چگونه سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا ویروس تقویت کنیم؟
چگونه سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا ویروس تقویت کنیم؟
جمعه 5 ارديبهشت 1399 ساعت 19:48 | بازدید : 496 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  

افزایش سیستم ایمنی بدن, راههای افزایش سیستم ایمنی بدن

قدرت سیستم ایمنی بدن در افراد مختلف متفاوت است

با افزایش نگرانی ها در مورد کرونا ویروس جدید ، جستجوی آنلاین به دنبال راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن افزایش یافته است. آیا راههایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد؟ آیا ویتامین ها کمک می کنند؟

از آنجا که اخبار مربوط به زمان کرونا ویروس لقب "COVID-19" توسط سازمان بهداشت جهانی با انتشار آن در چین و سایر نقاط جهان ، عناوینی را ایجاد می کند ، بیشترین توجه به پیشگیری و قرنطینه انجام شده است. در حالی که به طور صحیح شستن دست ها و ماندن در خانه ایده خوبی است ، اما مهم است که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا بدن بتواند به طور مؤثر با ویروس مبارزه کند.

 

سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت و بیماری طراحی شده است. این روش های مختلفی برای تشخیص و از بین بردن هر چیزی که برای بدن شما بیگانه است از جمله باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها ، انگل ها یا سلول های ناسالم مانند سلول های سرطانی دارد.

 

قدرت سیستم ایمنی بدن در افراد مختلف متفاوت است و به علاوه ، روز به روز به دلیل توانایی آن در مقابله با عفونت بسته به عوامل زیادی متغیر است. در اینجا چندین کار وجود دارد که می توانید در هنگام شیوع COVID-19 سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید.

 

افزایش سیستم ایمنی بدن, راههای افزایش سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت و بیماری طراحی شده است

 

استرس را کاهش دهید :

با تمام عناوین روزانه ، عذاب و غم و اندوه در مورد کروناویروس زیاد است. برخی آنقدر وحشت دارند که شروع به جمع آوری کالاهای اساسی و مواد غذایی کرده اند. این ایده خوبی است که برای هر شرایط اضطراری مهمی آماده شوید و این شامل شیوع ویروسی است البته این را بخاطر بسپار که هورمون های استرس سیستم ایمنی را کاهش می دهند و باعث می شود که پاسخ آن به عفونت های ویروسی کمتر مؤثر باشد.

 

در کوتاه مدت ، هورمون استرس کورتیزول می تواند ایمنی بدن را با محدود کردن التهاب تقویت کند. اما هنگامی که از یک آستانه مشخص عبور کرد ، بیش از حد کورتیزول در خون ، در را برای التهاب بیشتر باز می کند. استرس همچنین بر تولید لنفوسیت ها (گلبول های سفید که اولین خط دفاع بدن در برابر عفونت هستند ) تأثیر منفی می گذارد شما را در معرض بیماری ویروسی قرار می دهد.

 

در طی این دوره ، سعی کنید وحشت نکنید زیرا فقط مسائل را بدتر می کنید. به یاد داشته باشید. برای تسکین استرس ، استراحت کنید وقتی احساس استرس و اضطراب می کنید سعی کنید برخی از تکنیک های آرامش مانند یوگا ، مدیتیشن یا تفکر مثبت را تمرین کنید.

 

افزایش سیستم ایمنی بدن, راههای افزایش سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن ، سیستم دفاعی طبیعی بدن است 

 

ورزش کنید ، اما بیش از حد حرکت نکنید :

ورزش منظم سلامت قلب و عروق را کاهش می دهد ، فشار خون را پایین می آورد ، به کنترل وزن بدن کمک می کند و از بیماری ها محافظت می کند. ورزش همچنین گردش خون را بهبود می بخشد ، به سلولهای سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد تا آزادتر از بدن حرکت کنند و کار خود را به صورت مؤثرتر انجام دهند. 

 

 

اگرچه دانشمندان هنوز ارتباط مستقیمی بین ورزش و سلامت سیستم ایمنی برقرار نکرده اند، منطقی است که تصور کنیم ورزش منظم و معتدل می تواند با پیشگیری از سلامت عمومی به جلوگیری از بیماری کمک کند. با این حال ، ورزش شدید می تواند باعث التهاب در بدن شود که ممکن است سیستم ایمنی بدن را به صورت بیش از حد ارسال کند. بنابراین ، سعی کنید به خصوص در مواقع شیوع ویروسی فصلی ، بیش از حد ورزش نکنید.

