بوهایی که شاد و سرحالتان میکنند
بوهایی که شاد و سرحالتان میکنند
شنبه 16 مرداد 1400 ساعت 19:46 | بازدید : 144 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  در میان تمام بوهایی که در جهان وجود دارند، برخی بوها هستند که با استشمام آنها احساس شادی و خوشحالی پیدا خواهید کرد که این بوها عبارتند از...

17 بوی طبیعی برای داشتن خانه و خانواده شاد

بوی یاس بنفش میتواند فورا شما را به یک روز بهاری در کنار پنجره مادربزرگ ببرد؛ جایی که نسیم، عطر یاس بنفش را پراکنده می کند. یا یک نفر دیگر ممکن است بوی پخت پای سیب را آنقدر تجربه گرم و دلنشینی بداند که در خانه بند و بساط شیرینی پزی راه بیندازد! یا شاید عطر چمن تازه کوتاه شده در روز شنبه، روح شما را تازه و آرام کند.

بوهای خوب

بر اساس مطالعات علمی، برخی از بو و رایحه ها میتوانند فضای خانه شما را شادتر کنند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک 17 رایحه کاملا طبیعی معروف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اسطوخودوس

رایحه این گیاه کمک می کند که شما زودتر به خواب بروید و خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید؛ همچنین ثابت شده است که اسطوخودوس سطح کورتیزول (هورمون استرس) را پایین می آورد و دارای اثرات آرام بخش است. همچنین گاهی اوقات اسطوخودس به افزایش برانگیختگی جنسی و رفع بی میلی جنسی نیز کمک می کند.

اسطوخودوس

یلانگ یلانگ

این رایحه خاص برگرفته از گل های گرمسیری می باشد و بهترین انتخاب برای استراحت کردن و آرامش گرفتن است. همچنین رایحه این گیاه استرس را کاهش داده و فشار خون را پایین می آورد. برخی دیگر از منابع؛ آن را برای از بین بردن باکتری ها و شپش سر مناسب دانسته اند. 

لیمو

بوی خوش لیمو، طراوت خاصی دارد  و یک ماده نشاط آور، و انرژی زا است. در حالی که عطر همه مرکبات باعث بهبود روحیه، افزایش هوشیاری و کاهش اضطراب و استرس می شود اما عطر لیمو محبوب ترین آن ها است. 

لیمو

چمن تازه کوتاه شده

تحقیقات جدیدی ثابت کرده اند که انتشار برخی مواد شیمیایی از چمن تازه کوتاه شده احساس شادی و آرامش را در افراد به وجود می آورد. همچنین یکی از خواص این رایحه جلوگیری از فراموشی در پیری است. 

کاج

این باور وجود دارد که رایحه کاج به کاهش استرس، بهبود تمرکز و مبارزه با خستگی کمک می کند. در فرهنگ ژاپنی یک رسم به نام "حمام کردن در جنگل" یا قدم زدن آرام در میان درختان کاج جنگل وجود دارد، که در طی تحقیقاتی ثابت شده است افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

بوی کاج

کدو تنبل 

کدو تنبل فقط در پای استفاده نمی شود! بلکه رایحه آن به عنوان یک داروی محرک جنسی شناخته می شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته 40 درصد افرادی که در یک نظر سنجی شرکت کرده اند ؛ رایحه کدو تنبل را به بقیه عطر ها ترجیح دادند.

دارچین 

دارچین بسیار فراتر از یک ادویه و خوش عطر کننده غذا است. تحقیقاتی ثابت کرده است که رایحه گرم دارچین دامنه توجه را افزایش می دهد، حافظه را فعال تر کرده و مهارت های دیداری _ حرکتی را بهبود می بخشد!

دارچین

سیب

خبر خوب! مطالعاتی در سال 2008 نشان داد علائم افراد مبتلا به سردرد با استشمام رایحه سیب بهبود یافته است، همچنین رایحه سیب به طور قابل توجهی زمان سردرد های میگرنی را کاهش می دهد. همچنین به نظر می رسد که بوی سیب سبز اضطراب را کاهش می دهد.

