علت ترشحات قهوه ای رنگ واژن در زنان
علت ترشحات قهوه ای رنگ واژن در زنان
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت 22:6 | بازدید : 225 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

ترشحات قهوه ای رنگ واژن,ترشحات قهوه ای واژن,علت ترشحات قهوه ای رنگ واژن

در اغلب موردها، ترشحات قهوه ای واژن، طبیعی هستند

 

پیدا کردن ترشحات قهوه ای رنگ در لباس زیرتان یا هنگامیکه خودتان را تمیز می کنید، ممکن است نگران کننده باشد. ترشحات قهوه ای رنگ واژن را از نظر تیره و روشنی می توان به دو دسته تقسیم کرد.

ترشحات قهوه ای رنگ واژن

ترشحات واژن نقش مهمی در تمیز نگه داشتن دستگاه تناسلی زنان دارند. ترشحات تولید شده به وسیله غده های داخل مهبل و دهانه رحم سلول های مرده و باکتری ها را به خارج بدن می رانند که باعث پاکیزه شدن واژن و جلوگیری از ابتلا به عفونت ميشود.


اغلب، ترشحات واژن کاملاً طبيعي هستند. ميزان ترشحات، بو و رنگ ترشحات طبيعي واژن بستگی به زمان چرخه قاعدگي شما دارد. به عنوان مثال در طول های تخمک گذاري ، شیردهی و در زمانیکه از نظر جنسی تحریک شده اید، ترشحات واژن شما بیش تر است. رنگ بسياري از ترشحات طبيعي هستند در این مقاله در خصوص ترشحات قهوه ای واژن توضیحاتی ارائه خواهیم داد.


ترشحات قهوه ای واژن چیست؟
پیدا کردن ترشحات قهوه ای رنگ در لباس زیرتان یا هنگامیکه خودتان را تمیز می کنید، ممکن است باعث نگرانی و اضطرابتان شود. درصورتی که این اتفاق قبلا برایتان نیفتاده باشد، امکان دارد بترسید و فکر کنید که حتماً نشانه ای از یک دردسر تازه است!


ولی خبر خوب این است که ترشحات قهوه ای واژن، همان خون های قدیمی هستند. خون تازه، رنگ قرمز روشن دارد ولی خون قدیمی، هر چه قدر در خارج از رگ هایخونی قرار بگیرد، تیره تر خواهد گردید. هنگامی که خون با هوا تماس پیدا ميکند ، اکسید ميشود. هموگلوبین و آهن درون خون با هوا واکنش می‌دهند و خون به قهوه ای تغيير رنگ ميدهد.


در اغلب موردها، ترشحات قهوه ای واژن، طبیعی هستند و میتوانند علامت چیزهای زيادي باشند، از لانه گزینی جنین گرفته تا پریود نزدیک . هرچند یکسری از علایم هشداردهنده وجود دارند که هنگامیکه رخ می‌دهند ، باید به آنها توجه کنید. درصورتی که درباره ترشحات غیرنرمال نگران هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

ترشحات قهوه ای رنگ واژن,علت ترشحات قهوه ای رنگ واژن,ترشحات قهوه ای واژن

  ترشحات قهوه ای روشن در دختران جوان پیش از آغاز چرخه قاعدگي شایع است

 

دلایل ایجاد ترشحات قهوه ای رنگ واژن
حاملگی: ترشح قهوه ای متمایل به صورتی از علامت های نخست حاملگی است.


یائسگی: یائسگی امکان دارد باعث تخلیه ترشحات قهوه ای روشن، صورتی، یا ترشحات رنگ زرد شود.

خون ريزي لانه گزینی: این یکی ديگر از علامت های نخست حاملگی است این ترشحات میتواند قهوه ای روشن، صورتی یا قرمز باشد این مدل از ترشحات طبيعي معمولاً 10- 14 روز بعد از لقاح رخ ميدهد . این ترشحات به وسیله جایگزینی تخمك به دیواره رحم به وجود می آید.

 

واژینیت آتروفیک:  التهاب واژن کاهش یافته میتواند باعث ترشحات قهوه ای، خون ريزي، درد یا خارش در ناحیه مهبل شود یک زن امکان دارد پختگی نزدیکی دردناک، حس سوزش، خشکی؛ ترشحات به زردرنگ و بوی نجس داشته باشد.