 

رژیم غذایی متعادل با میوه و سبزیجات بخورید :

سیستم ایمنی بدن ، سیستم دفاعی طبیعی بدن است و مانند هر ارتش ، رزمندگان آن نیز نیاز به تغذیه دارند. به خوبی مشخص شده است که افرادی که در فقر زندگی می کنند و سوء تغذیه دارند ، در معرض بیماری های عفونی قرار دارند. اگرچه مطالعات اندکی صورت گرفته است که اثرات تغذیه را مستقیماً بر توسعه بیماریهای عفونی مرتبط می کند ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کمبودهای مختلف ریز مغذی از جمله روی ، سلنیوم ، آهن ، مس ، اسیدفولیک و ویتامین های A ، B6 ، C و E می توانند پاسخ ایمنی بدن را تغییر دهند.

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی متعادل را با میوه و سبزیجات بخورید تا بتوانید میزان مناسب ریز مغذی ها را دریافت کنید.

 

افزایش سیستم ایمنی بدن, راههای افزایش سیستم ایمنی بدن

هنگامی که خواب کافی ندارید تولید آنتی بادی و سلولهای ایمنی کاهش می یابد

 

سیگار نکشید :

استعمال دخانیات تأثیرات زیادی بر سلامت سیستم ایمنی بدن دارد ، از جمله:

حساسیت بیشتر در برابر عفونت هایی مانند ذات الریه و آنفولانزا

بیماری های شدیدتر و طولانی تر

سطح پایین تر از آنتی اکسیدان های محافظ (مانند ویتامین C) در خون

 

به اندازه کافی بخوابید :

مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب با کیفیت ندارند و یا خواب کافی ندارند ، احتمال دارد بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس بیمار شوند. هنگام خواب ، بدن پروتئین هایی به نام سیتوکین ها آزاد می کند در حالی که کمبود خواب باعث کاهش تولید آنها می شود. سیتوکین ها در موارد عفونت یا التهاب بسیار مهم هستند. هنگامی که خواب کافی ندارید تولید آنتی بادی و سلولهای ایمنی کاهش می یابد.

 

مقدار مطلوب خواب در بیشتر بزرگسالان بین 7 تا 8 ساعت است. با این حال ، کودکان و نوجوانان در مدرسه ممکن است به 10 ساعت خواب نیاز داشته باشند.

  

افزایش سیستم ایمنی بدن, راههای افزایش سیستم ایمنی بدن

استعمال دخانیات تأثیرات زیادی بر سلامت سیستم ایمنی بدن دارد

 

سطح ویتامین D خود را بررسی کنید:

در حالی که مطالعه بیشتری در مورد ارتباط بین ویتامین D و سلامت سیستم ایمنی مورد نیاز است ، برخی تحقیقات امیدوارکننده می گویند که بررسی میزان ویتامین D شما و مصرف یک ویتامین D می تواند به بدن شما در مقابله با بیماری های تنفسی کمک کند. 

 

بدن ما به ویتامین D کافی برای تولید پروتئین های ضد میکروبی که ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد نیاز دارند. اگر شما ویتامین D کافی در گردش خون ندارید ، در تولید این پروتئین ها مؤثرتر و مستعد ابتلا به عفونت هستید. این پروتئین ها به ویژه در دستگاه تنفسی فعال هستند.

 

ویتامین D را می توان در ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، و در شیر یا غذاهای غنی شده با ویتامین دی یافت. قرار گرفتن در معرض آفتاب در زمستان به طور معمول از ویتامین D کمتری برخوردار است. برای بررسی میزان ویتامین D به آزمایش خون نیاز است. کمتر از 20 نانوگرم در میلی لیتر کمبود در نظر گرفته می شود. بالاتر از 30 مطلوب است.

 

از مصرف الکل خودداری کنید:

مطالعات بیشماری ارتباط بین مصرف الکل و عملکرد سیستم ایمنی را پیدا کرده اند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیش از حد می نوشند مستعد ابتلا به بیماری های تنفسی و ذات الریه هستند و آرامتر از عفونت و زخم ها بهبود می یابند. الکل تعداد میکروب های موجود در میکروبیوم روده را تغییر می دهد (میکروارگانیسم هایی که روی سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند) الکل بیش از حد می تواند به ریه ها آسیب برساند و سیستم ایمنی مخاطی را مختل کند ، که برای کمک به بدن در شناخت عوامل بیماری زا و مبارزه با عفونت ضروری است. 

 

نکته پایانی این است که هیچ قرص جادویی یا مواد غذایی خاصی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از شما در مقابل کروناویروس جدید وجود ندارد. اما روش های واقعی وجود دارد که می توانید از خود مراقبت کنید و به سیستم ایمنی بدن بهترین فرصت را برای انجام کار خود در برابر بیماری تنفسی می دهید.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 



موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 395
بازدید هفته : 1833
بازدید ماه : 10449
بازدید کل : 336755
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 176
:: باردید دیروز : 395
:: بازدید هفته : 1833
:: بازدید ماه : 10449
:: بازدید سال : 25263
:: بازدید کلی : 336755