شود.

- مواقعي که بسيار کلافه و مضطرب ايد، پنج بار از راه بينی نفس عميق به درون بکشيد و بيرون دهيد. خواهيد ديد که در تخفيف درد و علائم شما بسيار مؤثر است.

- همان طور که گفتیم گرما سبب کاهش درد ميشود. دوش آب گرم( نه داغ) بگیرید. آب گرم شما را از نظر روحی و روانی آرام ميکند و دردتان را کاهش ميدهد .

 

درد پریود,کم کردن درد پریود,کاهش درد پریود

راه های کم کردن درد پریود

 
راهکارهای پيش‌گيری از درد پریود:
غذاهايي که بايد يک هفته پیش از آغاز پریود شدن استفاده کنيد تا در زمان پریودی درد کمتری داشته باشید:

يک هفته پیش از آغاز پریود، بهتر است از اسفناج( مي توانيد آن را بخارپز کرده و با ماست ميل کنيد که بسيار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنيد. همچنين از زعفران، رازيانه، ترخون، تره فرنگي، موسير، فلفل سياه، دارچين و پوست پرتقال بيشتري در موقع طبخ غذاها استفاده کنيد.

گردآوری: بخش سلامت بیتوته



موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 114
بازدید دیروز : 178
بازدید هفته : 1554
بازدید ماه : 10170
بازدید کل : 336476
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 114
:: باردید دیروز : 178
:: بازدید هفته : 1554
:: بازدید ماه : 10170
:: بازدید سال : 24984
:: بازدید کلی : 336476