 

بافت قدیمی آندومتر: ترشحات قهوه ای روشن در دختران جوان پیش از آغاز چرخه قاعدگي شایع است در زنان، این ترشحات راهی از بدن براي خروج هر گونه بافت قدیمی آندومتر است که در زمان چرخه قاعدگي نمی ریزد.

 

ترشحات قهوه ای رنگ واژن,ترشحات قهوه ای رنگ مهبل,ترشحات قهوه ای واژن

 ترشح قهوه ای متمایل به صورتی از علامت های نخست حاملگی است


بیماریهای آمیزشی: ترشحات قهوه ای روشن میتواند از نخستین علایم یک بیماري آمیزشی( STD) باشد. رایج ترین بیماریهای آمیزشی منجر به ترشحات حاوی کلامیدیا، تریکومونا، سوزاک و زگیل تناسلی میباشد .


پولیپ رحم: پولیپ رحم پولیپ آندومتر هم نامیده ميشود پولیپ امکان دارد باعث خالی کردن و همچنين خون ريزي بعد از نزدیکی، خون ريزي شدید قاعدگی و خون ريزي غیر طبيعي واژینال شود.


ترشحات قهوه ای رنگ واژن به دلیل عفونت
هرچند ترشحات قهوه ای رنگ واژن طبیعی هستند، اما ابتلا به برخی از عفونتها مثل ؛   سوزاک، عفونت های لگنی، کلامیدیا، واژن باکتریایی،همچنین استفاده از تامپون و حلقه جلوگیری از حاملگی نیز ممکن است موجب ترشحات قهوه ای از واژن شوند. لازم به ذکر است این عفونت ها با سایر نشانه ها از جمله؛ ترشحات بد بو، خارش واژن، رابطه جنسی دردناک، دفع ادرار دردناک، تب و لرز همراه هستند.

 

چه کار باید کرد؟
با توجه به گفته های بالا، درصورتی که ترشحات قهوه ای رنگ را در نزدیک قاعدگی یا دوران تخمک گذاري خویش مشاهده می کنید به احتمال زیاد امری طبيعي است و میتوانید براي آسودگی خویش در این مواقع که خون ريزي زيادي وجود ندارد و تنها لکه بینی کمی به وجود آمده است ، از پدهای بهداشتی روزانه استفاده کنید.

ولی در صورتی که لکه بینی شما زمان طولانی تری مثل چند هفته داشت، همیشه بعد از نزدیکی اتفاق افتاد ، همراه با درد، ترشح مهبل، سوزش یا خارش بود باید جهت بررسی بیش تر به پزشک متخصصزنان مراجعه کنید.

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

 

 

 لوپوس یک بیماری خود ایمنی می باشد که در صورت عدم پیشگیری از این بیماری، منجر به بروز مشکلات مختلفی موضعی و غیر موضعی در ما خواهد شد.

هر آنچه از علل ، علائم و راههای درمان بیماری لوپوس باید بدانید

سیستم ایمنی ،نقش مهمی در حفظ سلامتی ما ایفا می کند و مانند یک سپر مانع ورود مواد خارجی به بدن ما و ایجاد مشکلات می شود. در حالت عادی سیستم ایمنی قادر است تفاوت سلول های خارجی از سلول های خودش را تشخیص دهد اما در بیماری خودایمنی، سیستم ایمنی قسمتی از بدن (مثل مفصل ها یا پوست) را به عنوان عنصر خارجی اشتباه می گیرد و به آن حمله می کند. لوپوس یکی از انواع بیمارهای خود ایمنی است که در نتیجه حمله سیستم ایمنی بدن به بافت ها و اندام های خودی ایجاد می شود. در این بخش از سلامت نمناک توضیحات کاملی در مورد بیماری لوپوس برایتان جمع آوری کرده ایم که اطلاعات کامل در مورد علائم و عوارض و راههای درمان خانگی برای شما خواهد داشت.