وانیل

در تحقیقات جدیدی که صورت گرفت، ثابت شد که وانیل باعث افزایش روحیه و افزایش آرامش می شود. علاوه بر این، وانیل قرن ها است که برای کمک به افراد در بیدار کردن چاکرا های حسی و درمان درگیری های عاطفی استفاده می شود.

وانیل

نعناع تند 

هر کسی که تا به حال آن را بوییده است، شکی ندارد که نعناع هشیاری را افزایش داده و انرژی را به سطح بالایی می رساند. همچنین قدرت تمرکز را بالا برده و شفافیت ذهنی را به ارمغان می آورد. به هرکسی که آن را می بوید نفسی تازه می بخشد و انگیزه و استقامت افراد به ویژه در شرایط چالش برانگیز را افزایش خواهد داد.

گل یاسمن

عطر گل یاسمن یک داروی ضد افسردگی طبیعی است که باعث افزایش هشیاری شده و افکار افسرده را بهبود می بخشد. همچنین اعتقاد ها بر این است که به خوابیدن کمک می کند و اعصاب ناآرام را التیام بخشیده و احساس خوشبینی به وجود می آورد.

گل یاسمن

آویشن

احتیاج دارید که در هنگام آزمون پاسخ ها را به خاطر بیاورید ؟ کمی آویشن در نزدیکی خود نگه دارید تا عطر آن را استشمام کنید. آویشن نه تنها یک محرک ذهنی شناخته شده است؛ بلکه به رفع خستگی و اضطراب کمک می کند و باعث افزایش انرژی و تمرکز خواهد شد.

رزماری

اگر در بیدار شدن از خواب مشکل دارید؛ کمی رزماری کنار تخت خود نگه دارید. رزماری یک تقویت کننده مغز و حافظه است، به تمرکز کمک می کند و بر روحیه تأثیر مثبت می گذارد. همچنین با کاهش سطح کورتیزول می تواند به مبارزه با سر درد، خستگی، درد های عضلانی و استرس کمک کند.

گیاه رزماری

روغن زیتون

ما مدت ها است که مزایای رژیم غذایی مدیترانه ای و مصرف روغن زیتون را می دانیم اما خبر جدید این است که:فقط با بوییدن روغن زیتون می توانیم سلامت خود را بهبود ببخشیم. استشمام بوی روغن زیتون در زمان غذا خوردن می تواند به افراد در کاهش کالری مصرفی کمک کند و سطح قند خون آن ها را نیز تعدیل کند.

مرزنجوش

مرزنجوش می تواند اضطراب را کاهش دهد و ذهن را به آرامش برساند. همچنین برای ایجاد شادی در زمان غم و شوک مفید است. بهتر است رایحه مرزنجوش را با استفاده از دستگاه پخش کننده استشمام کنید. و حتی می توانید روغن آن را به صورت موضعی روی بدن خود ماساژ دهید یا آن را با آب حمام مخلوط کنید. 

مرزنجوش

ترنج

رایحه ترنج یکی دیگر از عوامل موثر بر کاهش استرس، کاهش فشار خون و ضربان قلب و کاهش احساس خستگی است. همچنین میزان کورتیزول یا هورمون های استرس را در بدن کاهش می دهد. به طور کلی، خلق و خو، انرژی و کارآیی هر کسی که بوی آن را حس می کند، بهبود می بخشد. 

چوب صندل

چوب صندل که رایحه مورد علاقه بسیاری از افراد است، باعث افزایش روحیه ، افزایش اعتماد به نفس، از بین رفتن اضطراب، محافظت از پوست در برابر سرطان، کمک به بهبود زخم ها و موارد دیگری می شود. چوب صندل در طب هندی و چینی استفاده شده و همچنین از آن به عنوان دارویی عمومی  استفاده می شود.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 647
بازدید دیروز : 12427
بازدید هفته : 14143
بازدید ماه : 24023
بازدید کل : 366781
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 647
:: باردید دیروز : 12427
:: بازدید هفته : 14143
:: بازدید ماه : 24023
:: بازدید سال : 55289
:: بازدید کلی : 366781