بیماری لوپوس

بیماری لوپوس چیست و چند نوع دارد ؟

بیماری خودایمنی اصطلاحا به شرایطی می گویند، که سیستم ایمنی نمی تواند بین بافت ها و مواد خارجی تفکیک ایجاد کند و باعث حمله به بافتها می شود.لوپوس در زنان شایع تر است و انواع مختلفی دارد، یکی از رایج ترین بیماری های سیستمیک سرخک است . این بیماری می تواند بخش های مختلف بدن، از جمله اندام های داخلی مانند قلب، ریه ها، کلیه ها...  و قسمت خارجی مانند پوست، و حتی مغز را  تحت تاثیر قرار دهد.

بیماری لوپوس برای برخی از مردم ممکن است مشکل زیادی ایجاد نکند و بر زندگی آنها اثر نگذارد اما  برخی دیگر ممکن است با یک سری نشانه های جدی مبارزه کنند.قابل توجه است که تشخیص لوپوس از دیگر مشکلات مشابه مانند بیماری لایم یا اختلالات تیروئید سخت است و در بسیاری از موارد، تشخیص دقیق ممکن است سالها طول بکشد.

لوپوس چیست

علت بیماری لوپوس چیست؟

دلیل دقیق لوپوس مشخص نیست اما محققان به فاکتورهای محیطی مانند تأثیر پرتو فرابنفش ، عفونت ها و قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی یا حلال ها مشکوک شده اند. همچنین خوردن غذاهایی با چربی و قند بالا و استفاده از مواد فراوری شده سبب ایجاد التهاب در بدن شده و می تواند موجب از کارافتادن واکنش دفاعی در بدن شود. دلیل دیگر این است که استفاده از واکسن ها و مواد ضدعفونی، سبب شده که افراد زیاد در معرض جرم ها و میکروب ها قرار نگیرند و این فقدان  منجر به واکنش بیش ازحد سیستم دفاعی در برابر مواد بی ضرر شود.

به جز این موارد عامل ژنتیک اغلب علت اصلی لوپوس است . برخی از عواملی که ممکن است خطر ابتلا به لوپوس را افزایش دهد؛ عبارتند از:

  • خانواده شما که از اعضایی هستند که از لوپوس یا برخی اختلالات خودایمنی رنج می برند.
  • افراد 15 تا 45 ساله.
  • قرار گرفتن در معرض سموم.
  • استفاده از رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی .
  • حساسیت غذایی.

علائم بیماری لوپوس

علائم لوپوس متفاوت است و گاهی شدید و گاهی خفیف است. یکی از ویژگی های رایج در میان بیماران لوپوس، فلاش است یعنی هر بار که علائم بدتر می شود، به دنبال آن یک دوره کاهش یا بدون علائم است.

نشانه های رایج بیماری لوپوس

  • تب و خستگی
  • تورم و درد در مفاصل
  • راش (بثورات پوستی) از جمله بثورات پروانه ای روی صورت
  • حساسیت پوستی که در زیر نور خورشید بدتر می شود
  • پدیده رینود که مشکل انگشتان پا و انگشتان دست است
  • رنگ پوست که به رنگ آبی یا سفید هنگامی که سرد یا استرس زا است تغییر می کند.
  • داشتن تنفس سریع و کوتاه
  • داشتن چشمهای خشک
  • درد در قفسه سینه
  • سردرد با گاهی سردرگمی
  • گاهی  از دست دادن حافظه

بیماری لوپوس

درمان های خانگی برای کاهش علائم و التهابات لوپوس

در واقع، تشخیص لوپوس دشوار است زیرا چارچوب خاصی برای آن وجود ندارد. علاوه بر این، افرادی که لوپوس دارند هنوز هم می توانند زندگی خود را به طور طبیعی ادامه دهند. به منظور درمان لوپوس، شما می توانید از روماتولوژیست ها کمک بگیرید.

نکته:لطفا بلافاصله در صورت بروز تحریک های ناشناخته مانند تب مزمن با درد بدنی و خستگی با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

توجه :در اینجا درمان های خانگی ساده برای لوپوس وجود دارد،که شما به راحتی می توانید در خانه برای کاهش علائم لوپوس و جلوگیری از بدتر شدن آنها انجام دهید ، البته فقط و فقط با اجازه و مشورت پزشک .

زرد چوبه

کورکومین موجود در زردچوبه ،به املاح ضد التهابی معروف است که برای مبارزه با بیماریهای خود ایمنی مانند،لوپوس مفید میباشد.بنابراین،زردچوبه یکی از بهترین داروهای خانگی برای بیماری لوپوس است.به سادگی یک فنجان شیر را با یک قاشق چای خودی زرد چوبه ترکیب کنید و بجوشانید.سپس مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید و روزانه 1 الی 2 بار از این ترکیب بنوشید.اگر درمان بالا مورد علاقه شما نیست، میتوانید قرص های مکمل زرد چوبه 400 تا 600 میلی گرم را 3 بار در روز استفاده کنید.

نکته: کسانی که مشکلات کیسه صفرا دارند، باید از زرد چوبه پرهیز کنند زیرا یکی از اثرات جانبی زرد چوبه این است که مشکلات صفرا را افزایش میدهد.

زرد چوبه

خواص ضد التهابی زنجبیل در کاهش علائم لوپوس

آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی زنجبیل در کاهش علائم لوپوس مانند تورم و درد مفاصل، مفید است.این ماده را در وعده های غذایی خود بیفزایید و یا میتوانید مقداری، ریشه زنجبیل را به آب میوه های تازه اضافه کنید. برای استفاده از قرص های مکمل زنجبیل میتوانید از پزشک خود مشورت بگیرید.

سرکه سیب

افرادی که مبتلا به لوپوس هستند، اغلب کمبود اسید هیدروکلریک دارند که این ماده در سرکه سیب موجود است.علاوه بر این سرکه سیب میتواند بدن را سم زدایی کند و توان جذب مواد مغذی را افزایش دهد.

بدون شک، سرکه سیب یکی از مهمترین دارو های خانگی برای لوپوس است. با مشورت پزشک و متخصص طب سنتی ، یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چای خوری سرکه ترکیب کنید و سپس نصف قاشق غذا خوری آب لیمو به آن بیفزایید و این ترکیب را 3 بار در روز ، 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

سرکه سیب

روغن نارگیل

این روغن، سیستم ایمنی را بهبود میبخشد و پاسخ های منفی این سیستم بدن را کنترل میکند.روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل مصرف کنید.از آن در آشپزی روزانه استفاده کنید و یا به آب میوه ها و اسموتی های خود اضافه کنید.

نمک اپسوم

با حمام کردن در آبی که حاوی نمک سولفات است به کاهش خستگی، درد، و التهاب در مفاصل کمک کنید. این نمک ، یک منبع عالی از منیزیم است و برای سم زدایی بدن بسیار موثر میباشد. نمک اسپوم یکی از محبوب ترین درمان های خانگی لوپوس است، چرا که در بسیاری از آشپزخانه ها در سراسر جهان یافت میشود.یک فنجان نمک سولفات را در وان حمام بریزید و حداقل 15 الی20 دقیقه درون آن بمانید.این درمان را چندین بار در طول هفته تکرار کنید.

نکته: افرادی که به دیابت مبتلا هستند یا دارای مشکلات کلیوی میباشد، از این درمان اجتناب کنند.

نمک اپسوم

ریحان

این گیاه با آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی برای کاهش فشار و استرس و خستگی بسیار مفید است و عملکرد های بدن را بهبود میبخشد.یک قاشق چای خوری ریحان خشک شده یا تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه، به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بعد کمی عسل به آن بیفزایید. این ترکیب را 2 الی 3 بار مصرف کنید.

یکی دیگر از گزینه های کاهش لوپوس با ریحان این است که برگ های تازه آن را بجویید.

دانه کتان

این دانه ها برای کاهش علائم التهاب لوپوس و بهبود عملکرد کلیه ها بسیار مفید است با این حال مراقب نفخ یا درد شکم ناشی از مصرف دانه کتان باشید.

دانه کتان

اسید های چرب امگا3 

اسید های چرب امگا3 با داشتن خواص ضد التهابی، میتوانند بطور قابل توجهی علائم لوپوس را کاهش دهند و همچنین باعث بهبود عملکرد رگ های خونی شوند.مصرف غذاهای که حاوی اسید های چرب امگا3 هستند مانند؛ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، یا دانه های چیا، به صورت روزانه در بهبود درمان بسیار موثر هستند.همچنین میتوانید از مکمل های روغن ماهی بعد از مشورت با پزشک استفاده کنید.

پرو بیوتیک ها

پرو بیوتیک ها، باکتری های ضروری هستند که به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک میکنند. بنابر این باعث تسکین و یا کاهش علائم لوپوس میشوند. با مصرف غذا های حاوی پرو بیوتیک ، میزان پروبیوتیک ها را در بدن افزایش دهید. همچنین میتوانید با مشورت پزشک از مکمل های پرو بیوتیک استفاده کنید.

کنترل طبیعی لوپوس با تمرین و ورزش کردن 

علاوه بر درمان های طبیعی خانگی، افراد به ورزش کردن نیاز دارند، زیرا به کاهش خستگی و همچنین سفت شدن مفاصل کمک میکند.ایروبیک، یکی از ورزش های توصیه شده میباشد که میتواند به سلامت قلبی و عروقی کمک کند و قدرت عضلات را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.ورزش کردن، خلق و خوی شادی در شما را نیز افزایش میدهد و کیفیت زندگی را بهبود میبخشد و هر گونه اثر منفی از درمان های پزشکی را کاهش میدهد.

ورزش کردن

ویتامین D

ویتامینDرا با مصرف غذا هایی، مثل:غلات با شیر ،ماهی یا پنیر جذب کنید و همچنین میتوانید بعد از مشاوره با پزشک از مکمل های ویتامین D نیز استفاده کنید.

نکته: آفتاب گرفتن یک گزینه عالی برای بدست آوردن ویتامین D است اما با این حال،افراد مبتلا به لوپوس نباید این کار را انجام دهند چرا که اغلب علائم حساسیت به نور خورشید دارند.

ویتامین A

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که در ویتامین A یافت میشود، میتواند علائم در ریه ها ، روده ها، و پوست را کاهش دهند.غذا های مانند ،شیر، یا جگر، که سرشار از ویتامین Aهستند، از بهترین درمان های خانگی برای لوپوس محسوب میشود.علاوه بر این، بتاکاروتنی که در سبزی های رنگارنگ وجود دارند ،منبع عالی از ویتامین A می باشند.

ویتامن آ

ماساژ

افراد مبتلا به لوپوس ،معمولا درد مزمن در مفاصل و ماهیچه ها را تجربه میکنند.بنابراین ماساژ یکی از مفید ترین درمان های خانگی برای لوپوس است، چرا که باعث کاهش این درد ها میشود.با این حال ، افرادی که به لوپوس با علائم پوستی دچار هستند، باید از ماساژ بیش از حداجتناب کنند زیرا میتواند به پوست آسیب برساند.در صورت تمایل به استفاده از این درمان ، باید با ماساژورهای حرفه ای مشورت کنید.

کایروپراکتیک

این ماده برای کاهش درد و بهبود انعطاف پذیری در مفاصل مفید است. با این حال این درمان پیچیده است که نیاز به تمرین زیاد دارد.در نتیجه آن را در پایین لیست درمان های خانگی برای لوپوس قرار دهید.

درمان و کاهش علائم لوپوس با طب سوزنی

با عملکرد های مشابه کایروپراکتیک، یکی از درمان های موثر خانگی است که به کاهش علائم لوپوس کمک میکند اما به دلیل پیچیدگی آن باید با درمان گران حرفه ای مشورت کرد.

نکات مهم درباره بیماری لوپوس

  • به طور مداوم علائم و وضعیت درمان خود را با پزشک چک کنید.
  • از استرس و فشارهای فیزیکی و ذهنی خود را دور نگه دارید.
  • از روش های دیگری مانند یوگا و مدیتیشن استفاده کنید که میتواند به کاهش علائم شما کمک کند.
  • در مورد حساسیت به نور خورشید،قبل از خروج کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از غذاهای که باعث ایجاد آلرژی میشوند ، اجتناب کنید.
  • از چربی های حیوانی و پروتئین ها بپرهیزید، در عوض قرص های مکمل ویتامین B12 را استفاده کنید.
  • برای بهبود علائم در قلب و ریه ها از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
  • حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا لوپوس به سیستم ایمنی بدن مرتبط است و اگر به موقع درمان نشود، سیستم ایمنی را ضعیف میکند و در آینده مشکلاتی را دربر خواهد داشت.قبل از ملاقات با پزشک باید برخی از اطلاعات اولیه در مورد وضعیت و همچنین تاریخچه پزشکی خود را آماده کنید.اگر یکی از اعضای خانواده شما از هر گونه اختلالات خود ایمنی رنج میبرد بهتر است با پزشک خود در میان بگذارید زیرا ژنتیک تاثیر بسزای در بیماری لوپوس دارد.

در بیماری لوپوس از چه چیز های باید اجتناب شود

بسیاری از غذا ها به عنوان دارو های خانگی،برای لوپوس، بسیار عالی عمل میکنند اما برخی دیگر نیز ممکن است برای درمان مفید نباشند.بنابراین بسیار ضروری است که یاد بگیرید از چه غذاهای باید اجتناب شود:

  • گلوتن
  • مصرف بیش از حد الکل و کافئین
  • چربی ترانس دار
  • غذاهای با سدیم بالا
  • شکر اضافه شده
  • برخی از حبوبات

استفاده از شکر

چگونه از لوپوس جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ابتلا به لوپوس یا بروز علائم آن چندین روش را می توان در پیش گرفت ، روش هایی شامل :

یک رژیم غذایی ضد التهابی

به طور کلی اگر شما تصمیم جدی برای جلوگیری از لوپوس دارید بهتر است از این غذا ها به طور مرتب استفاده کنید:

  • ماهی هایی مانند ماهی تن ،ساردین یا سالمون که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا3 هستند، برای مبارزه با درد و التهاب مفید میباشند. بشما باید برای نتیجه بهتر ،روزانه 8 الی 16 انس ، از این غذاها را استفاده کنید که به طور کلی سلامت بدن را افزایش میدهد.
  • سبزیجات خام باعث تحریک آلکالاین در بدن میشود که به جلوگیری از التهاب و آسیب سیستم گوارشی بدن کمک میکند.غذاهای با آنتی اکسیدان های بالا،مانند میوه ها و سبزیجات  تاثیرات باور نکردنی بر روی مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و کاهش خستگی دارد.شما میتوانید از آووکادو ، توت ها،سیر، یا سبزیجات با برگ های سبز استفاده کنید،استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید.

داشتن خواب شبانه کافی

8 الی 9 ساعت خوابیدن برای کسانیکه دچار بیماری لوپوس هستند ،مناسب است و باعث حفظ سطح انرژی آنها می شودو در نظر داشته باشید که بیماری لوپوس، باعث بی خوابی می شود.بنابراین در اینجا چند نکته برای افزایش کیفیت خواب، وجود دارد:

  • به خوابیدن، قبل از ساعت 10 شب عادت کنید. این عادت را حفظ کنید تا بدن شما این ریتم روزانه را دنبال کند و به شما امکان دهد که راحت تر بخوابید.
  • در اتاق تاریک و سرد  بخوابید.
  • صبح روز بعد، 10 الی 15 دقیقه نفس عمیق بکشید.
  • روز خود را با فعالیت های مانند پیاده روی شروع کنید.
  • مصرف نوشابه های گازدار و کافِئین را متوقف کنید.

مراقبت از سلامت و ایمنی پوست

لوپوس می تواند باعث مشکلات بسیاری در پوست مانند:بثورات ، خارش شدید و قرمزی در پوست شود.

برای محافظت از پوست

  • از یک کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.
  • بین ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر ، از نور مستقیم خورشید دور باشید.و قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، عینک آفتابی و کلاه نیز مفید هستند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • پوست خود را با آب گرم شستشو ندهید.
  • از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی هستند، مانند :عطر ، مام و غیره و یا لوازم آرایشی دور بمانید.

محافظت از پوست

هشدار

مثل همیشه خاطرنشان می سازیم که هیچ یک از روش های پیشنهادی به عنوان راه حل بدون مشورت با پزشک نباید مورد استفاده قرار گیرند چرا که پزشک معالج شما تنها فردی است که شرایط و وضعیت دقیق بدنی شما را می داند و میتواند بهترین درمان و نسخه را برایتان تجویز کند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 
 


موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 395
بازدید دیروز : 395
بازدید هفته : 2052
بازدید ماه : 10668
بازدید کل : 336974
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 395
:: باردید دیروز : 395
:: بازدید هفته : 2052
:: بازدید ماه : 10668
:: بازدید سال : 25482
:: بازدید کلی : 336974